Spring naar bijdragen

maandag 29 oktober 2007

blacky

Aanbevolen berichten

Zo, ook weer in da house!
gewerkt (bleeeh) met hond naar het bos geweest (met herfstzonnetje, het westen komt er goed vanaf vanmiddag)
en nu dus weer even de tijd om hier te schrijven.

Pepita, als de donder je antidepressiva weer opbouwen, zeker als je wil stoppen met drinken brengt dat al genoeg gevoelens met zich mee. Nu kan je ook gelijk ontdekken of de AD werkt zoals het moet werken. Ik slik het inmiddels een jaar of 8 en stop er absoluut niet mee, elke minderpoging bracht me helemaal uit balans en aangezien ik ook geen bijwerkingen heb ben ik dankbaar dat er Antidepressiva bestaat.

Heb net gebeld voor zo'n lichttherapielamp. Bij de thuiszorgwinkel verhuren ze die voor 5,50 per dag, dus 30 euro voor 5 dagen. Morgen ga ik er eentje halen om te kijken hoe een weekje voor de lichtbak gaat bevallen en is het wat dan staan er op marktplaats wel wat te koop. Hehe, eindelijk kan ik het eens uitproberen.. ben erg benieuwd en ga er morgen gelijk voor zitten!

Meedoen, gefeliciteerd met het behalen van je examen, wat voor examen heb je gedaan?
En successen moet je juist hier vermelden anders wordt het maar een zwaarmoedige boel toch?!

Ferry, ik kan me niet herinneren eerder zo'n last van het najaar gehad te hebben, ondanks dat ik het niet meer wegdrink (of dankzij?)
En ik besef me net ook dat ik al een maand of 3 mijn antidepressiva ietsje aan het verminderen was, dus ik ga ook weer terug naar mijn oude dosis.
en dan nog die lichtbak erbij, nou dan ben ik over een week wel weer het zonnetje in huis toch? en zo niet dan ben ik het donderwolkje in huis! ;)

Zo, en nu mijn gesopte keukenkastjes weer inruimen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@tapas: het examen was PRINCE2. Dat is projectmanagement wat veel in de ICT wordt gebruikt.
Erg belangrijk voor mijn baan, maar nog veel belangrijker is de bevestiging naar mezelf dat als je een doel wilt bereiken het binnen handbereik ligt. Op mijn 51e nog een examen halen, dat had ik nooit gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
zo het avond eten staat op en nu eerst een berichtje aan jullie
hoop dat ik mijn eten niet laat verpieteren ;)
pepita mijn antwoord op jou vraag stond eigenlijk gisteren in mijn laatse schrijven op het forum was dus eigenlijk een beetje antwoord op iedereen met het vallen der bladeren probleem .
ik zou liegen indien ik zeg dat ik daar geen last van heb , ik doe niet aan licht therapie maar wel aan siesta therapie en mij helpt dat dan weer enorm .
deze morgen wezen werken en tegen dt ik gedaan heb met werken ben ik ook redelijk down in het algemeen kom ik huis lees mijn mail beantwoord links of rechts eentje en duik dan de zetel in als ik 30 of 45 minuten later weer wakker wordt ben ik een andere blacky .
marieke in spanje had ik ook een ... buurvrouw belgen notabene , ze gaf water met zout aan mijn planten ze maakte mij het leven zuur duizend keren begon ik weer te praten duizend keer was he weer ruzie , s'morgens om 5 uur zette ze de stofzuiger aan naast mijn slaapkamer om gek van te worden .
de spanjaarden die mijn huis gekocht hebben in januari hebben he huis onder tussen al weer verkocht :-(
waar ik hier in belgie woon heb ik weinig kontakt met de buren heb er gewoon geen interesse in .
hier thuis loopt het momenteel ook niet al te vlot en dan krijgik van die gedachten om terug naar spanje te gaan wonen heb ik gratis licht therapie .
meedoen van harte feest maar lekker met een sapje ;)
corinne bij mij heeft het meer als 12 jaar geduurt voor ik hulp gezocht en gevonden heb want ik geloofde er niet in , nu met mijn nieuwe psygologe gaat het goed en vlot , corinne doe het op jou manier dat is in mijn ogen nog het beste
ik mis karinneke al een paar dagen ??
joann groetjes :present:
charlie groetjes:present:
allez aan iedereen de groentjes
tot zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Dank voor je reactie.
Ja ik vraag veel te veel van mezelf, dat zie ik nu wel in.

Als ik jou berichtjes lees, keukenkastjes soppen, 10 km hardlopen, baantje hondje dan denk ik hoe doet ze dat in godsnaam.
Maar nu weet ik het, gewoon mijn AD blijven nemen voorlopig.
Ik heb vanalles te doen, maar het wil gewoon ff niet
Ik zit ook teveel op de bank te stoppen met drinken.
ik snap ook wel ,dat ik van de bank af moet komen en actie moet ondernemen.
Morgen ga ik weer naar mijn werk en naar die malle kinderen, die dan en block vragen waar ik was gisteren.

Jongens de juf had de herfstblues, is ook maar een mens he en nu gaan we weer lekker tekenen.

Vragen die slimmerikjes natuurlijk, juf wat zijn herfstblues, moet ik dat weer uit gaan leggen. ha ha,

groet van Pepita
.........................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, heb jij ooit Joop ter Heul wel eens gelezen... "die malle kinderen". Als je het gelezen hebt weet je wat ik bedoel.
Ik geloof niet dat iemand te veeleisend voor zichzelf kan zijn. Als je maar op de juiste wijze veeleisend bent, iets waar je zelf wat mee kan.
Voor de een zal dan zijn, eens rust nemen en voor de ander juist weer er op uit gaan. Het is maar net waar je aan toe bent. Luisteren naar jezelf, dat is wel nuttig, denk ik.

Zojuist had ik een giga gremlin, heel kinderachtig, omdat ik naar het ziekenhuis was geweest en de berichten niet zo goed waren, en toen wilde ik ter ontspanning tv gaan kijken en stapte een van de katten op het knopje: terug naar fabrieksinstellingen. Waardoor ik nu wel de zoed doitsje roendfoenken kan ontvangen enzo, maar geen normale zenders.
Gelukkig komt er straks iemand die het voor me terugzet, want vanavond heb ik de pest in.
Trouwens die minder goeie berichten van het ziekenhuis zijn niet desastreus, ofzo, dus geen zorgen hoor, alleen dat de chemo's nog even niet over zijn. En toen dacht ik even, krijg toch wat, ik haal een liter wijn. Maar dat gaat niet gebeuren.

Maar dat mag de pret niet drukken, als ik maar mee mag schrijven en lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu eindelijk van mijn kater van gister af. Ik zit me nu vooral af te vragen waar het goed voor was om gister zoveel te zuipen. Vanmorgen heb ik het er ook maar met mijn huisarts over gehad. En een paar uur geleden ben ik dus gaan zoeken naar een forum over alcoholgebruik en ben ik hier terechtgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita, het lijkt alsof ik veel energie heb maar die keuken ben ik al 2 weken mee bezig geloof ik, want af krijg ik het niet. Heb net 1 kastje wat ik al 2 dagen geleden leeggehaald had gesopt en volgezet, nog 3 kastjes te gaan... en een aanrechtblad en een afwas en een koelkast en nog wat plankjes... zucht... elke keer een stukje en dan weer een dag niet dus dat vlot niet echt.

hardlopen is voor mij pure ontspanning en ontsnapping van het bankzitten want dat doe ik eigenlijk het merendeel van de dag, mijn baantje is er eentje van 16 uur.. dus al met al lijkt het meer dan het is... en hond... op de fiets naar het bos, hond naast de fiets laten meelopen en dan even kletsen met medehondenbazen op een bankje, hond is voor de sociale kontakten buitenshuis.

Het 'ik heb van alles te doen maar het wil even niet'-gevoel heb ik ook al een tijd last van.. plannen genoeg maar niet de fut.. ik hoop dat de lichtbak me die fut weer een beetje meer teruggeeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas ben je al gaan lopen vandaag ??
ik hijs mij dadelijk in mijn kleren en ga een rondje lopen , dus indien je wil wees welkom ;)
barts dit forum en de internet behandeling samen met andere zaken houden mij adb sucses ermee .
benthe is inderdaad niet zo'n prettig nieuws maar jij verslaat die gremlin wel knal boeink pats .
pepita hier in belgie zegt men ' luiheid is des duivels kussen ' waarmee ik niet wil zeggen dat jij of ik lui zijn maar inderdaad op die bank hangen want klinkt mij dat bekend in de oren :(
en maar denken en maar piekeren om gek van te worden
soothie hombre como estas ??
zo en nu ups in de loop kleren tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bart
Welkom op het forum..tja waarom laat je je vollopen?...dat weet alleen jij zelf...maar als je geen rem hebt is het vaak omdat je de eerste niet hebt laten staan.
Dus was let je om vandaag alle alcohol in huis aan de gootsteen te geven en gewoon de eerste te laten staan.
Je zult er geen spijt van krijgen en nu niet gelijk denken ....maar dan kan ik 'nooit meer.
want daar denken we niet aan.
We denken aan het NU... aan vandaag ...aan dit moment.. dit uur ...deze dag
en hoelang je dat volhoud?
dat zie je dan wel weer
maar ga het gevecht gewoon eens aan
en zie wie er wint
JIJ of de JWW (je weet wel=alcohol)??????????????????
Wat let je????
Ik doe met je mee...ik drink vandaag niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo samen
ik ben nieuw op deze site leuk deze forum te hebben gevonden via google ....ik kon geen belgie's forum vinden maar het is toch ook nederlands en laat mij zeggen ergens zielsgenoten waar je alles mee kan delen ...wel moeilijk voor mij om hier nu iets te vertellen maar dat zal zijn zelf wel uitwijzen denk ik
heb ook een berichtje geplaatst bij wie is wie ....

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joop ter Heul, Benthe dat is jeugdsentiment van de bovenste plank voor de 50 gers onder ons.
Ja ik begrijp wat je bedoelt.
Verslond dat boek vroeger.

Die vader van een van haar vriendinnen, die ieder meisje wat bij hun over de vloer kwam Lies noemde, omdat hij geen namen kon onthouden.

Of die kwelende zus van haar met haar verloofde.

Niet leuk voor je, dat het niet gaat zoals je wilt/ verwacht met de chemo's.
Geen wijn hoor, ook een gremlinmepper toegestuurt van mij.

BartS, dat gaat snel bij jou de kater weg ,maar ja dat is de jeugd he.
Nu op naar en katerloos bestaan.

Blacky, dat noemen we hier in nederland ook zo hoor.
Iets van 'ledigheid is des duivels oorkussen',
Net iets anders dan bij jullie, maar ja hier wonen de calvinisten en die zijn wel wat strenger dan de RK.
Ga zo lekker eten met het mannetje en vanavond 'íets' doen, misschien ook wel een rondje joggen.
who knows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag niets gedronken, maar door de week kan ik het ook best wel laten. Komend weekend zal ik het weer zwaarder krijgen. Het is deels omdat ik me geremd voel zonder alcohol, maar deels ook pure gewoonte. En als ik dan de smaak te pakken heb zit ik de volgende dag weer met een dikke kater. Maar ik ga morgenvroeg een voor een 30 flesjes leeg gieten, die kratten inleveren en iets lekkers kopen van het statiegeld. Zonde dat ik er nog zoveel heb staan, maar goed, nog meer zonde om ze op te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bart

dat vind ik ook wel hoor waarom nu niet?
dump die flesjes
ik heb vandaag alle drank aan vrienden gegeven die geen probleem hebben met drank
en was moeilijk want ik zou nog naar de supermarkt gaan en heb gewoon de drank voorbij gelopen was echt een vreemde ervaring voor mij ook omdat ik het pas wilde toegeven dat ik een probleem had

bart weg die flessen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een schots grapje om Benthe weer wat op te vrolijken..rottig nieuws meissie..ik heb het met je te doen :-((

Jock finds himself in dire trouble. His business has gone bust and he's in serious financial problems. He's so desperate that he decides to ask God for help. "God, please help me. Ah've lost ma wee store and if Ah dinna get some money, Ah'm going to lose my hoose too. Please let me win the lottery!" Lottery night! Someone else wins... Jock prays again. "God, please let me win the lottery! Ah've lost my wee store, ma hoose and Ah'm going to lose ma car as weel!" Lottery night again! Still no luck... Jock prays again.
"Ah've lost ma business, ma hoose and ma car. Ma bairns
are starving. Ah dinna often ask Ye for help and Ah have
always been a good servant to Ye. PLEASE just let me win
the lottery this one time so Ah can get back on ma feet!"
Suddenly there is a blinding flash as the heavens open and
the voice of God Himself thunders:
"Jock at least meet Me half way and buy a ticket!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen,
Gefeliciteerd met het behalen van je examen!:present:

Benthe,
wat fijn dat je de beslissing hebt genomen om niet meer te drinken. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat die alco ook nog een slechte invloed op je gesteldheid heeft!
Spijtig dat je weet dat er nog een aantal kuren op je wachten! Sterkte!
Is het nu weer lekker warm bij je? Had je monteur nog wat extra sterke koffie nodig om zijn kater weg te drinken?

Miep,
fijn je weer te lezen, jammer dat het de afgelopen tijd wat minder liep! Ik ben blij te horen dat de wil er weer is om wat aan je alcogebruik te doen!

Corinne,
:heart: Komt tijd, komt raad!

Charlie,
Sterkte en ik denk aan je!

Tolie,
was het een beetje te doen met de stofmannen vandaag? Wordt het resultaat naar wens?

RJB,
wat een hoop dingen gebeuren er in je leven momenteel! gelukkig drink je niet meer, het zou anders niet vol te houden zijn!

Postit,
Zet hem op!

Karin,
hoe gaat het?

An,
rustig aan! Het klinkt nog helemaal niet goed!
Gelukkig drink jij niet meer, dus kan alles beter herstellen!

Houtje,
wat fijn om te horen dat na die zwarte jaren er nu goede jaren zijn aangebroken! Ook al is het niet gemakkellijk, het is veeeeel beter dan het was!

Tapas,
straks ben jij ook het :rose:netje in huis!

Blacky,
ik heb 's-middags altijd een dip op het werk. Als ik het zwaar heb, zal ik jaloers zijn te weten dat jij je siesta aan het houden bent! Ben je serieus aan het overwegen om terug te gaan naar Spanje?

Stien,
straks werken? In dat geval sterkte!

Yazz,
hoi daar op de achtergrond!

Soothe,
volgens mij heb jij een heel spannend en dierbaar geheim! We horen het wel als je er klaar voor bent he?

Erik,
hoe gaat het met je scriptie?

Marion,
al uitslag gekregen van je borstonderzoek?

Marieke,
hier zakt mijn broek van af! Nu weet niemand opeens meer wat te doen! Het moet niet gekker worden!
ik kan niets anders bedenken dan dat je de woningbouwvereniging gek moet maken met zeuren, zeuren en zeuren. Zodat ze uiteindelijk wel wat willen doen om van jou af te zijn!

Dani,
lekker gewerkt vandaag?

Q,
hoe gaat het nou (ik blijf zeuren totdat ik antwoord krijg!)

Ferry,
alles OK?

Koh,
nog steeds met de vrolijke boekhouding bezig vandaag?

Pippi,
weer wat rust overdag omdat de kinderen weer naar school waren?
Is de mond van je dochter weer wat genezen?

Pepita,
Blij dat je weer wat vrolijker klinkt!

Anna,
:)

Vittel,
al even niet gezien. Alles goed?

Xienix,
HOE GAAT IE!!!!!!!!!

Alle anderen: sterkte, succes en ik denk aan jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is trouwens 2 maanden geleden dat Flipsen en Xienix een verbond sloten hier op het forum om samen de alcohol te laten staan. Xixenix ging werken en kreeg het druk en Flipsen zijn laatste berichtje was over een interview op Tv/radio? met zijn band.
Nu ben ik zo benieuwt of ze het nog steeds droog houden want we hebben al een hele tijd niets gehoord.

:musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon:

Dus toch maar even wat slingers voor de twee maanden

:musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon::musicnote::moon::musicnote::moon::rose::moon:

En Probleempje en Bart dat kunnen jullie ook doen ..je aan elkaar optrekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach.Gem ik was het van plan maar ik ben niet heen geweest maar in de Bieb beland voor belangrijk wetenschappelijk onderzoek voor een project waar ik me bezig ben;)

Maar ik heb de oudjes niet in de steek gelaten hoor...ze hebben geen telefoon en ik probeer al een tijdje een afspraak met ze te maken maar ze zijn steeds de hot op..zal dus wel goed zitten met hun vitaliteit en hun sociale contacten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hier ben ik weer .
weten jullie dit forum werkt goed op verschillende vlaktes , ik begin terug te lopen , ik koop speciale pijama's ik luister weer naar kenny g en zo gaan we maar door .
tijdens het lopen-wandelen ging ik even terug in de tijd mijn drinkers periode en wat ben ik een blij mens dat ik het momenteel niet hoef .
de laatse dagen voel ik mij ondanks een klein buik kwaaltje goed in mijn vel soms komt er een klein gremlinekke voorbij maar ik weet hoe hem/haar te verslaan .
gem soms denk ik er inderdaad aan terug naar spanje te gaan maar het is niet voor morgen maar inderdaad de gedachten zijn er binnen mijn groep zegt men dat men geen te grote beslissingen mag nemen .
mogelijk moet ik zwz binnen kort naar spanje want er valt nog veel te regelen ivm mijn ouders , ook het feit dat ik geen afscheid genomen heb van mijn ouders bij mijn terug keer naar belgie bezorgt mij ergens verdriet , nee zij weten het niet maar ik wel .
het moeilijkste voor mij is dat ik alleen moet gaan door de dierentuin hier in huis maar het is nog niet zover ik zie het wel .
en gem niet jaloers zijn van mijn siestke of anders op de toilet een siestake doen ;)
probleempje ppff wat een lange naam ik heb een reactie geplaatst bij wie is wie bart is ook aan jou bedoelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...