Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Charlie, meis, komt dat nou doordat je huisarts jonger is dan jij bent??? Kijk, dat is nou iets waar ik zelf lang tegenaan gelopen ben... De hele wereld en dan vooral de verantwoordelijke wereld, was altijd ouder en daarom ook verantwoordelijker dan ik was... maar ja, pfffff, ik ben nu ook de 50 gepasseerd, en dan moet je toegeven dat er ook verantwoordelijke mensen zijn die jonger zijn dan je zelf bent.. hihihi....je moet gewoon toegeven dat je oud wordt. Da's niet erg, als je jezelf maar blijft zien in je tijdsomgeving.... Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker, ook naar een jongere arts toe... geef hem of haar je vertrouwen.. artsen in onze tijd waren ook jong,........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Oeps, Charlie, ik kan de snelheid niet meer bijhouden!En iedereen zegt maar naar bed te gaan, en blijft dan hangen...en posten...en daar moet ik natuurlijk weer wat op terugzeggen!We hebben altijd een opener voor het dagdraadje, maar wie doet 's avonds de lichten uit, de gordijnen dicht, en de deur op slot?groetjes Tolie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 dank je koh...............toch maar niet......................heb zoveel lichamelijke klachten die wel eens verband zouden kunnen hebben met..................wil ik hem niet aandoen.Ik ga nu pitten, doei!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Soothe, ik ben verheugd met je wederkeren...rare leuke vent... Amsterdammer ook nog. ben ik ook, maar niet zo lang en dus ook niet zo leuk..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Charlie, doei en pitse.... rustig aan, vrouwtje. hou je koppie klien, zeggen ze dan, hé?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Dames, heren ook,ik ga mijn bed opzoeken, lekker de electieke deken aan (wie kent hem nog, André van Duyn:ik wil met jou wel zeven wekenonder de electrieke deken...:music;)slaap lekker allen, tot morgen!liefs, Tolie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 En ja, die Willem Wilmink is ons er eentje, hè?? en dan ook maar weer een vette knipoog naar Marion (Sneeuwwitje) die de achterhoekse diepliggende humor met diezelfde Willem gemeen heeft... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Tollie, Ja zuster, nee zuster??? of zit ik nou te raaskallen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Charlie, weltrusten en slaap lekker Oma (hihi)Weet je soms is een stuk vertrouwen in iemandhelemaal zo gek nog niet!Ik heb mijn alcoholprobleem voor het eerst aangekaart bij de huisarts in opleiding die in de praktijk van onze huisarts kwam.Deze dame nam me serieus, maar zonder verwijten...ze was ook behoorlijk goed op de hoogtemoet ik zeggen want ze kende de internetbehandeling en het forum van ADB..!Ik ben nog steeds blij dat ik het haar toen heb toevertrouwd,want daarmee is het balletje uiteindelijk gaan rollen!Ze gaf me toen mee, probeer het zelf..eventueel met hulp van campral of refusal...maar trek aan de bel als het je niet lukt!Dat is niet erg of beschamend, maar dan ben je er wel op tijd bij om andere hulp te zoeken.En dat ik mezelf vooral niet te streng moest aanpakken als ik een terugval had, want dat zou me de moed ontnemen om opnieuw te stoppen!Ze gaf eigenlijk dezelfde handvatten als bij de internetbehandeling..een terugval is vervelend, lastig en niet bedoeld maar geen reden tot wanhoop!!!!!!!!!Zie het als leermoment en de angel is eruit, de weg naar hervatten van is dan korter!Deze dame is allang haar weg weer verder gegaan...onze eigen huisarts weet het dus,maar is sinds een maand met de vut. Zijn opvolger (ook een van de huisartsen in opleiding overigens, dus al bekend!!) maakte het zelf bespreekbaar toen ik voor iets heel anders bij hem kwam!Ik vond dat prettig, hoefde ik er zelf niet meer over te beginnen!Dus, kortom....niet alle huisartsen zijn bullebakken die geen menselijk gevoel hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Nee, Kohtje,een carnavalskraker van André van Duyn!En Willem Wilmink is helaas niet meer onder ons! Was trouwens ook niet echt een vrolijk gezellig mens meen ik te weten!Net zo goed als Carmiggelt, toen hij moest stoppen met drinken ook maar een sjacherijn werd!O,o,o, wat doen deze verhalen ons goed!Ik ga nu afsluiten! Vandaag drink ik niet!Slaap ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 O ja, ik zit te raaskallen. Jij hebt het over andre van duyn.. ik had het over: met z'n allen onder 1elektrieken deken.... bwwwwwwwww, beven in bed... bwwwwwwwwwwww, beven in bed.....M'n oom en tante in Aardenhoutdie hadden het altijd ontzettend koudze gaan al naar bed om kwart over achten klappertanden de hele nacht..Kouwelijke oom, kouwelijke tanteze liggen in het ledikant met dikke wollen wanten..........etc...Annie MG ....meesterlijk mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 daarom laat ik mijn bedje altijd voorverwarmen door mijn hubbie Koh... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Eerst wil ik zeggen dat jullie allemaal lieve mensen zijn, maar ik verdien geen stigma. Het groeit al bijna buiten proporties. Ik ben inderdaad iemand die een ander niet snel vertrouwd, dat is waar en meer is het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Joanneke, lief mal mens...:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Q, ook lief mal mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Q,Van mij geen stigma....tenminste zo was het absoluut niet bedoeld!Goh ik weet eigenlijk niet eens hoe ik je duidelijk kan maken dat je niet alleen staat in je gevoel, dat het herkenbaar is...Ik weet wel dat ik het enorm waardeer dat je hier nog steeds bent!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ja, sorry Tolie, ik had moeten zeggen: die Willem Wilmink WAS ons er eentje. Net als Annie MG trouwens.. Waarom wassen die mensen toch allemaal... ze zijn zo nodig om onze taal kleur te geven.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ik zou wel iemand willen slaan omdat ik weer een stempel opgedrukt krijg. Wie stelt zich beschikbaar? Eindelijk zwaai ik met een honkbalknuppel en kom maar op en dan ben ik misschien ook de moeite waard, zoiets moet het dan toch zijn.Ik wil niet dat jullie zeggen dat ik een bang konijntje ben, want dat ben ik ook niet. Ik ben een mens, maar ik kan het niet verwoorden helaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Koh, nee hoor niet lief of mal...ik heb gewoon een hekel aan een koud bed, blehhhen aangezien ik geen elektrieke deken heb...tja dan maar anders he...Wat ben jij trouwens filosofisch de laatste dagen..geeft een heel ander beeld van Koh, Wel een prettig beeld overigens!Maar mag ik je een misschien not done vraag stellen...Drink je nu (nu ja de afgelopen paar dagen) wel of niet....?Is het gevecht nog steeds een gevecht...of komt je eerdere zelfverzekerdheid weer boven?Je bent me dierbaar..dat weet je! Maar ik kan je niet zo goed meer peilen momenteel...Ik moet erg wennen aan deze andere Koh...!Heb getwijfeld of ik dit zou vragen, maar op het risico af dat we elkaar helemaal niet meer snappen doe ik het toch maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Nou Q...ik herhaalde iemand anders woorden...Maar ik schreef het wel....dus kom maar met die knuppel!Ik ben nu niet meer zo bang uitgevallen als eerst!Mep er maar op los.....gooi eruit wat je wil!Ik sta hier..........een rood lapje heb je vast niet nodig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ik denk ookdat het een kwestie is van vertrouwen.Mijn problemen in handen leggen van een ander, nogwel een vreemdeling, zou ik niet snel doen in de tijd dat ik nog dronk.Nu ik oordelen en vooroordelen terzijde heb geschoven, stap ik makkelijker met een probleem naar mijn overigens nieuwe en nog jonge huisarts.Niet meer oordelen en op vooroordelen afgaan werkt drempelverlagend en breekt menige weerstand vaak uit angst geboren.Het gaat trouwens goed met mij en het doet me eveneens goed te lezen op dit forum hoe men elkaar bij de hand neemt om samen problemen te delen.Ik zie mensen die gstopt zijn met drinken na verloop van tijd de draad van hun eigen leven weer oppakken.En dat is bijzondere ervaring.Wat ons zo uniek maakt zijn onze vaak uit een ver verleden gekwetste zielen .Over de pijn en het verdriet vertellen maakt het mogelijk dat wij ons zelf steeds beter leren kennen en vertrouwen en waarderen.Althans zo is het mij vergaan.Met een groet van Rudy die de hele dag zo druk is geweet als een potje met pieren en nu op één oor gaat.Liefde overwint alle problemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 Ik kan niet slaan, kon ik het maar. Maar je bent lief Joan slaap lekker en ooit komt het goed met me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 3 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2007 joanneke, je legt nou helemaal precies de vinger op de zere plek... Ja, ik drink de laatste tijd meer dan goed is. Teveel dus, want voor iemand die nul als grens heeft is iets meer dan nul gewoon veel te veel.... en ja, ik wordt dan min of meer filosofisch, of hoe je het noemen wilt. je kunt het ook gewoon geleuter noemen... Nou ja.. het zit me helemaal niet lekker dat ik die drank weer zo in m'n leven heb toegelaten.. maar het is gebeurd, en nou moet ik het gevecht weer aan...met alle vragen die ik dacht overwonnen te hebben... moet ik weer een crisisopname regelen? moet ik me weer helemaal overgeven aan de verslavingszorg, die mij in eerste instantie zo geholpen heeft, maar met het idee dat het op weg helpen was... en daarna mezelf op de rails houden..... ben ik nou weer zo ontspoord?? ben ik zo hopeloos?? ben ik mezelf nog wel waard?? en waarom dan als het antwpprd positief zou zijn????? Nou ja.. ik ben weer gewoon de alco die ik was voordat ik hier op het forum verscheen... en begin hier nu gewoon als elke beginneling... ik wil graag stoppen met drinken.. wat is de beste manier??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 4 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2007 Ja hoor Q daar ben ik van overtuigd, het komt zeker helemaal goed met je!Want het is nu al niet verkeerd........dus!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 4 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2007 Je bent lief Joan. Kohtje, je weet best wel hoe of wat en hoe je het moet aanpakken toch? Je drinkt niet meer, dat wil je en dan houdt je je aan dat besluit toch? Je kunt het net zo goed als ik het kan zo simpel is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden