CPAS Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 @Marieke,Ik zie ook geen pasklare oplossing voor je zoon. Het is in dit geval zo lastig omdat hij al volwassen is.Anders liggen er allerlei mogelijkheden. Ik kan jullie alleen veel sterkte wensen en een knuffel geven.Wat betreft de AA is het idd. een optie om bij een andere groep te gaan kijken, of de buitenveldertgroep.@Femmy,Gek maar ik ging juist wel op de bank zitten, mee TV kijken, om mijn gedachten op nul te zetten. Ik lees ontzettend graag, maar dat doe ik altijd in de keuken onder de dampkap met een sigaretje erbij en vroeger dus ook met de fles wijn paraat. Die gewoonte moest doorbreken en dan was er niet zo veel keus voor me. Ik was te gespannen om wat piano te spelen dus restte de computer (het forum) of de TV.Verveling was voor mij idd. een grote valkuil. Raar tijdverdrijf toch: wijn drinken.@Benthe,Sneu voor je, maar gelukkig is de schade beperkt gebleven tot je TV, behang en plafond. Nu de grote najaarsschoonmaak.@Anna,@Mick,Hoe was je AA avond?@Gem,Dank je. Mijn man heeft een half uurtje geleden een van zijn zussen gebeld. De crematie is zaterdag.Jij komt er wel, je solliciteert vanuit een gunstige werksituatie. Ik mag weer aan het circus beginnen en zie er tegenop. Maar ja, het moet en ik wil werk. Maar van dat moeten word ik zo moe. Ik neem me nu wel voor om staande afspraken niet meer op te offeren aan sollicitatiegesprekken.@Kate,Dank je wel. Jij proficiat met je 14 dagen.@Flipsen,Jij ook gefeliciteerd met je 14 dagen.@Xienix,Die 14 dagen pakt niemand je meer af.@Tolie,Ik heb 2 jaar gewankeld tot het knopje dit voorjaar echt omging.De aanhouder wint.@Femmy,Of je nu wel of niet moet gaan, die keuze is aan jou. In deze fase is het bepaald geen teken van zwakheid om zulke gelegenheden over te slaan. Aan de andere kant, als je wel gaat, je bent echt geen droogstoppel als je fris of water drinkt. (dacht ik eerst ook: zonder drank is het niet gezellig, maar het is echt echt leuk zonder drank)@Quera,Je moet niet. Moeten en Niet zijn geen steunende woorden.Je mag stoppen met drinken. Je hoef niet te drinken.Voor alles zijn er positieve woorden.Ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken.Ik ben bevrijd van de dwang van en de drang naar alcohol.@Yetsie,Ik merk dat bij jou het knopje om is. Een heerlijke ervaring is dat, he (ik vond van wel).Je gaat het echt redden. Proficiat.Tori heb ik ook niet meer gezien.@Tapas,Dat was nou niet mijn bedoeling bij het plaatsen van die teksten.Aan de andere kant heeft het hier steeds praten over alcohol mij van mijn trek verlost.Hoezo gek?@Gem,Zo was ik ook in de laatste maanden van mijn drankgebruik. Niets anders was zo belangrijk als drank. Die rotdwang van en door alcohol.@Blacky,Ik dank je dat je nu het verhaal in zijn geheel hebt opgeschreven. Dat zal idd. slik snik voor je geweest zijn.@Benthe,Ik doe Okindo yoga, daarbij gaan we niet op de kop staan, hoewel we ons lichaam af en toe wel in gekke bochten draaien die we voorheen niet voor mogelijk hielden.Ik mis het weerbericht ook al een tijdje, Twan komt vast wel weer terug.@Ferry,Bedankt. Ik ben heus van plan hiermee door te gaan. Mij bevalt het prima.@Peppaschooter, De slaap zal komen. @Stien,Dank je 2x en zal je groeten en beterschapswens door geven als het contact wordt gelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Blacky, wat heftig, hoop dat het je goed gedaan heeft het hier te delen, knap van je dat je het verteld hebt!!! Zo weten lezers ook waarom iets zo kan raken, kunnen we proberen te steunen en te luisteren.Hoop dat je dit ooit kan verwerken, het is niet niks. Wil je heel veel sterkte wensen, je krijgt van mij een cyber-knuffel, een hele stevige.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Blacky, is alles okee?Ik ga saai doen en slapen, ik had een tijd geleden ooit een onderzoeksvragenlijst op internet van de VU ingevuld en vandaag wilden ze me verder telefonisch vragen stellen.. eng... wat wel grappig was dat het achteraf een onderzoek was naar een intake-vragenlijst voor internettherapie zoals bv bij alcoholmisbruik hihi... kon ik mooi vertellen dat ik dankzij dat al bijna 12 weken droog sta. Toch ook heftig omdat het over angstperiodes en depressieperiodes in je leven ging en ik soms echt weer diep moest graven. Maar ook merkte dat veel dingen toch wel zijn plek al hebben gevonden... en hun heftigheid verloren hebben... alleen nu wel moe dus!Corinne, die okidoki yoga klinkt wel erg prettig! ik heb een hekel aan alleen maar onstpanningsoefeningen, wordt ik heel gespannen van.. maar ontspannen na inspanning werkt weer wel. Is ook mijn truukje als ik niet kan slapen, buikspieroefeningen doen, dan ga je lekker ademen daarna... zowiezo alles aanspannen en weer loslaten werkt bij mij het beste.nou allen, prettige avond nog en rustig aan!tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Lieve allemaal,Ik reageer morgen of overmorgen wel, ben nog steeds opstandig en wil jullie niet tegen je schenen schoppen. Bedankt voor jullie geduld. O ja ik heb wel alles gelezen hoor, maar was voor de zekerheid maar uitgelogd. greetsz Quera Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Pfff, Black, heftig verhaal. Geen wonder dat je lang geprobeerd hebt dat te vergeten. Maar nu ga je erdoor! Geweldig, meid.Zelf vanmiddag en de hele avond aan het behangsteken geweest, fijn werkje. Nog niet de helft van 1 kamer gedaan, 2 te gaan. Zometeen op ned. 2 geschiedenis in kleur even zien, over de opkomst van het fascisme in Italie. En dan lekker meuren........Mach's gut, alle en hou het droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Quera,je hoeft niet te reageren, maar je MOET van jezelf maar je WIL niet diep van binnen. Zo kom je op me over. Ga eens bij jezelf te rade. Opstandig zijn is misschien wel logisch (ben ik nog steeds af en toe) maar je bereikt er niets mee! Wat wil je nou eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Dit is overigens geen aanval hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Quera, hoe kan je ons nu tegen de schenen schoppen, wat mij betreft gewoon vertellen wat je dwars zit, misschien helpt het van je opstandige gevoel af te komen, mag ook in pb als je dat prettiger vind.Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: tapasDie okidoki yoga klinkt wel erg prettig! Hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: haddockZelf vanmiddag en de hele avond aan het behangsteken geweest, fijn werkje. Nog niet de helft van 1 kamer gedaan, 2 te gaan. Nou lekker is dat, nu moet ik mijn hele beeld over jouw weer veranderen dat ik in mijn hoofd gevormd had. Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tori Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Hai Yettsie,Tori it is, inderdaad. Lief dat je naar me vraagt.Ik ben nog alive and kicking maar begeef me momenteel een beetje op de achtergrond. Ik heb zojuist een poging gedaan om jullie dagdraad van deze dag door te nemen en ik moet zeggen dat het me dan aardig begint te duizelen. Yettsie, ik had wel inmiddels begrepen dat jij een goede vooruitgang boekt, ga zo door!Verder heeft het verhaal van Blacky me erg aangegrepen, Blacky, jou verhaal verhaal getuigt van moed en doorzettingsvermogen. Bedankt dat je dit met ons wilt delen.Corinne gecondoleerd met je zwager, en ook voor jou complimenten met je tot nu toe behaalde resultaat.Voor al de mensen die ik nu niet benoem, ik wil jullie niet passeren maar ik heb nog de grootste moeite om zo'n hele dageraad door te nemen en iedereen te leren kennen. Mijn hoofd zit momenteel ook erg vol en ik heb eerlijk gezegd de grootste moeite om droog te blijven staan. Het minste of geringste is voort mij op dit moment aanleiding om... Emodrinker ben ik inderdaad. Wat voor onderverdeling kun je daar globaal in maken? Emodrinkers, sociale drinkers, wat bestaat daar allemaal in?Zou het verleden inderdaad daarin een rol spelen, of kan je bvan de ene op de andere dag alcoholist zijn? Ik weet dat ik momenteel niet gelukkig ben, maar kotm dat doordat ik alcoholist ben of ben ik alcoholust geworde omdat ik ongelukkig ben. Een vraag waar jullie uiteraard gee antwoord op kunnen geven maar waar ik nu wel mee worstel.Erg triest om toe te gevn, maar ik had om een uur of 21.00 zeer beheofte aan alcohol. Was niet in huis, dus ben op internet gaan kijken of appie hein nog open zou zijn. Tot nmijn groot plezier was die tot 22.00 open en ben dus, zonder eten met zeer lege maag nog rond dat tijdstip een fles rose gaan scoren, hoe diep kun je zakken.... Heb in ieder geval nu wat gegeten en het gehouden bij twee glaasjes rose. Ik vraag me af of ik naar een psychiater moet gaan. Jullie allemaal heel veel kracht en moed en ik spreek jullie later!LIefs,Tori Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: Quera ben nog steeds opstandig en wil jullie niet tegen je schenen schoppen. We kunnen hier wel wat hebben, hoor Q. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Ik ga slapen.Allemaal welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: CalimeroNou lekker is dat, nu moet ik mijn hele beeld over jouw weer veranderen dat ik in mijn hoofd gevormd had. Hahaha, het is me wat.De luie steker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: GemotiveerdIk ga slapen. Allemaal welterusten! Truste, Gem, ik ga voor de buis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 quote: Originally posted by: haddockHahaha, het is me wat. De luie steker Nee dat bedoel ik niet, bedoel dat je schreef dat je een stukje moet fietsen om bij de winkel te komen (toen met die ventiel eruit halen zodat je niet weg kon). De velden om je heen waar je dames naakt rennen (denk dus aan poedels die bij de kapper geweeest zijn). Je hebt het over resideren en je houtkacheltje, denk dus die woont ergens midden in de natuur in zoiets als op volgende link ( http://www.france-ecotours.com.../roulotte_colloage.jpg ) met een ergens vandaan gehaalde kabel waar een laptop aan zit om contact met ons te houden met een potje rooibosthee in een emailler ketel op zijn kachel, enz....Beeld in duigen, je hebt zelfs een woning met kamers.......Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 @Tapas,Gefeliciteerd met 12 weken en welterusten.Kijk eens of er een yogagroep bij je in de buurt zit (dat soort groepen kan ik wel tegen).De mijne zit in mijn straat op ca. 50 meter loopafstand.@Quera,Mij mag je rustig tegen de schenen stampen, ik doe mijn scheenbeschermers wel aan.Schrijf nu maar gewoon en kijk wat de reactie is. Welterusten.@Haddock,quotequote:--------------------------------------------------------------------------------Originally posted by: tapas Die okidoki yoga klinkt wel erg prettig! --------------------------------------------------------------------------------Hahaha unquote.Even serieus, Haddock, yoga is prettig. Probeer het maar een keer, hoewel voor jou een heftigere variant beter zou zijn om mee te beginnen.Welterusten.@Tori,Dank je voor beide. Blij weer eens van je te horen.Ik denk dat jij nodig een behandelprogramma moet volgen hier op internet of bij de verslavingszorg in de buurt. De eerste stappen heb je al genomen: je hebt je hier aangemeld en je je erkent voor jezelf dat je alcoholist bent (doet zeer, deed het bij mij ook). Ga nu een stap verder en laat je helpen.Knuffel.@Gem,Welterusten.Nog iemand gemist die naar bed gaat: welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Nou dat hoop ik dan maar. Het is net of ik met zijn tweeën ben, ik kwam hier en was heel overtuigd van wat ik wilde. Ook al leek (lijkt?) 2 wijntjes op een dag niet zo boeiend, maar ik kon (kan?) niet zonder.Kijk het zit zo, je hebt Quera-Jackal en Quera-Hide. Q-H was de hele tijd hier aanwezig maar nu lijkt ze ook nog een Jackal te hebben. En om in heel eenvoudig nederlands te spreken, ik kan wel stampvoeten van ergernis, smijten met deuren. Weet ik veel. Ik weet ik heb het zelf bedacht en terecht maar nou ja het is net of ik een gespeten persoonlijkheid heb. Ik wil wel, maar ook weer niet. Dus verstandelijk heb ik alles bedacht en gedaan en nu puntje echt bij paaltje komt denk ik, wil ik dit wel? Ik vind het ook zo vreselijk saai en weet dat ik helemaal verkeerd denk.En ik ga nu iets heel akeligs zeggen. Jullie zijn zo rustig en zo gestopt en er tevreden mee en ik ben er jaloers op en ik kan het eigenlijk ook niet uitstaan. Ja ik gun jullie het wel, maar ik zou het ook zo willen.Had daar gisteravond al last van, maar ik dacht ik post maar niet, want toen was mijn post nog veel onaardiger dan dat het nu is. En zo bedoel ik het ook helemaal niet.Misschien dat iemand het begrijpt, ik vind het heel moeilijk om de dingen die ik echt voel onder woorden te brengen. Maar bedankt dat jullie willen luisteren al hebben jullie er misschien nu wel spijt van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mick Geplaatst 11 september 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 @ferry: hoi@corinne:AA was weer ok.'k Ga afsluiten... ZZZzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Tori, de enige manier om erachter te komen of je nou drinkt omdat je je rot voelt of dat je nou je rot voelt omdat je drinkt is een tijdje niet drinken en te kijken wat er gebeurd... dat gaat niet in een paar dagen, dat kost meer tijd. Ik ben nu gestopt omdat ik al langere tijd behoorlijk depri was, niks was meer leuk, voelde me zo vlak en vervelend. Nu heb ik ruim 2 maanden niet meer gedronken en ik merk dat dat zware gevoel eigenlijk pas de laatste 2 weken is verdwenen, dat ik veel beter in mijn vel zit, veel stabieler ben, meer aankan en beter voor mezelf ben gaan zorgen.Gooi nu als de donder de rest van de rose weg!! en geef jezelf de kans om dat ook te ontdekken, dan kan je daarna altijd weer beslissen of je toch weer gaat drinken..en nu ga ik echt slapen hoor!!!dagdag goeienacht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 avond adb'ers ja ik ben ok hoor blijkbaar was het eens nodig om weer in die put te duiken .eerlijk voor mij schrijft het ook veel prettiger nu , nu jullie het weten ik zit gelukkig sinds ik terug in belgie woon ook op een nabestaanden site , en het delen van mijn verhaal daar ivm suicide helpt mij zoals adb mij helpt bij mijn ander probleem een drank probleem waar ik eerlijk in moet zijn er al was voor de dood van mijn ouders maar achteraf na hun dood een onmogelijke sprong gemaakt heeft .quera waarom opstandig ?? dit hoeft hier toch niet het is juist de plaats om alles wat ons/mij bezig houdt van ons af te gooien anoniem indien ik vertel dat ik 1,72 ben en 65 kilo weeg en in belgie woon dan weet nog niemand wie ik ben ik ben hier anoniem als je mij begrijp en ik beslis zelf hoe veel ik mij bloot geef .haddock werk ze leuk werkje ga ik binnen kort ook mee beginnen met plamuren aan het nieuwe trio houdt jullie vast aan mekaar het helpt maar laat jullie niet gaan als iemand schuift want ik heb dit zelf ondervonden .wie heeft hier gschreven over een etentje en feestje dit weekend , in spanje ben ik ooit met familie uit gaan eten en hijsen dat zij deden ikke niet uiteraard maar owee de volgende dag toen ben ik in de mist gegaan .corinne sterkte aanstaande zaterdag al wisten jullie dat het ging gebeuren het laat altijd een leegte na .yettsie mijn ma heeft in het verleden 5 suicide opgingen ondernomen sinds mijn 18 ste draag ik dit me en neen ik heb ook niets geleerd van het alcohol misbruik van mijn beide ouders lieve warme mensen allemaal hartelijk dank voor de steun dees meiske gaat naar haar bedje toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tori Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Hai Corine,Ben ook al sinds half juni bij ADB, ging een tijdje best wel goed (heb 18 dage droog gestaan) maar heb moeite de draad weer op te pakken.Waar ik best wel van schrok, ik was net een beetje aan het snuffelen op de overige forums en kwam o.a. info tegen over borderline stoornis. Verontrustend veel overneekomsten met mij, moet ik me zorgen gaan maken? Mijn ex had ook borderline (was ?is ook alcholist).Wennen jullie er maar vast ana dat ik ook laat naar bed ga, dus pas laat op gang kom in dit forum. Voor iedereen die nu gaat slapen: goede nacht en droom zacht.liefs,Tori Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Beste Quera, zoals ik het nu lees ben je juist net als de meeste hier, die een strijd voeren, stemmen/gremlins die wat anders zeggen dan ze eigenlijk besloten hadden. Mensen bij wie het soms redelijk makkelijk af gaat en dan weer de grootste moeite hebben, de twijfel die toeslaat, enz....Join the club, vind je kinken als iemand die een verstandig besluit wilt nemen maar lastig gevallen wordt door stemmen/gremlins die dat tegenspreken, niet shockerend dus gewoon delen je zorgen en zeggen als het moeilijk wordt je twijfels hebt, enz...Quera is er iet wat we kunnen doen om het wat makkelijker te maken voor je?Alle begrip voor je verder...Groetjes Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 Okee quera nog even.. heel herkenbaar.. kon de hele dag het gevoel hebben goed bezig te zijn, zo lieflijk en ogenschijnlijk rustig en dan eind van de middag kwam vanuit het niets de duivel in me op en ging ik rond sluitingstijd nog net even een fles port en wat bier halen en interesseerde het me geen hol wat een ander er van vond.. jammer dan, mijn leven, opgerot met iedereen. ik bepaal hoe en wat!! Toen was mijn leven ook nog een stuk onrustiger.Op dit moment is er veel meer rust in mijn leven waardoor het stoppen wat makkelijker gaat en komt het duiveltje er eigenlijk niet meer zo bij kijken.. maar die heeft het het afgelopen jaar wel bepaald toen ik weer ging drinken na mijn vorige stopperiode. Continue gevecht tussen mijn gevoel en verstand zoals ik die 2 personen dan maar noem.maar nu ga ik echt slapen, alweer, ik lijk Heintje Davids wel zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tori Geplaatst 11 september 2007 Rapport Share Geplaatst 11 september 2007 I know, ik wil misschien iets te hard en dat is alleeen maar in mijn nadeel. Heb de rose nog niet weggegoois maar ook niet meer aangeraakt ;-)Truste Tapas!Liefs, Tori Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden