Spring naar bijdragen

donderdag 8 november 2007

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is toch raar, gisteren was het qua omstandigheden donderdagavond.... de avond voordat ik vrij ben.. de voorheen reden om te gaan drinken-avond
vandaag is het inderdaad donderdag, gewoon een vrije dag..
zou die gremlin zo dag-gebonden zijn?
affijn, het stokbrood met salade, worst, tappenade, filet en italiaanse smeerkaas zitten er nu ook in
komt ie nog eens langs dan sla ik hem met de chips om de oren!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, ik krijg een ander soort Gremlin van jou. Frietje stoofvlees, hoe KUN je dat nou zeggen, je bedoelt van dat ouderwetse draadjesvlees van oma, dat al sinds gisteren zachtjes staat te sudderen, met een blaadje ronflonflon en een snufje patapata? Gemeen hoor.
Weet je wat daar ook zo lekker bij is? Stoofpeertjes.

Tapas wat heb jij toch de laatste twee weken met gremlins? Ik weet niet hoor, volgens mij hebben ze het even op jou voorzien. Tijd voor een nieuwe dans, de gremlinmepdans?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, hartstikke goed die uitslagen! De positiviteit viert bij jou hoogtij, volhouden zo! :present:
Kun je me vertellen wat ronflonflon en patapata is?
Nog nooit van gehoord maar ik ben dan ook niet zo'n beste kok.
In het verleden deed ik er wel donker bruin bier en ontbijtkoek bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, de laatste dagen waren hier ook de nodige gremlins rond. Ik voel me depri en doodmoe, er komt niks uit m'n handen, het is allemaal niet leuk, baal als een stekker, moet altijd alles alleen doen, nooit eens een schouderklopje of een glimlachje, altijd weer dat gezanik over vanallesennogwat, kortom het is allemaal even Z.K. (voor de moderator: dat betekent Zeer Knudde).
Daarom reageerde ik ook niet zoveel de laatste dagen, wie zit er nou te wachten op een sjacherijnig verhaal van mij. Ik heb echt lopen denken "ik haal me dit weekend een beste krat bier in huis en die gaat op ook".
Nou ja, zo dan, ben het nu wel weer even kwijt. Kweetutookeffenietmeerallemaal.
Hou vol. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stien bedankt ivm de ronflonflon en patapata, want ikke weet ook niet .
pata pata is in spanje het beste van de jamon serrano's .
benthe mogelijk gelijkt stoofvlees op draadjes vlees , hier is het normaal heel bruin gebakken stukjes stoofvlees , heel veel donker gebakken ajuinen =uien , mosterd , kruiden , laurierblaadjes en normaal normaal doen ze er naar gelang de streek bruin bier bij zoals een grimbergen ;)
en ja redelijk lang laten sudderen , is lekker met friet en mayonaise , of met gekookte aardappelen en appel compote .
a votre service :present:
ps ik doe er geen bier in ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaahhh, gaat ze me nog lekkerder zitten maken! Je wordt bedankt Blacky. Een ding: mocht ik jou ooit in levende lijve tegenkomen, dan dirigeer ik jou meteen naar de keuken voor het maken van stoofvlees op zijn Vlaams. Maar ondertussen zet ik wel kopjes thee of koffie voor jou hoor.

Hee Water, voel jij je soms een beetje verlaten door ons de laatste tijd? Je komt ook altijd zo zelfstandig over. Ik zit eigenlijk best wel te wachten op een zaggerijnig verhaal van jou. Kom maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waterke :moon:
ik heb gisteren hier ook van mij af zitten schrijven , en het helpt echt waar , allez aan mij tenminste .
en water dat weekend is nog ver , en het is enkel om vandaag te doen , wat dat eene glasje betreft .
benthe ewel ik beloof hier plechtig (zit op mijn knieen ) dat ik eens voor jou vlaams stoofvlees kom maken ;)
ach ja en dat koffieke , twee suikers en koffiemelk :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, misschien een kleine troost voor je. Je staat hierin niet alleen, ik loop al dagen zo en gisteren was wel heel erg bij mij.
Vannochtend heb ik hier mijn bui van mij afgeschreven, niemand reageerde ;), maar ik was het wel voor een groot deel kwijt :D

Het heeft toch wel wat, regen klettert tegen de ramen, ik bijna bovenop cv, laptop erbij, kopje koffie, kaarsjes aan......alleen een boterhammetje gegeten, geen zin in koken, ...ach soms moet je er het
beste van maken.....soms samen....soms samen maar toch alleen...:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarbij ik alleen maar even tussendoor wil zeggen dat je ook als je al bijna vier maanden niet meer drinkt, heel stomme dingen kan doen. Bijvoorbeeld je mondwater (blauw) verwisselen voor je afwasmiddel (ook blauw) en geloof me, dat geeft een erg smerige smaak. Maar dit even terzijde.

Oh Water, was DAT het zaggerijnige verhaal? Wellicht ben je dan aan iets anders in je leven toe dat er meer sjeu aan geeft? Het hoeft niet meteen iets flitsends te zijn, maar misschien toch iets dat jou meer bevrediging geeft dan wat je nu doet. Mensen nemen stapjes, nietwaar, net als dat rupsje dat jij op de goede weg hebt gezet. Misschien ben jij ook toe aan een stapje.

Stien het spijt me als ik niet op jouw posting heb gereageerd op een manier waar jij behoefte aan had. Ik heb het allemaal niet in pacht, en doe ook maar wat aan.
Wel wens ik je vele droge dagen toe, vol overtuiging, en veel geluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi... tsja soms schiet het niet op he. Zo was ik van de week al begonnen met zo'n YouTube les, nou ik heb de eerste twee maten nog niet in de vingers, het wil gewoon allemaal niet. Zonde van m'n tijd en m'n energie. Mopperdemopperdemopper...

Nou ja, t het nog nooit, nog nooit zo donker west, of t wer altied wel weer licht... nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, als jij doelt op mijn posting van 18.56?
Ik had er al een knipoog bij geplaatst, mijn klaag posting is vannochtend niet geplaatst want
het internet lag er toen uit.
Je hebt écht niets overgeslagen hoor :D en dan nog, het is geen verplichting te reageren toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, Water, en iedereen die nog meer de blues heeft, het maakt niet uit. Laat die neerslachtige gevoelens er maar gewoon even zijn, zolang jullie maar bedenken dat ze het niet waard zijn om weer te gaan drinken.

Hier is het ook nog geen groot feest hoor, zo snel gaat dat niet. Ik weet nog dat ik vorig jaar rond deze tijd in dat vreselijk diepe zwarte gat stortte. Kennelijk heeft de tijd van het jaar er toch ook iets mee te maken. En als ik er vorig jaar zonder drank doorheen kwam, dan moet dat dit jaar ook lukken.
Mijn dag was eigenlijk niet slecht. Ik heb goed gewerkt, was best tevreden met mezelf (en dat ben ik niet gauw), kreeg een complimentje van mijn leidinggevende, en nog een van de hoogste baas, en dat voor twee verschillende dingen. Mijn dag zou dus geweldig moeten zijn, maar ik ben slechts lichtjes blij. Dat is trouwens wel een van de voordelen van werken: dat het opgemerkt wordt als je iets goed doet, en dat je wel eens een compliment krijgt.
Neemt niet weg dat ik ook overvallen wordt door een intense vermoeidheid, en moedeloosheid om het voortdurende gevecht om rond te komen, in mijn schaarse vrije tijd het huishouden te doen, therapie, boodschappen, de hond uitlaten, de was, slaapgebrek, de troep om me heen en een half verbouwde keuken die waarschijnlijk nooit af zal komen. Pffff, we doen het er maar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,
Bedoel je "leven" en soms een beetje "overleven" ?

Soms kan alles ook omgekeerd, nadeel van werken, iedereen bemerkt je stemming. Bij mij dus niet om te pruimen, de opmerkingen van mijn kant zijn eruit voor ik er erg in heb. Steeds bij mijzelf moeten denken DIMMEN STIEN, maar helaas ben ik al weer te laat. Bovendien straalt het ook nog eens van mij af. Ach, en zo kan alles zijn draai krijgen niet? Of je benoemt de voor en zijn er altijd nog de tegens en op sombere dagen draait alles weer eens om. :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap denk ik wel hoe je je voelt Water want zo voel(de) ik me ook,
zo'n, 'is dit alles gevoel'. Ik kon er niet meer omheen en vandaar dat ik 11 dagen vrij genomen heb, het was dat of ziekmelden (of eigenlijk is het ziekmelden als ik heel eerlijk ben).
Nu ik niks meer hoef wordt ik me opeens toch een partij actief, terwijl dat de afgelopen maanden niet lukte.. begin opeens weer plannen te maken, mijn huis weer te herinrichten (haha iedereen die me kent weet dat ik dat ieder half jaar doe) en ben nu aan het schilderen en een kast aan het opknappen.. gewoon lekker voor mezelf!

soms moet je even vrij nemen, van jezelf en van alles om weer ruimte te scheppen. Niks moeten en hoeven.
dat wens ik je eigenlijk ook toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stientje, ik had wel op je gereageerd hoor, want ik vond het knap dat je aan jezelf dacht.

Water, jouw berichtjes zijn altijd zo positief, dat de schouderklopjes voor jou altijd in het water vallen.
Ik vind dat je waanzinnig goed bezig bent en ontzettend gegroeid bent, im mijn ogen.
Jouw hond mag blij zijn dat hij zo'n trouw baasje heeft. Dikke knuffel.

Tapas, mep die rotdingen weg. Ik ben hier ook aan het meppen en ze zijn zelfs weer verdwenen.
Ik liep voor het eten in de C1000 en dacht totaal niet aan alcohol, echt helemaal niet. Maar ik moest even wachten, omdat er jongen met zo'n hele volle ( hoe heet zo'n ding) kar met allemaal kratjes bier voor me stond, met zo'n hele grote Gremlin er bovenop en die riep, nananananan:moon:
Ik heb hem een;) gegeven( die Gremlin, niet die jongen) en ben lekker doorgelopen, zonder bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik heb een keuken waarvan nog een wand bekleed moet worden! Leuk klusje hoor! :D:P

Marion, je gaat goed! Hou dat vast.

Pippi, ik vind het van jou ook knap. Ik heb die periode ook meegemaakt, dat ik er net alleen voor stond, en ik weet hoe zwaar dat is. Je komt aan je eigen verwerkingsproces niet toe, omdat je alleen maar bezig bent met overleven en de kinderen opvangen.
Ik heb toen ook een periode niet gewerkt, en een uitkering gehad. Door omstandigheden kon dat even niet anders. En ik kan je vertellen dat ik blij ben dat ik werk heb. Die controles om de zoveel maanden, het bevoogdende, steeds opnieuw je verhaal moeten doen, de vragen van mensen waardoor ik het gevoel kreeg een profiteur te zijn vond ik ondraaglijk.
Het geeft mij voldoening mijn werk goed te doen, en ik vind het ook leuk om collega's te hebben met wie ik kan praten en lachen. Het slokt alleen zoveel uren van de dag op.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjeeeee, wat zijn jullie toch moedig allemaal en zo positief dat ik me hier bij een slappeling voel. Het lijkt wel of iedereen hier al een korte of langere tijd droog staat. Ben ik nu de enigste die een NADB is? Ik probeer af te bouwen maar ben nog niet zo ver dat ik zonder kan en voel me depressief bij de gedachte alleen al. Nu kan ik nog denken: morgen mag ik weer Toch heb ik op de alco-loze dagen geen afkick verschijnselen, behalve depri, en op de alco dagen niet de neiging de schade in te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, niemand hier is een slappeling, want je hebt wel de keuze gemaakt om hier op het forum te komen en wat aan je alcoholprobleem te doen.
Dat noem ik niet slap, dat noem ik moedig.
Tja, en niet alles lukt in een keer. Mijn kaartenhuis is ook al wel tig keer ingestort, maar ik ga er elke keer opnieuw weer voor en iedere minuur, ieder uur, iedere dag zonder alcohol is gewonnen.
Dus verlies niet de moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Drup, het is hier niemand aan komen waaien hoor, iedereen heeft die zelfde strijd moeten strijden.
Wat Marion zegt, je doet er dus al wat aan door hier te zijn. En als ik het zeggen mag, het lijkt mij een goed teken dat je de alco-loze dagen zo goed doorkomt.
Geeft je dat rust, de gedachte "morgen mag ik weer"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...