Spring naar bijdragen

maandag 29 oktober 2007


blacky

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, op deze herfstdag!

(Herfstdag heeft wel lekker veel medeklinkers achter elkaar, Herfststraat nog meer, zou dat adres bestaan?)

Ik voel me ook een beetje herfstig.. Versliep me een beetje vanochtend, nadat ik de wekker gewoon had uitgedaan.. Nog even ogen dicht en het was een uur later.. Nu alle dingen van vorige week zijn afgerond heb ik nu een beetje een leeg gevoel.. En ik ben eigenlijk voortdurend heel moe. Voor een deel zal dat wel komen door alle dingen (relatie, kinderen, werk, verhuizen, rechtzaak.. ik noem er een paar) aan mijn hoofd, voor een ander deel komt het zeker door de Refusal.. Heeft iemand al een middel gevonden om de bijwerkingen ongedaan te maken? Ik wil Refusal graag blijven gebruiken maar ik zou wel van de bijwerkingen afwillen..

Las ook de dingen van het weekend.. Corinne, wat een uitstekend dat je je moeder hebt ingelicht over je leven. Daar zal behoorlijk wat moed voor nodig zijn geweest maar daarom des te bewonderswaardiger dat je het hebt gedaan. Ik kan je niet goed adviseren over wat je verder te doen staat (anderen deden dat al), maar een bezoek aan de huisarts lijkt mij zeker een goed idee. Ik geloof niet dat anti depressiva verslavend zijn; in elk geval is het een heel goed idee om te kijken hoe je je stemmingswisselingen onder controle kan krijgen!

Houtje, jij hebt het ook maar zwaar. Alleen met twee puberende kinderen. En je doet het hartstikke goed! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

RJB al zou die straat bestaan, ik zou er niet graag wonen. Is me dat een tongbreker!
Of stel je iemand voor die slist en ten overvloede met consumptie praat, en die dan in die straat woont.
Ik kan je helaas niet raden wat de refusal betreft, geen ervaring mee. Zijn jouw bijwerkingen het hebben van een herfstig gevoel? Is dat gedeprimeerd, of duf in je hoofd?

Horizon, begin gewoon per dag. Een dag is toch wel te overzien?
Vervelend dat je huisarts er pas volgende week weer is. Maar... je kan nog zoveel hulp krijgen, uiteindelijk kun je het alleen zelf waarmaken.
Sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje eigenlijk was ik de onderdaan hoor, gisteren. Als ik me durfde te bewegen keken zes paar ogen me verstoord aan.
En yessss, ik heb mazzel vandaag, de monteur is met veel gekleng en geboem aan het werk. Daarbij fluit hij schel en wordt om de haverklap op zijn mobiel opgebeld en mag ik meegenieten van zijn zaterdagavond, waarop het blijkbaar nogal ruig is toegegaan.
Gek is dat, dit soort opschepverhalen over hoeveelheden drank die achterover geslagen zijn, vallen me tegenwoordig veel meer op. Vind het een beetje zielig eigenlijk.
En Houtje, nog een klopklopje dat je alleen je twee pubers opvoedt.
Toch, als het er op aan komt, zijn mensen vaak veel sterker dan ze zelf ooit hadden gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Benthe

Horizon, begin gewoon per dag. Een dag is toch wel te overzien?


Vervelend dat je huisarts er pas volgende week weer is. Maar... je kan nog zoveel hulp krijgen, uiteindelijk kun je het alleen zelf waarmaken.


Sterkte en succes.




Dank je.
Ja, ik moet het zelf doen natuurlijk. Dat blijft hoe dan ook waar.

Hebben jullie het ooit op jullie werk besproken dat je een alcoholprobleem hebt en dat je hulp hebt gezocht? Of is dat niet reëel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nounounou jongens

Maak het nou niet te gek hè. Er zijn tienduizenden ouders (vooral moeders dat wel) die in hun eentje twee pubers moeten opvoeden. Daarvan zullen er een kleine tienduizend zeker ook depressief zijn (hoewel dat in mijn geval een grotere zorg is dan die pubers opvoeden) en hoeveel er daarvan tevéél drinken wil ik eigenlijk niet weten....

Kijk nou eens hier op het forum, Anna heeft ook al twee grote Kinderen die ze helemaal alleen heeft opgevoed. En er zijn er méér die het alleen doen (en die dus ook een probleem hadden met JWW anders zouden ze hier niet schrijven :D).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Delta Benthe heeft hem door, HERSTERF mist een F in Herfst.

Horizon,
Ik lig helemaal in een deuk, op mijn werk bespreken, joh, ik schijt zeven onkleur bij het idee om het aan mijn huisarts te vertellen (dat heb ik pas onlangs gedaan). Zelfs in mijn omgeving weet maar één vriendin het en die heb ik het zo'n beetje mompel-mompel verteld alsof het een bijzaak is. Ik schaamde me (en schaam me nog steeds) zo verschrikkelijk ervoor dat ik dat gewoon niet DURF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Ja Delta Benthe heeft hem door, HERSTERF mist een F in Herfst.




Horizon,


Ik lig helemaal in een deuk, op mijn werk bespreken, joh, ik schijt zeven onkleur bij het idee om het aan mijn huisarts te vertellen (dat heb ik pas onlangs gedaan). Zelfs in mijn omgeving weet maar één vriendin het en die heb ik het zo'n beetje mompel-mompel verteld alsof het een bijzaak is. Ik schaamde me (en schaam me nog steeds) zo verschrikkelijk ervoor dat ik dat gewoon niet DURF.



Nou, mijn omgeving weet wel dat ik stevig drink. Maar misschien niet helemaal hoeveel.
Een literfles wijn of 8 blikken bier minimaal en vaak veel meer.
Ik voel me schuldig dat ik hier weer thuis zit. Als ik beter voor mezelf zorg ben ik ook minder ziek. En daarbij werk ik dan ook beter natuurlijk.
Daar kan ik natuurlijk alleen zelf wat aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, mijn collega-alleen-opvoeders zijn dichterbij dan je denkt.

Horizon, ik heb vooral altijd ONTKEND dat ik een probleem had (en eigenlijk héB). In mijn omgeving zijn wel mensen die het gesignaleerd hebben, bv. mijn zus, maar ik heb er nooit over durven praten in de zin van dat ik durfde toe te geven dat ik dat probleem inderdaad had. Bovendien ben ik in mijn studententijd écht veel gaan drinken, maar het was toen volkomen geaccepteerd dat je 's ochtends na een hele nacht doorhalen, onderweg van je fiets afviel of stomdronken in de struiken lag over te geven, sterker nog, bijna stoer was het want dan had je je echt klem gezopen. Daarna heb ik het jarenlang redelijk in de perken kunnen houden (nou ja wat héét) en daarna is het gewoon weer steeds meer geworden. Toen ik thuis zat met een baby en een peuter en niet meer werkte ben ik écht behoorlijk uit de bocht gevlogen.

*de situatie die ik hier opgebiecht heb is echt té erg sorry ik heb het weggehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van dat studentenleven is zeer herkenbaar.
Daarna heb ik ook als kok gewerkt. En dat is ook een werkkring waarin veel alcohol wordt genuttigd.
Ik leefde ook 's nachts. Ik werkte wel fulltime of meer maar ging na mijn werk altijd uit. Toen had ik mijn kind nog niet.
Zoveel dingen gebeurd waar ik me voor schaam. Dat is niet terug te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon,

Gisteren (begin van de middag geloof ik) was er een mooie discussie/gesprek over herinneringen en schaamte en toen was de conclusie dat omzien alleen nut heeft als je dat op een milde manier doet. Misschien heb je daar wat aan.
Ik heb wel last van die schaamtevolle herinneringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, want je kunt je wel gaan blijven schamen vanwege die dingen, maar dat verlamd.
Dus misschien is het wel beter om het je wel te herinneren en dan als aandenken te gebruiken waarom je het anders wil doen nu.

quote:


Originally posted by:
houtje

Horizon,




Gisteren (begin van de middag geloof ik) was er een mooie discussie/gesprek over herinneringen en schaamte en toen was de conclusie dat omzien alleen nut heeft als je dat op een milde manier doet. Misschien heb je daar wat aan.


Ik heb wel last van die schaamtevolle herinneringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat betekent hersterf eigenlijk? Nog een keertje doodgaan, maar dan voor de camera?

