Vie Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Safi "met mijn voeten spelen" is in het belgs als je denkt dat iemand je voor de gek houdt. "Allez, gij speelt toch niet met mijn voeten?" Ik antwoord maar even voor Blacky, want zij is natuurlijk alweer druk aan het werk. Ga je vandaag met de bus on the road? En trouwens hoe bevalt het je man, zo zonder joints? Het lijkt wel of hij langzamerhand de smaak te pakken krijgt en door jou wordt aangestoken in het nuchter blijven.Als ik de gelegenheid krijg om te mailen, doe ik dat wel via het VdV-adres, dat is het enige waarvan ik de code uit mijn hoofd ken.Ik zit me al suf te zoeken naar die inlogcodes Stien, hier thuis heb ik dat allemaal ingesteld en hoef ik alleen maar op icoontjes te klikken. Gemak dient de mens, behalve dus als je even niet thuis bent.En ja, nu heb ik even wat meer tijd om dingen in te pakken die ik anders vergeten zou zijn. Pen en papier, is een tijd geleden dat ik met de hand heb geschreven.Delta ik kreeg einde vorige week ook een berichtje met de follow-up na zes weken vinger aan de pols. Wat is die tijd omgevlogen, vind je niet? Na het beeindigen van de eigenlijke therapie voelde ik me een beetje verloren. Nou al op eigen kracht verder? Die zes weken vinger aan de pols heeft het "afscheid" wel op een prettige manier geleidelijker gemaakt.En aan allen: kanjers, strijders, dappere mensen die jullie zijn: head high, tongue in cheek, jullie zijn op de wereld om een bijdrage te leveren, het is niet voor niets. Ik heb al zoveel aan jullie gehad, de fijne opmerkingen, de steun en de vriendschap, en zelfs van de ruzietjes heb ik veel geleerd. Laat ook vandaag die eerste staan, zorg goed voor jullie zelf want jullie zijn het stuk voor stuk waard! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Benthe,Mail !!!! In je postbakje. Zal ik nog even een koppie thee voor je zetten? Kunnen we nog even klessebessen voordat je weggaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Houtje , Benthe, koekje erbij???Ik ben sinds 1 november gedumpt hier in het archief. Misschien bij naderinzien is elke stap verwijderd van de therapie wel een mijlpaal. Maar telkens voelt het even als,....oeps als dit maar goed gaat.Er blijft ten alle tijde de mogelijkheid om je eigen schrijven weer in te zien en als nodig is weercontact met hen op te nemen.Aanpassing, de nodige taal fouten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Ja Stien lekkerrrrrrrrrr!!! Iets volkorens graag, heb je dat in de aanbieding ???Ik vond het erg moeilijk om "afscheid" te nemen van de begeleiding, dus ik heb met hen een afspraak gemaakt (dat mag je gewoon vragen) om nog een paar keer om de zes weken even te mailen. Ik vond dat super, want dan ben je daarna al Ć©cht een eind op weg vĆ³Ć³r je in "het archief" verdwijnt.Ik probeer het maar steeds zĆ³ te zien, dat ik de tijd die achter me ligt dat het gelukt is, als WINST te zien en niet als MOGELIJK VERLIES mocht ik in de fout gaan. Ik heb zoiets tja, als ik een fout zou maken, dan zal dat vreselijk jammer zijn en ik WIL het ook niet, maar alles wat ik bereikt heb gaat dan niet verloren.Anders zou je steeds angstiger moeten worden naarmate er meer succesvolle tijd achter je ligt, en dat is een angtig bestaan.(:$ sprak zij, behept met angst- en paniekstoornis ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 En ja, ik haal vandaag de 2000 wel denk ik. Plus de ruim 2000 die ik vĆ³Ć³r 13 januari 2006 heb geschreven....(maar die staan in het verre, verre archief).... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Heb alleen droge bisqwie....De kruidnoten in chocola zijn niet volkoren maar wel hƩƩl errrrg...Tja, ik kwam er vannacht achter had het mailtje niet verwacht.Ik vul het alco schrift soms pas na een poosje in en kijk dus nietmeer dagelijks.Houtje, vul jij nog steeds het alco schrift in, gaat dat dan altijd maar door? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Ik zal je even over die streep van 2000 helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Als ik terugkom wil ik volkorenspeculaas en heel veel kopjes thee. Houtje bedankt voor je bericht, in het zkh mag ik niet mobielen, maar toch heel erg dankjewel.En nou moet ik er uit want de taxichauffeur is mijn tas aan het inladen. Daaaagggg, lieve schatten, tot heel gauw! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Dank je Stien:) en doeiiiiiiiii Benthe, sterkte met alles !!!! (aangepast) ik duim voor je.Stien, ik ben met dat bijhouden van het alco-schrift eigenlijk gedurende de therapie (in overleg) al mee gestopt geloof ik. Nou moet ik even heel diep gaan graven want ik ben eind oktober 2005 met de therapie begonnen. Hoezo lang geleden?Mijn trekmomenten (zo heet dat toch) waren eigenlijk altijd hetzelfde op hetzelfde uur, vaak ook dezelfde dagen, soort stemmingen, en dezelde (verkeerde) redenen. Op een gegeven moment, ik weet eigenlijk niet eens meer precies hoe lang de therapie duurt weet je dat? ik denk in deel 2, is dat na drie maanden??? was het natuurlijk al zo, dat ik al twee maanden niet meer dronk. Ik ben na 3 weken therapie zo geschrokken van mezelf, dat ik boempats gestopt ben. Maar dat heb ik al vaak verteld, daar gaat het niet over. Ik ben toen in de therapie meer gaan werken aan de achtergronden van dat gedrag, dat ik steeds zag terugkomen. En daar heb ik bij mijn "verlenging" zoals ik vertelde, steeds op kunnen terug grijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Benthe, staat op mijn boodschappen lijstje, succes!Houtje, tja ik vul dan ook alleen maar het standaard in, niet gedronken!!!!Dus inhoudelijk heb ik er eigenlijk niets meer aan. En nu ga ik douchen, ohhh wat ben ik lui vandaag.Mijn moeder komt vanmiddag retour met vliegtuig uit Spanje, dus even bij haar thuiseen bloemetje neer zetten en de boel even door laten luchten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 hoi Pippi,Ja hoor we moeten door, nietwaar?Hoe gaat het met jou?Benthe, hopelijk valt het mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Ik schijn het nogal bont gemaakt ter hebben gisteren. Ik ga het ook maar niet terug lezen want dan schaam ik mij echt te diep.Mijn dochter woont in Yeovil in Engeland, poppedeintje is mijn kleindochter. hopelijk kunnen we haar snel gaan bezoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Anjo,Gisteren is geweest en aan vandaag kunnen we nog wat doen, toch?Ik heb (dit voor alle lichtbakkers onder ons), de knoop doorgehakt en een daglichtlamp besteld die eind van de week binnen is hier. Mooi, dan ben ik niet meer de hele morgen onderweg naar, van, en tussen die lichtbaktherapie door. Ik denk dat ik misschien wel de hele winter moet lichtbakken namelijk. Goed Stien, dit is 'm geworden dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Misschien moet ik me maar terugtrekken van het forum, want ik ben zaterdag de fout ingegaan. Ik heb geen zin om de hele lading over me heen te krijgen, want ik weet dat het slap is. Mijn man is zaterdag met de tranen in de ogen naar boven gegaan, mijn stiefzoon is nog een uur bij me gebleven en heeft me wel van de rest van de alcohol af gehouden. Ik heb 5 halve liters bier gedronken, de zesde staat nu nog in de koelkast, die spoel ik zo weg. Mijn stiefzoon zegt hetzelfde als mijn eigen kinderen, dat ik heel vervelend en emotioneel wordt wanneer ik gedronken heb. Ik heb hem beloofd de rest niet meer op te drinken en daar heb ik me ook aangehouden.Ik moest een verslag maken voor het kort geding van a.s. woensdag voor de nieuwe advocaat. Ik heb 3 velletjes volgeschreven en alles kwam weer naar boven. Ik weet dit is geen excuus, maar het voelde zo fijn om alles even te kunnen vergeten.Ik had de neiging om hiet zaterdagnacht te gaan schrijven in een emotionele en drinken bui. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, anders had ik me waarschijnlijk nog dieper geschaamd.Ik heb mijn huisarts gebeld, maar ik mag geen refusal, omdat ik bloedverdunners heb en nog andere medicijnen die er niet goed opwerken.Het klinkt misschien ongelovelijk, maar ik wil het toch nog steeds proberen om van de alcohol af te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Marion, Ik moet weg dus even heel kort: zolang als jij van de alcohol af WIL komen, KAN je het ook. Het is toch niet zo gek dat al die vreselijke stress die jullie de laatste tijd hebben gehad, maakt dat je een terugval hebt of een fout maakt???Ik schreef vanmorgen dat alle tijd die ik succesvol achter de rug heb, WINST is en dat niet alles met Ć©Ć©n klap weg is. Je bent je nu weer extra bewust van je valkuilen.Ik duim voor je, ik begrijp je wel (denk ik) en wat mij betreft schrijf je hier gewoon door. We willen allemaal weten hoe het met je gaat. Ik kan me niet voorstellen dat Ćemand hier het beter zou weten en in jouw situatie niet ook een fout/terugval zou kunnen hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Sneeuwwitje,Het is niet het vallen dat falen is, niet meer opstaan wel.Ik ben bont en blauw van het vallen maar EENS lukt het mij en dat is OOK zo voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart78 Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Helaas is het me niet gelukt het hele weekend alcoholloos door te komen. Ik bestelde een cola maar kreeg een bier. Iedereen om me heen was bier aan het drinken en de sfeer was goed in de Baroeg. Dus ik dacht waarom niet 1 pilsje. Na dat pilsje begon mijn lichaam echter te schreeuwen om meer en heb ik er toch nog behoorlijk wat op. Dat ik op een gegeven moment een meid zag waarvan ik niet zeker was of ik haar van internet kende en dat niet durfde te vragen droeg ook nog eens bij aan mijn drinkgedrag. Uiteindelijk wist ik mezelf toch nog zo ver te krijgen om met mijn laatste 2 muntjes cola te bestellen en gelukkig ging ik een stuk minder beschonken naar huis dan vorige week. En ik was ook blij dat ik thuis geen bier meer had liggen.Kortom het is me nog niet gelukt een weekend zonder alcohol door te komen, maar het is wel een aanzienlijke verbetering. Volgend weekend is gelukkig een rustiger weekend.Vandaag ben ik met iemand van Novadic wezen praten, dus van nu af aan heb ik er ook begeleiding bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Houtje,Als je een mailtje verstuurd en je kijkt dan bij verzonden en het evonloppe is open dan hebben ze het toch gelezen?Begin nu zowaar de bibbers te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 hoi , als eerste wil ik benthe veel sterkte wensen , ik vermoed dat ze al weg is , al staat ze bij mij wel nog in gelogd ??de vertaling ivm met mijn voeten laten spelen is korrect marion knietjes afkuisen en er weer tegen aan sucses .soothie sterkte ik inderdaad wezen werken , en kleddernat thuis gekomen en ijs en ijs koud , ik heb met een hoge druk reiniger de kinderkopjes af gespoten , maar er kwam evenveel water op mij terecht , mijn jeans zag bruin inplaats van blauw .thuis gekomen een hete douche genomen , en nu zit ik bijna in de stoof geplakt .safi geniet van jullie bus , ik blijf ook maar zoeken naar dat vw flower power busje zo nu ga ik eerst een mini siesta doen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 schaam , schaam schaam :$bambam van harte met je 14 maanden adb :present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Marion , als je om die reden het forum zou verlaten dan bestond dit forum denk ik niet meer!!!!!!Wat denk je wat ik hier doe???????? Ik kom hier om weer op te staan!!!!!!!!! Soms gaat het wat langer goed dan weer fout. Goed fout, fout goed etc. etc. Verlies de moed niet joh!!!Zo herkenbaar wat je schrijft. juist die schuldgevoelens en schaamte helpen je niet de alcohol de baas te blijven. De gremlins lachen zich een bult. Kop op en gewoon verder gaan met je goede voornemens. Je kan niet meer doen dan je best!!!!! Okay?!! heb ik je overtuigd om te blijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Bart ik was al bang dat je het niet zou redden dit weekeinde, je schreef daar toch vorige week over en je bezorgdheid daarover. Je zal een beter plan moeten hebben als je naar die gelegenheden gaat. Of als je van binnen wilt 'opschonen' is het misschien beter dat soort lokaties even niet te zien???Maar gewoon verder gaan, idem Marion, ikzelf en andere 'glijders',, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 BAMBAM 14 maanden PROFICIAT !!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Marion, van mij krijg je geen lading over je heen want die geef je jezelf al en verder is het ook onzin om hier weg te blijven, Dan zou het wel erg stil worden met alleen maar gestopten.ik ben ook nog aan het bijkomen van mijn enorme uitglijder van vrijdag en ben gewoon voorlopig weer opnieuw begonnen alhoewel ik de 4 maanden die ik hiervoor heb gehaald zeker niet vergeet. Doe jij dat alsjeblieft ook. Ik denk wel dat het goed is om van anderen te horen dat je zo'n vervelende dronk over je hebt.. dat maakt drank alleen maar onprettiger... die rechtszaak en de onzekerheid spelen nu al zolang en het gaat maar door en het gaat maar door, dat ik me kan voorstellen dat je soms uit moedeloosheid het even niet meer weet.. komop, samen met Bart beginnen we gewoon weer opnieuw te tellen, dan zijn wij MBT team, of anders gewoon het knietjes afveeg team!!Benthe, dat is schrikken joh! sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 november 2007 Rapport Share Geplaatst 5 november 2007 Hallo! Eigenlijk hoor ik hier nu niet thuis want in het ziekenhuis komen gremlins niet. Misschien kan ik er wel een paar voor jullie doodslaan in deze veilige omgeving. Maar ik heb een kamertje voor mezelf en dat is best eenzaam, en bezoek komt pas vanavond. Dus ik ben samen met mijn infuusstandaard aan de wandel gegaan en ze hebben hier ook een internetkamer. Moet wel een beetje zuinig zijn, want alle minuten komen op mijn pasje te staan, hihi. Maar ach, 50 cent voor een uur internetten, geen wonder dat het hier zo druk is. Zouden dat allemaal patiƫnten zijn of lui van buitenaf die weten dat het hier heel goedkoop internetten is? Van de tien zitten er drie in pijama, inclusief mezelf.Marion, onzin hoor, dat je hier niet meer zou moeten komen. Jammer van die bieren. Ik werd op het laatst ook oervervelend van drank, zielig en klagerig enzo. Alleen ik dronk de laatste jaren nooit meer in gezelschap, dus niemand merkte het. Knietjes afkuisen, ik weet niet van wie het oorspronkelijk is, vind ik een verdraaid goeie uitdrukking.Tapas, alles weer een beetje ok met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden