Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 september 2007

Houtje

Aanbevolen berichten

Pippi,
met vrijwilligerswerk draag je ook bij aan de samenleving en doe je ook wat voor je uitkering, als je dat dwars zit. Ik kan met het wel voorstellen!
Er is veel op dat gebied en er is een schreeuwend tekort, dus wat let je?

Houtje,
heb je het nou zo goed uitgelegd dat ze niet meer op herhaling hoeven? :D

Aangepast: tiepfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O ja ik doe ook nog werk voor de kerk, zou ik bijna vergeten zeg.
Ik moet af en toe keihard NEE (leren) zeggen anders ga ik wéér over de kop.

Gem, dat is de vraag of ze het onthouden. Zo moeilijk is het niet, maar ze moeten het thuis oefenen, dus ze krijgen volgende week weer een oefening, en dan aan de bak maar. Vandaag vonden ze de oefening wel leuk ze moeten een route plannen per spoor en per auto en dan de kosten van benzine/treinkaartjes tegen mekaar afzetten en de duur van de reis. Ging redelijk goed vond ik (het is voor een béétje internetter echt simpel, maar ja als je de computer als een "eng" ding beschouwt is het wat anders).

Wou je nog een oefenign per PB hebben? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo0 allemaal,
Lekker even gelezen op het forum.

Iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd:present::):sun: enz.

Vind de prietpraat juist wel even gezellig, je hoeft toch niet de hele tijd serieus te zijn.
Vanochtend mijn eerste schilderles aan huis gegeven.
Ik heb maar drie cursisten,ik wil er maximaal 5 dus ik kan er nog twee bij gebruiken.
Het is altijd zo leuk om te doen, de mensen zijn zo enthousiast.
werkt heel stimulerend.
Marion zonde dat je niet kunt komen met je vriendin.
intuitief of helend tekenen is zinvol, maar totaal iets anders.
alles wat je tekent is dan goed.

Houtje kun je bij mij niet eens komen opruimen. bij mij is het altijd een heerlijk rommeltje.
Maar ja als ik eerlijk ben vind ik dat ook wel prettig, het past bij mij.
als het maar niet vies is, dat is iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Pippi, ik vind het vreselijk knap van de mensen die dat werk doen, maar in een hospice zou ik zelf veels te verdrietig worden. Kan je niet iets vrolijkers gaan doen? In elk dorp of gat is wel een welzijnsorganisatie voor ouderen (en/of zieke mensen) die zitten vaak te springen om mensen die een boodschap willen doen, of voorlezen of zoiets. Dat lijkt me íets opgewekter (om mee te beginnen). Hier in de bieb werken ook veel vrijwilligers, en de computerles die ik geef is ook vrijwillig allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is héééérlijk om gewoon te "werken" en ook nog iets anders te doen dan thuis zitten.

Afgezien van het strijken, zó leuk vind ik dat niet, maar het levert wel weer wat op. En dat is ook wat waard. Als je nog een beetje fit bent, kun je ook gaan mensen thuis gaan helpen of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag prietpratende strijksters en niet prietpratende kreukellovertjes;-)

Voor wie er ook wil stoppen met roken: het is het beste kado wat je jezelf kan geven! Ik ben 1 jan jl gestopt, en het heeft me alleen maar goeds gebracht.
Net zoals met de drank zit het knopje in je hoofd bij die ene dag dat je het NIET doet, om het dan dag voor dag te nemen en al doende gaat de tijd en verhoud je je opnieuw tot jezelf, zonder rookgordijn, zonder alcoholroes.
Ik zie het als een heel spannend nieuw avontuur met mezelf: na jarenlange verslavingsgewoonte wil je wel eens wat anders met je leven voordat het ongemerkt aan je voorbij gaat, want de tijd gaat zo vreselijk snel en er is al zoveel voorbij gegaan.....het verleden kan ik niet meer veranderen, maar heel veel van waar ik vanaf NU op terug kan kijken wel, en dan zouden we toch wel gek zijn als we de kans om straks nog op van alles fijns terug te kunnen kijken niet met beide handen aanpakken?!
Drank en peuken kunnen behoorlijk aan elkaar gekoppeld zijn, daarom vind ik het geen dubbele kwelling om beide af te zweren, maar eerder een logische stap op de weg naar een nieuwe jij, in alle vrijheid zonder destructieve verslavingen, en dat gevoel voelt GOED!
Natuurlijk ben ik niet altijd zo halleluja, maar dat was ik met al die troep ook niet, en dat vergeten we wel eens of idealiseren we wel eens of gebruiken we wel eens als excuus.

2007 is voor mij het jaar van afscheid van het verleden, en daarmee is het ook het jaar van de ontmoeting met mijzelf zoals ik nu ben: niet langer het slachtoffer van wat geweest is of van welke drug dan ook!

Even ter relativering voor het geval ik heiligverklaringen ga krijgen: ik ga binnenkort 3 weken door Zuid Amerika reizen.....worstel al 3 weken met de vraag of het okay is om daar de local drankjes te checken, gewoon zo af en toe 1 tje voor de culturele gezelligheid, is toch heel anders dan wijn en thuis wijn drinken, ben nu wel 3 weken alcoholvrij en absoluut van voornemens voordat ik vertrek geen druppel te drinken.....wat vinden jullie: zit er een gremlin in m'n hoofd of is het een normale gedachte?

By da way: Houtje gefeliciteerd met je superprestatie, ik ben nog maar bij het begin, maar weet dat juist het volhouden de kunst zal zijn, en daar heb jij jezelf nu al een hele poos in bewezen!

En Xienix, je loopt een week voor me uit, good4you en xiejewel hoor ;-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!
Ik heb nog niet 't draadje gelezen, ga ik straks doen!
Ik kan geen privé-berichten meer ontvangen, omdat er meer dan 50 in zouden staan! Maar als ik ga tellen, kom ik maar tot 17!
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of zal ik dit berichtje óók maar aan de moderator sturen?
Ik ga nu boodschappen doen, ben staks terug!
groetjes, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat serieuzer gelezen,

Pippi, alcohol lost niets op hoor, je krijgt er alleen maar problemen bij.

ik herken je stukje over de gewoonte.
bij mij was het precies zo, ben al in geen 20 jaar meer laveloos geweest, maar dronk altijd voor het eten net zoveel, dat ik s'ávonds eigenlijk niets meer kon doen, dan een beetje voor de tv hangen of een beetje lezen.
Als gevolg van de alcohol in mijn jonge jaren heb ik hypoglykemie gekregen (lage bloedsuiker).
Iederen glas telt bij mij als het ware dubbel.
Het niet meer drinken-een hele week vandaag- geeft mij een heel goed gevoel.

Vooral die gewoonte was het bij mij, Half zes of zes uur, hup wijntje.

Het doorbreken van de gewoonte is voor mij het moeilijkste.

Werken en actief bezig blijven helpt ook, heb je minder tijd om aan alcohol te denken.
Al die activiteiten op het forum, dat doet ook zoveel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,
Nee ik woon niet in twente, ik woon in brabant, ik ben wel in Hengelo geboren, mijn moeder was een rasechte tukker.
Joh jammer anders was je welkom.
Vanmorgen kwam er een mevrouw. ik zag haar voor het eerst.
een heel verhaal, borstkanker, op een akelige manier ontslagen enz.
Ze ging met haar eerste werkstukje zo trots en blij naar huis.
Dat gaf mij ook weer een goed gevoel.

Deze cursus geef ik voor het tweede jaar,vorig jaar stond ik daar vaak met een duffe kop.
Vanmorgen was ik veel fitter, na een goede nachtrust.

Komt dit positieve ook veel meer binnen. Ze gingen alledrie stralend naar huis.

Fijn toch.
Dit forum helpt mij enorm, iedereen nog maar een keertje hartelijk bedankt:heart::):musicnote:

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, heb je zowel in postvak uit als postvak in gekeken, dan zijn het er misschien weer wel 50,
ik wilde gisteravond mijn nieuwe laptopje opschonen, virusscanner online erover, hitmanpro, maar om 3 uur stond hij nog te draaien dus toen maar uit gezet en gaan slapen
nu pas net wakker, oppashondje is gebracht voor vandaag... rommeldagje en bijkomdagje want deze week hakt er gewoon flink in.

Ik wil zo nog wel even langs mijn (vrijwilligers)werk, klus ophalen die ik liever thuis doe en me voor maandag afmelden... dinsdag heb ik gesprek met mijn trajectbegeleidster, die is er voor de emotionele ondersteuning dus dan kunnen we een plan gaan maken hoe we verder gaan en uit gaan puzzelen wat er nou eigenlijk momenteel speelt.

Nou, ik ga zo even kijken of ik die laptop kan gaan formatteren en opnieuw installeren want dit is een beetje drama, ben blij dat mijn macje wel gewoon werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie,
waarschijnlijk heb je een heleboel berichten bij "verzonden"staan. dan kan je daar wellicht flink in schonen!

Kaia,
gweldig niet meer roken en drinken. Ik durf het niet aan. Niet drinken vind ik al een hele klus en ben bang voor de bijl te gaan als ik met beiden stop. Wel staat het op het verlanglijstje voor....(ja wanneer eigenlijk? Als ik me sterker voel tegen de alcohol?)

Pippi,
jij kan het ook hoor, zeker als het een gewoonte is geworden. Gewoontes zijn moeilijk te doorbreken, maar het kan wel! Ik kon het, Houtje (al 700 dagen) en vele anderen hier! Dus jij ook!

Pepita,
ik zou zo bij je komen tekenen! Was ooit begonnen, maar toen wilde ik van de drank af. daar kwam zoveel bij "los" (cursus intuitief tekenen) dat ik ben gestopt. Ook dat staat weer op mijn lijstje.
Maar eerst dat ellendige lijf weer opladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik herken het helemaal, drinken om het drinken. Niet eens meer een reden ervoor hebben.
Het punt is dat het nu onmogelijk lijkt om te stoppen, maar het gaat er om dat je VANDAAG niet drinkt.
Ergens moet DAG 1 zijn.... dan wordt de 'zucht' ook minder. Nu lijkt het of je dat altijd zal blijven houden die constante zin erin. Maar je zal merken dat het na 1 dag al beter gaat. Het is niet makkelijk om (tijdelijk) te stoppen, maar zeker niet onmogelijk. Misschien moet je internetbehandeling weer opnieuw ostarten??
Je zit nu nog midden in de verwerking van alles wat je hebt meegemaakt, dat is niet niks hoor.
Logisch dat je zo verdrietig bent. Maar het leven gaat verder. Je schreef dat je twee kleine kinderen hebt? of heb ik dat niet goed gelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Hier de raad van een lotgenoot:
als je een reden zoekt, behalve voor jezelf en dat is het belangrijkste!!!!, doe het dan voor je kids! Die zijn oud genoeg om alles te merken!
Mijn dochter heeft heel veel last van mijn drankgebruik gehad en ik heb daarmee veel kapot gemaakt!
Jij kan het tij nog keren!! In ieder geval door ze in de puberteit niet met een drinkende moeder op te zadelen. Het klinkt hard, maar het achteraf "repareren"zo dat nog mogelijk is, is veel moeilijker. En je wilt toch stoppen (of minderen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Alles op z'n tijd.
Wij hebben thuis het de afgelopen jaren heel moeilijk gehad op financieel gebied.
Het lukte me niet om te stoppen of in ieder geval te minderen met de alcohol.

Nu gloren er allerlei lichtpuntjes aan de horizon vooral op zakelijk gebied,

Als je in een moeilijke periode zit, kun je wel van alles en nog wat van jezelf gaan verlangen, maar stap voor stap is toch het beste.
Dan heb je meer kans op succes.
ik sluit me aan bij An, het is niet voor eeuwig en altijd stoppen, dat klinkt echt vreselijk.
Misschien is dat voor velen van ons de enige optie naar dat weet je nooit van te voren.
Je kunt beter zeggen, VANDAAG DRINK IK NIET, dat is te overzien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
het is hartstikke lastig, vertel mij wat. Ik wist het al die tijd en ging er toch mee door. Achteraf is het heel gemakkelijk praten. hoewel als ik erop terug kijk, was ik er gewoon niet eerder aan toe. Ik moest gewoon nog dieper de put in voordat ik werkelijk kon handelen.
Ik hoop alleen dat mijn ervaring voor jou misschien net die milimeter is om je iets verder over de streep te trekken. Jij staat tenslotte op de streep, weet je.
Ik was ook bang om de stap te nemen. Afscheid nemen van die gewoonte, dat glas 's-avonds waarbij ik zo lekker kon ontspannen. De wetenschap dat ik dat even niet meer zou doen....
Begin met vandaag. Morgen kijk je weer. Alles wat je minder drinkt is meegenomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi het is erg goed van je dat je zo eerlijk bent naar je kinderen. Kinderen kunnen veel hebben, maar ergens is ook een grens. Op een bepaald moment gaan kinderen rebeleren, vragen om aandacht die je dan niet kan geven. Je kan me niet vertellen dat je om half vier nog fit bent als je om elf bent begonnen. Ik was zelf ook zo Pippi, ik weet heus waar je het over hebt. Kinderen zijn trots op je dat je gaat stoppen met drinken, al is het tijdelijk, totdat je weer 'normaal' met alcohol kan omgaan, althans dat JIJ zelf weer de baas bent. Denk niet zo ver vooruit. Gewoon vandaag, NU....
Gooi alle zooi door de gootsteen en begin NU, vandaag. Je zult zien dat er een wereld voor je open gaat. Niet na een uur, maar het komt. Kinderen van 10 en 13 zijn heel jong, begin puberteit. Als je er niks aan doet gaan je kinderen zeker op wat voor een manier reageren!!!! Door het voor je kinderen Pippi!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet jezelf de grond inpraten hoor. Je bent een geweldig mens en je houdt vreselijk veel van je kinderen.
Maar weet je, je kan meer dan je denkt. Ik had nooit het gedacht te kunnen. Ik weet niet of ik het volhou, maar wat ik nu heb bereikt heb ik toch maar even gedaan!
Dat kan jij ook. Als je het te eng vind om te stoppen dan minder je toch eerst? Stel bijvoorbeeld het tijdstip dat je gaat drinken uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Kinderen, ik drink teveel en ben er emotioneel daardoor vaak niet voor jullie. En ik rook veel met mijn astma, zodat jullie over een jaar of tien met een moeder zitten met longemfyseem. Maar ik doe het omdat ik het moeilijk heb." Hoe klinkt dat Pippi? Voor mij klinkt dat als bull. Iets uitleggen maakt het nog niet goed.
Ik stel het cru, maar zo is het toch. Ook al ben je niet laveloos, toch is je hoofd beneveld en kinderen merken dat verduiveld goed.

Pepita, ik moest toch een beetje lachen om je opmerking dat het je niet lukte om te stoppen of te minderen omdat je in een financieel moeilijke situatie zat.
Drinken kost toch alleen maar extra geld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, het mooie van het leven is dat je elke dag opnieuw kunt beginnen!
Je bent niet gedoemd om bedwelmd door je alcoholroes en verstopt achter het rookgordijn in het gat te blijven zitten waar de lichtpuntjes onbereikbaar lijken. Er is niets wat je mij kan vertellen wat je hebt gedaan om dat te verdienen. Echt NIETS.
Een scheiding is heftig, er alleen voor staan met kinderen ook. Je wereld op z'n kop. Maar ook jij bent het waard om in een nieuwe wereld met jezelf en je kinderen te gaan wonen. Stapje voor stapje.
Zien waar het aan schort, zoals hier met de alcohol, brengt zo'n lichtpuntje al een stuk dichterbij. Hoe meer lichtpuntjes je gaat zien, hoe lichter het wordt.
Dus niet blijven hangen in die put, zowel niet voor jezelf als voor je kinderen, ook al kan je nog zo goed begrijpen en uitleggen waarom je daar zit, je zou toch wel gek zijn om daar in het donker te blijven zitten, geen enkel verdriet, geen enkele scheiding is het waard om jou ook nog eens het licht te ontnemen! Liefs&kracht, Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...