Spring naar bijdragen

17 -10- 2007

sneeuwwitje

Aanbevolen berichten

Paaaahh, van Houtje, Maroc is een spulletje wat je kan roken waardoor je zo stoned als een garnaal wordt.
Dus dat willen we ook weer niet.
Grappig: je kunt zo stoned als een garnaal zijn of zo dronken als een tor, maar bestaat er nou ook een bijwoord voor nuchter zijn? Ik ben zo nuchter als een..... ?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Water, dat is ook een goeie !!! Dat zei ik onbewust eigenlijk al "dat ik mezelf de hand reik in plaats van naar het glas" maar ik zag er niet doorhéén dat ik dus eigenlijk een stuk meer tevreden ben met mezelf. Het is nog een beetje vreemd om dat zo te zien staan "zwart op wit".

... zo nuchter als een "komkommer?????"......

* aangepast/aangevuld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff:
Cal, als jij matig kan drinken, prima. Ik gaf aan dat het voor alcoholisten gevaarlijk is een paar te drinken want de meesten van ons hebben geen rem.
En jazeker heb ik mijn pieken en dalen. Heb net een dal van een week of drie achter de rug waar alles zo somber en grijs was.
Maar als jij, of wie dan ook, een rotmoment gebruikt om te gaan drinken lijkt mij dat een ***smoes. De meeste mensen drinken voor de gezelligheid, omdat ze het lekker vinden of bij een speciale gelegenheid. Niet omdat er iets aan de hand is. En dat is een verschil met een alcoholist of iemand die gewoon een x een glas kan drinken. Die hoeft geen spannnigen weg te drinken. Die neemt het leven zoals het komt, met z'n ups en downs en probeert het leven, nuchter, het hoofd te bieden. En een alcoholist zal veel, zoniet alles, aangrijpen om te drinken. De kat is dood of ik heb een nieuwe kat... snap je wat ik bedoel?
Maar voor vandaag heb ik er genoeg over gezegd. Ik ga. Fijne avond al te zaam, laterrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer trots op jullie diepgang vandaag..heerlijk!! Wat een thuiskomen..hier geniet ik van...erruug hè van jullie emoties en onzekerheden en levensvragen omdat het me laat zien dat ik er helemaal bij hoor.
Zou het kunnen dat wij gewoon teveel denken? en dat we dat door alcohol probeerden stop te zetten?
dus inderdaad uit frustratie drinken?
Ik weet niet of ik ooit gedronken heb uit frustratie dat ik teveel had gedronken..maar wel dat ik dronk uit frustratie, ontevredenheid, en zelf destructie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, teveel denken kan volgens mij niet. Ik denk ook veel en snel, liefst over dingen als filosofie of astrofysica, was op school een wiskunde-crack, vond ik helemaal te gek.
Teveel piekeren kan wel, en dat was voor mij wel vaak een reden om de gedachtentrein stil te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

When the grey skies turn to blue
And the dark clouds blow away
In the morning of a new life
When the sun comes shining through

In the morning of a new life
When the sun comes shining through

Meet me on a bright and windy day
When the breeze has blown the grey skies far away
High upon a hillside when the sun comes shining through

And the grey skies turn to blue

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi liedje/gedicht Blacky...dank je

Mara

quote:

Even naar aanleiding van de laatste post van BamBam.Is een alcoholist dan iemand die geen goede antwoorden heeft op gewone levensvragen?

Ja dat denk ik wel Mara..ons antwoord was de vragen te verdrinken

Water piekeren /denken er zit maar zo'n klein verschil tussen...ik denk en een seconde later pieker ik...en dan denk ik weer wat anders en dan dacht ik alweer maar dan denk ik Oh jee is dat echt zo en dan pieker ik weer.....dus voor mijn gevoel zit er niet veel verschil tussen maar vloeien die twee in elkaar over.

Natuurlijk kan je spreken van zwaar nadenken en dat wordt mij vaak verweten en luchtig nadenken..wat voor mij betekent niet verder denken dan je neus lang is omdat anders alles te dicht bij komt...waar ik niet goed tegen kan.

grappige discussie...wat is denken en wat is piekeren en waar ligt de grens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vraag, wat is het verschil tussen denken en piekeren?

Misschien heel simpel gezegd (ik sta open voor aanvullingen hoor) denken is constructief en leidt tot een gedachte die je daarvoor niet had (iets nieuws) en piekeren is destructief en leidt tot gedachten die negatief zijn en die je meestal wel herkent (ik kan dat niet, ik ben niets waard, zie je wel, dat gebeurt mij altijd, niemand.....iedereen......enz. enz.).

*tiepfoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok,
ik ben jullie nog een antwoord schuldig voor gisteren.
over precies drie weken weet ik of ik werkelijk diabetisch ben.
tot dan volg ik een dieet dat mijn bloedglucose of bloedsuikerwaardes zoals dat heet
moet verlagen naar een redelijk niveau.
dat is te zeggen, tussen de 4 en 8 ongeveer.
een en ander gecombineerd met medicijnen.
er staat weinig anders op het menu dan extreem magere producten( kipfilet, rookvlees)

ik hoop dat er iemand voor me bid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi peppa,
een dameke waar ik werk is zwaar diabetes krijgt drie spuitjes per dag ze heeft al 25 jaar diabetes
eten doet ze eigenlijk van alles behalve teveel aan suikers .
bij haar is het meest belangerijke dat ze op tijd eet en gelukkig doet ze dit wel ondanks haar alzheimer .
ik zal een kaarsje voor jou aansteken :present:
safi song is van chris rea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Het is hier even mis. Ik hoop niet dat jullie me hard vallen!
Water, ik heb met veel zelfherkenning je bijdrage gelezen.
Ik ben nu aan het afkicken. Waarachtig geen poppenkast(een understatement)
Een beetje heavy. De rem erop zien te krijgen, even knap moeilijk!
Ik weet dat je drankgebruik niet mag rationaliseren, er is altijd wel wat.
Maar toch komt er iets te veel op me af. Het ééne is nog niet opgelost, of het volgende dient zich aan.

Wat telt is vanavond kappen!
Dus, we pakken de draad maar weer op.

Zo verlies ik letterlijk alles. Ook wat me dierbaar is!

Groet van een volharder.
Het komt goed!:huh:

P.S Safi je hoort. Marion je hoort. Nu de mist in m'n kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe..ouwe waterwagon rijder:heart:
Zet hem op...je kunt wel weer remmen..ja toch..
gewoon even rustig prioriteiten stellen...ademhalen..alles weg kieperen...
consequenties aanvaarden van de ontwenning en van je uitglijder leren.
Wees blij het was geen terugval..gewoon even teveel emoties gehad en dat voelde ongewoon.
Maar die weg wil je niet meer op...die weg van de drank.

Zie het maar zo je bent gewoon weer even in dat gat gevallen van dat verhaal van Water maar je herkende het en klom er snel weer uit....dat is een pracht les...daar moest je gewoon even doorheen.
zal misschien wel eens weer gebeuren maar de tussen pauses worden langer, toch!

Dus ja Soothe..wat telt is vanavond kappen..NU!
Ik stuur je wat Kalmte..Moed...en WIJSHEID
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrienden bedankt, kan het wel gebruiken.
Aan het schudden en shaken, de vliegende paniek.

Werkelijk onbegrijpelijk, dat iemand met een "redelijk"verstand, zich toch beet laat nemen!
Éen is te veel en twintig niet genoeg. Ik moet het op een dag leren.
Anders kon het te laat zijn!

Groetje van een ietwat gevoelig persoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...