Spring naar bijdragen

7 november 2007


Sandra

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook een heel goede morgen.
Ik was nog even de draad van gisteren verder aan het lezen.
Wie zei er ook weer dat het forum geen diepgang meer had ;)
Ik wens ieder een dag vol goede voornemens die uitgevoerd worden, mooie plannen, nieuwe ideeën, innerlijke rust of waar iemand maar behoefte aan heeft.
Marion, veel succes met het geding.
En was er nou ook iets met het RAF-team vandaag?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers,
indien het raf team iets te vieren heeft van harte , dsv.
ben al uit mijn beddenbak sinds 05:00 uur deze morgen :wacko:
daar juist was ik een beetje in paniek , want heb twee data's ivm intake , eentje vandaag en eentje morgen , gruwel gruwel die kaas met gaatjes wat mijn hersens betreft .
na een bellentje is het dus inderdaad morgen :)
zo en nu schiet ik in mijn schoenen , en ga aan den zoete arbeit .
wens jullie allemaal een fijne dag toe .
ach ja en ik laat den eerste staan , dan kan er ook geen tweede komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Gisteren heb ik me voorgesteld bij wie ie wie en vandaag probeer ik me ook hier aan te sluiten. Het is nog wat onwennig omdat ik nog niemand ken hier. Heb wel de voorstelpagina gelezen maar vind het een beetje veel te onthouden. Enfin dat komt vanzelf wel. De online aanmelding bij Tactus lukt nog steeds niet want het zit vol maar ik zit nog in de voor mezelf opgelegde afbouwfase dus ik kan nog drinken al is het minder.

groetjes van druppeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

In het draadje van gisteren las ik iets over het geheugen. Vreemd genoeg geldt voor mij ook dat ik veel intensiever mijn agenda moet gebruiken. Niet dat ik alles onthield toen ik nog dronk, en het laatste jaar merkte ik ook dat ik meer dingen begon te vergeten, maar gemaakte afspraken hoefde ik bijna nooit op te schrijven. En nu kom ik gemakkelijk ergens een uur of een dag te laat of te vroeg.

Niettemin weet ik nog wel zeker dat de 7e van de maand mijn datum is ;), dus niet de 8e Delta. Maar ik maak er niet meer zo'n feestje van, het is gewoon weer een dag erbij.

Vandaag is mijn vrije dag, maar ik heb het razend druk. Vrij is maar een betrekkelijk begrip in mijn leven.

Ik hou het vandaag droog, jullie ook? Allemaal een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allen!
We hebben het droog gehouden.

Safi, even een antwoord. De vriend dronk al meer dan een jaar niet.
Als hij niet had gedronken, had hij het misschien ook gehad!!

Ik sta nu droog 100%.
Ik hoop dit niet meer mee te maken. Het is nu, zweten, rillen, coördinatie in de war, etc etc.

We gaan er weer voor!!!!

Groetje aan allen, Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal,

Marion, heel veel succes vandaag!

RAF team, gewoon weer een dag erbij? Tja, een mijlpaal zul je bedoelen Anna!
Gefeliciteerd, :present::D:present::):present::D:present:

Druppeltje, welkom, schrijf lekker mee!
Het is écht te doen hoor, voorbeelden genoeg hier. En gewoon elke dag opnieuw proberen
je aan te melden, soms lukt het zomaar!

Deze dag ga ik toch wel weer met loden schoenen in, ben moe. Ik heb het gevoel dagen
nodig te hebben om bij te slapen, en zou zo graag willen weten wat deze dag mij
brengen gaat. Een onheimlich gevoel maakt zich meester van mij.

In elk geval houdt ik het droog vandaag dus die eerste laat ik zeker staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Peter,
Dank voor je gedichtje op de vroege morgen. Dat is goed voor de spirit.

Anna en Soothe,
Gefeliciteerd met jullie relatie:heart:

Delta,
Groet van uit het zuiden, en ervaringsdeskundige op het gebied van carnaval.
(valt wel mee hoor trouwens)

Pippi,
Rode wijn met een zoetje getverd.................

Gem,
Even niet geschreven, dat klopt.
Druk geweest met mijn werk en ik heb 2 exposities in het verschiet.
Een in Antwerpen op de kunstbeurs samen met een collega en een week later start een expo in mijn woonplaats voor 3 maanden, niet solo, maar ik heb beloofd 15 schilderijen beschikbaar te hebben.
Ben nu een hele serie honden aan het schilderen op klein formaat.
Gaat lekker.

Voor alle anderen ik lees en leef met jullie mee.

Maandagavond geheel tegen mijn principe alcohol op.
Een glas of drie witte wijn met heel veel spa., samen met mijn man.
We hadden het weer over zijn zaak en over het spannende leven wat we daarmee hebben.
Op dit moment is de stress echt moeilijk te verdragen.

Gelijk een slechte nacht gehad.
De volgende dag met rode ogen op mijn werk.
oeioeioei.
Ik had wel itt tot maandag een fijne dag met de leerlingen.
Dan heb ik zoveel spijt, dat ik niet optimaal ben.

Iedere keer als ik alco drink (met mate) pakt het ongunstig uit.
Dus ben niet zo bang voor jullie 'straffen', want gestraft ben ik al.
Gisteren weer lekker niks op en nu weer een goed gevoel.
Ik ga verder met mijn hondjes.
Iedereen een fijne ADB-dag toegewenst van Pepita
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Delta 2,

Jou advies geheel te stoppen is juist maar dat is nu net mijn probleem en de reden dat ik me probeer aan te melden. Zonder hulp lukt het me gewoon niet te analyseren waarom ik nu juist dat eerste glas neem met een boel druppeltjes er in !!!!! Mijn huisarts steunt me met weklelijkse gesprekken maar vind pillen nog geen optie omdat ik nu pas zie hoe zwak ik ben met alco. Als het na de onlinehulp niet lukt dan gaan we dat wel overwegen. Dit zelf opgelegde afbouwsysteem is mijn eigen idee en hij steunt me hierin mede omdat plotseling helemaal stoppen te heftig zou zijn voor mij maar het moet wel snel gebeuren. Uitsel van executie dus en nu maar hopen dat er snel plaats is bij Tactus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik was inderdaad vanmorgen vroeg al aan het koekeloeren wie er was (om half 8 of zo) wordt er opeens hard op het raam gebonkt (huh, Sinterklaas, nu al???) nee het was Zoon met een lekke band, okee, dat kan er nog wel bij. Hup pyjama uit, sweater aan, jas aan en in de file naar twee dorpen verder. Toen even langs een vriendinnetje (waar ik toch langs kwam) dus ik heb er weer een programma opzitten al. En dat is best een lekker gevoel.

Iedereen een droge dag, voor wie het gisteren gelukt is.

AAAARRRRGGGGHHHHH

Vergeet ik het R*A*F team, jongens je moet je mijlpalen koesteren hoor want dat is de winst uit het verleden.

:musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B)

Twee violen en een trommel en een fluit !!!

:musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B)

Want het RAF team houdt het al 14 maanden uit!!!

:musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B):musicnote::heart::moon::rose::sun::heart:B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Stien,

Ik had gehoopt dat je je al wat beter zou voelen. Geen wonder dat je bek af bent. Weet je waarom je zo'n naar voorgevoel hebt? Hier begint de zon voorzichtig door te breken, ik hoop dat jij ook zonnestraaltjes op je pad vind vandaag.

RAF trio, jullie zijn kanjers!!!
Anna, gewoon een andere dag? Ik denk het niet!!!!

Soothe,
Sterkte! Gelukkig duurt het nooit al te lang, veel lawaaisoep eten helpt mij meestal. Al heb ik dat vandaag gelukkig niet nodig.

Alle nieuwe welkom. Ik hoop dat jullie hier de steun vinden zodat wij over 14 maanden jullie ook kunnen feliciteren.

Mijn zoon is maandag begonnen met zijn eerste echte baan. Hij blijft 3 weken weg. Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft en wat rust kan vinden. Marieke 44 weet vast hoe ik mij voel. Het is een vent van 18
maar het blijft toch mijn manneke.
Zo lekker naar de kapper, kopje koffie erbij en luisteren naar het laatste dorpnieuws.

Marion,
Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Weer een avond door. Het is niet zo heel erg moeilijk maar dit is ook niet mijn valkuilmoment.
Dat komt meestal na een aantal weken, wanneer ik meen een boost nodig te hebben en
denk dat ik dat zou kunnen..

Mijn lichaam is helemaal in de war, ik zou hele dagen kunnnen slapen.
De schatten hebben me laten liggen vanochtend, en zelfs de hond al uitgelaten.
Vanmidddag weer een druk programma, neemt het er nog even van.

Kan het zijn dat ik nog veel last heb van ontwenningsverschijnselen omdat ik ook rook en koffie drink?
Zou in de toekomst ook graag RDB zijn, maar dat kan ik nu nog niet opbrengen, twee verslavingengen in één keer de baas..

Vandaag drink ik niet!

ADB op 5 en 6 november!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Mijn zoon van 19 woont al ruim een jaar op kamers, maar kwam wel ieder weekend naar huis.
Nu werkt hij tijdelijk en komt nu niet meer ieder weekend naar huis.
Ik mis hem echt vreselijk.

Hij vindt het zelf ook moeilijk, dat hij opeens niet meer komt.

De baan, die hij tijdelijk heeft is een enorme uitdaging dus dat verzacht de pijn, maar toch missen we hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik nou echt een kl*tewerkje Houtje, een band plakken. Heb je geen aardige, handige buurman ofzo?
Ik ben alweer terug uit het zkh, men had alleen maar alweer een buis bloed van me nodig (dat ik nog iets over heb verbaast me) en weer foto's. Vrijdag de uitslag, dat wordt nog spannend, want dan hoor ik meteen of het verantwoord is dat ik naar Amerika ga volgende week.
Overigens is me tijdens mijn vorige bezoek daar opgevallen, dat men je aankijkt of je melaats bent als je rookt. Nog veel erger dan hier. Dus als ik ga, kan ik die dagen meteen mooi gebruiken om van verslaving II af te komen.
Delta de 11de zit ik dus, als het mee zit, in het vliegtuig. Ik zal dan maar denken dat jij de piloot bent anders word ik misschien peux nervieux. (Hee, alweer een luchtzak.... Nee hoor, dat was Delta die moest niezen.)
Druppeltje welkom hier. Ik hoop dat je veel aan het forum hebt, en ook aan de internetbehandeling. Wordt jouw afbouw-systeem gesteund door je arts?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi,
Het lege nest syndroom heb je natuurlijk al gauw, als je ermaar eentje hebt.
Mijn man heeft gelukkig de komende periode weer volop opdrachten.

Maar dat betekent, dat ik wel heel veel alleen thuis kom te zitten.
Ik moet dus zelf zorgen voor afleiding.

Sinds 21 september heb ik nooit meer in mijn eentje gedronken, altijd samen met andere mensen, dat is maar goed ook, want dan zou het echt niet goed zijn.

Ik moet inderdaad altijd zelf zorgen voor veel afleiding, heb ik ook niet altijd zin in.

Benthe,
Naar Amerika, geweldig
Maareh, word je eerst raar bekeken als alco en nu weer als rookster, het is ook nooit goed
Ik hoop voor je dat je trip doorgaat en dat de uitslag van de foto's meevalt vrijdag.I

liefs van Pepita
....................................................................
VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de binnenband ligt eraf en is geplakt.
Tja, als alleenstaande ouder móet je wel hè.
Vooral de fiets van Zoon heeft een abonnement op lekke banden!

Benthe,
Leuk, naar Amerika, naar welk stuk ga je?
Gelukkig (ben ik gelukkig mee) ben ik al 5 jaar NDB (nicotine de baas) en dat heeft me minder moeite gekost dan ADB, zeker weten.
Gewoon stoppen, heb ik ook gedaan met roken (is gelukt) en met JWW ook. Dus....dat kan jij ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

R.A.F. team geweldige prestatie 15 maanden!!
B):D:)

Peter bedankt voor zo'n mooi gedicht op de vroege ochtend

Verder wens ik iedereen een mooie dag, ben zelf al tot op mijn huid natgeregend bij de wandeling met de hond, best wel lekker, alleen een beetje erg nat.
Ben een beetje depri vandaag, zal wel door de drank van maandag komen.
Wat zijn we toch oenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar Californië, Houtje. En het is daar momenteel 24/28 graden, dus ik hoop wat kleur op dit bleke bekkie te krijgen. En gewoon, lekker even alles afschudden.
Eerst vrijdag maar afwachten.
Wat leer je toch veel als alleenstaande ouder. En als jij het nou weer aan je zoon leert? Stel je voor dat hij later kinderen krijgt, dan moet hij toch ook banden kunnen plakken? Of zouden ze tegen die tijd virtueel onderwijs krijgen en nergens meer heen gaan?
Dat is wel eens een schrikbeeld van me, trouwens. Ik ben erg blij met de mogelijkheid van virtuele contacten. En het heeft zeker het voordeel dat je mensen ontmoet die je anders nooit was tegengekomen. Maar soms vrees ik een beetje voor een virtuele generatie, die niet meer weet hoe echt contact aanvoelt. Brrrr, science fiction.

Safi, beetje depri. Meid, dat kan toch gewoon gebeuren, ook zonder drank. Alleen nu voel je het echt. En vroeger goot je er iets overheen. Een lach en een traan, weet je nog? Het echte leven.
Een knuffel voor jou. Jij lijkt me ook wel een mens dat sprongen in haar leven maakt. Je raast vooruit of je staat even helemaal stil. En dat laatste bevalt jou niet zo goed, is het wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je zelf schrijft Safi, het is geen kwestie van toeval, met een kleine wijziging, ook niet van TERUGval maar van KEUS om verder te gaan en de draad weer op te pakken waar je hem hebt laten liggen. En (dank je Tapas) omzien in mildheid helpt ook. En kijken naar alles wat je bereikt hebt met ADB worden ipv alles wat je verloren hebt met een keer drinken. Niet alles is verloren, die ene dag maar. Wees niet te streng voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieve vrienden ik zal mild zijn voor mezelf.:$:D

En ik baal gewoon dat het weer zo'n stilstand brengt dat heb je goed gezien Benthe.
Maar soms moet je goed balen zodat je dat gevoel goed kunt vast houden en tegen die k%t gremlin kunt gebruiken als die weer eens langs komt.

Ik heb er gewoon een hekel aan als ik me niet aan beloftes hou.
En als ik beloftes aan mezelf al niet meer nakom dan is het hek van de dam.
Ik ken mijn depressies. Zelf dacht ik altijd dat ik manisch depressief was omdat ik zo ontzettend hard kan gaan en bruis van de energie en vlieg van hot naar her dan opeens niet meer vooruit te branden ben..

Maar als ik Tapas dan hoor dan denk ik..borderline daar herken ik toch ook wel veel in.
Vooral dat niet kunnen omgaan met moeilijke stress volle situaties. Maar ja dan kijk ik weer terug naar mijn leven en dan denk ik...wat nou kijk nou eens wat voor een lef jij hebt gehad en wat je wel niet allemaal gepresteerd hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...