Ik vind Herfststraat wel een mooi adres (en het woord is dan weer mooier dan angstschreeuw, vind ik).. Ik kende ooit iemand die in de Gerststraat woonde, ook veel medeklinkers en dan ook nog rststr achter elkaar.. Maar Herfststraat is mooier. Hersterven in de Herfststraat.. Iets voor een volgend leven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst wederopstaan en dan pas hersterven, alles op zijn tijd, niet zo haastig jullie.
Trouwens ik vind stoppen met alcohol ook wel een soort van wederopstanding.

Over schaamte: het gekke is dat "de anderen" daar lang niet zo mee zitten. Die zijn hartstikke bezig met hun eigen ditten en datten.
Toen ik pas een maand ofzo gestopt was met alcohol, ben ik begonnen om dingen goed proberen te maken die ik anderen misdaan had in mijn dranktijd. Het merendeel was het allang weer vergeten.
Of die keer dat ik op een bruiloft zo'n idioot van mezelf gemaakt had ten aanzien van 60 man familie en vrienden. Waarvan ze achteraf lacherig zeiden: ja, toen was je wel een eindje heen. Wat kan hun dat nou schelen.
Ik heb het van andere mensen ook zo vaak gezien, de verwording door alcohol. Denk je dat ik dat allemaal onthouden heb en nu nog elke dag denk: gut gut, wat was die en die toen belachelijk dronken zeg!
Wat niet wegneemt, als je dat gevoel van schaamte nu eenmaal hebt, dat kan heel erg zijn. Aan je gevoel kun je niet zoveel veranderen.
Hopen dat het slijt met de jaren misschien, en inderdaad: wees maar een beetje mild voor jezelf. En ehhhh... nooit meer doen hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde nog even iets zeggen over antidepressiva.

Ik slik al bijna 3 jaar Trazolan. Daar ben ik mee begonnen toen mijn moeder in het rusthuis ging en vreselijk begon te claimen en ik helemaal gek werd. Ik ben begonnen met 3/4 van een tablet 's avonds en slik nu slechts een halfje en soms 3/4 als ik heel onrustig ben (het kalmeert ook en ik slaap er goed van). Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik er méér van wilde, dus in die zin is het volgens mij niet verslavend. Niet zoals alcohol of kalmeermiddelen. Ik weet wel dat ik niet zomaar mag stoppen, maar dat ik zelfs van dat halfje eerst moet afbouwen naar een kwartje als ik ermee wil stoppen. Mijn huisarts raadt me aan om ze maar te blijven slikken om niet helemaal de dieperik in te gaan, maar ik hoop er toch ook niet mijn hele leven aan vast te hangen. Op dit moment wil ik er niet mee ophouden, want ik ben niet bepaald stabiel nu, maar misschien later wel.

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, nog eentje dan.
Stel dat er iemand is van wie je heel veel houdt. Die persoon is ongelukkig en een beetje verloren en doet daardoor dingen die niet zo verstandig zijn, zoals drinken om het leed te verzachten. En ja, daardoor vallen er soms gemene woorden, of die geliefde persoon sluit zich voor je af, en je voelt je in de steek gelaten.
Maar nu: zij of hij gaat er iets aan proberen te doen. Zou jij dan zo iemand nadragen wat die allemaal verkeerd heeft gedaan? Dan zou je toch juist ondersteunend en vergevend proberen te zijn?
Wees dat dan ook ten opzichte van jezelf.
Meiden en jongens, onze tijd is gewoon te kostbaar om hard tegen onszelf te zijn.
Eerlijk zijn, okee, heel goed, maar dan wel op de manier van: dit heb ik fout gedaan en dat gaat me niet meer gebeuren.
Jammergenoeg ben ik niet gelovig, maar een goede christelijke gedachte vind ik wel: God vergeeft je als je je ootmoedig toont, je fouten toegeeft en je best doet om ze niet meer te maken.
En als een grootheid als God al vergeeft, wie zijn wij dan om dat niet te doen?
En voor God mag je natuurlijk van alles invullen, als het maar geen gremlin is.
Gremlins zijn trouwens ook bijzonder vergevingsgezind zodra je je weer in hun armen stort, maar dat soort vergeving lijkt me niet zo nuttig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...