Spring naar bijdragen

zaterdag 13 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanaf vrijdag 14 december 2001 gaat de campagne Bob van start. Bob staat voor Bewust onbeschonken bestuurder. Het idee van de campagne is afkomstig uit België. Bob is daar al een groot succes. Het idee van de campagne is dat vrienden of vriendinnen die een avondje gaan stappen van te voren een Bob uitkiezen.<br><br>De campagne wordt aan het publiek aangeboden door de ministeries van Volksgezondheid en Verkeer en Waterstaat i.s.m. 3VO, Koninklijke Horeca Nederland en de branchevereniging Alcohol.<br><br>Dus wie is vanavond de Bob?

Aldus het Internet.
Een andere bron zegt dat "Bob" gewoon een fantasie naam is. Ik ben er trots op tegenwoordig dat ik ALTIJD de Bob ben.

Safi,

Nou............dat was een illusie helaas. Heb een beetje moeilijke morgen gehad, ruzie met Zoon die flink aan het puberen is, waardoor hij om 1200 in zijn hoogslaper lag te huilen van woede, en ik snikkend beneden de Senseo aan het bedienen was. Een fraai stel maar volgens deskundigen een uiterst normaal beeld.
Ik ben wel nog met Dochter gezellig erop uit geweest, op de fiets, neus in de zon, naar de bieb. Alle boodschappen gedaan, en bij het voetballen soep en broodjes gegeten. Al met al had ik het me léuker voorgesteld, maar tja, zo is het leven.......:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tijdschrift Horrido was het tweede blad dat de avonturen van Suske en Wiske in Duitsland publiceerde. Het geheim der gladiatoren verscheen tussen januari 1955 en september 1956 in 56 afleveringen.
In de titel van deze uitgave worden Suske en Wiske (hier Bob und Babette) niet genoemd. De uitgever koos ervoor om de (vertaalde) naam van Lambik te gebruiken als aanduiding bij dit verhaal: Kuno, der tolle Gladiator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je kunt zomaar van alles te weten komen als je over het Internet gaat struinen. Nou geef ik daar les en ik vind het nog steeds leuk om te doen.

Volgens mijn kinderen moet ik meedoen met 2 voor 12 maar dat is veuls te moeilijk voor een niet-geleerde ziel als ik. Wel altijd leuk om te kijken, vol bewondering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi hi Blacky, Houtje en Safi,
Bob wordt dus Babette...?
In het Keltisch wordt dat wellicht Deidre, Isolde of Katie.
Mij maakt het niet zoveel uit.
Ik ga het daar ook niet moeilijk krijgen want ik lust geen bier of whiskey.
Houtje, je moet we wel dat BOB-ding sturen hoor.
Math.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier wel grappig.
Ik heb de pc in een hoekske van de woon/leef/eet/kamer, ik heb een zgn. DOZO woning uit de jaren 70 (doorzon-woning).
Achter mijn rug, in het midden staat de bank waar Zoon op ligt met de kat (ik heb er twee) en een plaidje, lekker gezelli, zit naar A Beautiful Mind te kijken, op BBC 2. Wel met teletekst aan (in het Engels). Hij volgt Engelstalig onderwijs. Dit is een goeie training voor hem, maar eerlijk is eerlijk, zonder ondertitels kon ik het Engels ook niet volgen.
We zijn weer helemaal tevreden allebei, ik draai me soms om en volg een halve zin, hij vraagt soms de betekenis van een enkel woord. Hèhè even vrede in Huize Puberland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Til, heb je dat dan nog op tijd, wanneer ga je weg (ik mag Tante Til zeggen hè Mathilde?) wij kennen mekaar al zo lang.....weet je nog wel --- dat weet Blacky ook nog wel uit de tijd van de Tour de France ---op weg naar Piggelmee in La Douce France...met Frank en Bino, en Pietjepuk en Emma, en Fleur, en?????? jammer dat dat allemaal verdwenen is.

Ik altijd in de bezemwagen met een krat Spa Rood, nog steeds mijn lievelingsdrankje

*komen steeds meer herinneringen boven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, Schotland moet zijn; Ierland
Safidepafi, ik ga verblijven in Connemara. Pakweg tussen Galway en Clifden.
Ik kom daar minstens 1 keer per jaar en ik ben een beetje verliefd op dat gebied.
Drie kinderen heb ik en alledrie houden ze van dat gebied.

Math.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gegoogeld Mathilde...mooie stranden..zie net een plaatje van de Sky Road...daar zal jij al wel eens overheen hebben gelopen..voor alle andere het is een smal weggetje Je kijkt er uit over de eilanden en schiereilanden in de Atlantische Oceaan. Er zijn aanwijzingen dat deze eilanden 7000 jaar geleden al bewoond waren.

Ik wou dat ikmet je mee kon...heerlijk zo in het na seizoen...Geniet ook van de Folks muziek en de humour,Mathilde. .maar dat doe je vast wel...de hele familie even bijkomen in zo'n mooie omgeving...fijn hoor

Mensen ik ga opslomen ..totmorgen!

Fijn Houtje...dat je even zo'n lekker moeder-zoon moment hebt in Huize Puber..geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry mathilde al het gras maar groen is ;)
ik dacht dat suske en wiske in het frans bob ette babette zijn ??
en ja houtje ik herinner mij die tijd nog de bollekes truien ook herinner ik mij het beschrijven van een boek "dames en zadelpijn " en de bezemwagens .
we hadden toen mensen van spanje , la douce france en zelf iemand die in zuid amerika woonde dacht ik ??
spijtig dat ik toen echt teveel met mijn eigen bezig was of mogelijk was het door iets anders ??
maar ik hou ook van adb zoals het heden ten dage is
nu triller op tv al kan ik nog met moeite mijn ogen open houden stekkestokjes onder steken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker, Houtje, en geniet van je zoon! Ik heb denk ik net zo'n situatie, alleen 8 jaar later: dochter is nu 29, zoon 25, woont nog thuis. Zoon had het altijd erg moeilijk: dochter en ik twee handen op één buik, en zoon die zo driftig van onmacht kon worden! Dat herken ik nog steeds in hem, en ik denk dat ik vroeger inderdaar dochter "voorgetrokken" heb op zoon. Daar kan ik nu nog wel eens spijt van hebben!

Poeh, heel verhaal, ik hoop dat je het nog leest!
Liefs, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh...da's stil! Ik ben de enige ingelogd....
kom straks nog wel even kijken...zit gewoon tegen mezelf te l*llen...kan net zo goed vast een nieuw draadje openen..is bijna zondag..

HALLOO!!!!!

nee, praat niemand terug...nog nooit meegemaakt...ben eenzaam...en alleen....nou, ja....
tis pas middernacht....zucht...straks misschien nog?...of zit iedereen in de kroeg?...:beer:
kan toch niet?...nog nooit gebruikt icoontje...komt ervan als je me alleen laat....
ben groot kind...kan 't nog niet alleen....zucht...dorst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er hoor Tollie, ben alleen erg saggerijnig

ach ja, Houtje en Blacky, dat weet ik ook nog wel, de gele truien, het weer op de fiets helpen als je eraf gevallen was, duwtjes in de rug als het moeilijk werd en de bezemwagen bemand door Houtje.. het blijven prachtige levensmetaforen.

Ik ben nu toch serieus aan het nadenken over de lichttherapie, moet volgende week toch naar de huisarts.. Ik voel me zo opgefokt, ontzettend prikkelbaar, moe, en een samengeknepen maag.. vind er niet veel aan... irriteer me mateloos aan mensen in mijn omgeving en kan niks hebben! Het lijkt ook wel of iedereen prikkelbaar is, in het bos met de honden hadden we 2 aanvaringen, echt om niks! en ik ben momenteel gewoon te overgevoelig voor de stemmingen om me heen.. pffft.. nouja, wie weet helpt die lichttherapie mij ook een beetje uit de onrust en de dip

maar mijn bed is winterklaar gemaakt (electrische deken onder de molton) en er ligt heerlijk schoon beddengoed op. Ik wacht nog even tot de seresta zijn werk gaat doen en er weer meer rust in mijn lijf en koppie komt. Liever wat seresta in dit soort moods dan gaan binge drinken toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi tolie en tapas ,
ik ben hier ook nog maar heel verdiept in octopus triller .
het is inderdaad stillekes op het forum meeste zullen al slapen zijn
tolie dat icoontje zal niet helpen he in het algemeen is men achteraf nog eenzamer
tapas ik denk dat het met het vallen der bladeren is dat de mensen nu een beetje saggerijnig rond lopen
maar nu is het al een niuewe dag
sterkte voor beiden :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Tapas!
ben ik iig niet meer alleen!
Herfstdipje, misschien goed idee die lichttherapie. Ik heb het even gegoogled, je kan ze ook kopen...moet je wel geld voor hebben!
Nou, als het jou gaat helpen, prima toch? misschien vraag ik het dan ook nog aan: iedereen is zo enthousiast!
Misschien kunnen de heren medici nog een verband leggen tussen alco's en lichttherapie!

Heb je nog wat leuks gedaan, Tapas?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, trouwens succes met je beslissing.. ik weet dat je het heel leuk vind om de uitdaging aan te gaan met de oude dirigent van het koor waar je nu zit om samen een ander koor te gaan opstarten.
Als dat betekent dat mensen van je oude koor dan geen kontakt meer met je willen dan vraag ik me af in hoeverre die mensen het goede met je voor hebben, je gunt een ander toch dat die zich ontwikkelt en doet wat die leuk vind? Tuurlijk vinden ze het rot dat je weggaat maar om je op die manier onder druk te zetten vind ik zelf niet zo netjes van de koorleden.

Het is niet leuk om iets los te moeten laten maar het luidt wel weer een nieuw begin in en nieuwe uitdagingen... en soms ben je daar gewoon aan toe, zoniet, dan gewoon bij je oude koor blijven.

mijn raad, doen wat je het liefste wilt, en ik lees toch wel dat dat die nieuwe uitdaging is. De sprong in het diepe wagen, hoe spannend dat ook is. Tuurlijk kan het een fiasco worden maar dan ben je ook weer een ervaring rijker!

ben benieuwd wat je gaat beslissen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of ik nog wat leuks gedaan heb? beetje gerommeld in huis, de stad in geweest, met de hond naar het bos geweest, lekker gegeten van de turk, even mijn hart gelucht bij een bosmaatje en net mijn uitstapje voor morgen afgezegd.. zometeen lekker mijn schone bed in en mijn boek uitlezen zodat ik zondag weer vers leesvoer bij de bieb mag halen... gebabbeld met de buurman die zijn auto aan het repareren was, gebabbeld met de turkse groenteboer, even in het zonnetje gezeten.. ach, eigenlijk de gewone zaterdagdingen

Heb jij nog wat leuks gedaan Tolie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben met een vriendin naar een marktje in Alphen a/d Rijn geweest. Gezellige kraampjes, lekkere huissokken gekocht ( je weet wel, met die rubberen anti-glij puntjes eronder, niet echt sexy, maar wel lekker!), koffie, broodje kroket, leuke route door het prachtige plaateland terug, veeel koeien, molens, en toch zó dicht bij de stad.

Ik woon zelf in de stad, maar ik moet toch minstens één keer per maand even een koe zien, anders krijg ik het gevoel dat Nederland één grote stad wordt, maar dat vat best mee!
Tien minuten rijden en je bent buiten!

Misschien laatste mooie herfstdag geweest, hoewel morgen ook lekker schijnt te worden.
Geen gremlin gezien op 't platteland...misschien eten de koeien ze op!
Slaap lekker, ik ga ook zo!
liefs, Tolie:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Anna, ook nog laat op! En Benthe, jij bent toch meestal geen nachtbraker?
En hoi, Calimero! Toen ik daarnet alleen op het forum zat, moest ik aan je denken: want ik ben klein, en jij bent groot....zat ik daar in mijn eentje...da's maf hoor, als je aleen tegen jezelf praat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...