xienix Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Hallo luitjes,Ik val even snel binnen.Hier is het nog steeds droog en ben inmiddels de tel kwijt.Das een goed teken geloof ik.Iedereen veel succes en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Wat "gewoon" maar een vraag was, even gesteld, is "gewoon" hier gegroeid vandaag.Er is gewoon een gevoelige snaar geraakt, want het was een juiste vraag.Een vraag over alco gebruik, en daar komen wij hier toch voor. Daar hebben wij moeite mee.Erik,Je hebt je een aantal weken hier gemeld bij het forum, dat was niet voor niets, toen althans.Het gaat je nu denkelijk goed af, maar vergis je niet. Je stress volle tijd moet je nog door, jeeind scriptie enz. Als het jou gemakkelijk vergaat, geen probleem en ik zou dat heel fijn voorje vinden. Maar oh wee, wat als je straks tegen wind krijgt? Misschien toch verstandig om voorlopig althans mee te lezen en schrijven? Voor mij geldt ook dat ik in het begin dat ik hier op het forum kwam en in het begin van de internettherapie bezig was, héél veel bezig was met alcohol. Soms nog meer als op een doorsnee alco inname dag. In beginsel begreep ik dat ook niet zo goed, althans waar dat nou zo goed voor was.Ik wilde vergeten. Vergeten dat ik vandaag niet hoef te denken aan. Maar wat ik vooral vergat wasna te denken en te onderzoeken "waarom" ik wilde vergeten, waarom ik het nodig had of nodig had gehad. De nieuwe inzichten in mijzelf verkregen, ik ben er nog lang niet, hebben mij de ogen geopend.Pas veel later kon ik er minder aan denken, over denken. Want ik weet nu, waarom, hoe en kenen voel de gevoelens dat kan volgens mij alleen nu ik er goed bij stil gestaan heb.Ik betrap me nog wel eens, een fles halen gedachte. Maar dan denk ik, is één fles wel genoeg?Ik denk nog steeds niet, één glas halen. Maar dit is mijn ervaring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Xienix hoe gaat het met je nieuwe baan? En red je het nog allemaal met de combinatie met je kinderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Sandra,Van harte met 2 maanden ADB!!!Alle anderen, waaronder Hoelahoep met 11 dagen, die een recorddatum vieren: GEFELICITEERD!!!An,Jij bent toch echt zelf degene die kan beslissen wat goed is. Ik kan me voorstellen dat iemand die een van de eerste pogingen onderneemt om ADB te zijn, weleens wil testen wat een glas wijn doet. In jou geval lijkt het me gevaarlijker. Jij hebt al eens een hele lange periode droog gestaan. Aan de andere kant ben jij ook heel ervaren. En dat bedoel ik zeker niet rot. Ik duim dat je een voor jou heel wijs besluit neemt!Tolie,Sterkte . Je zal je binnenkort weer beter voelen hoor! Stoppen gebeurt met een helboel emoties en gemoedswisselingen!Marion,ik hoop dat jij ook het licht weer helemaal gaat zien! Een beginnetje is al gemaakt. Van mij wat extra :light:Corinne,wat een welbestede dag. Soothe,jij maakt steeds wijzere opmerkingen! Het gaat goed met jou!Benthe,Ik heb begrepen dat jij het licht wel hebt gezien, maar nog niet als zodanig voelt. Is ook pas de eerste keer!Erik,je gaat hartstikke goed en blijf hier a.j.b. Ik vind je bijdragen "leuk".Kaia,Je schrijft zo aanstekelijk en vrolijk, ook als je het niet altijd bent! Ik ben blij dat het goed gaat!Cal, :rose:Volgens mij heb je wel een beetje extra nodig.Water,ik vraag me al een tijdje af of jij nog weleens last van gremlins hebt. Uit je schrijven van vandaag blijkt wel dat ze nog af en toe op bezoek komen. Hoe werk jij ze weg? Oprecht benieuwd!Rudy,Safi,dank je voor je heel betrokken stukjes iedere keer. Je bent een aanwinst voor het forum.Koh,je atelier leeg-/opruimen: de aanleiding is niet leuk, maar misschien ruimt het ook wel op in je hoofd...Blacky,Stien,12 uur uit en thuis. Ik helaas vandaag ook, maar dat kwam omdat mijn trein vertraging had. %#$%trein!Het zijn wel lange dagen zo (sprak de ene vermoeide vrouw tot de andere)Delta,om in de vervoermiddelen te blijven praten"je gaat als een "diesel".RJB,Jij gaat ook goed en hier weer een complimentje voor de bijdragen!Tapas,niet teveel thuiswerken he, als je vrije dagen hebt! Denk aan jezelf!En dan ben ik weer mensen "vergeten"die misschien nog niet geschreven hebben of wel hebben geschreven. Dat risico neem ik maar. ik heb vandaag alles weer gelezen, maar helaas....Joann, al een tijdje niet "gezien"? Alles OK?En nu loop ik vast weer 10 berichtjes achter want ik typ niet zo snel.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 8 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Lieve lotgenoten,Allemaal bedankt voor jullie felicitaties. Ik weet uit ervaring dat dit slechts het begin is. Ik ben jarenlang als een bingedrinker door het leven gegaan en dit bereiken is voor mij een bijzondere prestatie omdat iedereen die mij meegemaakt heeft bij het forum wel weet dat toen ik pas stopte ik in de eerste paar maanden een paar flinke uitglijders heb meegemaakt. Ik dacht in die periode dat een glaasje wel mocht. Iemand ik denk dat het Rudy was, die vroeg me of ik een besluit had genomen en toen viel het kwartje bij mij. In verband met een de uitglijders en op basis van kritische opmerkingen van forumleden heb ik bewust gekozen om geen alcohol meer te nuttigen. Iedereen moet het voor zich zelf weten maar voor mij ging het pas werken toen ik besloot om geen alcohol meer te gebruiken. Dit is pas het begin en ik weet het is een moeilijk pad, maar ik weet ook hoe langer ik nuchter ben hoe beter het gaat. Daarnaast speelt het feit dat ik altijd steun van dit forum krijg dus dat zal zeker helpen.Ik wil met name Gem, Rudy en Corinna bedanken voor hun steun van de afgelopen periode. Daarnaast wil ik iedereen bedanken. Op naar de volgende persoon die 2 mnd adb is en ik het wisselbokaal kan overhandigen.Allemaal bedankt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 En jawel,Xienix,ik ben ook heel benieuwd hoe je het allemaal redt en of je nog steeds met plezier naar je werk gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Fundamenteel verschil van mening met denk ik heel veel op deze site:Alcoholisme is een ziekte, is levenslang en stoppen is de enige weg en minderen geen optie, voor mijzelf wil ik hier niet in geloven. Om het duidelijk te maken citeer ik hier degene die het meest van mij vandaan staat en noem vervolgens een citaat van een andere site, een citaat waarop mijn hele poging tot ADB gebaseerd is. Ik wil onder woorden brengen waarom ik het spaans benauwd krijg van het begrip alcoholist, ziekte en levenslang. Ik ben bezig met het genezen van een drankprobleem, ik ben geen alcoholist en indien toch dan zekers niet voor het leven. Ik vecht tegen dat stempel, noem het ontkenning, ik noem het de hoop om niet in fatalisme het bijltje er bij neer te gooien. Citaat1:"dag Erik, en lotgenoten, dit forum is mijns inziens voor mensen met een drankprobleem.Ik kan me niet voorstellen dat iemand die geen problemen heeft met drank, hier komt schrijven.Waarschijnlijk een alcoholist is, maar dat nog niet heeft durven toegegeven, want dat is een waanzinnig grote stap.Het heeft 35 jaar lang geduurd voor ik eerlijk durfde toe geven dat ik alcoholist ben, maar niet eerder voordat ik hoorde dat alcoholisme een ziekte is.De Kracht van dit forum is het uitwisselen het weerspiegelen van wederzijdse ervaringen en daar wel of niet wat mee doen.Aanvankelijk wist ik niet goed hoe ik mij moest opstellen op dit forum waar lotgenoten blijven drinken en denken ADB te zijn als ze 3 in plaats van 5 glazen per dag hebben gedronken.Want dat is een denkfout ,een illusie.Ik zette mijzelf daardoor steeds weer op het verkeerde been.Ik denk dat men pas ADB is, als je hebt aanvaard dat je leven ontwricht is door alcohol.En dan is stoppen de enige manier om onder het juk van de zucht naar drank uit te komen.Uit ervaring weet ik dat blijven doordrinken voor een alcoholist hetzelfde is als de hel op aarde creeren.Samen en individueel is iedereen is op zijn manier met het drankprobleem bezig en dat is goed zo.Tijd is onbelangrijk, verslaafd blijf je voor het leven.Hoelang iemand niet meer drinkt is onbelangrijk, belangrijk is dat wij hetzelfde pad bewandelen.De Kracht van dit forum is dat veel mensen zich bewust worden van het feit dat minderen geen optie is en dat klinkt door in hun schrijven, zij stoppen definitief.Dat is een geweldige stap voorwaarts.Nadat ik zelf heb aanvaard dat mijn leven beheerst werd door drank en ik niet zonder kon leven, stopte een gevecht en gingen deuren open die voordien voor mij gesloten waren gebleven.Het meest frapant was wel, te ontdekken dat ik een levenlang, ondanks mijn beloften te stoppen, heb gevochten en gezocht naar oplossingen om te kunnen blijven doordrinken.Ik heb niet alleen mijzelf maar ook mijn omgeving en meest dierbaren, geen groter cadeau kunnen geven door te stoppen met drinken. "Citaat 2 ">http://www.peele.net/lib/surprising_nl.html "Verandering is natuurlijk, iedereen verandert voortdurend. Maar om de een of andere reden sluiten we verslaving uit van ons geloof in verandering. In zowel de volkse opvatting als het wetenschappelijke model wordt verslaving gezien als een gedragspatroon waaraan niet valt te ontsnappen, als een vrijwel permanente hersenziekte. Hoeveel jaar geleden iemand zijn laatste borrel ook dronk, hij blijft een alcoholist. Het woord verslaafde legt een identiteit op die geen andere mogelijkheid open laat. Het voedt de veronderstelling dat je niet kunt, of zult veranderen."Citaat 2 is voor mij heel belangrijk, daardoor houd ik het vol. De veronderstelling dat ik een alcoholist zou zijn niet kan veranderen ligt al voor de hand gezien ook mijn verleden. Het mag duidelijk zijn dat als citaat 2 mijn leidraad is tot ADB (het was een echte eyeopener, mijn reden tot de eerste 0) dat zinnen als verslaafd ben je voor het leven en die stempel alcoholist soms bij mij contraproductief werken. Daar gaat de wijze raad op, van pak wat je kan gebruiken op. Dat is inderdaad het beste. Ik ga lekker over alle zinnen van alcoholist, levenslang heen lezen. En op de zin van Safi die ik al eerder noemde "En dat helemaal niet drinken...droog staan iets is wat je bewondert en ooit hoopt ook te kunnen. " Daarop was mijn antwoord "nee het is niet iets wat ik ooit hoop te kunnen, het is iets wat ik kan en tijdelijk ga doen. Als ik geen vertrouwen in mijn kunnen had dan dronk ik nu al evenveel als een paar weken terug." Ik hoop dat ik mijn reactie nu beter plaats als hij wel tegen mij gericht zou zijn. Hopen ooit te kunnen zoals Safi schrijft voelt voor mij als uitstel wat ik ook nu kan doen. Niet naar Safi toe, voor mezelf!! Ik geloof in de mogelijkheid van verandering en in mijn mogelijkheid het waar te maken. En daar ben ik nu mee bezig. Ik ben verder blij met alle meningen en zienswijze in deze lange discussie, sommige staan dichter bij me andere zijn principieel anders. Ik pik er inderdaad maar uit wat voor mij van waarde is.Wat ik er vandaag vooral uitgepikt heb is mijn eigen verwoede pogingen dit tot ontkennen:"gezocht naar oplossingen om te kunnen blijven doordrinken" En waarom, ik heb niet veel ideeën. Ik ben bezig te genezen van een alcohol probleem, ik geloof niet dat ik een alcoholist ben. Waarom dan toch de drive tot ontkennen. Voor ik op dit forum kwam dronk ik teveel, daar mee wil ik stoppen en dat lukt prima, veel beter dan ik ooit durfde te dromen. Toch voel ik de stempel van alcoholist op me geplakt. Niemand doet het maar ik voel het en jullie weten in welke fase iemand is die keihard ontkent?! Prima slagen in wat ik wil, zonder problemen matig drinken en toch die stempel voelen. Gaat het zo goed als nu en voel ik een brandmerk als beloning, daar zit de frustratie. Ja vreemd ben ik hè, net menselijk zo als Benthe schreef.Iedereen bedankt voor het lezen van mijn stukken en vooral alle nuttige stukken. Ik heb weer genoeg stof tot nadenken. Ja ik ben er ook zo een die (te)veel kan denken. Kaia en Cal wil ik even met naam hierbij noemen omdat ik persoonlijk vooral veel aan hun reacties had. ThnxEn O ja, laat ik maar blijven en de raad van selectief lezen in mijn oren knopen en meer aandacht hebben te vragen naar wat iemand bedoelt ipv te reageren op iets onduidelijks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Gem, af en toe wil ik ook wel eens even helemaal ---niets--- als je snapt wat ik bedoel.Maar ja, ik weet nog al te goed hoe dat weer fout zal gaan, en dat wil ik zeker niet meer, dus zit ik het uit. Het zijn buien, ik ga even wat anders doen, met de hond lopen, muziek maken, of slapen, en wat me er door heen sleept is de wetenschap dat het altijd wel weer over gaat. En ik mag me ook best af en toe even rot voelen van mezelf. Soms kan ik er daarna nog wel om lachen ook, ik en m'n stomme hang-ups... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Nou Erik, of je nou wel of niet alcoholist bent, maakt niet uit, ik geloof dat we elkaar alleen maar proberen te helpen en eigen meningen ergens over geven.En dan wens ik jou uiteraard ook het beste bij wat jij wil bereiken.Je hoeft er geen hele wetenschappelijke verhandeling over te geven maar dat mag wel. Maak er asjeblieft geen polemiek van. Voor mij is alcoholist zijn geen identiteit, maar een waarheid. Net zoals ik kattig ben, of soms lief kan zijn, of dat ik heel lekker kan koken of van lezen hou. Alcoholist zijn is niet mijn identiteit, het is een stukje van mij.En je hebt Safi inderdaad verkeerd geciteerd en daar is ze heel terecht boos over, dat moest je maar niet meer doen. Een verontschuldiging zou wel zo hoffelijk zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xienix Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Benthe en Gem, ik red het in principe allemaal wel met werk en kind, maar het is wel ontzettend druk.Het is fysiek soms redelijk zwaar werk en daarnaast een hele dag staan en lopen. Ben dus behoorlijk moe 's avonds.Het is niet het soort werk dat ik langdurig zou willen doen, maar het is maar voor een jaar en de opleiding is erbij inbegrepen. Ik doe het voornamelijk voor de opleiding.Voordeel is wel dat ik wat minder tijd heb om te gaan zitten tandhakken. Maar de neiging om mezelf te belonen in de vorm van een glas wijn na een dag werken, zit er nog steeds in.Maar ondanks alle stress is er nog geen druppel alcohol bij me naar binnen gegaan. En das alleen maar goed want als ik zou zuipen zou ik dit nooit kunnen volhouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Erik, zoveel mensen, zoveel meningen. Gelukkig maar, anders werd het saai.Ik ben een alcoholist, maar ik zie dat niet als een ziekte. Ik ben verslaafd aan alcohol, en daarom drink ik niet meer. En ook als ik niet drink ben ik nog steeds verslaafd. En of dat levenslang zo zal blijven vind ik nu niet zo interessant, vandaag is het gewoon wel zo en daar heb ik genoeg mee te stellen.Of jij een alcoholist bent, dat kan jij alleen beantwoorden. Je doet wat aan je drankprobleem, zeg je, ik zeg prima, big thumbs up. Goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Xienix, ondanks dat de combinatie werken zwaar is doe je het harstikke goed! Pipi, back to basic? Volgens mij is het wel eens goed om in een andere omgeving een stapje terugte doen. Hoewel het veel mensen moeite zal kosten komt het je relatievatie vermogen volgens mij ten goede. Je krijgt weer nieuwe inzichten!Peppa, heftig diabetes. Ik hoop voor jou dat het uiteindelijk mee zal vallen, toi,toi,toi.Marion, de vraag of jij alcoholiste bent, dan moet je wel lef hebben als vreemde. Ik zou zo'n vraag niet durven stellen. Of zou zij toch ook .....zou kunnen.Lianne, heb je al even niet gelezen, of gemist. Hoop dat alles oke is.Corinne, kijk toch waar je je voeten neer zet. Of heb je zo'n grote maat? Op blote voeten lopenschijnt juist af en toe goed te zijn.Knuf, fijn dat alles weer op de rails is met je moeder. Wat een ongerustheid weer.Koh, mogelijk kom je toch weer dingen tegen met de verhuizing die al lang geleden zoek waren!Alles weer eens ordenen is vaak het positieve van een verhuizing toch?Soothe, fijn dat je goed gaat. Da's niet niets wat je allemaal moet innemen.Gem, was je je MP3 speler vergeten? Ik vind het soms jammer dat ik er al weer ben. Saf,Benthe, Tapas en alle anderen wie vrij heeft heerlijk wandelen tussen de herfst bladerenin de bossen. Lichtbakken en zomeer. Wie werken gaat, er komen nog meer dagen toch?Voor mij weer kinder bed tijd Mijn werk zit er op, ga maar eens te bed.Truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Xienix,als je nu nog zou drinken zo het inderdaad een ware uitputtingsslag worden. Al kan ik me jou gevoel wel voorstellen hoor, het verlangen naar een drankje na een drukke dag. Heb ik zelf ook regelmatig, helaas.Vergeet ook niet dat het wennen is, deze drukke baan naast je gezin!Sterkte en succes!Water,ik vind het een van de voordelen als je wat langer droog staat, dat je ervaring hebt en dat je weet dat het over gaat. Hoewel ik ook extra schrik als het heel hevig is. dat houd me dan alert (riep zij heel stoer..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Stien,mijn accu was leeg.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 ...en welterusten, Stien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Piep!!Hoi allemaal,Ik was begonnen met het forum na te lezen maar m'n kopke kan niet mee, ik denk dat m'n hersenen nog steeds in slaapstand staan, hihi!! Dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik er zo weer tussen spring??M'n nachtdiensten zitten erop, jiiieeepppiee!!! Nuja, ik doe m'n werk heel graag én met hart en ziel maar na 7 drukke nachten ben ik ook wel blij dat ik weer even gewoon rustig thuis kan zijn!!Dus..hier ben ik weer!!!liefs van knuffie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 piep ..piep...piepFijn te horen van je moeder Knuffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 quote: Originally posted by: BentheNou Erik, of je nou wel of niet alcoholist bent, maakt niet uit, ik geloof dat we elkaar alleen maar proberen te helpen en eigen meningen ergens over geven. En dan wens ik jou uiteraard ook het beste bij wat jij wil bereiken. Je hoeft er geen hele wetenschappelijke verhandeling over te geven maar dat mag wel. Maak er asjeblieft geen polemiek van. Voor mij is alcoholist zijn geen identiteit, maar een waarheid. Net zoals ik kattig ben, of soms lief kan zijn, of dat ik heel lekker kan koken of van lezen hou. Alcoholist zijn is niet mijn identiteit, het is een stukje van mij. En je hebt Safi inderdaad verkeerd geciteerd en daar is ze heel terecht boos over, dat moest je maar niet meer doen. Een verontschuldiging zou wel zo hoffelijk zijn. Ik heb Saf daarin niet geciteerd. Alle citaten dwz tussen "" zijn na nog een controle correct. De bedoelde zin die haalde in naar eigen interpretatie aan, verkeerd zoals ik nu al vele malen schreef want dat is een deel van de misvatting. Hoe veel keer moet ik schrijven dat iets op een misvatting gebaseerd heb. Sorry Pafi voor de verkeerde vrije interpretatie en dat jij het onterecht al citaat zag. Ik dacht zelf dat mijn tekst dat ik het verkeerd begrepen had, duidelijk was. Maar ik heb niet veel zin in doorgaan met elkaar in verkeerde keelgaten raken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Diegenen die me kennen van m'n begin-dagen op het forum weten dat deze avond voor mij steeds een 'gremlin-avond' was! Tijdens m'n nachtdiensten drink/dronk ik nooit een druppel alco maar m'n eerste avond vrij moest en zou ik alco drinken!! Nu is dat gevoel weg, ik moèt niet meer, begrijpen jullie? Ik heb hier veel uren zitten 'zeuren' als een kind omdat ik zo graag wou drinken op m'n eerste vrije avond!! Menigeen heeft me op alle soorten manieren erdoor gesleurd en daar ben ik nog steeds dankbaar voor want zo kwam ik veel te weten over mezelf!! vanavond gaat alles dus goed!! Geen gremlin te bespeuren!!!En?.. alles ok met jullie??Knuffie:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Hai Piep zei de muis in't voorhuis, met wat voor drukke dingen ga je je weer bezighouden nu je geen nachtdiensten hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Knuffie...hier alles goed..nog steeds ADB en geen gremlin in zicht en mocht die zich ooit weer laten zien dan stuur ik hem met een flinke mepper naar jouw toe KnuffieIk weet ook drommels goed dat alcohol het laatste is wat IK wil maar dat tere zieltje wil er nog wel eens aan toegeven...maar niet meer gebinged (heel veel in een korte tijd gedronken) sinds ik hier op het forum schrijf.Wat een kracht is hier!geniet van je vrije dagen met je kids en je man! En de herfst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Eric, ik heb het genoegen mogen beleven een visie voorgeschoteld te krijgen, met een aantal zwakke plekken. De enige en hopelijk terechte conclusie, die ik eruit kan trekken, is dat jij geen alcoholist bent.Ik zou dan ook zeggen, tel je zegeningen.Want aan alcoholisme lijden, is waarachtig geen grap.Dat het samenstel der dingen bij voortduring in verandering is weten we. En dat jij daar deel van uitmaakt, weten we ook.Dus jij gaat er vanuit, dat ook jij tot verandering in staat bent en weigert je dan ook het etiket alcoholicus te laten opplakken,omdat je er aan gaat werken deze verandering tot stand te brengen. Good for you! In jouw optiek, is de verandering al aan het inzetten,je bent er immers beter aan toe dan toen je pas op het forum kwam.Ik noem dit academische prietpraat en je staat er ook nog praktisch alleen in.Jij gaat te veel van het rationele in de mens uit. En dat is nu precies wat bij een verslaving niet opgaat.Hoe verklaar jij dat een coke verslaafde, die in de bossen gaat afkicken,dan naar een andere plaats verhuist, om uit zijn bekende omgeving te zijn, na zes jaar weer eens terugaat en voor de bijl gaat.Waar is de ratio, waar is het je zelf veranderen.Nergens!!Omdat we hier met chemische processen en emoties van doen hebben, die ieder rationeel denken, waar jij zo prat op gaat, in de weg staat.Als je werkelijk je verhaal wil doen ,kan je beter eens in de praktijk gaan kijken.Boekenwijsheid schieten wij alcoholisten geen meter mee op.Als de mens, het door jou geschilderde vermogen tot verandering heeft, waarom lopen er zo veel verslaafden in het rond.Ik heb niet gestudeerd, maar dit is nonsens.Prijs je zelf gelukkig en werk aan je verandering.Mijn zege heb je.Groet Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Hoi safi,Danke voor je sympathie!!!! Ja, ik ben ook heel blij dat m'n moeder weer thuis is, ik heb vanavond alweer een pot spaghettisaus en slekjes gedregen!! Hoeft ze toch morgen al niet meer te koken!!Hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Hei benthe,Ik heb nu een paar drukke dagen maar vanaf donderdag tem zondag ben ik op weekend aan de zee!!! Samen met een heel dierbaar iemand en ik verheug me er ontzettend op!!! M'n man is dan een paar daagjes op zichzelf aangewezen voor het huishouden en de kinderen maar het lukt hem wel!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knuffie Geplaatst 8 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2007 Hei safi(ke), (tja, ik ben nu eenmaal een belgje, hé!!)Je gaat écht wel goed, hé!! En tussendoor heb ik soms iets gelezen en ik vind echt wel dat je goed bezig bent! Zelfs al heb je sporadisch een keer een beetje alco gedronken!! Het feit is dat je er zelfs op dat moment heel erg over nadenkt en stopt, dus niet gaat 'bingen'!! Dus, proficiat!!, je doet zo je best en je komt er wel, waar je dan ook wilt komen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden