Spring naar bijdragen

maandag 15 oktober

Vie

Aanbevolen berichten

Wie de wijsheid in pacht heeft mag het zeggen: hoe komt er een worm in de slaapkamer van een flat?
Nu maken wormen doorgaans niet veel herrie, maar wel de katten die elkaar de prooi betwisten.
Hoe dan ook, ik ben wakker dus een goede gelegenheid om alvast de MAANDAGdagdraad te openen.

"Heb maar lak aan de kalender
zolang je zeggen kan: ik bèn d'r!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nog een raadsel.

Er zitten drie vogeltjes op een tak. Zegt er eentje:' Ik ga vliegen'.

Hoeveel vogeltjes zitten er dan nog?

'Vroeger' lag ik 's nachts wakker van de drank. Nu zou ik kunnen slapen en begint dat hoofd meteen te malen als ik maar ff wakker ben. Jammer. Ik ga nog maar even wat lezen en een kopje thee drinken.

Voordeel van wakker zijn op dit tijdstip;de sterrenhemel is prachtig, mooi helder. Had ik anders niet gezien natuurlijk.

Benthe, een biezondere worm, dat was tie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!
Benthe, Bambam jullie zijn wel erg vroeg! Een goede dag vandaag!
Ik heb niet goed geslapen. Meestal zo aan het begin wanneer manlief weg is.
Hij is in ieder geval gearriveerd, kreeg net een SMS.
Vandaag een lange dag. Zo de deur uit en pas na 7 uur thuis! Bleh!
Maar we gaan de maandag opgewekt tegemoet! Nu moet ik rennen voor de trein!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Benthe, Bambam en Gem,

Ingewikkelde raadsels zo vroeg op de morgen. Antwoord: ik zou het ECHt niet weten.
Hier ook een hele lange dag en ben hier pas vanavond weer om half elf of zo.
Ik had gewoon langer moeten blijven liggen, maar zit helemaal fit wakker te zijn!
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen, wat een vroege vogels hier! Gezellig hoor... met z'n allen aan de koffie/thee.

Benthe, ik zat nog even na te denken over what makes me smile. Ik heb gisteren niet zoveel meegemaakt, dus er was eigenlijk niets, maar aan het eind van de dag, na het lezen van de dagdraad, schoot me ineens het volgende te binnen.

Negen van de tien discussies hier gaan aan mij voorbij. Ik heb geen relatie, geen kinderen, geen vrienden; geen bemoeienis met familie, buren of verenigingen; geen interesse voor kunst, cultuur, spiritualiteit, politiek, sport; geen geld voor vakantie, geen tijd voor boeken, geen zin meer in carriere. Ik hou niet van koken en ik ga nooit uit.
Voor alles geldt eigenlijk: been there, done that. Wat rest is een fulltime baan met een redelijk inkomen, een auto die het altijd doet, en een bejaarde hond. Als ik niet werk of huishoudelijk bezig ben, dan slaap ik, daar komt het wel op neer.
"Vroegâh" zag ik sommige van deze dingen als een probleem, maar sinds ik geen alcohol meer drink, zie ik er ook de positieve kanten van, en kan ik dit allemaal hogelijk waarderen. Tel uw zegeningen, tel ze één voor één...

Okee, de werkweek is weer begonnen, we gaan er weer tegenaan! Veel beter vol te houden met een nuchtere kop 's ochtends, meeen wat heb ik lopen tobben met een kater, ziek melden omdat je niet eens rechtuit naar de wc kon lopen, schei uit! Als het aan mij ligt: nooit meer! Nou ja, ok dan, in ieder geval vandaag niet he...

Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

buenos dias adb'ers,
een worm in een slaapkamer nu ja is eens iets anders .
drie vogels op een tak eentje zegt dat hij gaat vliegen zolang hij het niet doet zijn er drie vogels op een takje ;)
vergelijkbaar met dit vogeltje dat x keren zei ik ga adb worden maar het bleef bij zeggen :huh:
redelijk geslapen zo en nu naar boven en douchen
ik drink niet vandaag allez wel water en koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky:D

Zeggen is nix, doen is alles.
En toch zooo moeilijk ondervind ik.

Water. goed dat je nog even terugkomt op het thema van gisteren.
Ik heb gisteren hardgelopen. Werd gevraagd door een vriendin maar voelde me rot en depressief. Ga ik wel, ga ik niet. Ik ben wel gegaan en was naderhand blij. Zon op mn kop, lekker gelopen,genoten van de sfeer en daarna trots en blij dat ik het gedaan had. That made me smile!

Ik lach te weinig en pieker te veel. Helpt het? Nou nee, niet echt.

Vandaag een nieuwe dag, een dag die voor mij al uuuren onderweg is. De zon komt op, zoals dat al miljoenen jaren gaat, en straks gaat tie ook weer onder.
Voor vandaag een gerustellende gedachte.

Heb een fijne dag.

Alleen vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen,

Karin, heel veel succes met je sollicitatie gesprek vandaag!

Benthe, volgens mij heeft die worm een lift gehad, want stapje voor stapje......

Blacky, jij bent écht wel wakker!

BB, zeggen is nix, doen is alles... Dit brengt mij op de volgende tekst die ik gisteren hoorde op tv.

Ledigheid is des duivels oor kussen? Als ik het goed begrepen heb betekent dit zoiets als AKTIE!
Het is moeilijk, het is moeilijk keuzes hierin te maken, want wat ga ik doen en wat wil ik doen?

In elk geval hebben Gem, An en Water vandaag op de dag hun keuze bepaald, lekker met een
nuchter koppie naar het werk! Zelf ben ik aan het omschakelen, nu naar het nachtleven en ga
toch nog wat aktie ondernemen op een voor mij zeer kort ofwel zeer lang dagje ;)

Mijn keuze voor vandaag staat vast, ik houd het droog. Ik hoop dat ook jullie de juiste keuze weten te maken, fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeie morgen!!

Wat al weer een gein en een raadsels en een levens filosofie hier vanochtend:-))

Ben zelf nog een beetje aan de duffe kant maar ik doe met jullie mee hoor...geen drup van JWW in mij vandaag.

Benthe die jongen bij die zwanen zijn van het zomer geboren en zijn nu zo'n 4 maanden oud...ze lagen daar zo mooi op een rijtje in het weiland...pa en moe met ACHT jongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is denk ik belangrijk in situaties die even niet zo goed lopen als wij wel willen .... afstand te nemen.....naast je neerleggen en iets anders gaan doen.
Niet wanhopig vastbijten in de materie en zoeken naar oplossingen.
Soms is er geen oplossing en doorgaans worden we geraakt door de emotie.

Stoppen met drinken is ook.....het oude onverwerkte leed zolang herkauwen totdat de oude pijn is verwerkt en tot het verleden behoort, leefbaar is geworden.

Bambam vertrouw wat er in je hoofd omgaat toe aan het papier of naasten die kunnen luisteren.
Blijf er niet alleen mee, maar stap uit dat de oude gewoonten.
Stap voor stap.
Probleem na probleem.
Ik heb veel geschreven en denk weleens dat het mijn redding is geweest.
Welke insteek ik ook nam, steeds kwam ik bij mijzelf weer uit.
Op zich al een grote ontdekking, zelf het middelpunt te zijn van mijn problemen.
Ik ontdekte dat de inhoud van mijn schrijven koel en afstandelijk over kwam.
Dat ik net als in mijn leven iets miste.

Dat bleek achteraf mijn gevoel en mijn emotie te zijn.

Na veel experimenteren heb ik met die emotie leren omgaan en de vraag die ik me vroeger iedere dag stelde ....wie ik werkelijk ben...was hiermee beantwoord.

Een fijne dag allemaal, ik zoek de zon op voor het te laat is.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Ik besef dat wij ons soms in troebel water bevinden, maar pak die boei aan die je door mede lotgenoten wordt toegeworpen.
Laten wij geen onnodige energie verspillen.
Je hebt vannacht gewerkt? Dan lekker gaan slapen. :lips: Overdag zal deze voor jou speciaal schijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi
Alles goed met je?
Klonk wel heel gezellig gisteren dat weekendje boerderij...heerlijk in de natuur met de beesten bezig
En je kids allemaal aktief bezig.
Dat moe zijn gaat wel een keertje over hoor vooral aktief blijven en veel water drinken dan ontgift je lichaam sneller.
maar al die vergiftigen die alcohol aan je lichaam heeft gedaan vergt veel tijd om weer kwijt te raken.
ik voel me nu na drie maanden een stuk beter maar sommigen die er ook nog een baan bij hebben hoor ik wel anders spreken.
Ik ben de eerste weken gewoon veel gaan slapen en veel gezind gaan eten.

Het wordt een keertje beter...dat kan ik je beloven en anders even je bloed laten checken want door teveel alcohol kan het ook zijn dat je geen genoeg vitamine C hebt kunnen aanmaken en dan ook geen genoeg ijzer en je vitamine B is ook helemaal door het drinken in de war.
Dus even laten prikken en op alles checken dan weet je of het daar misschien door komt die moeheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het aardig goed Pippi..heb net even lekker huisgehouwen en ga zo nog even in het zonnetje met mijn hond.
Vanmiddag weer op huisbezoek bij een 75+er en dan is de adg al weer bijna om.

Kan je niet naar een andere huisarts?
Ja van eenzaamheid kan je gauw naar de drank grijpen of er zin aan hebben.
Ben je nu al weer met een hobby begonnen? Je wou toch weer gaan tekenen of zit ik nu fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...