Spring naar bijdragen

waar zitten we?? ergns in oktober alweer... de 2e?zoooo, heee... dinsdag, dat is het ....


Kohtje

Aanbevolen berichten

Goeie middag allemaal,

Diegenen die een mijlpaal hebben gehaald: gefeliciteerd.

Die het moeilijk hebben: sterkte.

De anderen: doe als ik en hou het ADB.

Vanochtend in mijn nieuwe baan begonnen, het was leuk.
Een informele werksfeer heerst er en ben samen met de beoogde opvolger van de huidige directeur een beetje ingewerkt. Morgen help ik die laatste met samenvoegen in Word en doe wat vandaag is blijven liggen. Tja, er is daar wat achterstand ontstaan, omdat mijn voorgangster al ongeveer 2 maanden weg is.
Morgen is degene die ons mag inwerken niet aanwezig, maar we hebben genoeg te doen.
Het is een beetje een rommelig kantoor wat betreft o.a. de voorraad kantoorartikelen en ik denk dat ik daar mettertijd enige lijn in ga proberen te brengen, maar eerst inwerken.

Vanmiddag ben ik naar de huisarts geweest.
Ik blijf op dezelfde dosis Refusal. De stof die in Refusal zit, kan idd. zolang je dat slik slechte smaak en adem veroorzaken, dus heb ik Ranitidine Actavis (een maagzuurremmer) gekregen om te kijken of daarmee het euvel verholpen kan worden. Als het effect blijkt te hebben in mijn geval en ik daar geen bijwerkingen van krijg, kan ik daarmee voortgaan.
Voor mijn benen nam ik Aspirine. Het klopt dat dat kan helpen. Een tablet Aspirine is zwaar voor de maag en ws. een te hoge dosis. Zij heeft mij nu Acetylsalicylzuur Actavis 80 mg voorgeschreven. Zij hoopt dat dit hetzelfde effect heeft, want het is niet raadzaam door te gaan met dagelijks een aspirine, ook al neem ik na 10 dagen een pause van 5-6 dagen.

Dit laatste belangt ook @Gem of @Benthe aan (ik weet niet meer wie van jullie twee).

Zo, nu ga ik even een middagdutje doen, zodat ik uitgerust ben voor de yoga (ik moet echt in het arbeidsproces zien terug te keren qua uithoudingsvermogen).
Jullie zien me dan vanavond na 21.30 vast weer verschijnen.

Tot straks en hou het lekker droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky dat gooit wat om hoor, van alles vertellen aan een psych. Kan je me daar even doodmoe van worden.
Jij weet wel het beste wat je met je verdriet wil doen. Mij lijkt "laten zitten" geen goed idee, maar ook niet alles uitgraven. Het verleden is voorbij, maar jouw verdriet niet. Misschien wel "het verdriet van nu een plek in je leven geven"?
Veel sterkte hoor, van hieruit een knuffel.

Safi misschien moeten we dat boek van Sterk en Swaen laten rouleren onder de forumleden, als een soort kettingbrief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne het zal waarschijnlijjk Gem zijn geweest, want ik heb niet eens aspirine in huis.
Wel blij voor je dat je nu wat meer duidelijkheid hebt, en de beslissing om voorlopig toch maar refusal te blijven nemen.
Plezier met yoga en fijn dat je eerste nieuwe baandag prettig is verlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn arme belgiekje

Ik weet niet precies wat ik je kan antwoorden maar heb zelf een rot jeugd gehad met mijn alcoholistische vader zoals je wel weet. Elke keer dat ik daar in ging graven kwamen er zulke rot dingen uit de beerput naar boven drijven dat ik de therapie vaak na een paar weken heb opgezegd...het werd me allemaal teveel met als gevolg dat ik alle gevoelens maar weer verdronk. Dit heb ik dus 32 jaar volgehouden en ik weet niet wat beter is naar boven halen of verzuipen. Ik wist ook niet wat ik moest doen, maar bij mij kwam opeens de realisatie nadat een goede vriend tegen me zei:. Safi je kan twee dingen doen....je kan je vader de hele tijd in het verleden aankijken en met je rug naar het heden staan...of je kan met je rug naar het verleden gaan staan en met je gezicht naar het heden. Ik heb toen met een stel hippie vrienden een groot kampvuur gemaakt en heb verhalen verteld van mijn vader en hun vertelden verhalen van hun rotj eugd en toen ben ik over dat kampvuur gesprongen de toekomst tegemoet.
Ik heb daarna de gevoelens meer van me af kunnen zetten dat het verleden niet te veranderen is, dat mijn vader het waarschijnlijk allemaal bewust niet zo had gewild en gemeend heeft en ook al is er niet genoeg van me gehouden ik toch een mooi mens ben geworden. Ik ben meer naar mezelf en goede vrienden gaan luisteren dat ik wel goed kan luisteren , dat ik een hart van goud heb, dat ik creatief ben en intelligent, dat ik goed met mensen kan opschieten en een positieve kijk op de wereld ben blijven houden.
Ik ben opgehouden met graven en heb geaccepteerd dat ik de dingen niet kan veranderen maar daarmee wil ik niet zeggen dat jij dat moet doen.

Op een gegeven moment ben ik opgehouden over mijn vader te huilen maar ik huil bijvoorbeeld nog wel als ik aan iemand vertele, zelfs mijn moeder dat ik een negatief zelfbeeld aan mijn jeugd heb overgehouden en dat ik daar elke dag mee aan het vechten ben...dus echt begraven is het nog niet.
ik ben er ook nog niet helemaal uit Blacky en denk zelf eerder aan Familieopstellingen (Bert Helllingers systemische familietherapie )

quote:


Bij familieopstellingen staat het de familie als zijnde een systeem centraal. Een belangrijk uitgangspunt daarbij is dat als iedereen binnen het systeem de juiste plek heeft, en geven en nemen in evenwicht zijn, liefde ongehinderd kan stromen. De hoge mate van respect waarmee iedereen met elkaar omgaat en leert omgaan staat centraal. De consequentie hiervan is dat je je bewust wordt van het leven en een dieper respect naar het leven


De opstellingen zijn er om op het persoonlijke vlak een oplossing op gang te brengen en nieuwe inzichten te verwerven in steeds terugkerende levensvragen of problemen en thema's. Als je hulpverlener bent en beroepshalve gewend bent om met mensen te werken levert de methode een nog grotere bijdrage tot het beter en groter leren begrijpen van onderliggende problematiek en motieven.


Ik heb van vrienden hier vele goeie dingen over gehoord en je zou zelf even moeten googelen om er wat meer over te weten te komen.
maar het stelt je in staat om je positie in het gezin nog eens over te doen en die dingen te zeggen die je als kind naar je ouders of broers en zussen had willen zeggen zonder dat die personen erbij hoeven te zijn want andere mensen spelen je familie... je kan dan eindelijk oplossen wat je vast houd in het verleden.

Sterkte Blacky...voor mijn gevoel ben je een heel mooi mens en ik wens je al het geluk gevoels in de wereld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag net wat leuks op het internet een zelfcompassie test zijn hier veel die daar eens naar moeten kijken ga hem gelijk doen.
http://www.123test.nl/zelfcompassietest/

Het begrip zelfcompassie komt uit het Boeddhisme, waarin het oordelen (bepalen of iets goed of fout is), over anderen of over jezelf, in feite overboord wordt gezet; er wordt met een meer accepterende houding gekeken: de dingen zijn zoals ze zijn, niet goed of slecht. Bij zelfcompassie is geen sprake van oordelen of een standaard waar je al dan niet aan voldoet. Zelfcompassie betekent dat je compassie (mededogen, wat iets anders is dan medelijden) voelt met jezelf zoals je dat ook kunt voelen voor anderen. Compassie in het algemeen is het vermogen om geraakt te worden en open te staan voor het leed van mensen, dit te zien in de grotere context van het tekort dat inherent is aan het menselijk bestaan, en anderen te troosten door middel van begrip en vriendelijkheid en een gevoel van verbondenheid omdat we immers allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Bij zelfcompassie kun je met dezelfde milde, zachte blik kijken naar je eigen gebreken, fouten en je leed, en dit zien als deel van een groter verhaal: het menselijk bestaan. De onderzoekster Kristin Neff maakt een onderscheid tussen drie dimensies van zelfcompassie. Zij heeft een test ontwikkeld die deze dimensies meet; de test op deze site is een vertaling daarvan en is in samenwerking met haar tot stand gekomen.

De drie dimensies zijn:

* 'self-kindness': vriendelijk, mild en begripvol zijn voor jezelf en niet kritisch oordelend, met name in moeilijke tijden;

'common humanity': je eigen ervaring zien als onderdeel van de grotere ervaring van het mens-zijn, waardoor je je verbonden voelt met anderen, in plaats van als iets wat je isoleert en onderscheidt van anderen (zelfmedelijden - 'niemand begrijpt mij', 'ik ben de ongelukkigste persoon van de wereld' - is een voorbeeld van een gevoel waarmee je jezelf isoleert; jezelf superieur vinden aan anderen is dat eveneens);

'mindfulness': pijnlijke gedachten en gevoelens accepteren zonder jezelf ermee te identificeren of je erdoor te laten opslokken, dat wil zeggen: een ruimer perspectief innemen; met enige afstand (maar wel met betrokkenheid) naar je emoties kijken (ook wel helicopter-view of 'derde positie' genoemd; zie www.vonkzelfbepaling.nl over 'uitzoomen' en 'emotie-management'). Mindfulness betekent ook: in het hier-en-nu aanwezig zijn zonder op de vlucht te slaan voor negatieve ervaringen, zonder dingen te willen verbeteren, maar ook zonder je vast te klampen aan of je te wentelen in je misère!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Benthe,

quote:


Originally posted by:
Benthe

Als ik zelf klaar ben met varen, ga ik eerst een luchtballon proberen. Eens kijken of ik alleen het suizen van de wind en mijn eigen gedachten kan verdragen.




Als je in een luchballon reist, drijf je mee op de wind en is het dus in de ballon zelf windstil. Hou je alleen je gedachten nog over, hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dierbaren!
Eindelijk eens wat minder berichtjes om door te nemen toen ik thuis kwam!

Corinne,
fijn om te horen dat je eerste indruk positief is!

Koh,
een diepzinnig begin van de dag! Vanmorgen was ik nog te slaperig om erop te kunnen reageren, nu weet ik het eigenlijk ook niet.
Ik wens je alleen alle wijsheid toe om weer die spirit te krijgen die je een aantal maanden geleden ook had wat niet-drinken betreft. En weet je? Ik heb er alle vertrouwen in, dat het helemaal goed komt!
:heart:

Water,
ech nie!

Safi,
ik heb de test gedaan. Ik scoorde heel laag overal. Kortom werk aan de winkel. Confronterend hoor hoe rot ik in elkaar zit!

Mathilde,
sterkte voor de rest van vandaag1 Kom maar lekker hier voor steun!

Benthe,
goeie score!

Blacky,
je bent zo dapper! Ook al voel je je niet zo je doet het echt geweldig! Je bent een voorbeeld!:heart:

Cal,
lekker uitwaaien morgen en genieten van de blaadjes! Geniet ervan met je kids! Gaat ie verder?

Pippi,
goed dat je op het forum kwam toen je het moeilijk had! Gaat het weer inmiddels?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blacky,
natuurlijk kun jij alleen zelf bepalen of je therapie wilt. En er is voor alle kanten - wel of niet- wat te zeggen.
Mijn ervaring is dat een traumatische pijn niet altijd vanzelf overgaat. Je wilt het zo graag, maar het komt steeds in je leven weer terug. Ik ben er wel een tijd in therapie doorheen gegaan en dat deed verrekte pijn ja. Maar de pijn was er toch al.
Nu overvalt het me niet meer zo. En kan ik het beter hanteren. Schrik ik niet meer zo van alles wat eraan doet denken. Het overheerst mijn leven niet meer. Door pijn weg te willen duwen wordt hij soms alleen maar sterker tot het je leven gaat beheersen. Ik heb er veel aan gehad.

Niet om iets aan de woorden van anderen af te doen, echt niet.
Dit is alleen mijn persoonlijke ervaring.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsjonge jongens toch zijn mijn tranen juist op gedroogd kunnen jullie mij weer aan het huilen brengen maar het zijn wel tranen om het warme gevoel dat ik door jullie krijg hartelijk dank iedereen :heart:
corinne eerste dag ik wens jou veel sucses met je baan :present:
safi mooie zaken heb jij weer geschreven iedereen trouwens :present:
ik heb die test gedaan maar vraag mij de uitslag niet ben beetje zombie achtig momenteel
mijn oude pc is gemaakt en na veel zoeken heb ik de verloren fotos terug en ja het heeft een fijn gevoel alleen is de vraag nu van een pc lee hoe ik die op mijn andere pc krijg ??
nu ik ben iemand die nogal zoekt en hierdoor ook vindt ;)
ander nieuws welke ik jullie nog te vertellen had is dat ik aanstaande donderdag een ct scan van mijn hersenpan krijg , dat morgen mijn dameke binnen gaat in het hospitaal en dat dit mogelijk ook een beetje stress heeft ??
ik heb visite gehad van iemand die vroeger verpleegster was ze vermoed dat mijn vlekjes gordelroos of zoiets zijn tjsa lekkere stressball blacky .
ik wens ook iedereen doie het moeilijk heeft veel kracht maar neem van mij aan dat indien je wil en de juiste mensen op je pad hebt het lukt om dat eerste glasje te laten staan
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdorie, kon vanmiddag niet op internet en vanavond nog steeds niet dus gebeld met de UPC helpdesk, 3 euro verder (30 minuten) kwamen we er achter dat ik de stekker uit mijn router had getrokken (met stofziugen) tja, dan werkt het natuurlijk niet... naja, kon er ook wel weer om lachen en ben blij dat ik weer online ben!!

Blacky, het moeilijke met trauma's is dat je ze niet weg kan maken, ze zijn er gewoon! ik ben zelf ook meer van de 'in het hier en nu' therapieën, dus het in het verdriet nu in het heden een plek geven en niet meer zozeer alles uitdiepen en er helemaal in moeten gaan zitten. Voor mij werkte dit. het verdriet komt echt nog wel eens maar dat mag nu en is niet meer erg, dan huil ik even, geef het aandacht en dan verdwijnt het weer.

mijn scores op de test waren keurig,
die eerste selfkindness scoorde ik 5 (hoog)
de 2e scoorde ik zelfs 5.8 (zeer hoog)
en de 3e scoorde ik gemiddeld, 4.6

en dat dankzij mijn hier en nu therapie!! en omdat de zon weer scheen vandaag! en omdat ik eindelijk mijn huis op orde heb en schoon, en hardgelopen heb en doodmoe ben en de site waar ik mee bezig was af heb..

ik geloof zowaar dat ik weer uit mijn dipje aan het klimmen ben! Heerlijk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas...wat een enorm hoge scores..je doet het goed en vandaag heb je dus helemaal een super dag...geniet ervan.
Soms is het tegen je zelf zeggen dat je het even rustiger aan moet doen al genoeg om even de rem terug te nemen en weer op te laden.
Ik had de beidde laatste te laag dus hier nog wel wat werk aan de winkel.
Wat een mop met je reuter:D

Blacky
Je hebt toch wel een USB ingang op je computer..en als dat niet zo is dan moet je je IT vriend vragen de hard drive van de oude computer in de nieuwe te plaatsen (nieuwe hard drive gewoon laten zitten en dan zou je het moeten kunnen vinden met Windows Explorer. Dan kun je alles wat je van de oude hard drive wilt kopiëren op de nieuwe hard drive en dan de oude hard drive weer in de oude computer doen.

Missen jullie Soothe ook zo?Ik maak me gewoon zorgen ook al weet ik dat hij geen internet heeft en daarom hier niet is maar zo alleen in dat grote Amsterdam...als dat maar goed gaat. Ga toch even naar een internet cafe Soothe en schrijf ons een berichtje!

Gem misschien moet je een mindfullness therapie volgen daar had mijn internet coach het over dat helpt tegen al dat zelf kritiek en je eigen positie als veel slechter ervaren als anderen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ben ik ook weer eens.Ben begonnen met de test van Safi.

Zie dat Tolie ineens goed gaat.Super

Charlie nog gefeliciteerd met je kleindochter.

Corinne met de nieuwe baan.

Ieder ander met het behaalde resultaat, of het nu 1 dag is of vele maanden.
Er wordt nog flink geknokt zie ik.

Jammer dat Soothe en Haddock het winning team verlaten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...