Vie Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Hihi, als je het aanvult met het juiste antwoord, dan rijmt het Blacky. Zo, krijg ik nou de prijs voor de goede oplossing?Graag een senseoke alstublieft.Ik heb dat boek nog niet gelezen Blacky. Jij dus wel? En?Iedereen hier is op een dag gestopt met drinken. For better or worse, met vallen en opstaan. Wat is jullie drijfveer geweest om op DIE dag te zeggen: vandaag ga ik er iets aan doen! Bij mij rommelde het al een tijd, alleen wist ik op een dag ineens dat het op moest houden. Was er bij jullie een speciale reden of een gelegenheid, bijvoorbeeld een hoogtijdag ofzoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Corinne, dan moet je je wel rot voelen als je niet eens naar yoga gaat, want dat vind je altijd zo fijn. Toch misschien ook een buikgriep in aantocht?Beterschap hoor meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 benthe hi hi inderdaad , ik had dat nog niet door .en neen benthe ik heb dat boek nog niet gelezen , maar is naar het schijnt de moeite waard , en zo verfilmd worden op je andere vraag , indien ik niet gestopt was , denk ik dat ik al onder de zoden lag , lever kapot , 30 A 40 keren per dag naar de toilet (neen niet plassen ) en woog nog amper 41 kilo . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Wanneer James Frey de ontwenningskliniek binnenkomt, is hij verslaafd aan cocaïne, crack, pillen, acid, paddo's, speed, benzine, lijm en alcohol. Hij gebruikt zo veel hij kan, zo vaak hij kan. Vlak voor zijn opname is hij van een brandtrap gevallen en zijn voortanden zijn afgebroken, zijn wangen gescheurd en zijn neus gebroken. James Frey is van de binnen- en buitenkant een wrak, op sterven na dood. Maar hij moet afkicken en leven.Zo begint In duizend stukjes (A Million Little Pieces), het boek van de Amerikaan James Frey. Frey is 33 wordt in Amerika gezien als een van de meest succesvolle auteurs van dit moment (samen met bijvoorbeeld Dave Eggers). Dit boek, In duizend stukjes, wordt over een tijdje verfilmd door Gus van Sant, met in de hoofdrollen wellicht Brad Pitt en Jennifer Aniston. Is dit boek, dat je een beschrijving van een ontwenningskuur kunt noemen, ware het niet dat je dan een aantal punten miste, alle ophef waard?ZenuwenOp ruim een derde van het boek is daar nog niets definitiefs over te zeggen, maar er zijn al wel wat voorzichtige aannames te maken. In duizend stukjes kenmerkt zich door een opvallende schrijfstijl: Frey schrijft korte zinnen die hij vaak herhaalt, alsof het mantra's zijn. Verder schrijft hij in elke zin woorden met hoofdletters, waardoor je in het begin het idee hebt dat de ik-figuur alles om hem heen groot en belangrijk vindt. Dit begint op een gegeven moment op je zenuwen te werken, maar het idee erachter is goed. Frey schetst de dwanggedachten van een verslaafde niet alleen in het verhaal, maar ook in de stijl.Ik heb het boek nog niet uit, maar uiteindelijk zal James afkicken, daar ben ik nu, op bladzijde 132, van overtuigd. Hoe hij dat zal doen en hoe lang dat zal duren is nog onduidelijk, maar vast staat dat de ik-figuur vooral lijdzaam afwacht en intussen zijn vrienden en mede-afkickers observeert. Zijn eigen gedachten lijken hem niet zoveel te interesseren, zijn verslaving is het enige belangrijke deel aan zichzelf. Nu hij geen verdovende middelen krijgt zoekt hij andere manieren om te 'scoren', en hij doet pogingen met chocolade, koffie, sigaretten en vooral heel veel eten.TandartsHet verhaal is niet echt spannend te noemen, maar het is wel een aangrijpend relaas. Wat je ook van verslaafden vindt, wanneer James een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan bij de tandarts leef je met hem mee. Vooral omdat hij, als afkickende verslaafde, geen enkele vorm van verdoving krijgt. De boor is weer aan en hij boort door het stukje voortand links. Hij gaat door een dunner, kwetsbaarder stuk bot, dus hij gaat snel. Hij slingert het gruis weg. Zodra hij binnendringt, schiet er een stroomstoot door me heen die iets anders, iets heel anders, iets oneindig veel ergers is dan pijn. Alles wordt wit en ik krijg geen adem. Ik pers mijn ogen dicht en ik pers de tanden die ik nog heb op elkaar en ik denk dat mijn kaken breken en ik knijp mijn handen dicht en ik druk mijn vingernagels door het harde rubber van de tennisballen en mijn nagels scheuren en mijn nagels breken en bij mijn vingernagels bloedt het al en ik krom mijn tenen dat doet godvergeten zeer en ik span mijn beenspieren dat doet godvergeten zeer en mijn bovenlijf spant zich en het voelt of mijn buikspieren het gaan begeven [...].Ik zal dit boek nog uit lezen, maar op dinsdagavond 9 december is auteur James Frey in Nederland voor een lezing. Ik zou hem al wel een paar vragen willen stellen. Los van de vraag of het een autobiografisch verhaal is, zou ik graag willen weten wat hij met zijn boek wil bereiken. Wil hij een afschrikwekkend voorbeeld geven van een verslaving? Denkt hij dat dit de beste manier is?MoraalWat mij zo tegen de borst stuit bij maatschappelijk verantwoorde literatuur is de overduidelijke moraal die er in dit soort boeken ligt. Begin er niet aan, is de boodschap, al wordt die gelukkig nergens expliciet vermeld. Subtiel is zijn boek allerminst, en ik vraag me af of de inhoud voor Frey niet veel belangrijker is dan de literaire vorm waar hij zijn verhaal in heeft gegoten. Natuurlijk heeft hij een bijzondere schrijfstijl die inderdaad overeenkomt met de idee van zijn verhaal, maar echt literair kan ik het vooralsnog niet noemen. De korte zinnen bieden weinig ruimte voor echt rake observaties en het fragmentarische lijkt me iets te bestudeerd. De personages van In duizend stukjes zijn prachtige karakters, maar wel behoorlijk stereotiepe vaderfiguren, nurkse zusters en pesterige mede-verslaafden.Frey's verhaal komt aan als een voorhamer, maar is dat wel de juiste manier om de boodschap tot de lezer door te laten dringen? Is wat meer subtiliteit niet veel beter, ook voor de kwaliteit van verhaal en vorm? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Ik heb het gelezen ! het is nogal een pil maar wel indrukwekkene pil.(en nou ga ik even het eten opruimen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Mensen ga even een rondje met de hond maar ik kom zo weer!net de helft van de Matrix gezien..tja ik loop altijd een beetje achter..hou niet zo van een hype, heb dus ook nog nooit een boek van Harry Potter in mijn handen gehad,hihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Ik heb ook nog nooit een Harry Potter in mijn handen gehad Safi, maar wel enkele van de films gezien. En ik ben gek op de Matrix!Benthe, je vroeg naar de drijfveer om te stoppen met drinken. Voor mij is die gekomen na een avond/nacht enorm doorzakken. Ik was toen al 2 jaar bezig met pogingen minder te drinken, die steeds uitliepen in een terugval. De laatste twee maanden van die 2 jaar met behulp van de internetbehandeling. In feite wilde ik helemaal niet stoppen met drinken, ik wilde alleen niet meer iedere avond net iets te veel drinken zodat ik overdag met een duf hoofd op mijn werk zat, en ik wilde niet meer iedere vrijdag- en zaterdagnacht stomdronken zijn. En eigenlijk wilde ik ook wel af van een aantal lichamelijke klachten die ik al een hele tijd had, zoals een heel vervelende trilling in mijn ooglid en voortdurende rugpijn (inderdaad mijn nieren, en geen spierpijn).Ik leverde dus met behulp van de internetbehandeling al twee maanden een strijd om niet meer dan 2 glazen per avond te drinken, en 2 dagen per week niets. Die 2 dagen niets lukten sowieso al totaal niet, en met die 2 glazen per dag was ik 24 uur per dag bezig. Ik stond ermee op en ging ermee naar bed, waar ik ervan droomde of wakker lag. Alles draaide om wanneer welk glas, hoe snel/langzaam ik mocht drinken, uitmondend in paniek als dat tweede glas op was en uren wakker liggen in bed. Pure zelfkwelling!Op een zaterdagavond in de zomervakantie was ik dat voortdurende gevecht zo spuugzat (sorry voor het woord, maar dit drukt het beste uit hoe ik me voelde) dat ik één avond gewoon wilde ontspannen en me nergens druk om maken. Ik zat ook niet lekker in mijn vel (megasmoes). Ik ging die nacht rond 3.00 uur naar bed, en ontdekte de volgende dag dat ik minstens drie flessen wijn op had.Pas op dat moment realiseerde ik me echt dat mijn pogingen tot minderen geen enkele zin hadden. Ik kan niet met mate drinken, en zal het ook nooit kunnen. Ik was er zo intens van overtuigd dat het zo echt niet meer ging, dat ik besloot te proberen dan maar helemaal te stoppen. Ik heb toen nog twee terugvallen gehad, maar vanaf de zondag de week daarna sta ik nu droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Goedenavond lieve forumleden,Ik log ook nog even in. Weer vertraging met de trein. Natuurlijk altijd net binnen het halfuur zodat ik niet kan declareren!Safi,lezen hoor die Harry Potters! Vreselijk leuke boeken!Benthe,fijn dat je weer naar huis mocht vandaag. Ik hoop dat de medicijnen aanslaan.Kaia,zo te lezen heb je een fijne vakantie gehad. Nu weer het echte leven in, zonder alcohol!Corinne,Beterschap! Ongelooflijk hoeveel mensen ziek zijn op dit moment!Charlie,Tapas,die lichtbak doet echt wat he? al zijn er in jou geval ook vervelende bijwerkingen!In ieder geval vaart je plafond er wel bij.An,kalm aan met dat hoofd van jou!Heel knap dat je niet drinkt!Soothe en Anna,voor 1 keer reageer ik op jullie samen! Doe ik verder niet meer hoor! Onze eerste forumvriendjes!Ik hoop dat jullie het fijn samen hebben en dat jullie veel steun (op allerlei fronten) zullen hebben aan elkaar!:heart:Tolie,lieve berichtjes naar anderen, maar hoe gaat het vandaag met jou? Weer een beetje zonniger?Marion,gefeliciteerd met je 9e trouwdag! Ik hoop dat die vennoot nou eindelijk eens de doodklap (figuurlijk dan) krijgt! Wat duurt dat lang allemaal!Pepita,al een paar dagen niet geschreven... alles goed?Knuf,nog een beetje uitgerust na het gisteravond zo laat gemaakt te hebben?Sammy,alles goed?Houtje,is toch logisch? Een beschikking krijgen over iets wat je NIET hebt aangevraagd....Blacky,wat ben jij van ver gekomen. Nog maar 41 kilo wegen en nu ondanks alles zo goed!Heb je een buil van die bal? Gelukkig dat het een kindersetje van petanque was. Een echte bal had je misschien niet overleefd!Sandra,Meedoen,ik doe ook met je mee. Ik drink vandaag niet!Marjo,ook vanaf het draadje: welkom!Delta,volgens mij ben je aardig opgeknapt!Anjo,fijn dat het weer wat beter gaat. Hou moed en blijf in jezelf geloven!Koh,loopt alles volgens plan?Fran,je meldt je toch wel weer he?Yazz,hoe gaat het daar op de achtergrond?Joann,alles OK als meelezer?Stien,hoe voelt het als "archief"stuk?Pippi,jammer dat je de koelkast niet hebt gewonnen! gaat het verder met je?Alle anderen, ik lees en leef mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Thnx Anna voor je antwoord. Was het inderdaad moeilijker trouwens om na die twee terugvallen weer op te krabbelen? (Eergisteren zette Safi een stukje op het forum, dat het steeds moeilijker wordt om weer terug te komen als je een val hebt na een periode van droogstaan. Ik kreeg ter plekke een gremlin van angst om weer terug te vallen. Sorry Safi! Angst en waarschuwingen werken bij mij averechts. Maar dat herken je misschien wel.)Hihi, je moet trouwens sp**gzat schrijven hoor Anna, want op U's is Tact*s nogal happig.De matrix heeft mij nooit kunnen boeien, wat een gortdroge film is dat. Daar zit nou niks menselijks in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 @Sandra,@Spaatjerood,@Blacky,Wat grappig dat jij vandaag een petanquebal op je kop kreeg (nou ja, grappig, niet heus), gisteren vond mijn zoon de jeu de boules terug toen hij de spellenkast aan het uitmesten was. We hebben nog nooit met deze ballen gespeeld, want wij doen dat niet binnen.Een boule op je hoofd vind ik best wel leuk klinken, leuker dan een buil.He Blacky, wij verstaan elkaar als we 'merde' roepen. Deftig Frans voor sh*t, niet gebruikelijk in NL.Ik ben druk doende mij te verzorgen. Dochterlief zet straks een pizza voor me in de oven. Ze heeft de bodem al versiert met door mij gesneden ingrediënten. Je ziet, ik laat me zelfs al verzorgen. Hihi.Volgens mij heeft Mick hetzelfde icoontje als jij hebt. Maar als Benthe de mannelijke collega ervan bedoelt, die heb ik nog niet gezien hier.@Peter,@Pippi,Heeft je ex een been gebroken of zo?Ach die berisping van de moderator is toch niet zo erg. OK, ik erger me niet aan het woordje sh*t, dat is zo alledaags, maar als ze dat doorlaten, wat kunnen ze dan nog met een g*v*d*? Ook doorlaten? Nee, laat ze die grens maar aanhouden. Je mag ook niet spreken over **kels in het verkeer, ook al betreft het niet iemand op het forum, daarom werd ik ooit teruggefloten.Te hangerig voor yoga, maar ik kan in de plaats ervan wel lekker hier achter de computer hangen. Ik hoop dat ik als hangoudere hier niet te veel overlast veroorzaak.@Benthe,Vind je reactie naar Tolie heel goed. Als we allemaal niet meer gaan zeggen hoe we ons voelen, omdat het altijd wel erger kan, kunnen ziek gaan worden, omdat we het niet meer van ons af kunnen zeggen/schrijven.Je bent dus echt ontsnapt uit het ziekenhuis. Ik hoop dat deze nieuwe behandelmethode goed aanslaat bij je en dat die weinig bijwerkingen geeft.Ik kan trouwens ook heel wat van jou leren.Lucienne is al bezet, met haar onderhoud Soothe een prettig contact.Benthe, mijn drijfveer om op 11 april te stoppen. Tja, nu moet het gewoon. Punt uit. Ook het stoppen was pure wanhoop. Ik leun niet tegen buikgriep aan, ik voel me gewoon gammel, zou eigenlijk willen dat die verkoudheid/griep over was, maar i.p.v. moddert die maar wat aan. Mijn neus loopt steeds vol en snotteren verstoord de concentratie, ook bij anderen. Wat die concentratie betreft, daar is het trouwens niet goed mee gesteld. Ik heb vandaag twee stukken tekst twee keer vertaald en kreeg dat pas door toen ik mijn kriebels overtikte.@Delta,Ik vind het niet erg dat je me verwisseld hebt met Gem. Ik vind haar heel aardig.Voor welk feest ben je de waterwaggon aan het voorbereiden?@Meedoen,Ik merk dat je een flinke dosis gezond verstand bezit. Jij redt het wel.Wat afvallen betreft, dat was helemaal mijn doel niet. Het was een neveneffect van niet meer drinken en het feit dat ik bepaald niet dol ben op snoep, koekjes, taart en gebak. Mijn lichaam heeft wel flink gereageerd gedurende de eerste maanden op het feit dat het geen overdosis suikers meer kreeg.@Marjo,Welkom op ons draadje. Wat goed dat jij en je man samen ADB willen worden. Jullie vormen ons tweede ADB paar. Safi en haar man werken hierin ook samen.En zoals je opmerkte: jullie zijn bepaald niet de enigen met een alcoholprobleem. Dat was voor mij ook een eye opener. Alcoholisme kent geen rangen of standen; iedereen kan in de netten van de alcohol verstrikt raken.Zelf heb ik hier al heel wat tranen gelaten bij het forum. Tranen van ontroering, opluchting, zielepijn, geluk, enz... Laat ze maar de vrije loop, dat lucht op. Het begrip dat ik hier vond en vind voor mijn situatie raakte mij heel diep. Iedereen wordt hier in zijn/haar waarde gelaten, dat is zo mooi.Straks zit jullie eerste dag er op. Jullie eerste mijlpaal.En wat die moeheid betreft. Ja, die voel je nu. Als je drinkt voel je die niet en ga je maar door en door. Geef dus maar lekker toe aan je moeheid. Toegeven aan je moeheid is goed voor je lichaam.@Safi,Ik wil toch even mijn vingertje opsteken i.v.m. gisteren.Niet zo negatief over jezelf oordelen, dat is niet-helpend.He, je doet me een goed idee aan de hand voor de maaltijd van morgen. Moet ik nog wel even spekblokjes of -lapjes halen.@Houtje,Het weer zat idd niet echt mee vandaag.@Marion,Je doet in elk geval veel ervaring op. Zeker dat het je gaat lukken en elke periode zonder die rotdrank is toch winst geboekt, die je niet meer afgepakt kan worden.Gefeliciteerd met je trouwdag. We hebben dezelfde datum. Wij zijn vandaag 20 jaar getrouwd, maar al meer dan 22 jaar samenwonend. Wij zijn alleen uit praktisch oogpunt getrouwd.Ik ben oh zo blij dat jullie nu advocaat hebben die van aanpakken weet. Ik heb echt een gevoel bij die man.@Soothe,Gemeen dat die alcoholduvel zijn kans rook door die begrafenis, alsof dat al niet erg genoeg is. Sterkte. Je weet hoe het moet om je weer onder controle te krijgen.En dan nog een vriend met wie het helemaal niet goed gaat.Je zou toch echt zin krijgen om tegen het leven aan te schoppen.Maar hoe kon je nu drinken terwijl je Antabus slikt?Ik had al zo een vermoeden dat het meissie Anna heet. Als ik nog eens in A'dam kom, zal ik alle bomen maar eens controleren of er niet een bij is waar Soothe:heart:Anna in gekrast staat.@Tapas,In mijn bloeddonortijd zag ik de plasmadonoren het altijd gezellig hebben. Ik ben helaas geen bloeddonor meer. Mijn aderen zijn te dun voor de naalden. Vanaf de 2de keer hebben de verpleegkundigen geadviseerd er mee te stoppen. Bij de negende keer (toen lukte het helemaal niet om het zakje vol te krijgen) heb ik besloten te stoppen. Het is zo jammer, met mijn Hb-gehalte waren ze wel heel blij, dat is nl. erg hoog voor een vrouw. Ik vraag me soms wel eens af hoeveel pure alcohol ze uit mijn bloed gedestilleerd hebben. :$ @An,Je bent nu vast heel trots op jezelf. Ik ben iig trots op je.Hoe gaat het inmiddels met je "geklutste hersens"?@Anjo,Darling, zo noemen Engelsen je wel eens door de telefoon, of dear. Ik zit er allemaal niet zo mee, ze hebben er geen bijbedoelingen bij.@Houtje,Ach, de belastingdienst. Onbetaalbaar.En ik kon en kan er ook niet tegen dat knikkers door het huis zwerven. Alleen als het nu gebeurt, zijn het de katten en die luisteren nog minder dan kinderen.@Stien,Wat ben jij hard aan het werk, dat je ook nog werk mee naar huis neemt. Wordt het niet tijd dat je werkgever wat meer mensen aanneemt? Ik hoop dat je wel voor al dat thuiswerken goed betaald wordt.@Sammy,He, die overeenkomst had ik nog niet door. Die koptelefoontjes, idd.@Anna,Spuugzat was ik het ook.@Gem,Ik ben niet ziek genoeg om niet te gaan werken. Dus maak ik een keuze. Bovendien snotteren maakt herrie. Een ding heb ik geleerd sinds ik gestopt ben met drinken en dat is: luisteren naar mijn lichaam en geest en daar dan ook wat mee doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Corinne jij gefeliciteerd met je 20 jaar getrouwd zijn, ik ben ook 20 jaar bij mijn man maar pas 11 jaar getrouwd.Marion jij ook gefeliciteerd met je 9 jaar.Mijn dag dat ik wist dat ik moest stoppen...toen mijn man jankend op de stoep zat nadat we een paar maanden niet bij elkaar hadden gewoond en vroeg of hij a.j.b weer naar huis mocht komen want anders zou hij zich dood drinken.We zijn toen niet gelijk gestopt maar wel gelijk heel erg gaan minderen, niet meer op stap, proberen zo lang mogelijk geen alcohol in huis te hebben. Ik had hier de grootste moeite mee en ging soms een paar minuten voor sluitingstijd 23.57 uur nog snel naar de patat zaak in de straat, Anders kon ik niet slapen zonder twee halve liters grolsch in de koelkast, vaak gingen ze ook leeg.Toen 11 jaar gezwoegd tot dit punt waar mijn man nu al 9 dagen zonder wiet in de kamer zit wat in jaren niet meer gebeurt is.En we kunnen met mate drinken maar dit baart mij nog steeds zorgen, ook al vergoelijken sommigen het allemaal..ik weet dat het gat in de straat zit en als je nog steeds door dezelfde straat blijft lopen is de kans groot dat je er per ongeluk of ondoordacht weer in valt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Overigens weet ik niet goed hoe ik op alle reacties op Soothes onthullingen moet reageren :$, dus zei ik er maar niets op. Het overviel me nogal. Niettemin bedankt voor alle meeleven. Benthe, die twee terugvallen waren geen echt zware terugvallen. Die vrijdag van de eerste week had ik een gigagremlin in de vorm van knallende ruzie met mijn oudste zoon, en dat was het waard een gekregen fles wijn leeg te drinken. Eén fles was peanuts voor mij in die tijd. Die zondagmiddag had ik bezoek, en heb ik twee glazen wijn meegedronken. Normaal gesproken had ik dan binnen ergens ook nog een glas verstopt staan waar ik tussendoor nog de nodige slokken uit kon nemen, maar dat was dit keer niet zo. Na afloop heb ik het restant van die fles weggegooid. Eigenlijk voegden die twee glazen niets toe aan de middag.Ik ben ook vreselijk bang voor een terugval, want het schijnt inderdaad bij iedere keer moeilijker te worden. En ik heb zoveel maanden zo verschrikkelijk afgezien, dat ik dat echt voor geen goud meer terug wil. Dus neem ik het eerste glas niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Corinne het is morgen weer een mijlpaal van ons RAF team 15 maanden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Corinne en Marion, beide gefeliciteerd met jullie trouwdag! Ik duim voor jullie donderdag Marion! Fijn dat jullie zo'n goede advocaat hebben.Ik weet trouwens dat de moderator niet van 'u's houdt, net als van 'o's en 'ee's. ;) Maar het leest zo lastig met al die *** Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Ik trek net een spirituele inzicht kaart:Laat je krampachtigheid rond dat wat je nastreeft los, en dat wat je zoekt zal jou vinden! Kon niet toepasselijker op mijn angst voor een terugval, ikmoet het dus gewoon los laten en dan zal ik het antwoord vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Waarom ben ik gestopt op juist dat tijdstip?Ik was op het punt belandt dat ik 's-ochtends al begon te drinken. Ik zat een paar maanden thuis met sabbitical. Helaas zoop ik toen nog meer. Op 1 juni zou ik beginnen met een andere baan.Ik bedacht me dat dat niets zou worden, dat ik niet meer kon functioneren een hele werkdag zonder drank. Ik moest dus wel stoppen wilde ik mijn baan behouden.Overigens een hele slechte combinatie stoppen met drinken en een andere baan maar dat terzijde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Pippi,als ze niet meer mochten melden dat we trek hadden dan heeft het forum heel wat minder bestaansrecht en gespreksstof!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 @Safi,En jullie zijn nog steeds gelukkig samen.De reden om te stoppen, pure wanhoop bij mij. Ik moest eruit en gelukkig is het me gelukt na twee jaar van wat een oneerlijke, eindeloze strijd leek waarin ik steeds weer opgezogen werd in die circel. Ik ben nog altijd zo blij met mijn herwonnen vrijheid. Echt iets om te koesteren.De RAF blijft me voor en dat is maar goed ook!quote Laat je krampachtigheid rond dat wat je nastreeft los, en dat wat je zoekt zal jou vinden! unquote.Toevallig wat ik dan net aan Anna schreef. (zie hieronder).@Marjo, En als ik dus zoiets als bovenstaande type, dan zit ik weer te huilen. @Anna,En bang voor weer een terugval ben ik ook. Gelukkig heb ik die angst wel wat teruggebracht, want die overheerste tot voor een paar maanden en daar werd ik ook niet gelukkig van en trok er gremlins mee aan i.p.v. ze af te stoten.Tja, Soothe's mond liep over van wat zijn hart zo vult. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 @Pippi,Het valt al mee dat je forumnaam mag. @Gem, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Pippi, zullen we je nu massaal allemaal een pb sturen, krijg je meteen een overflow. Ik kreeg van mijn Mam toen ze nog leefde een dekenkist die al generaties van moeder op dochter overgaat. Deze kist is gevuld met oude foto's, brieven, dagboeken en noem maar op. Vanavond ben ik die een beetje aan het doorspitten.Vele levens gaan ongezien voorbij, sommigen wat opzienbarender. Vele kinderen zijn geboren en vele ouderen gestorven. Meer en meer weet ik: Meiden en jongens, maak er iets van. Niets is voor niets. Als je je eens nutteloos voelt en je weet niet waarom je vandaag niet zal drinken omdat je toch geen zin op aarde hebt: dit is niet waar. Je bent er en je hebt een taak. Ik weet niet hoe ik het beter moet zeggen, maar respecteer het feit dat je leeft. Verpest dat niet met drank of andere middelen. Laat je niet misleiden door depressies. It's your melody. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Benthe,Ik wou eigenlijk ook al jaren eerder stoppen,maar kon de moed niet opbrengen.Vorig jaar Kerst waren we bij mijn broer,die ook veel te veel drinkt.Zijn vrouw geen druppel.En zei vertelde dat ze de Teleac cursus :minder drinken : aan het volgen was.NIet voor haar zelf ,maar voor mijn broer.We moesten toen vreselijk lachen.Mijn broer keek er echt niet naar.De 2e week van januari kom ik uit mijn werk thuis,zet de T.V aan,wijntje erbij en val ik toevallig in dat programma.Vervolgens ben ik via de P.C de eerste afleveringen terug gaan kijken.Schrok erg van de levers op sterk water ,die ze lieten zien,en het kwartje viel. Heb vervolgens het Teleac boek aangeschaft en de eerste stap was gezet.Maanden van tevoren had ik me al eens voor de internetcursus van Tactus aangemeld,maar deze zat vol.Had een artikel erover gelezen in het blad Opzij.Toen ik het alcohol gebruik inmiddels met de helft teruggebracht had, kon ik bij Tactus beginnen.Had er eerst niet eens zo,n zin meer in ,omdat ik het zelf zo al heel knap vond. Toch mee gaan doen en gelukkig met goed resultaat.Na afloop, op het forum ingelogd en ook nog gestimuleerd geworden door jullie allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Een hele goeie avond allemaal,Ben na een gigantische terugval van zo'n maand of vijf tuimelen tussen wel en niet drinken weerbegonnen aan een complete stoppoging. Ben nu 2 weken alcoholvrij en probeer het deze keervol te houden.Groetjes............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Ik herken die angst voor een terugval zo.Die angst is voor mij een stimulans (niet de enige stimulans) om niet meer te drinken tot op heden.Ik ben zeer benauwd dat ik niet meet opkrabbel de eerste tijd. Eigenlijk onterecht want kijk naar Marion en An die beiden jaaaaaaren niet gedronken hebben, terugvallen en dan toch de moed vinden om er weer voor te gaan.Kijk dat vind ik nou knap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 Karel,gefeliciteerd met je 2 weken alcoholvrij. Knap dat je weer even droog staat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 november 2007 Rapport Share Geplaatst 6 november 2007 @Benthe,Je hebt hier wat losgemaakt met je vraag over de beweegredenen om te stoppen. Goed van je dat me weer eens aan het denken hebt gezet.De inhoud van je dekenkist zet me ook flink aan het denken. Waarom gaat er geen week voorbij dat ik aan dat moment in het ziekenhuis denk, waarop ik mij blij had neergelegd bij het feit dat ik niet meer kon ademhalen en dat moment waarop mijn kamergenoot de verpleegkundige ging halen. Stiekem heb ik het die man verweten dat hij wakker werd van mijn stokkende ademhaling. Zo'n lieve man vol menselijkheid.@Sammy,Hoe staat het nu met je broer?Jij was duidelijk rijp voor de hint van je schoonzus.Daar ben ik wel van overtuigd: je moet rijp zijn om te stoppen, of de knop om te zetten, zoals we hier wel eens zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden