peppashooter Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 enige tijd geleden opperde iemand het idee voor een bijeenkomst ergens in het land.heb daar sindsdien niets meer van vernomen,heeft een van jullie misschien nog ideeën hiervoor of lijkt het jullie helemaal nietsssssss.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 niemand thuis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 rjb ben eens gaan kijken op die site van pesso maar ik begrijp het allemaal niet goed en weet dus ook niet of het aan mij besteed is , al denk ik van niet .en rjb ik weet of denk niet dat het enkel aan de refusal ligt dat jij u zo voelt , stoppen met drinken is meer als stoppen met drinken als je mij begrijp , het is weer leren omgaan met onze nuchtere ik .ik beken dat ik ook niet meer de persoon was die ik ooit geweest ben maar toch zie ik deze nieuwe blacky duizend keren liever , maar het heeft zijn tijd nodig ja nog altijd benthe er wordt te weinig over dat thema gesproken of geschreven er rust precies een tabou op , maar zo rust er ook een tabou op andere zaken en eigenlijk is dit wel spijtig want men zou ervan kunnen leren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 peppa ik thuis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 zullen we dan eens even "bomen" over dit lumineuze idee?lijkt me leuk een aantal nieuwe vrienden te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Jawel Peppa, er zijn nog mensen thuis.Voor zover ik weet wordt er aarzelend aan een bijeenkomst gedacht, maar het is natuurlijk niet zo gemakkelijk om uit de anonimiteit te stappen voor veel mensen.Hoe gaat het met jou?Blacky en anderen, ik snap best dat dit onderwerp delicaat ligt, seksualiteit bedoel ik. Van mij hoeft ook verder niemand er iets over te schrijven. Het kwam door het berichtje van RJB bij mij even in gedachten en daarom schreef ik wat ik er over vind.Waarbij ik ook maar even wil zeggen dat seks zonder drank veel prettiger is. Er wordt hier vaak gezegd: moeite met "nooit meer".Nou, als ik de keuze zou hebben tussen nooit meer drank of nooit meer seks, dan zou ik des te meer weten dat drank terecht de deur uit is gevlogen.Dus: het aller- allerbeste kado dat ik mezelf heb gegeven in mijn hele leven is: geen drank meer.Niet alle nare dingen komen als je nuchter bent, binnendenderen als een stoomtrein die over je heen wil walsen. Ook de prettige dingen doen dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Dag RJB,Ik weet niet of Pessotherapie hier bestaat. Ik heb er alvast nooit van gehoord (behalve over gelezen op et forum). Wat mijn diagnose betreft, die luidt: onveilig gehecht en vermijdend. Ik ben al een hele tijd in therapie, en het is gewoon een kwestie van er te leren mee omgaan, maar het gaat nooit helemaal weg.Blacky, Anna en Pepita: bedankt voor de steun!Houtje,Je reactie ergert me, als ik zo vrij mag zijn. Als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn als jij zegt, zou iedereen blaken van de geestelijke gezondheid, zou dit forum niet bestaan en zouden therapeuten en psychiaters iedereen na een paar sessies laten gaan. En als ik het even cru mag stellen: je klinkt nu eigenlijk net als mijn moeder, die altijd zei dat het allemaal mijn eigen schuld was. Ik ben lang genoeg in therapie om te weten wat er met me aan de hand is en hoe ik moet leren om daarmee om te gaan. Het zal altijd een gevecht blijven, en daar probeer ik mee om te gaan. Ik wilde vandaag gewoon mijn verdriet kwijt hier. Ik neem altijd de verantwoordelijkheid voor wat ik doe, maar verdriet uiten moet kunnen zonder dat mij aangewreven wordt dat ik mijn moeder zelf toelaat om onaardig tegen me te zijn. Je veegt 39 jaar moeder niet zomaar weg. Dat zit letterlijk opgeslagen in je lijf en je hersenen, en dan is het kwestie om daar met je verstand tegenin te gaan. Ik heb in deze geen schop onder mijn kont nodig. Ik heb een goed stel hersenen en weet dit allemaal zelf heel goed. Voor iemand die steeds weer het eigen gat in haar hart naar boven haalt, had je me dit verhaal ook gewoon kunnen laten doen zonder dergelijke commentaar. Als je me goed leest, weet je ook dat ik steeds mijn eigen scherprechter ben. Zo, dat moest er ook maar eens uit.Oké, deze stond al een hele tijd in wacht, want ik heb ondertussen gebeld. Maar ik verzend hem toch maar.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Lieve Fran, Ik zou je een hele grote knuffel willen geven. Je even willen troosten en zeggen dat je een waardevol mens bent.Je willen omarmen en de liefde geven die je verdiend hebt, want mijn hart heb je vanaf het begin gestolen, met je warmte, je humor, je kritiek en je verhalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Het is heus niet zo dat ik aan niets anders denkHet houdt me gewoon bezig(of juist niet) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Je weet dat ik ook dol ben op jou, Appeltje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Bij Pesso leer je veilig hechten! Fran! Heel goed voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peppashooter Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 met mij gaat het meer dan goed, sinds ik weet dat het met mijn gezondheid allemaal wel meevalt.bloedsuiker is lang niet zo hoog als gevreest..ik hoop dat het met jou ook goed gaat.je hebt aan je nieuwe handboog natuurlijk geen tijd meer besteed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Natuurlijk RJB, zou mij ook bezig houden. (of juist niet bezig)Maar hoe obsessiever het wordt,Hoe moeilijker het wordt.Gewoon een tip: beetje loslaten. Proberen los te laten!!!groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 RJB, Stress kan ook een hele grote oorzaak zijn, daar weet ik alles van.en wat Soothe voorstelde om de refusal te verlagen, vind ik ook een goeie optie.Tapas, ik heb ook vandaag een grr dag, komt niets uit mijn handen, bahGisteren had ik zo'n goeie dag en zelfs heel veel energie, het was te mooi om waar te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 benthe Niet alle nare dingen komen als je nuchter bent, binnendenderen als een stoomtrein die over je heen wil walsen. Ook de prettige dingen doen dat. deze pik ik eventjes van jou het is een feit dat voor mij het begin van mijn adb zijn een hel was maar vandaag pluk ik de vruchten van die strijd en iedere dag komt er wel iets mooi's in mijn leventje het enige dat ik mag doen is er mij voor open te stellen .an geniet van de party maar ik wou jou ook nog schrijven dat het voor mij een eer is dat jij mijn kracht in je onderste zin gebruikt dank je wel tapas gaat het ondertussen een beetje beter met jou ??wat dat samenkomen betreft ik schrijf mij dadelijk in al zou het in groenland zijn fran los van komen ik zal het mogelijk ook nooit kunnen volledig los komen sterkte , ik ga zoals je weet volgende week naar brugge op intake indien je wil mail ik jou de site door . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Benthe, mooi gezegd, dat ook prettige dingen binnen komen denderen, als je nuchter bent.Blacky, Groenland is voor mij te ver;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Fran, een bloemetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Een meeting zie ik niet zo zitten. Iemand zou me echt over de streep moeten trekken.Ben geen groepsmens!En de kracht van het forum is ook de anonimiteit!Bovendien zou ik in persona knap tegen kunnen vallen. Dat streelt niet echt m'n ego!!Laten we zeggen komt tijd, komt raad. Wie weet.Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Fran, ik vind het heel erg wat je nu meemaakt. Maar als je het bericht van Houtje nog een keer goed overleest, misschien dat je er dan ook alleen maar een goede raad en medeleven in kan zien. Ik begrijp je reaktie niet helemaal. Dat is ook niet aan mij maar aan Houtje om te beantwoorden.Toch vind ik dat je hier kort door de bocht bent, alsof je wil zeggen: het erge dat ik nu heb kan door helemaal niemand anders worden begrepen. En laat iemand het niet wagen om zich met het leed dat ik heb te vergelijken, zo klink je. Er zijn nog meer mensen met veel leed hoor, ook al zeggen ze dat misschien niet steeds zo duidelijk.Maar verder wens ik je natuurlijk veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 marion spanje lijkt je dit wat in plaats van groenland??ik kom naar jullie landje als dit ooit door gaat en dit meen ik , en andere belgenlanders kunnen met mij mee rijden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Blacky, jij komt naar mijn landje. Als je toegelaten wordt.En dan ga je nog vlaams klappen ook, dan kan ik wel inpakken:DSalud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 PPPPpsssstttt.......hoe lijkt het jullie allemaal als we in het Nieuwe Jaar een nieuwjaars recepetie houden? Dan hebben we allemaal de tijd om er aan te wennen en dan kennen we elkaar nog beter. En dan hebben we twee maanden de tijd om Soothe over de streep te trekken.Allemaal met zelf gebakte taarten en quiche's want als we dan al niet hoeven drinken wil ik toch tenminste heerlijk kunnen smullen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Benthe, misschien heb ik Houtje verkeerd gelezen, maar jij leest mij ook verkeerd. En ik heb helemaal geen zin in metadiscussies, want het lijkt hier de laatste tijd alleen nog te gaan om discussies over discussies en berichten over berichten en berichten over het forum waarop die berichten staan. De eeuwige discussies over 'Ik krijg niet genoeg respons' of 'Mensen die langer dan zoveel tijd niet geschreven hebben, moeten maar verwijderd worden.' Een groot deel van de berichten lijkt alleen nog daarover te gaan.Ik heb mijn redenen om zo op Houtje te reageren, en daar heb ik ook recht op. Dat ze zich zelf maar verdedigt of verantwoordt. Hoewel ik totaal geen zin in heb in een discussie. Als hetzelfde verhaal keer op keer op keer naar boven gehaald wordt, heb ik daar ook geen kritiek op. Als ik mijn eigen verhaal wil vertellen en niet gediend ben van het antwoord van Houtje, dan is dat ook mijn recht. Een forum is een marktplaats, een plaats waar gediscussieerd kan worden. Ik reageer niet op berichten waar ik niks mee heb en ik ga ook geen vervelende commentaar zitten geven. Maar ja, dat "vervelend" is ook maar het adjectief dat ik er zelf opplak omdat ik me erger.Jij, Benthe, bent altijd de eerste om je mening te zeggen, en je bent ook niet altijd even mals daarin. Laat mij nu ook maar. Ik heb gezegd dat ik me erger. Dat mag volgens mij nog altijd. En anders moet je er maar overheen lezen. Je hebt geen commentaar geleverd over mijn bericht zelf, maar voelt je wel geroepen om op mijn commentaar op Houtje te reageren. Je zou het solidariteit kunnen noemen, maar ergens komt het er ook op neer dat ik geen commentaar mag leveren, en jij wel.En nu ben ik dit weer zo ontzettend zat en weet ik weer waarom ik zo lang niet geschreven heb hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Sorry Fran ik weet dat je het moeilijk hebt op het moment maar hier ben ik het dus helemaal niet mee eens..de sfeer op het forum is erg goed !!! quote: het lijkt hier de laatste tijd alleen nog te gaan om discussies over discussies en berichten over berichten en berichten over het forum waarop die berichten staan. De eeuwige discussies over 'Ik krijg niet genoeg respons' of 'Mensen die langer dan zoveel tijd niet geschreven hebben, moeten maar verwijderd worden.' Een groot deel van de berichten lijkt alleen nog daarover te gaan. En je overdrijft nu heftig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2007 Pafi, we zullen het in overweging nemen.Gezelschappen is niet echt mijn sterkste kant.Groetje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden