sneeuwwitje Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Lieve charlie, ik vind het knap dat je het maar bij 2 glaasjes hebt gehouden, want schijnbaar is je nachtdienst nogal hevig geweest.Wat ik nog knapper vind, dat je het toch op het forum hebt verteld,Ik sta nu 9 dagen droog, maar voel als het ware dat er niet veel moet gebeuren en dat ik dan ook weer op struikelen sta.Jjij geeft aan, dat het je eerder wel 2 flessen dronk.Als ik naar mezelf kijk en 3 keer in de maand "fout"ga, ondanks alle sores, dan vind ik ook dat ik op de goede weg zit vergeleken bij eerder. Ik kan alleen niet stoppen en dat vind ik knap van je, want ik had dus wel die fles leeg gezopen.Charlie, lieverd ik hoop dat je vannacht een rustigere nachtdienst hebt en je niet schuldig voelen hoor, want je hebt het hartstikke goed gedaan om 5 maanden adb te zijn.Liefs Marion Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 BentheIk denk hetzelfde als jou hoor...als ik maar niet een terugval krijg want ik drink momenteel wel weer elke week maar nooit meer dan 2-3 glazen.Ik ben er ook nog niet echt blij mee maar aan de andere kant wel trots dat ik dus duidelijk geen behoefte meer heb om mezelf te verzuipen of te gaan bingen.Mijn man drinkt ook nog maar 1 x per week maar wel meer 5-8 flesjes bier en werd vanochtend ook met een echt schuldgevoel en alcohol depressie wakker en wil nu ook anders gaan drinken. Het is een gevecht maar omdat we weten wat het gevecht vroeger was en hoe veel beter we ons leven NU aanpakken en hoeveel sterker we tegenover alcohol staan is voor ons een mijlpaal vergeleken met 1 juli dit jaar.Maar ik hou je waarschuwing vast en ik verwacht ook niet een pluimpje of een goedkeuring want ik ben het met je eens dat het gevaarlijk is en blijft.Charlie ik vind het ook knap dat je maar twee glaasjes hebt gedronken maar ben het met iedereen eens dat je na twee glaasjes een behoorlijk negatieve en kwade dronk over je hebt dus ook mensen niet meer begrijpt in hun goede bedoelingen. Wat erg rot is voor jezelf en de anderen die het lezen moeten. maar voel je niet schuldig maar ga alles nog eens na lezen en vraag jezelf af waarom je op bepaalde antwoorden van mensen zo ...beschuldigend en 'in de steek gelaten' reageerde. Want daar zit volgens mij de oplossing van de reden dat je die ochtenden van je nachtsdiensten gaat drinken.Marion..nou dat was een geweldig afscheidkado van je collega's...pfff..koop maar een lekkere warme pet zoals Corinne dan kunnen we een wedstrijdje doen als we elkaar ooit ontmoeten wie de mooiste heeft.Maar goed dat je er ook nog 3 maanden salaris bijkreeg anders was je wel tekort gedaan.Blacky..ik stuur je een spaans :rose: :rose: :rose: om je op te warmen!veel plez\ier op de 'bezinning' morgen en wat fijn dat je meer gelukkige momenten in je leven hebt dan ongelukkige...tja wie het kleine eert ..kan zich gelukkig prijzen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hallo allemaal,Vandaag kan ik de eerste week zonder alcohol volmaken. Vanavond ben ik alleen thuis, en zal waarschijnlijk de avond wel voor de tv doorbrengen.Voor het eerst kwam er vanmiddag een vervelend Gremlinnetje om de hoek kijken, die tegen mij zei dat het wel erg zielig en ongezellig is zo in je eentje thuis op de bank en dat ik best een drankje kan nemen.Ik heb hem gauw de deur uitgeschopt, maar hoop dat ie toch niet stiekum via een achterdeurtje toch nog binennsluipt vanavond.Wie doet er met me mee en drinkt vandaag niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Lieve Corinne,Ik denk net zoals Sammy, als ze het je toen hadden geaegd, dan had je het waarschijnlijk niet willen aannemen.Het is mij ook vaak gezegd door mijn man, maar ik wou het ook niet aannemen.Nu ben je hartsikke goed bezig en je verdient inderdaad een dikke knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Zo nu even de auto en fiets op halen..8 kilometer lopen..ach is te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Meedoen,Hartstikke goed, dat je eerste week er op zit. Voelt lekker hé.Bij mij voelt het alsof ik er ieder moment aan kan toegeven. maar ik doe het NIET.Desnoods kruip ik om 20.00 uur mijn bed in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Goedenmiddag.Benthe:Fijn dat je er weer bent. Ook ik heb je gemist hier. Gelukkig ben je weer "onder ons".Soothe:Na die winterjas nu nog de gleufhoed en mijn plaatje is compleet . Ik moest vanmorgen voor controle van mijn astma naar de huisarts. Toen ook maar gelijk gevraagd om een aanvraag voor bloedonderzoek. Haar verteld waarom ik het vroeg. Eerlijk opgebiecht dat ik er de laatste jaren weer vrolijk op los geleefd had en sinds 04 sept. gestopt ben met drinken. En dat ik graag wil weten of mijn lichaam niets heeft overgehouden van dat overmatige alcoholgebruik. Gek is dat toch.... zit je er tegen op te zien om dat tegen je arts te zeggen en zij reageerde er net zo normaal op ofals ik haar vroeg een wrat van mijn grote teen te verwijderen. Afijn.... maandag dus "nuchter" prikken. Glucose-HB-gammaGT-chloresterol-vitamine B-ijzer-kortom de hele hap. En ik heb nu eerlijk gezegd wel een beetje de bibbers of er iets uit komt. Afwachten maar. (Gem .... nou jij nog ).Nu mijn huisarts dit hoorde vond ze trouwens dat ik maar niet al te hard mijn best moest doen met het stoppen met roken. Ze vond het al mooi genoeg dat ik mijn alcoholprobleem aanpakte en vond dat ik de lat niet te hoog moest leggen voor mezelf. Dus die stop-met-roken plannen gaan even de ijskast in. Komt nog wel.Even een heel andere vraag. Weet ook iemand van de computerkenners hier hoe ik met een sneltoets een komma kan produceren? Zelf ben ik een absolute no-no op computergebied en de normale toets doet het namelijk niet meer op mijn toetsenbord. Ik heb de knop er al af gehaald om het e.e.a. schoon te maken maar dat mocht niet baten. Een nieuw toetsenbord kopen wil ik niet want ik heb net vandaag bij Dell een nieuwe computer besteld en daar zit een toetsenbord bij. Dus ik moet het even uit zien te zingen met dit defekte toetsenbord. Weet iemand raad? Want het typt hier zo rot zonder de komma's.Voor de rest doe ik met jullie mee vandaag.... Ik drink vandaag niet.Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 @Dani,Je kunt een komma type op de volgende manier:Houdt de linker ALT toets ingedrukt en type op je cijfer gedeelte 44 in, laat daarna de ALT toest los en je hebt een komma.Dankjewel Marion, ik hou vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Test ,,,,,,,,,Meedoen, je bent een kanjer . Thanks.En succes vanavond. Hou die gremlins buiten de deur. Barricades opwerpen, mepper in de aanslag, hard boe roepen en je maakt die eerste week vol. Ik vertrouw erop dat je dat lukt.Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hoi hoiB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 PanaLaat nu net het liedje van "I will survive" op Sky Radio zijn. Dat liedje zat ik constant te brullen als ik het even moelijk had. Hier heb je de tekst als hart onder de riem. Laat je er niet onder krijgen.At first I was afraidI was petrifiedI kept thinkingI could never live without you by my sideBut then I spent so many nightsJust thinking how you'd done me wrongAnd I grew strongI learned how to get alongSo now you're backFrom outer spaceI just walked in to find you hereWithout the look upon your faceI should have changed my f-ing lockI would have made you leave your keyIf I'd have known for just one secondYou'd be back to bother meOh now go,Walk out the doorJust turn around nowYou're not welcome anymoreWeren't you the one who tried to break me with desireDid you think I'd crumbleDid you think I'd lay down and dieOh no, not II will surviveAs long as I know how to love I know I'll be aliveI've got all my life to liveI've got all my love to giveI will surviveI will surviveYeah, yeahIt took all the strength I hadJust not to fall apartI'm trying hard to mend the piecesOf my broken heartAnd I spent oh so many nightsJust feeling sorry for myselfI used to cryBut now I hold my head up highAnd you see meWith somebody newI'm not that stupid little person still in love with youAnd so you thought you'd just drop byAnd you expect me to be freeBut now I'm saving all my lovingFor someone who's loving meOh now go,Walk out the doorJust turn around nowYou're not welcome anymoreWeren't you the one who tried to break me with desireDid you think I'd crumbleDid you think I'd lay down and dieOh no, not II will surviveAs long as I know how to love I know I'll be aliveI've got all my live to liveI've got all my love to giveI will surviveI will surviveYeah, yeah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 @Pana, Zie mijn berichtje enige berichten geleden. Ik heb het vanavond waarschijnlijk moeilijk door juist alleen te zijn. Niet dat ik eenzaam ben, integendeel, maar het hele gezin is gewoon op pad. Het maakt volgens mij dus niet zo veel uit wie er wel of niet om je heen zit, maar het gaat meer om je zelf.Als je geen alcohol wilt drinken, doe je het niet. Of er nu 50 man of niemand om je heen is, jij bent de enige die dat besluit kan nemen.Doe nu maar gewoon met mij mee vanavond en drink niet. Heb je het moeilijk, denk dan maar aan mij en dat ik alleen op de bank zit en ook niet wil drinken. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Je hebt een rijke fantasie Dani.Niets mis mee!Groet:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Meedoen, gaaf dat je het hebt volgehouden! Hoe langer het duurt dat je niet drinkt, hoe makkelijker het wordt! Het is immers zonde om een week droog weg te gooien voor één avond én een kater!en dan weer helemaal opnieuw beginnen te tellen! Datzelfde geldt voor jou ook, Pana!Je zal jezelf even wat zielig voelen, maar als je vannacht lekker fris je mandje inrolt, ben je echt héééél trots op jezelf! En ik ook (op jou)Het lukt me niet om er een roos bij te zetten, dus die houden jullie nog tegoed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 aan wie het moeilijk heeft probeer aan andere zaken te denken , drink veel veel water en kom hier schrijven .ga wandelen , luister naar de muziek en zo zijn er duizend zaken welke je kan doen , ik kroop de muren op ik ga nu boodschappen doen dus log uit lees jullie vanavond wel sterkte en sucses allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hoi Soothe,Hoe is die? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Pana! Je denkt erom hoor! Laat ik het niet merken. Jij gaat maar gewoon naar die avond. En je drinkt niks. Ja, Spa ofzo. Misschien vind je het vervelend en misschien denk je: wat doen al die drinkende mensen vervelend. Zie het als een proef en laat de gevoelens over je heen komen.Heel veel succes.Trouwens waarom heb jij een nieuw hoofd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Pana en Meedoen, jullie zitten ongeveer op hetzefde (moeilijke) punt!Maak er een competitie van: wie drinkt het langst niet!!!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Dani en anderen-Hier, high and dry! Heel droog. Daar gaat het toch allemaal om, Nietwaar?Groetje en doe jullie best. Wat zeg ik? Meer dan je best.Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Hier is de niet-drinkende alcoholiste terug die momenteel in een emotioneel gezien labiele toestand vekeerd.Bedankt voor al jullie reacties. Nog meer tranen. Geeft niet, is gezond voor me.Maakt idd niet zoveel uit hoe ze gereageerd hebben. Hetgeen mij vooral ontroerde en tot tranen bewoog is dat ze me koste wat koste wilden behouden. Maar nu genoeg daarover, want anders moet ik hier nog een emmertje zetten.Ik ga nu echt eens het draadje doornemen. Ik weet niet meer wat ik daarstraks gelezen heb. Schijf gewist door de tranen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Pana, Je moet het niet aan Benthe beloven!! (Niets mis met Benthe) je moet het alleen aan jezelf beloven.Andere beloftes, wie dan ook. werkt slecht!!!Pana BELOOF HET AAN JEZELF. Wij hopen dat je het trekt.Pana, ik heb zo vaak beloftes gedaan (geloof in jezelf!!!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Panagiotis en Meedoen,Ik heb er vertrouwen in dat jullie de avond droog doorkomen, want dat is wat jullie willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Bovendien Pana, ook al struikel je. Dat degradeert je niet tot een, wat jij noemt een slappeling. We hebben het over de duivel in eigen persoon. Een zeer machtig vijand.Beloftes kunnen in de mist oplossen.Dus maak ze met jezelf!Overigens sterkte!!Soothe, de terugvaller. Maar nu niet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Ja, Pana en Meedoen, Soothie heeft gelijk!Ik heb het hier in het begin heel moeilijk gehad, uitglijer na uitglijer! En ja, Benthe weet daar wel weg mee!Maar ik lag op een nacht wakker, om vier uur, en ik dacht ineens: "ik moet een afspraak met mezelf maken! Niet mer ADB, niet met mijn kinderen, niet met Benthe; dit werkt alleen maar als ik een afspraak met MEZELF maak!" En dat was voor mij het omslagpunt, donderdagnacht 20 september! Je voelt dan als het ware de schakelaar omgaan! Dat wens ik jou en de andere 'nieuwelingen' ook toe! En als dat moment komt (ik lijk wel een zendeling!) dan WEET je het ook! Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2007 Soothe, ik ben het helemaal met je eens, niemand moet hier iets aan een ander beloven. Soms kan het even een helpend handje zijn, dat je tegen een ander zegt: okee, ik spreek dit met je af. Dus Pana, we spreken af dat jij vanavond geen alcohol drinkt. In gedachten ben ik bij je en veel andere forumleden vast ook.En ik ben ook in gedachten bij jou Soothe, lekker even tegen elkaar aantrappen? Hoe was het eigenlijk bij de tandarts?Safi, ik zie je vanavond laat, doodmoe van die acht kilometer, nog wel even terugkomen. Kom op meid, koppie in de wind, slaap je vannacht als een roos.Voor Corinne een heel speciale omdat je altijd zo lief bent voor anderen. Heel veel sterkte en liefs voor jou. Huilen is niet verkeerd, opkroppen doet veel meer zeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden