Spring naar bijdragen

7 november 2007

Sandra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

aan iedereen die het moeilijk heeft een knuffel , zal mijn eigen er ook een geven .
ik moest nu normaal op een andere plaats uren in halen maar ik heb er geen zin in , deze morgen mij letterlijk en figuurlijk door mijn werk gesleurt en voorbij de brikken wijn .
mijn morgen begon nochtans goed , al lonkte de doos vino blanco español wel naar mij .
toen ik maanden geleden uit spanje vertrok , zijn er mij bepaalde zaken belooft , een naar de cinema , eens een weekendje weg , eens bowlen en noem maar op , nu maanden later begin ik meer en meer te beseffen dat hoe ik ook verander , een ander daarom niet verandert , en ergens begin ik dit spuugzat te worden .
aanstaande maandag moet ik niet werken , dus dacht ik waarom niet weekendje ardennen , stuur sms'je naar mijn huisgenoot , en antwoord terug , zullen wel gaan als er sneeuw ligt , heb nu geen zin , ik kreeg mij daar een gremlin over mij dat het onmogelijk is , mogelijk is mijn redding geweest dat een van de kinderen van dat gezin ziek te bed lag .
meer en meer komen er gedachten in mij op , om alleen te gaan wonen , maar tegelijk heb ik een enorme schrik dat ik dan zeker weer aan de jww wel zit :-((
terwijl hier blijven wonen ook soms enorme jww gedachten boven brengt .
kom ik thuis is het hondje en de poezen heel blij mij te zien , en dan denk ik ppff wat gaat/moet er met die dieren gebeuren ??
ik kan her nu niets komen schrijven en het opkroppen , omdat mijn adb zijn zo vlot verloopt , maar sommige momenten is dit niet waar .
maar dan open ik het forum , en lees safi die zich niet echt lekker in haar vel voelt door het gebeurde maandag , dan lees ik soohtie en nog andere en dan denk ik , neen naar die hel wil ik niet terug .
dus zal ik mij maar bij mijn beslissen houden en doen wat ik geschreven heb deze morgen , en dat is die eerste te laten staan .
zal dadelijk eens op mijn stalen ros springen , en de gremlins er af fietsen
i am sorry voor mij gejammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, de beslissing over samen verder of alleen gaan wonen gaat zich vanzelf een keer duidelijk maken, dat weet ik zeker, alleen is de onzekerheid nu wel lastig.

Ik heb eindelijk iets belangrijks gedaan vandaag, en heb anderhalve week vrij genomen van mijn werk, klussen overgedragen en gewoon even 11 dagen niet werken.
Dit keer in overleg met de mensen daar en niet zoals ik normaal doe het melden en wegblijven en boos zijn enz.. dus dat is goed
nu moet ik haasten naar maatschappelijk werk... maar ik ben blij dat ik nu voor mezelf eindelijk de juiste beslissing heb genomen.

11 dagen vrij!! JIPPIE!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

--------- geplakt maar graag een cappucino. Sorry ben hier net nieuw en we kennen elkaar niet maar ikbedoel het niet verkeerd. Moet jullie leren kennen en me aanpassen maar weet je ? Ik dacht hoe komen jullie de feestdagen door en ging lezen..........Takke tandjes geschrokken over Sally maar ik geloofde het al helemaal niet, de.........Ik kan me voorstellen dat jullie een iedere niewe met argusogen bekijken en dat begrijp ik heel goed. Eeen tegenstrijdigheid van de nieuwe is welkom maar tevens de argwaan komt ze niet opnieuw opduiken met al haar stoornissen? Ik heb het gelezen en jullie weten het ook dus een vertrouwen voor beide. Ik ben geen Alex/Sally?jasmijn maar Marjan die zich druppeltje noemt omdat dit meestal de fles is die het over doet lopen. Ik zal jullie nooit willen belazeren maar snap het probleem. Ik hoop dat jullie nooit met deze problemen denken dat ik de boel wat aan doe, het is al erg genoeg. Zo'n stomme Sally verprutst dat ook voor mij al nieuwe, Zo'n Johh. Lady voelen zich rot en vooral een Ferry Laten me duidelijkj beseffen dat ik voorzichtig moet zijn in jullie clubje ik hoop op ooit een terecht verdiende vriendschap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja en als ik het herlees , dan besef ik dat het eigenlijk een luxe probleem is :devil:
maar ik wou gewoon aangeven dat ik mij momenteel slecht in mijn velleke voel .
ik mag niet drinken want heb morgen intake
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
ik mag niet drinken
9 keer , geen 8 en ook geen 10 maar negen keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik met iets zit , hebben ze mij de raad gegeven een bepaald boek open te slaan zo maar op goed geluk , wat ik dus ook gedaan heb , het volgende kom ik tegen .
we bekeken ons gedrag in de afgelopen jaren .
waar waren wij zelfzuchtig , oneerlijk of onnadenkend geweest ??
hebben we echt onrechtvaardige jaloezie opgewekt, of achterdocht of verbittering ??
waar hadden we fout gehandeld en wat hadden we wel moeten doen ?
we zetten alles op papier en bekeken het zorgvuldig .
als ik nu zou weten wat men dit te doen , dan was ik iets slimmer
ga mij een bakje troost maken
druppeltje ik heb die historie toen niet mee gekregen , maar op andere site's heb ik het nodige mee gemaakt zoals o.a zich uitgeven voor mij onder een andere naam , het enige wat het met mij gedaan heeft is dat ik soms voorzichtig ben en niet altijd alles geloof .
ik wens jou veel sterkte om dat eerste druppelke te laten staan , dan komt er geen tweede .
tapas joepi enkele dagen vrij , geniet ervan :present:
marion ik brand een kaarsje voor jou .
benthe ik duim voor jou ivm amerika .
zo en nu eerst koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik een terugval gehad, ik ben afgelopen zaterdag weer begonnen met drinken, ik was zo gespannen en de stap naar de supermarkt was erg snel.

Gisteren bij de psych geweest e ik heb inmiddels oxazepam gekregen voor de moeilijke moment....ik voel me gelukkig een stuk rustiger nu, en hoop dat het nu wel lukt.

Ik voel me best schuldig....ik was immers al best ver...

Men wat is die alcohol een troep!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita,

Erg ,he! Met mijn meiden had ik er veel minder last van en T was al vaker bij zijn vader dan bij mij.
Vader woont in de "stad" veel aantrekkelijker dan mijn dorp. Maar de laatste paar maanden kwam ik vaak beneden en dan lag hij te snurken op de bank of stond hij naast mijn bed. Ik ben ineens ook mamske. Ik neem aan dat het een koosnaam is maar ik krijg dan echt visioenen van bloemetjesjurken en gezondheidsandalen. Ik vind het fijn als hij er is, ondanks alles ben ik beretrots op mijn knul.
18 is een rotleeftijd en dit jaar was voor hem echt k*** en ik ben de laatste maanden te vaak ver in de olie als hij onverwachts thuis komt. Niet echt veilig plus dat hij ineens een moeder heeft die het soms ook niet meer weet. Die soms huilt om dingen waar geen logica bij komt kijken. Voor geen volwassen mens maar zeker niet voor pubers. Hij is ook de enige die mij kan troosten en dat doet hij zo vanzelfsprekend.
Ik ben hier niet zielig aan het doen, ik ben gewoon heel erg trots op hem.
Ik weet dat je in WB woont, ik heb morgen een sollicitatiegesprek daar. Zou het niet vreemd zijn als wij op dezelfde school werkte en niet wisten wie wie was?

Benthe,
Amerikanen zijn wat dat betreft het ergste volk ter wereld. Ik vond mijzelf eens op een boot vol met dat volk. Het was net nadat de oorlog was begonnen. Het was in Frankrijk dus friet werd niet geserveerd, te gevoelig. French Fries. Ik rook, ik lig in de zon, flirt en drink en denk dat Bush een **** is. Ik voelde mij 19, zoveel afkeuring had ik jaren niet over mij heen gehad. Toch een volk dat 10 uur in een vliegtuig zit en dan de hele reis in zijn cabine zit, dat niet weet waar hij is of het gek vind dat ze in Frankrijk niet spontaan Engels gaan praten. Tja wat moet je ermee?
Wat ik het allerergste vond was dat ik meer van hun land wist dan zijzelf. Geschiedenis, literatuur whatever........Uitzonderingen daar gelaten maar ik vind het eng dat als je een discussie hebt over Irak mensen in het huilen uitbarsten omdat het niet vaderlandsvriendelijk zou zijn. Hallo, ik ben Nederlandse, zij is Duits, hoezo vaderlandsonvriendelijk? Eng!!!
Toch wens ik je heel veel plezier. Mag ik je een boekenlijst toezenden? Denk om je sunscreen, na chemo ben je gevoeliger voor de zon. En gewoon lekker genieten. Steek voor mij maar een peuk op.

Marion,
Er staat hier een kaarsje voor je te branden. Het komt wel goed. Echt, ik weet dat soort dingen(ahum).

Soothe,
Men neme een ketel versgekookt water, een pakje lawaaisoep en een goede vrouw en het komt wel goed. Ik zou een moord doen voor een vlinder. Pluk de dag!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn geklutste hersenen worden momenteel een obsessie en ondanks dat ik niks drink kamp ik met mega paniekaanvallen!! Was net boodschappen doen en liep met een boog om de drank en heb een zooi chocolade ingeslagen. Ik mag gewoon niet drinken. Heb toch heel erg de neiging mezelf die paniek weg te zuipen.

Heb alleen nog de ditjes en datjes van gister gelezen en velen van jullie hadden gister een zware dag. Tjonge wat kan het af en toe toch lasstig zijn.

Tot straks.

Trouwens IK DRINK DUS ECHT NIET VANDAAAAAAAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Doen jullie mee ???? samen staan we sterk. we slepen elkaar er gewoon doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
NEE NEE en NEE. Lieverd, pammetjes zijn fataal. Echt veel erger dan roken of drinken. Houd er NU mee op!!! Het ergste wat je kan overkomen is dat je geen geld hebt. Erg? Ja maar niet het einde van de wereld. Je denkt dat je nu verslaafd bent? Geloof mij, ik zou geruster zijn als je aan de smack zat.
Pammetjes zijn een sluipmoordernaar. Het duurt zeker een JAAR om af te kicken. Misschien slaap je niet meer, je wordt supergevoelig voor licht, geluid en reuk. ECHT NIET DOEN!!!
Je weet dst je verslavingsgevoelig bent dus doe het aub niet. Ik zou je nu bij je haren hier kunnen trekken. Het is echt heel gevaarlijk. Kom maar hier, ik huil wel met je mee en we komen er wel uit.
Lieverd, dit is echt heel gevaarlijk!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe doen jullie dat eigenlijk als vrienden van je drinken en jij zit er bij....dit was oook voor mij de trigger om zaterdag weer aan de fles te gaan.....terwijl ik 's morgens nog refusal heb gehad dronk ik er geoon door heen.....iemand hier meer ervaring mee.....want ik dacht dat dit een stok achter de deur was maar blijkbaar niet.

Moet je maar thuis blijven omdat je vroienden ook veel drinken.....het wordt anders zo saai thuis....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas..joepie..even rust aan de kop..niet teveel plannen nu ,maar gewoon opstaan en wel zien wat je wilt doen die dag.

Blacky..je bent een ster in zelf motivatie.
Ik heb het wel met mijn man uitgezeten omdat ik wist dat ik door een afkick fase ging en hij ook. Dus we konden elkaar ook niet altijd 'pleasen'
Maar ben nu blij dat alles weer terug is, de sex, de vriendschap, dezelfde toekomst plannen.
Je weet het als het echt zover is , bij twijfel, doorzetten.

Username
Hier zijn wat hulpmiddelen die ik erg goed vind bij een terugval
Enkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat.(Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt)
· Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie.
· Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest").
· Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude.
· Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van één terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven.
· Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen:
o Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval?
o Waren er waarschuwingssignalen voor deze val?
o Heeft één van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming?
o Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? o Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiënter met deze situatie om te gaan?
· Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips:
o gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg.
o Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen...
o Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie.
· Waar een wil is, is een weg (de geest staat boven het lichaam): Een hardnekkige mythe bij gebruikers is de "lichaam boven geest" - theorie: de stelling dat het onmogelijk is de controle weer in handen te krijgen als je eenmaal terug aan het gebruiken bent (een terugval beleeft), en je dus gedoemd bent om verder te gebruiken. Zo is het ook meestal gelopen in het verleden. Controle en onthouding zijn binnen handbereik. Onthouding kan op elk moment terug gewonnen worden, door, eenvoudigweg, het gebruik niet te hervatten. Je verlangen om opnieuw te gebruiken kan weldegelijk bedwongen worden. Vroeger lukte je dat misschien niet, wellicht lukt het nu wel, met de hulp van deze vuistregels.
unquote

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Username
Ik heb ook voornamelijk vrienden met een alcoholprobleem dus voor mij zat er maar 1 ding op en de vriendschap langzamerhand afbouwen, niet meer naar de kroeg gaan en proberen nieuwe interesses en vriendschappen te maken.
Dat van de vriendschappen maken is erg moeilijk maar ik ben blij dat ik hier op het forum vrienden heb.
Ik zou niet met mijn vrienden in 1 kamer kunnen zitten, nog niet zonder zelf niet ook te drinken.
Het is net als een junkie..die kan ook niet meer door dezelfde straat lopen waar de dealer woont..je moet je gewoontes veranderen als je werkelijk van jezelf houd en het beste met jezelf voor hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@safidepafi
Poehee, dank je voor deze vuistregels....hier kan ik wat mee.....moet het even op me laten inwerken.
Vanmiddag heb ik weer een gesprek met mijn psychotherapeut, van hem moest ik een E-mail maken om mn werk op de hoogte te houden over mijn situatie.
Dat heb ik nu gedaan, mn psych moet hem nog lezen, maar ik zou blij zijn als de mail de deur uit is. Dat geeft me dan meer rust, inmmers ik zit al 3 weken thuis.
En ik weet ik moet me niet schuldig voelen, maar ik doe het toch, en ik ben bang voor ontslag, nu valt de angst gelukkig mee met de oxazepam.

Ik hoop maar dt mijn mailtje in goede aarde valt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...