Spring naar bijdragen

dinsdag 11 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

Lieve Gem,

Bedankt voor je reactie. Nee je zet er geen domper op , wat je zegt is realistisch. Ik ben nog nooit gesopt of geminderd met drank dus ik weet niet wat voor gevoel dat 'straks'met me doet. Maar ken je het gevoel van de spiegel? Ik schreef...en keek..naar mezelf. Heel erg fijn gevoel. Het komt wel goed met mij.

Heel veel liefs,
Yettsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas, ik denk dat ik heel anders had gereageerd als mijn pc in de hens was gevlogen, dan was het plafond er uit gegaan en zat ik nou hysterisch te gillen. De stank en de troep zijn al een eind weg, de diertjes liggen weer rustig te slapen en eigenlijk is er dus niets ergs gebeurd. Alleen draait de wasmachine overuren.
Heb jij al een nieuwe pc gevonden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,
Hier ben ik weer. Heb een lekker dutje gedaan en ben daarna naar yoga geweest en heb net gegeten.
Ik kan er weer tegen. De yoga was inspannend door inspanning en tegelijkertijd je hoofd leeg maken/houden. Mijn lichaam is dus ietwat vermoeid, maar mijn geest is nu weer lekker fris (en fruitig).
Ik even alles bijlezen en dan kom ik terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond tapas ,
ik kan mij voorstellen dat mijn verhaal ivm mijn ouders soms kaas met gaatjes is voor jullie .
oke slik slik mijn vader is op 77 jarige leeftijd thuis rustig in zijn slaap overleden dit was februari 2003
mijn ma heeft suicide gepleegt door haar eigen in brand te steken dit was 14 januari 2005 mijn ma was nog geen 63 jaar .
mijn ma was niet meer herkenbaar waardoor wij bijna vijf maanden op haar lichaam moeten wachten hebben , het huis van mijn ouders stat tot vandaag de dag nog altijd in de staat als welke het had die bewuste woensdag in januari , noch mijn broers noch ik kunnen het aan om er binnen te gaan
het huis in betreedbaar omdat de brand op tijd op gevallen is aan iemand wie daar voorbij reed die bewuste nacht van de tv van mijn ouders bleef maar weinig over .
ik heb het daar moeilijk mee maar pas sinds ik adb ben kan ik het verdriet om mijn vader verwerken wat een vredig verdriet is , mijn ma is een ander verhaal dat verwerk ik ook adb zijnde maar met soms momenten van woede omdat het niet moest gebeuren als je mij begrijpt en het zijn die momenten van boosheid die de gremlins wakker maken in mij
niet meer drinken is voor mij ook een deel van rouwen want mijn goede lieve vriend waar ik mij in verborg is weg , maar zoals ik het bekijk is volgende mijn ma komt niet terug dus slijt het verdriet beetje bij beetje , de drank is idem als ik hem tot mij neem geef ik voeding aan iets dat eigenlijk dood zou moeten zijn dus maak ik de keuze niet te drinken want dat is veiliger voor mij en ook het makkelijkste
en neen het schrijven van deze mail maakt de gremlins vandaag niet wakker maar morgen kan anders zijn
ik hoop dat jullie gaatjes een beetje opgevuld zijn .
en als laatse en mogelijk klinkt dit averrechts ik zou zo wel terug beginnen drinken moest ik mijn moeder hiermee terug krijgen , ik zou achteraf terug een poging wagen tot stoppen
en wat ik ook weet en heel goed besef is dat het mijn moeder eeuwige drinken is welke haar mogelijk aan gezet hebben tot de daad al was mijn ma al 22 maanden gestopt met drinken maar haar hersens waren reeds kapot gedronken
is dit schrijven hard neen het is de realiteit sorry
tapas bedankt dat ik mijn hart hierover mag leeg gooien knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Benthe, dat gevoel van die pc herken ik, blij dat ik mijn mac ook heb.
Nee, nog geen nieuwe pc gevonden, wel de stukke weggebracht naar een geflipte computernerd die gaat proberen om er nog wat van te maken. Dat wacht ik even af...
ik mis vooral het msnnen en mijn spelletjes maar wie weet gaat het lukken.

Goed van je Yettsie, maar inderdaad, als het gewoon gaat worden komen de gremlins vaak weer heel stiekum de achterdeur in, gelukkig is dat nu van later zorg, maar mocht het zo zijn, hier melden he!! dan jagen we ze gewoon weg.

Corinne, dat is de beste ontspanning, na inspanning!! fijn dat je geest weer fris en fruitig is.. ik kan het hier bijna ruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker, Corinne, yoga. Ik doe het ook weer vrijwel elke dag sinds een week of wat. Wat je ondersteboven kan bekijken ziet er vaak anders uit dan rechtop.

Soms koppel ik even terug naar "home" om even te zien wie er ingelogd zijn, en dan zie je soms namen staan die je niet kent. Ik kijk dan altijd even bij wie is wie, maar daar zijn ze vaak ook niet te vinden. Zo was er vandaag Wieswies, dus ik kijken op wie's wie wie Wieswies was, enfin.
Vind het trouwens niet erg als iemand alleen meeleest, maar het intrigeert me wel, waarom iemand zich niet even zou voorstellen.

En ik heb al dagenlang het weerbericht van Twan gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, bedankt dat je wit wilde delen, wat een verhaal en wat een verdriet. Zelfdoding is de meest verschrikkelijke manier om iemand te verliezen, je blijft altijd het gevoel houden dat je iemand had tegen kunnen houden.. maar dat had je niet gekund, helaas. Je moeder heeft het helaas wel op een heel nare manier gedaan!
Wat naar dat het huis nog steeds in die staat is.. te confronterend om binnen te gaan.

Ik vind het waanzinnig knap van je dat je dit nu verwerkt zonder drank. Wat een kracht zeg! maar je hebt wel gelijk, je kan dit niet meer onderdompelen in drank, daar is het gewoon te traumatisch voor. Ik vind je onwijs moedig!! en je gaat ooit merken dat het rouwproces een proces is wat ook louterend werkt

sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Van harte gefeliciteerd, met je 5 maanden, je hebt laten zien dat je het kun, chapeau.
En nu door gaan, want het levert oh zoveel op.

Mick, tja de AA, is nog niet zo'n slechte bezigheid, is ook mijn ervaring. En mij houden de terugvallen, van de anderen, ook scherp. Hoe spijtig het ook voor die anderen is.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blacky


..... neen het is de realiteit sorry





Blacky,
alsjeblieft geen "sorry" meer he? Niet meer doen!
Iedereen kan hier schrijven en jij ook. Het is geweldig heftig wat er met je moeder is gebeurd en alle bewondering hoe je ermee omgaat!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve benthe,

Ja het voelt oke.

Nu ik achter de pc zit met wat sap besef ik wat ik anders had gedronken. Onder het typen en het roken sloeg ik zo een paar gelazen achterover. vergetend ddat ik `s middags ook al voor tijdens en na het eten wijn had gehad.
Hoe kon ik..

Ik heb echt een ommekeer gemaakt heel apart.
Mijn moeder dronk ook altijd en zij deed heel rare dingen als ze had gedronken. zo sneed ze haar polsen door en nam medicijnen om haar leven te beeindigen. Ik wist als kind nooit of het was omdat ze dronken was of omdat ze ongelukkig was... ik was 9 jaar en liet haar leegpompen in het ziekenhuis alsof het de normaalste zaak ter werled was. Nu is ze er niet meer. ze had op het laatst de ziekte van korsekof en herkende me me niet eens . Ze is 53 jaar geworden en ik heb haar 3 jaar geleden berloren.
Ze was net als ik vroeg moeder geworden en kon het lecven niet aan...triest.
Altijd was ik boos op haar...gewoon om wat ik had gezien en beleeft, toen ze was geastorven had ik niemand meer om boos op te zijn. het lag nu aan mij.
Ik begon steeds meer te drinken, zogenaamd om te ontspannen....

Dat is dus wat ik niet wil. Ik wil niet dat mijn kinderen dat zelfde mee krijgen. Niet alleen daarom maar ook en juist ook omdat ik weet dat drank niets ... maar dan ook niets toevoegt aan mijn leven. Ik heb haar niet meer maar ik heb wel mijn gezin...en mijn vo,lle verstnad, al zeg ik het zelf,
Benthe, Ik voel me heel heel erg goed.

Liefs,
Yettsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky wat mij ook frappeerde in jouw verhaal is dat je nu zegt: dankjewel dat ik dat mocht opschrijven.
Tapas heeft de moed gehad om het aan je te vragen, ik durfde het niet, te bang dat je zou vragen wat ik daar nou weer mee te maken heb.
Dankjewel dat je dit hebt willen vertellen.
Ik hoop dat je er aan toe raakt om de dozen met herinneringen eens te openen, klein stukje bij beetje. Elke week een foto of een brief, misschien.
Je moet toch ergens beginnen met verwerken? Voorzover ik weet, zitten gremlins het meest in onverwerkte zaken. Hoewel jij het al ruim een jaar zo doet als je doet, en goed ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, gefeliciteerd met 5 maanden ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Even een nieuwe zin opstarten Corinne, gecondoleerd met je zwager. Ik vond het niet kunnen in dezelfde zin.
Zou je mijn beterschaps wensen kunnen doorgeven aan Joann??

Xienix, Flipsen en Kate gefeliciteerd met 14 dagen ADB! Klasse hoor :present:

Benthe, Ernstig toch wel met je tv. Er zijn LED kaarsjes te koop, kun je opladen. Deze flikkeren evenals een echt kaarsje maar kan geen kwaad. Is maar een tip hoor! :light:

Voor allen een :present: die de strijd zijn aangegaan en dagelijks zelfs uur voor uur knokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Femmy.

Peppa, wat noem jij slapen zoals het "hoort"?
Als ik zeg: ik moet slapen van pakweg twaalf uur 's nachts tot zeven uur 's morgens, en het lukt dan niet, dan heb ik een probleem.
Je kan ook je lichaam de tijd gunnen om het eigen ritme weer op te pakken.
Melatonine is overigens een goed idee, dat helpt heel goed voor een natuurlijk bioritme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, alles oke. Heb alleen wat weinig tijd vandaag voor het forum. Heb stukje bij beetje gelezen, kan me niet goed concentreren laat staan alles onthouden.
Andere keer beter.

Marieke, je uitte een noodkreet. Terecht dat je je zo'n zorgen maakt en klop a.b. bij alle mogelijke instanties aan! Probeer hulp te krijgen, ook voor jezelf.
Probeer wel in contact, gesprek te blijven met hem zonder dat er aldoor strijd is.
Het hoeven niet diepgaande gesprekken te zijn, gewoon contact over kleine dagelijkse dingen is ook belangrijk. Op die leeftijd gaat een hoop door zo'n jongen zijn bol, onderschat het niet.
Sterkte.

Iedereen voor straks truste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...