Spring naar bijdragen

Donderdag 1 november 2007


safidepafi

Aanbevolen berichten

Nee joh dat denk ik helemaal niet. Ik waardeer het juist enorm dat je moeite doet voor mij.
Tja, je kan mekaars neus inderdaad niet zien (dat is wel weer erg grappig gezegd hoor) en het probleem ligt ook duidelijk bij MIJ, ik heb die achtergrond, dat verleden, maar dat kunnen jullie natuurlijk ook niet weten.

En nu ga ik echt douchen, o oooooo, je dacht dat ik al geweest was, nee joh ik ben van de afdeling UITSTEL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai Benteh,
Met mij alles goed(als je mij tenminste bedoeld met ama?)
Normaal gesproken wordt ik wakker met een onrustig gevoel en eet dan niet en 9 van de 10 keer grijp ik dan later naar de fles en eet de rest van de dag meestal niets meer.
En als ik dan wel eet stop ik met drinken (dan smaakt het niet meer en hoef ik niet meer).
Nu heb ik 's morgens dat onrustige gevoel ook, maar laat dat dan maar zo zijn en wacht tot ik trek krijg(in eten dan) en gek genoeg gaat dan dat onrustige gevoel gepaard met trek in alcohol voor het grootste gedeelte weg.
Dus heb daar maar sinds 3 dagen nu een gewoonte van gemaakt.
Herkent iemand dit? Dat als je eet het onrustige gevoel weggaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water gefeliciteerd met je 7 maanden ADB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Safi gefeliciteerd met je 4 maanden ADB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Benthe: 'of dat ene glas iets toevoegd?' Een hele goede vraag en daar kan ik nog geen compleet antwoord op geven, omdat ik daar zelf nog niet uit ben. Op dat moment neemt het de spanning bij mij weg van het 'niet mogen'. Het is me in al die jaren en jaren nooit gelukt om 'ontspannen' tegen een fles wijn aan te kijken op een party. Dus dat is eigenlijk het enige. Overigens was het super smerig die wijn. Of het komt omdat ik niet meer drink en nu ineens een glas. Weet ik niet, maar een stuk taart is lekkerder. Het 'niet mogen', wat dus tussen de oren zit en het vervolg hiervan de volgende dag. Meestal heb ik dan de dagen erna zo'n enorme trek die nauwelijks te onderdrukken is.

Houtje: ik kan me voorstellen dat je je rot voelt bij heel het gedoe. Fran schreef enorm geemotineerd en jij gewoon goedbedoeld met ideeen hoe ermee om te gaan. Soms willen mensen dat helemaal niet weten, of weten ze het allang. Jammer dat die onmacht dan op jou geprojecteerd word. Dit heeft niks met JOU te maken Houtje!!! Pak jezelf weer op. Je hebt geen grote mond. Ik vind je juist altijd heel zachtmoedig en liefdevol hier op het forum, nooit iets van gemerkt. Ik hoop dat mijn schrijven je helpt.
Ik lees heel graag wat je schrijft. Natuurlijk reageer ik niet altijd, omdat dat nu eenmaal niet gaat.:musicnote:


Pepita: ja, DAT IS HET , het gaf me een gevoel van macht.

Ama: ja ik herken dat helemaal. Het punt is dat we op een gegeven moment die onrust wegdrinken terwijl het lichaam echt voedsel nodig heeft. Dus het hoofd is door de war zullen we maar zeggen.:musicnote:


VANDAAG DRINK IK NIET!!!!! Heerlijk om dat weer te kunnen schrijven!!!!!!!!!!!!!! VANDAAG HOEFT HET DUS NIET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry, ik bedoelde jou Amariana.
Wat je beschrijft heeft volgens mij te maken met je suikerspiegel. In alcohol zit veel suiker, je lichaam is daar op ingesteld. En in je hersens maakt dat de link: ik wil suiker dus ik moet alcohol.
Als je dan wat eet krijgen de hersens ook hun (veel gezondere) suikers, dus gaat de trek in alcohol voor een tijdje weg.
Dit is de puur lichamelijke reaktie, de echte craving (het verlangen naar de roes) ligt geloof ik wel wat ingewikkelder.
Maar ontbijten is natuurlijk een heel goed idee!
Ik deed dat ook al jaren niet meer, maar sinds een paar maanden weer wel. Kleine verwennerijtjes zoals cruesli met turkse yoghurt en vers fruit (deze gezonde suikers worden vrij snel door de hersenen opgenomen). Trouwens sinds ik niet meer drink heb ik toch al veel meer belangstelling voor gezond eten.

Pepita, dankjewel voor het medeleven, dat had ik even nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mr H2O,

Zeven maanden water, lijkt me ook niet alles! Maar misschien soms ook een glaasje fris!
In ieder geval vind ik, dat je het goed doet.

Je bent een man van weinig woorden (een Groninger,niet?)
In ieder geval, kom je zinnig over! Kan er zowaar nog wat van opsteken!

Water, ga zo door!!

Soothe wenst je oprecht een droge voortzetting van het geheel!
Dus maak het jaar vol!!!

Groet van Soothe.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me zo afmelden voor mijn werk, ziek melden want ik trek het momenteel gewoon niet meer... Ik loop alleen maar te malen.
Of het nou die lichtbak is of dat het gewoon mijn ergernissen en ongenoegen zijn die ik al lange tijd heb en die nu patsboem naar boven komen, ik weet het niet maar het gaat zo niet goed.
vanmorgen weer huilend en in paniek opgestaan.... en dan merk ik dat ik allemaal compromissen met mezelf probeer te sluiten, wel werken maar niet naar de vergadering, ja maar ik ben onmisbaar en kan niet wegblijven, ze verwachten van me dat ik gewoon werk.. en dat zijn dan wel weer duidelijke signalen dat ik niet bij mijn eigen gevoel kan blijven en dat is weer signaal dat het dus niet goed gaat.

dus.... STOP..., ziekmelden, koor afmelden en pas op de plaats.

Jammer dat het nu zo gaat maar het zal wel weer even nodig zijn,
de veranderingen in mijn eigen leven en in mijn werk van de laatste tijd moeten ook de tijd krijgen om weer een plek te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An en Pepita, dankjewel voor jullie antwoorden over wat een glas (met alcoholische inhoud) toevoegt.
Maar ik begrip dat gevoel van macht niet. Waar heb je dan precies macht over?
Nogmaals, geen veroordeling. Slechts heel nieuwsgierig wat jullie daar van zeggen.

Hoe zou het trouwens tegenwoordig met Lucy gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ama,

Hier spreek je met het koolhydraten- en suikermonster. Ik ben bijna 10 kilo AAN gekomen sinds ik niet meer drink omdat ik wakker word met honger en makkelijk 2 boterhammen eet en een bak yoghurt. Ik loop de hele middag vanaf half 4 (ik begon altijd om 4 uur met mijn "wijntje") te zoeken en te snuffelen naar eetbare dingen, in het begin heb ik me lam gegeten aan drop, chips enz. Maar ik eet nu verstandig en neem wat rijstcrackers of zoute stengels en drink alleen maar ligtht fris of spa rood.

's Avonds om 21.30 uur lust ik graag een ijsje (....) en daarna een toastje met wat salade.

Tja, waar kies je voor. Ik eet dus een stuk gezonder (geen last meer van maag, maagzuur, overgeven dat soort dingen, trouwens als je smorgens moet overgeven ontbijt je niet lijkt me) en ik bén dus ook een stuk gezonder omdat ik niet meer drink maar ik heb moeten accepteren dat ik twee maten groter ben geworden. Ah, ik kan er wel mee leven, ik kan mezelf weer recht in de spiegel aankijken en dat voelt een stuk prettiger.

Maar eigenlijk heb ik de hele dág honger. Ik begrijp dat ik een uitzondering ben na twee jaar, de meeste mensen zijn gestabiliseerd, maar ja, t is niet anders.

Maar het is dus heel logisch zoals Bee al schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Jouw medeleven ontroert me! Zeker, goed geslapen.
Ga wat physieke arbeid verrichten vandaag. Moet wel een beetje schoon zijn hier, anders krijg ik de heebie-jeebies.
Jij ligt toch niet heel de nacht wakker Pippi,deze scenarios te overdenken.
Groetje Soothe
:D


Heel goed Pippi. Verrichten met dubbel R. Dank u!!
Vandaar de correctie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik log vlug even in om eender wat jullie voelen of denken jullie veel sterkte toe te wensen :present:
ben wachtende op mijn pc die een poetsbeurt krijgt eens dit finito is vertrek ik naar nederland
wens jullie nogmaals allemaal sterkte
en vandaag laat ik dat eerste glas staan want bij mij zou het niet bij eentje blijven :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas ik denk aan je bij het hardlopen en stuur je een blokje Rust, Moed en Kracht en Wijsheid :musicnote: komt ie.....vangen !!!!

Ik ga sporten dus fietsen, apparaten, roeien en krachttrainen. Tot vanmiddag. En bedankt voor alle lieve opstekers :light:. Ik kan er weer verder mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,

Ik kan beamen wat Pippi, zegt.
Je komt zo sterk over, dat ik athans soms vergeet, hoe ziek je bent .
Je moet wederom een strijd voeren, terwijl je die eerdere strijd zo moedig hebt gestreden en soms nog doet. Petje af

Je vraag over dat gevoel van macht ligt er hierin, dat ik de gewoonte van dagelijks drinken heb doorbroken.
Ik dronk dagelijks gedeeltelijk om de smaak, maar ook gedeeltelijk om de roes.
Niet zo veel, want anders kon ik helemaal drie dagen niet vooruit ,maar toch genoeg.

Nu geeft het me een goed gevoel, dat ik niet dwangmatig hoef te drinken, maar er ook niet dwangmatig vanaf hoef te blijven.

Voor mij is dat ADB, ik ben zuinig met dit soort berichten, want ik wil niemand op ideeen brengen.
Voor MIJ werkt het zo, heeeeeeel persoonlijk dus.

Groetjes van Pepita, die vandaag weer niet drinkt en nu gaat schilderen.

Iedereen een fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soothie mi hombre
eerlijk moet ik toegeven dat ik niet zou weten waar de punt en de komma te plaatsen :$
lieve soothie het is mijn schuld niet dat ik niet naar school mocht gaan van mijn ouders ween ween ween
nu vertrek ik huilende naar nederland ;)
pc is niet rap om te kuisen zit hier binnen twee uur nog grgrgr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag luitjes ik vertrek zal in nederland een of andere nederlander tegen mij aan trekken en eens knuffelen en denken dat ik jullie allemaal een knuffel geef ;)
soothie mi hombre no hard feelings oke :heart:
joepi ik ga naar nederland , wat heb ik toch me dat landje jullie adb,ers :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


TATATATAAA...TATATATAAAA.....TATATATAAAA!!!!...hier is een spoed telegram voor WATER


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
:heart: Lieve Water, :heart:

Vanuit de coulissen heb ik ze toch wat ingefluisterd....
Er zijn van die momenten dat je zwijgen moet doorbreken!
En met een beetje hulp, lukt dat ook nog.....!!
Allereerst van harte met je 7 maanden droog staan.....!!!!!!!!!!!!
En je mag best weten.....ik gaf er geen cent voor in het begin!
Ik wist waar ik zelf stond toen jij het zo moeilijk had....
En toe ik uiteindelijk kwam met mijn bekentenis.......
was jouw reactie allesbepalend! Ik weet nog steeds niet precies waarom...
maar je raakte op dat moment de juiste snaar......!
En dat doe je, voor mij, nog steeds!


Sailing home......is voor mij nog steeds de song die ik luister als ik het moeilijk heb,
maar Water is daar een onlosmakelijk deel van!
De tekst is nog nooit echt voorbij gekomen....
en vandaag lijkt me daar een mooi moment voor!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Sailing home..........


Sailin` home across the ocean,
sailin` home we`re goin` to be free.
Down below the crew`s in motion,
to defy the violence of the sea.
Feelin` young, feelin` strong,
at the hight of the fight,
so nothing can go wrong.
We know we`ll always wanna be,
fighting the sea.
Giant waves are rollin` higher,
`s gonna be a cold and rainy night.
Hands on deck are raw and tired,
prayin` for a sign of distant light.
Feelin` young, feelin` strong,
and the might of the night,
is pounding dark and long.
We know we`ll always wanna be,
fighting the sea.
But there`s the light,
and there`s the fire.
The harbour key,
shines dimly on the shore.
We can see the steeple spire.
And we know ,
we won the fight once more.
Feelin` young, feelin` strong,
and tonight came out right.
But tomorrow could be wrong.
We know we`ll always wanna be,
fighting the sea.
Sailin' home, sailin' home.


Sailin` home across the ocean,
sailin` home we`re goin` to be free.
Down below the crew`s in motion,
to defy the violence of the sea.
Feelin` young, feelin` strong,
at the hight of the fight,
so nothing can go wrong.
We know we`ll always wanna be,
fighting the sea.
Giant waves are rollin` higher,
`s gonna be a cold and rainy night.
Hands on deck are raw and tired,
prayin` for a sign of distant light.
Feelin` young, feelin` strong,
and the might of the night,
is pounding dark and long.
We know we`ll always wanna be,
fighting the sea.
But there`s the light,
and there`s the fire.
The harbour key,
shines dimly on the shore.
We can see the steeple spire.
And we know ,
we won the fight once more.
Feelin` young, feelin` strong,
and tonight came out right.
But tomorrow could be wrong.
We know we`ll always wanna be,
fighting the sea.
Sailin' home, sailin' home.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Misschien zul je nooit precies weten wat jij voor mij betekend, misschien kan ik het je ooit eens face to face vertellen..
Maar voor jou is er in mijn :heart: een heel speciaal plekje....
Jij gaf mij niet op toen ik er geen heil meer in zag....zoals ik jou niet losliet toen je het niet meer zag zitten!
Dank je wel lieve Water.......je weet niet half hoe je mij geholpen hebt!
Geniet van je overwinning op jezelf.....want een half jaar geleden geloofde je hier zelf ook nog niet helemaal in!
Ik heb hier niet de beschikking over de icoontjes van het forum...
dus doe ik het maar op mijn eigen manier......

Een kus en een knuffel van Joann
(de rozen mag je er zelf bij denken............)
:present::present::present::present::present::present::present: (gelukkig heb ik wel icoontjes:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pafi,

De berichten flitsen hier met de snelheid van het licht voorbij.
Voor een"normaal" mens, niet meer bij te benen.

Dus Pafi vier maanden ADB,( aan de booze) Oh nee(alc de baas).
Soms even kijken of het nog smaakt (wat tegenviel) maar daar springen we overheen.

Pafi, ga zo door, ook jij bent het waard, niet de vernieling in te gaan!

Muchas Felicidados! Soothe. Een vreemde eend in de bijt! :moon::present::moon:

Groetje Soothe.

Ik moet nu een beetje spaarzaam met de hartjes om springen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niets te nederland de E 40 richting gent zit muurvast , en daar heb ik echt geen zin in .
dus terug thuis , nu ja stoort mij niet , lekker relaxen en genieten van deze vrije dag die ik, van vaderke staat krijg ;)
heb ook nog een beetje werk ivm de internet behandeling , dus vervelen doe ik mij zeker niet en straks een wandeling met het hondje
tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...