Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 oktober 2007

ferry

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi,

Heftig hoor! Maar ik denk inderdaad dat je de zelfmoord niet had kunnenvoorkomen.
Vorig jaar heeft mijn schoolvriendin ook zelfmoord gepleegd.Was eerst al 3 dagen zoek. dan vrees je het ergste al.Ik heb toen ook erg geworsteld met de vraag:Had ik er niet meer voor haar moeten zijn. Maar met mij velen .ook haar lievelingsbroer.Maar achteraf denk ik Nee , niemand had haar tegen kunnen houden.Ze was te ongelukkig over haar jeugdjaren.Het cynische is: Ze heeft veel pillen geslikt en daarbij
1 lite jenever .Ze had haar leven nog nooit 1 slok alcohol genuttigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd wie gefeliciteerd verdiend!!!
:present::D:present::):present::D:present::D:present::):present::D:present:

Saf, geweldig dat jij dat voortaan bijhoudt, althans ik heb begrepen net dat jij dat voortaan doet?

We zijn hier inmiddels met zovelen, dat ik het niet kan bijbenen, maar elke dag is er één en
evenzo belangrijk!!!

En vanavond lees ik ook weer dat het niet uitmaakt hoelang je ADB bent, gremlins komen dáár
waar ze niet verwacht worden. Dus laat die deur gesloten, laat ze in de kou staan en wees er
op bedacht!!!

Anna, da's lang geleden, weet je nog wel hoe te meppen!!!!!

Ik was in slaap gevallen boven mijn pc vanavond, werd lief gewekt met koffie!
Tja, daar was geen alco voor nodig, gisteravond gewoon te laat geworden.
Ik wen snel aan "sommige" gewoontes. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy
Ja dat zijn rot dingen en het heeft inderdaad weinig zin om te zeggen 'als' of 'had ik maar' en 'misschien'
Want er is geen weg terug en het is gedaan. Je kan alleen maar blij zijn dat ze nu verlost is van haar verdriet en vredig rust.
Nog nooit gedronken en dan 1 liter jenever drinken dan ben je wel erg diep gegaan..bedankt dat je dit met me wou delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alweer een paar uur geleden dat ik zei dat ik eens op het draadje zou gaan reageren.
Is niets geworden. Ben gestoord door telefoon, dan moest zoonlief 'even' aan de computer.
We hebben ondertussen ook nog gegeten. Enfin, ik heb het maar opgegeven om eraan te beginnen.
Ik zag in het voorbijgaan dat er flink wat mensen weer een mijlpaal hebben bereikt. Allemaal:
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light: proficiat :sun::lips::moon::present::):rose: gefeliciteerd.

Anna,
Sla die gremlin met de deegroller. Mep hem niet deze kant op, want ik ben er vandaag niet sterk genoeg voor. Ik denk dat ik straks maar even onder de douche ga.

Allemaal een lekkere knuffel. Waar zou ik zijn zonder jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien, ja hoor, ik kan nog prima meppen. Ferry, je denkt toch zeker niet dat ik me door jou laat inhalen hè? :P No way man, het RAF-trio blijft compleet, wat moeten jullie zonder A?

De gremlin zit nu boven op een kast te mokken en zijn smerige nagels schoon te peuteren, en me af en toe vuil aan te kijken vanonder zijn borstelwenkbrauwen. Misschien ga ik hem, als de zenuwen gezakt zijn, wel africhten, net als Rufus. Hij heeft hier verder toch niets zinnigs te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Oké, zit ik hier al die tijd op je reacties te wachten.:$

Lieverd, een hele grote knuffel terug!!! :sun:

Kom ik er net achter dat het vrijdagavond is, moet niet gekker worden.
Tijd vliegt, nou ja betekent iets langer opblijven als ik het red. :D

Anna, wat een levendige fantasie beschrijving, zoiets wil niemand toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Zo ver ik heb kunnen begrijpen van Rufus, zijn zijn afgerichte gremlins nog gelukkig ook.
En RF klinkt idd. niet.

Stien,

Hoezo moet je nog langer opblijven?
En sorry dat ik je voor niets heb laten staan in de kou.

Blacky,

Romeo en Julia werd me net ook al aanbevolen om te kijken en straks zou er ook nog een film Hapiness zijn.
Maar ja, ik heb vanavond geen behoefte meer aan traanvocht.
HI HI, ik ga wat anders doen zo meteen. Douchen en dan nog wat oefenen voor morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan het begin van de week had BamBam (geloof ik) gezegd dat er een programma op Tv kwam over ADHD. Vanavond gekeken samen met manlief! Zoveel herkenning in onze dochter!
Dit gaat ons goed doen, dat weet ik zeker!

Ik ga zo buizen, manlief zal zo wel in slaap storten vermoed ik. Ikzelf zal het waarschijnlijk ook niet lang halen, want ik had een kort nachtje afgelopen nacht. Mocht ik dus verdwenen zijn en me niet meer melden, dan ben ik dus in slaap gestort.

Anna,
gelukkig dat die gremlin weer in zijn schulp is gekropen!

Corinne,
ik hoop dat het huilen je opgelucht heeft en dat je morgen weer vrolijker opstaat!

Stien,
"onverwacht"mag je dus langer opblijven vanavond!

Safi,
jij hebt je beweging weer binnen. het was vandaag ook prima wandelweer!
Je was weer geweldig attent toe naar iedereen vandaag!

Benthe,
ik ben blij dat je er vandaag weer de hele dag bij was!

Blacky,
geniet van je film op TV

Ferry,
alles OK?

Soothe,
Dag 10 alweer. Ik heb het idee dat het dit keer wat gemaklkelijker gaat? Of schrijf jij er gewoon luchtiger over?

Tolie,
wat fijn dat wij de "uit"knop hebben gevonden he?

Tapas,
had jij ook niet ADHD? (sorry als het niet zo is). Dan heb ik er na het zien van die documentaire nog meer bewondering voor dat je gestopt/geminderd bent met drinken. Ik denk dat mensen met ADHD gevoeliger zijn voor verslavingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loslaten is niet onverschillig zijn
maar aanvaarden dat je het niet in de plaats van de andere kan doen
Loslaten is niet de banden verbreken
maar bewust worden dat de andere zijn vrijheid nodig heeft
Loslaten is niet passief zijn
maar de lessen trekken uit de gevolgen van de daden
Loslaten is zijn onmacht erkennen
dat het eindresultaat ons niet toebehoort
Loslaten is verwijten noch beschuldigen
maar het beste uit jezelf laten komen
Loslaten is niet zorg dragen voor anderen
maar met hen omgaan
Loslaten is niet het in hun plaats gaan doen
maar hen aanmoedigen het zelf te proberen
Loslaten is oordelen noch veroordelen
maar de andere mens laten zijn
Loslaten is niet alles willen beredderen
maar de andere zijn eigen leven laten leiden
Loslaten is niet bemoederen
maar de andere de werkelijkheid laten ontmoeten
Loslaten is wegwerpen noch verwerpen
maar integendeel aanvaarden
Loslaten is niet opjagen, preken of opspelen
maar proberen je eigen zwakte te zien en ze in te schatten
Loslaten is niet de dingen aanpassen aan je eigen verlangen
maar elk moment aannemen zoals het zich aanbied
Loslaten is geen spijt hebben van het verleden
maar leven met het heden
Loslaten is
groeien naar de toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ben ff boven water en vanmiddag al geprobeerd alles te lezen.
Veel gebeurd bij jullie. Onderneem morgen nog een poging.
Begrijp dat oa Benthe nogal wat heeft meegemaakt.

Mijn hoofd tolt nog af en toe en moet het rustig aan doen. Lezen gaat nog niet goed.
Maar nog steeds ADB en vandaag drink ik in ieder geval niet.!!!
Sterkte allemaal!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik heb geen ADHD maar persoonlijkheidsstoornissen met borderline kenmerken, een mildere vorm van borderline dus... trouwens ook een zeer verslavingsgevoelige aandoening en er zijn ook wel overeenkomsten met ADHD. Ik begrijp dat je dochter dat heeft? Lastig he!

Blacky dat is mooi wat je schreef over loslaten,
zonder loslaten kun je ook niet vasthouden, hoe raar dat ook klinkt.

Ik baal eigenlijk een beetje, ik ben 5 maanden geleden gestopt met drinken omdat ik merkte dat ik weer depressiever begon te worden, goede reden om iig de drank uit te sluiten als oorzaak, verder dacht ik dat het misschien te maken had met de overgang maar bloedonderzoek heeft uitgewezen dat dat dus niet zo is.. ondertussen blijf ik maar steeds sikkeneurig, er zijn gelukkig ook betere dagen en op zich ben ik ook behoorlijk positief ingesteld maar de basis is gewoon niet vrolijk en blij. Wat wel meespeelt is denk ik dat ik op het moment gewoon niet goed weet welke kant mijn leven op gaat. Werken hoef ik voorlopig niet, na anderhalf jaar gedoe met herkeuringen en heel veel stress ben ik vorig jaar toch weer afgekeurd, rust dus eindelijk..
...maar die rust is het dus ook niet, want rust wordt ook weer saai en als het saai is dan voel ik me snel depressief (het "is dit alles" gevoel).. teveel stress is ook weer niet goed want dat trek ik ook niet... ik ben dus doorlopend op zoek naar een balans tussen die 2.

Op het moment vind ik het gewoon lastig hoe ik voor mezelf het leven weer leuker kan maken. Het is niet heel dramatisch hoor, het leven is verder ook goed maar het voelt gewoon of ik in een soort wachtkamer zit alleen weet ik niet waarop ik wacht.

nouja, dat wou ik gewoon even kwijt want daarmee loop ik al een tijdje te worstelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bijna half elf, ik weet niet of ik nog post vanavond, maar ik wil iedereen op het forum weer bedanken dat jullie er zijn!
Ik word nog iedere dag verrast door de saamhorigheid en de hulp die ik van iedereen ondervind!

Safi, ik had het niet eens door...mijn vijfde vrijdag! Ongelovelijk, ik kan mij niet meer voorstellen dat ik 6 weken geleden nog volop dronk, nou ja, ik was wel wat aan het minderen, maar het lijkt wel een ander mens te zijn!
Geweldig, wat zit er een kracht in dit forum!
Iedereen alvast een fijne nacht!
liefs, Tolie:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...