Spring naar bijdragen

Donderdag 27 september 2007


RJB

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Tapas, ik kan heel goed begrijpen wat je vanavond hebt doorgemaakt. Ik snap waarom je met je collega's bent meegegaan, en toch ben ik blij dat dat bier helemaal niet lekker was. De hele week heb ik je hier gelezen, en gezien dat het niet lekker ging, conflict op je werk, je voelt je niet thuis, en je voelt je collega's van je vervreemden. Eigenlijk is het wel logisch dat je dan denkt dat dat door de verandering in je leven komt, doordat je niet meer drinkt, en niet meer iedere donderdag mee gaat naar de kroeg.

Maar ligt het daar wel aan? Ligt het überhaupt aan jou?

Meemaken hoe anderen, collega's vrolijker, losser en steeds luidruchtiger worden als ze drinken kan grappig zijn. Het kan je ook tegen de borst stuiten, al naar gelang je stemming. En je stemming was deze week al niet optimaal.

Ik lees je hier al een tijd, en ik denk dat jij iemand bent die anderen, en stemmingen heel fijn aanvoelt. Het heeft invloed op jou zelfs zonder dat je er echt te vinger op kunt leggen wat er precies aan de hand is. Je hebt hier wel eens verteld dat je werkt op een plek waar extra aandacht is voor mensen, en voor de manier waarop de onderlinge relaties lopen. Alles moet er uitgepraat worden, zei je toen.
Ik denk dat het goed is om, als je weer gaat werken, een gesprek aan te vragen met jullie leidinggevende, om uit te leggen hoe jij je de laatste tijd voelt, en dat je ongelukkig wordt van zo'n conflict als afgelopen maandag. Een conflict komt nooit zomaar uit de lucht vallen. Eigenlijk heb ik het idee dat het allemaal al niet zo lekker loopt sinds die verhuizing. En misschien zijn er wel meer mensen die dit net zo aanvoelen. Een goed en open gesprek hierover kan misschien de lucht een flink stuk opklaren. Tenslotte wil iedereen het graag naar zijn zin hebben op zijn werk.
Dat jij het gevoel hebt weer mee te moeten drinken om je weer thuis te voelen bij je collega's is eigenlijk te gek om los te lopen. Je bent een hele toffe meid zonder drank, en een vreselijk leuke collega volgens mij. Probeer het gewoon eens, gooi de boel open, en maak het bespreekbaar! Sterkte! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier is blacky de macky ;)
zo terug van de groep en ja het heeft mij goed gedaan .
tapas mooi geschreven van jou knietjes afkuisen en weer door gaan , als jij vindt dat je binnen je grenzen gebleven bent goed van jou , maar ik lees wel een klein beetje schuld gevoel en dat tapas noem ik een heel positief punt knuffelke en een :present:
weet je wat ik hier enorm waardeer dat is de eerlijkheid indien iemand gedronken , kon ik vanavond over een bepaald iemand niet zeggen nu ja is zijn/haar probleem en ik schrijf hier niet over iemand van het adb forum he
marion sucses met deze nieuwe dacht ik advocaat ??
en ja marion ik ben op geknapt het is raar hoe het iets van mij af praten mij goed doet , ik noem het de vitamientjes van de week , batterijen zijn weer opgevuld ;)
houtje strijkboutje hier in belgie kan men zijn strijk laten doen in de strijkwinkel men betaald met dienstencheques ik weet het aantal gestreken hemden of andere niet juist per uur maar zal eens een briefje mee brengen en het jou schrijven , wat ik weet is dat het niet de helft is wat jij doet op een uur tijd , strijkwinkels in belgie houtje strijkboutje komt eraaaaan ;)
gisteren schreef hier iemand ivm bikini en borsten erbij kunnen insteken in het broekje he , zo mailde ik vanuit spanje met een dame , toen ik wist dat ik eens naar belgie kwam beschreef ik mijn eigen een beetje en schreef haar dat ik nogal plat ben en dat ik ze zou opvullen met sinaasappels ppfff kreeg ik redelijk boze mail terug hoe ik dat durfde te schrijven want dat zij een borst af gezet was , ikke niet weten he ;-(( het misverstand is gelukkig uit gepraat :)
zo nu nog mijn andere mails lezen
ach ja juist gehoord dat er een dokter zit morgen vroeg misschien g ik er heen voor ik naar zee vertrek want in de groep bijna onderuit gegaan of zou het door de spanningen vandaag gekomen zijn ??
mogelijk tot subiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera, je hoeft ook niet alles te lezen, want soms is het ook echt veel.
Onze toekomst ziet er weer een stuk rooskleuriger uit, alleen we hebben nog steeds geen inkomsten, maar ook daar wordt aan gewerkt.

Jammer dat het niet goed met je gaat. Probeer wel uit het dal te komen, ook al lukt het je niet om gelijk helemaal van de alcohol af te komen. Je moet maar zo denken, iedere dag dat je niet gedronken hebt, is een gewonnen dag. Probeer van de kleine dingetjes te genieten, echt dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Ik ken iemand met een "strijkservice"die rekent het per stuk. Zoveel voor een overhemd, zoveel voor een broek enz. 12 overhemden in een uur is erg veel! Je bent spotgoedkoop! Ik geloof dat die strijkservice 2 of 2.50 fleuri per overhemd rekende. Reken jij 1, 75 hoef je nooit meer boodschappen te doen van je bankrekening en de mensen zijn nog goedkoop uit ook! :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quera, ellendig dat je je niet goed voelt. Je klinkt gedeprimeerd. Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Pfff, Houtje, jij liever dan ik, al dat strijkwerk. Ik heb er geen hekel aan, en ben ook redelijk snel, maar de boel van een ander hoef ik er niet bij te hebben.

Blacky, ga alsjeblieft morgen eerst even naar de huisarts. Ik maak me ongerust over je, die blauwe plekken en dat bijna onderuit gaan klinken mij niet goed. Doen, ja?

Hoogste bedtijd voor mij, ik hoop dat ik kan slapen na al die koffie. Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky en nu echt naar de dokter gaan morgen, voordat je inderdaad onderuit gaat.


Tja, ik had echt even het gevoel een nietsnut te zijn, ik heb zelfs vannacht over mijn excollega's gedroomd, dat ik weer op de groep kwam en niemand mij meer kende.
Het is ook nog steeds niet afgesloten, want vorige week ben ik nog gekeurd om te kijken of ik terug kon komen. Ik raakte toen lichtelijk in paniek en heb toen weer de arboarts gebeld. Hij heeft toen de brief aangepast en geschreven, dat het nog te hoog gegrepen was dat ik voor 15 uur in de week terug zou komen. Nu pas gaat mijn ontstlag in, terwijl ik eigenlijk al vanaf juni in de uitkering zit.
Ik werkte 27 uur per week en dan om het weekend nog 10 uur, soms werd het weleens 50 uur. Ja dat trek ik echt niet meer. Ik moet het LOSLATEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
sneeuwwitje

Onze toekomst ziet er weer een stuk rooskleuriger uit, alleen we hebben nog steeds geen inkomsten, maar ook daar wordt aan gewerkt.






Dat klinkt als een hoopvolle toekomst en ik drink niet Marion, ben wel verdrietig omdat ik pas iemand verloren heb en hoe het hier op het forum toegaat.

quote:


Maar ik wil toch nog wel even wat kwijt, voor diegenen die niet gelezen hebben wat ik schreef. Het lijkt misschien nu wel zo, dat ik iets heel raars en onfatsoenlijks had gepost en dat had ik niet!



Dit wil ik nog even benadrukken. Ik heb maar één post verwijderd in een bepaald topic, omdat ik me verder niet kwetsbaar op wilde stellen. En natuurlijk bied ik gul mijn excuses aan, maar waren ze ook echt nodig? Dat vraag ik me nu echt af. Krijg je onbedoeld nog een klap na.

Wat was er nu zo niet netjes aan, dat ik één berichtje heb verwijderd? Vooral omdat je het hebt gelezen Gem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee daar meng ik me dus niet in.

Ik doe het strijken express goedkoop, ik ben geen professionele winkel met algemene voorwaarden en zo. Soms doe ik lang over een stuk vooral dekbedden die hele grote kosten me veel tijd. Je moet werk doen dat je leuk vindt en dat je goed kán en ik heb vanavond in een uur weer heel wat gedaan. Ik vind het ook een sport om het zo snel mogelijk te doen. Een hulp kost ook 10 euro per uur, en moet nog op de fiets, ik krijg het gebracht en gehaald, en meestal zonder haast.

Ach, nogmaals ik vind het niet erg, en soms ben ik er een soort van blij mee om die knoedels wasgoed (tjonge jonge hoe krijg je het zo in mekaar) om te toveren tot strakke pakketjes. Laat mij maar. Ik sta meestal in de sauna-stand, door al die stoom, met een korte broek, zweet loopt over mijn rug, liters water, maar beter dan Alcohollen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, het probleem was misschien wel dat ik maandag een conflict had met juist een van de leidinggevenden.. en dat ik inderdaad terecht opmerkte dat het na de verhuizing anders is geworden, commerciëler, autoritairder, los zand.. en dat zijn inderdaad dingen die bij mij gevoelig liggen en daar ging dat conflict ook mede over. samen met persoonlijke dingen en werkdingen die door elkaar liepen. Ik hoor inderdaad meer signalen van collega's en er blijven ook mensen weg, dat pik ik ook op.. en ik heb het gevoel dat de "staf" dat dus op een andere manier oppikt en er averechts op reageert. Het sociale verliest men wat uit het oog en het commerciële/zakelijke komt er voor in de plaats en dat is juist niet het doel van dit project.. De kracht was juist dat de mensen op de eerste plaats stonden en dat zie ik langzaam vervagen

vanavond wilde ik mijn oude strategie toepassen die ik altijd in dit soort situaties toepaste.. Drinken!!!!!..zeg maar zuipen, dat rotgevoel kwijtraken en van de wereld raken... maar het werkte niet en ik kon het ook niet en eigenlijk ben ik daar ook weer enorm blij om, hoezeer ik er soms ook naar verlang weer eens goed dronken te worden, ik wil het dus echt niet meer en ik doe het dus ook niet, er zit iets in mij wat maakt dat ik mezelf tegen kon houden... niet te geloven he.. mijn innerlijke kracht weerhield me van de destructie!

Gelukkig komen mijn voetjes weer op de aarde.. hete douche genomen, pyamaatje met dikke trui en dikke sloffen aan, kalmeringstabletje genomen om mijn ademhaling en het blok in mijn maag wat tot rust te brengen en inderdaad beslissen dat ik eventjes vrij neem om voor mezelf het een en ander op een rijtje te gaan zetten..

dus ondanks alles kan ik niet anders zeggen dat het eigenlijk toch wel heel goed met me gaat.. al voelt dat eventjes helemaal niet zo!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi quera ,
ik heb het gelezen en ik vindt het spijtig dat je het verwijderd hebt want ik vondt het mooi geschreven
maar het voelt inderdaad raar aan als er berichten verwijderd worden of het nu door tactus is of door de schrijver , ik merk dit op meerdere sites , mogelijk omdat iemand wie het niet gelezen heeft zich vragen stelt ??
iemand verliezen quera is altijd pijnlijk neem dit van mij aan
waar veel mensen zijn hier adb , groepen en noem maar op wordt er gemenst soms positief soms minder maar geloof mij als ik jou schrijf dat men wat dit betreft verandert soms ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas

quote:


en dan gaat het niet eens zozeer om de drank als wel mijn eigen grensoverschrijdende ietwat destructieve gedrag van vandaag.


je kan het ook als iets bijzonders aan jezelf zien dat je gevoel hebt voor stemmingen op het werk en dat je daar wat aan wilt doen en dat je dan doet op de enige manier die sommige mensen begrijpen naar de kroeg gaan of gezamenlijk alcohol nuttigen

En dat destructieve grensoverschrijdende gedrag viel toch best mee...3 biertjes...gewoon jammer dat ze lauw waren en vies...maar soms is het goed die rot wereld weer eens te zien en te zien wat blowen en zuipen met mensen doet.
Ik vind het ook geen mooi gezicht meer maar was vroeger te dronken om het echt te zien...of zag het wel maar hield ervan..nog erger...paste bij mijn destructieve grensoverschrijdende gedrag.
Maar lieve meid je was nu te participerende toekijker......dus afkuisen die knieën.
Maar ik snap het dubbele gevoel wel...waarom moet er alcohol bij komen om de band weer aan te smeden terwijl jij ook weet dat er tig andere manieren zijn die dat ook doen. Misschien goed om dat eens vanuit jouw visie voor te stellen als de sfeer niet te snijden is...samen bowlen...zullen zij ook wel drinken maar jij hoeft in ieder geval niet

Flipsen
Ik ben naar mijn psych gegaan en die verklaarde dat ik last had van winterdepressie en die schreef naar mijn huisarts dat ik licht therapie nodig had. dokter een brief naar de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis geschreven daar weer zo'n 30 minuten met een psych gepraat en toen licht therapie begonnen

Houtje
Spannend verhaal die strijkplank...zal hier gewoon een kaartje ophangen in de winkel want mijn man kan heel goed strijken en die kan me dat wel leren...

Corinne
Je staat erop! en ieder ander die zich aanbevolen voelt kan zich melden natuurlijk...Anna. BamBam Kohtje, Stien,Joann en wie ik nu even niet zo gauw noem betekent niet dat jullie niet welkom zijn...iedereen is welkom in ons boek

Marion...fijn om te horen dat de KvK jullie weer in schrijft wat zal jullie vennoot balen en die nieuwe advocaat geeft je wel meer vertrouwen zo te horen.succes...ben ook nooit flauw van dit verhaal maar hoop wel op een goeie afloop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...