Spring naar bijdragen

woensdag 10 oktober 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

RJB
Mijn man vraagt net of ik al verteld heb dat toen we eens echt helemaal aan de grond zaten in Frankrijk en moesten wachten om 's maandags naar de Sociale Dienst te gaan voor een voedsel bon die ze dan eerst voor je moesten regelen bij de kerk...waar je dan in de supermarkt eten mee mocht kopen..absoluut geen alcohol.hihihi.

Die zondag had ik de hele dag nog niets gegeten en heb toen in de middag alle afvalbakken afgezocht om eten en stukken baguette gevonden die ik gauw in een plastic zak stopte. Weer bij de bus aangekomen liet ik trots mijn man mijn vondst zien en net toen hij het brood naar zijn mond wou brengen zag hij alle mieren die er tussen uit probeerden te kruipen. Hem ging dat echt te ver en hij heeft die dag honger geleden maar ik heb het brood met mieren en al opgegeten, proteïne zei ik tegen mijn man daar ga je niet dood aan. ik weet niet of ik dat nu weer zou kunnen...in de zelfde omstandigheden waarschijnlijk wel.
Als ik mijn moeder dit soort verhalen vertel zegt ze altijd...jij bent al helemaal voorbereidt als de oorlog eens uitbreekt.

En bedankt voor je compliment over mijn schrijfstijl...you're not too bad yourselve...wat op zijn Schots wil zeggen je bent zelf ook een kanjer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Safi,
Met een hongersausje overgoten, kan veel eetbaar worden.
Idd een prachtleven, maar ik verkies toch mijn huis met zijn confort en idd de zekerheid van inkomen.
Ik geef toe: ik hou van vastigheid en houvast, ik kan idd niet tegen onzekerheid. Was je misschien al opgevallen met al mijn sollicitatietoestanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, dames, heren,

Leuk om te lezen, die verhalen over wat normaal is en wat je er zelf van vindt.
'k Zou er ook nog een hoofdstuk over kunnen schrijven, maar dat hou ik toch maar voor mezelf, teveel aanknopingspunten voor de rest van Nederland. Mag wel he? Laat mij maar lekker anoniem blijven, alleen in m'n cv-huisje, betaald met m'n kantoorbaantje... 't is best zo.

Yo, RJB, een huis verkopen binnen een week, op deze markt, da's heel vreselijk knap! Mooi man, hup verder met de volgende stap, want stilstaan schiet ook niet op he?

Enneh... Marieke, 10 knuffels voor jou, en dik verdiend! Helemaal goed! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi een paar jaar geleden was ik zo bezopen en achter met mijn betalingen, dat ik uit mijn huis gezet dreigde te worden, als ik niet binnen een dag zo'n 3000 euro wist op te hoesten. Ik was eventjes in 1 klap nuchter en het is me nog gelukt ook. Maar ik ben toen wel zo geschrokken dat het hele idee van rondzwerven nog steeds in mijn nachtmerries terugkomt. Het idee om in lompen gehuld onder een brug te moeten slapen, dat lijkt me erg koud en eenzaam. Nee ik zeg niet dat jij in lompen gehuld was, maar zo zie ik mezelf dan.
Ik hecht wel aan huis en haard, een eigen plekje. Maar natuurlijk is een bus ook een eigen plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde vroeger altijd zijn wat jij beschrijft Safi.. eigenlijk wilde ik het liefst zo'n krakend punkmeisje zijn, maar helaas had ik blond haar, rode wangen en was ik vrij stevig :D.. niet zo'n mager scharminkel met witte huid en zwart haar.. als braaf calvinistisch meisje zat ik ook wel eens in kraakpanden.. met de cure hard aan, de blow die in het rond ging en dan voelde ik me helemaal 'zondig' dat ik daar zat. Ik wilde daar zo graag bijhoren maar het was totaal niet mijn wereld.. te scheiterig en te gereformeerd opgevoed.

ik wilde graag reizen maar wist ook dat ik al in paniek zou raken als ik alleen in een vreemd land aan zou komen, sterker nog, op schiphol zou ik al in paniek geraakt zijn :P

aan de ene kant smachten naar die vrijheid maar te bang zijn om het in te vullen en daar weer boos over zijn omdat ik was zoals ik was...en zo graag anders wilde zijn

Nu mag ik eindelijk gewoon mijn saaie scheiterige gewone zelf zijn.. de weg daarheen was net zo spannend als de reis van Safi maar een stuk veiliger met vangnet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas..ik zat wel helemaal in die punkwereld maar omdat ik krullen heb konden al die mooie recht opstaande hanekammen niet.....had geen zin aan ringen door mijn neus, dreadlocks, tatoages en hing er altijd zo'n beetje bij. Leefde meer punk dan de meeste punkers die ik kende behalve die in kraakpanden dan maar was altijd de burgertrut. Ik denk dat er in dat wereldtje van krakers en punkers meer regeltjes zitten van hoe je moet zijn en weat je moet vinden dat mij het niet meer trekt.
In een dolle bui om mijn vader te schockeren heb ik een keer mijn krullen af geschoren en heb toen wel even alle kleuren van de regenboog in mijn stiekels gehad maar zodra het weer ging groeien waren mijn krullen terug.

Ach maakt het nou echt wat uit of je nu graag bij je CV, in een dikke villa of in een huurwoning, of je werkt of werkeloos bent als je maar gelukkig bent met wat je doet.

Benthe..ik heb het nooit koud gehad naast mijn houtkachel maar wel het gevoel dat ik een gypsie was met geen rechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde eigenlijk alleen even meelezen maar het verhaal is zo leuk dat ik toech even reageer.

@Safi
Wat een geweldig verhaal, zo kiezen voor jullie toekomst en de onbekende weg nemen als je geen andere wegen meer ziet. Zwerven een paar weken per jaar vind ik erg leuk om te doen zoals bijvoorbeeld door Roemenië liftend en in de goedkoopste klasse trein en wildkamperend in de bergen maar dan is er altijd nog een pinpas en nooit een broodje mier. Ik voelde me al een zwerver als ik een keer op een station moest slapen tussen de echte daklozen in. Heb daar in gesprekken ook wel door het dunne romantische laagje heen gezien. 24/7 altijd op je hoede zijn niemand helemaal kunnen vertrouwen en nooit die veiligheid van thuis lijkt me erg zwaar.

En dat shockeren, ja LOL is voor mij ook een soort oude jeugdherrinering. Links roze en rechts oranje haar, die vader van me die heeft echt dagen niet meer met me willen praten. Dat shockeren dat ging wat te goed naar mij zin. En over die regeltjes over kleding, houding....in het alto wereldje, dat vind ik nu ook altijd, dat zag ik alleen pas jaren nadat ik er naar opkeek.

@tapas
Dat klinkt bekend, slapen in een kraakpand als braaf burgertje. Je hebt het naar je zin met je "saaie leven" dat vast ook spannend is op jou manier.
Ik ben ook nog nooit helemaal alleen op reis geweest, wel veel niet allerdaagse vakanties gehad. Als ik klaar ben met mijn studie heb ik zo mijn droom nu al 3 jaar, ik wil perse een keer helemaal op mezelf aangewezen zijn op niet al te gebaande paden; ga met het vliegtuig naar Istanbul en dan zigzaggend via Bulgarije, Oekraïne, Roemenië, Moldavie, Polen via Duitsland weer terug. Die droom was door de dagelijkse sorres wat vergeten. Door Safi kwam het weer boven.

Tot later iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik
Dromen zijn er om waar gemaakt te worden...waarvoor leven we anders?
Materie kan je niet meenemen maar dromen wel. Als ik jouw was zou ik die reis zeker gaan ondernemen.
Ik zelf wil graag een keertje met de bus Denemarken, Zweden,omweg Noorwegen, terug naar Finland, Rusland ,Estonia willen doen en dat gaat ook zeker nog gebeuren.

Delta
Quote
Net zoals Water even geleden schreef, kan ik ook een heel verhaal hier neerschrijven over wat er allemaal gebeurd is in mijn leven, dat mij gemaakt heeft, tot wie ik nu ben.
unquote..zou het gaag eens willen horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de cirkel van het leven
Vanaf de dag
dat wij deze planeet betreden
en stralend in het zonlicht stappen
is er meer te zien,
dan we ooit kunnen zien
meer te doen dan we ooit kunnen doen.

Sommigen zeggen eet of word gegeten
sommigen zeggen leef en laat leven
maar iedereen is het eens
terwijl ze springen met vertrouwen
het is de band van de hoop
tot wij onze plaats vinden
op de weg naar innerlijke rust
in de cirkel, de cirkel van het leven

In de cirkel van het leven
is 't het rad van fortuin
is 't het vertrouwvol geloven
is 't de verbondenheid door de hoop
totdat we onze eigen plaats vinden
op de weg naar de innerlijke rust
in de cirkel, in de cirkel van het leven

Sommigen onder ons
vallen langs de kant van de weg
en sommigen onder ons
zweven naar de sterren
en sommigen onder ons
slaan zich doorheen al onze problemen
en sommigen
moeten met hun littekens leven

Er is zoveel meer dat wij aankunnen
meer te vinden dan er ooit gevonden werd
maar de stralende zon
aan de saffierblauwe hemel
houdt groot en klein vast
in een eindeloze cirkel

In de cirkel van het leven
is 't het rad van fortuin
is 't het vertrouwvol geloven
is 't de verbondenheid door de hoop
totdat we onze eigen plaats vinden
op de weg naar de innerlijke rust
in de cirkel, in de cirkel van het leven

Elton John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een *** Karinneke, gemiste kans voor die persoon! Niet triest zijn hoor, het zegt nl niks over jou, slaap maar lekker straks!

Vrijdag ga ik een vliegtuigreis maken van 21 uur (met 2 x overstappen)! Mij werd aangeraden vliegtuigoefeningen te doen om trombose te voorkomen, en wat vind ik? Ik durf de link niet te plaatsen, want ik vrees dat dat wordt niet gewaardeerd, als je googled op vliegtuig oefeningen (dus met spatie) is het de tweede link ;-)

Ben dus best wel benieuwd naar wie er naast me zit;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kaia,
in februari 2005 ben ik naar japan geweest charles de gaulle naar centenair japan 15 uren vliegen zonder stoppen , in het jal vliegtuig gaven ze oefeningen op een tv scherm .
eigenlijk houdt het in veel proberen te wandelen in het vliegtuig , regelmatig je benen van de grond naar je kin trekken terwijl je zit en ik heb veel water gedronken zodanig dat ik wel veel moest lopen richting toilet , minpuntje neen ik mocht niet even buiten om te roken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...