Spring naar bijdragen

donderdag 8 november 2007

blacky

Aanbevolen berichten

als eerste hoop ik dat mijn bericht verzonden wordt , want ook hier in belgie heb ik problemen om op adb te geraken .
in de wagen de song gehoordt van enrique iglesias , en een wijs bord langst de baan , heeft u het moeilijk om afstand te houden u zoekt affectie :-))
ook een song waar de volgende woorden in komen , rise up , open ypour mind and your brain , moest aan het forum denken .pippi ik versta geen duits maar ik versta wat je geschreven hebt ivm de lidl :-))
zo en nu verslag van mijn intake .
kan men een vrije vogel opsluiten in een kooitje??
zo ik ben terug van brugge , en eerlijk gezegt vondt ik het een nutteloze trip :-((
heb misschien 10 minuten bij een psychiater binnen gezeten , toen hij zei dat paviljoen 2 voor mij wel geschikt zou zijn ??
oke naar kamerke gaan kijken en geluisterd naar die madame , op zeker ogenblik moest ik wel iets vragen , als ik het niet wou vergeten en kreeg naar mijn kop dat ze nog niet gedaan had , en ja ik had mijn vingerke naar boven gestoken :-))
uitleg ivm om dat uur binnen zijn , dat ze plascontroles houden ivm alcohol en drugs , wat er allemaal gedaan wordt in groeps verband en noem maar op .
ergens weer ik dat ik er niet achter sta , achter die opname , drie maanden daar binnen moeten gaan dat is de minimum ??
ik denk verder als mijn neus lang is , wat met mijn werk , en wat met vele andere dingen ??
op zeker ogenblik dacht ik wel , ewel dat is nu eens de oplossing voor mijn samen hok problematiek , hier enkele maanden komen wonen :-))
maar ik denk dat dit de verkeerde keuze zou zijn .
voor mij heeft een concentratie kamp er niets aan , om 20:45 binnen ?? de eerste drie weken niet buiten en vijf weken hebben ze nodig om mij te evalueren ??
nu ja in mijn hoofd is al een beslissing genomen .
ik zou graag gewoon verder doen zoals ik bezig ben , dus me mijn psy en mijn soms vergaderingen .
ook een beetje meer mijn eigen leven proberen te leiden , wandel club , ardennen en noem maar op , maar dat is nog een lange weg vermoed ik ??
zo en nu eerst koffie heb al 5 uren niets meer gedronken , mijnn wagen wel ;)
tot straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blacky, dat klinkt inderdaad niet echt prettig die opname. en dan 5 weken gewoon maar rondlopen om geëvalueerd te worden en plasjes in te leveren? Volgens mij ben je trouwens allang goed bezig.
gestopt met drinken, begonnen met therapie en daar een goed gevoel over.. wat is dan de meerwaarde van een opname? dat ze een diagnose kunnen stellen?? dat kan ook op andere manieren... via psychologische testen enzo, en dat duurt maar een dag. Is er geen dagbehandeling ergens in de buurt? Ik heb daar zelf erg veel baat bij gehad. Dan doe je ook de hele dag dingen in groepsverband en slaap je lekker in je eigen bed. Kijk goed om je heen wat er nog meer is behalve opname want er moet meer zijn.

Ik heb mijn eerste vrije dag, de ladder staat uitgeklapt op de overloop. en Blacky, ik bijt nog even verder mijn kast af hihi, oftewel, probeer het antiek weer onder de 2 lagen verf vandaan te toveren.. en dat moet lukken!!!! en heb vanmorgen ook nog hardgelopen, en dat alles terwijl ik helemaal niks hoef van mezelf!! doe ik toch goed dan!

Benthe, spannend hoor, toch naar Amerika en goeie uitslagen. Hoe lang ga je en zoek je wel een internetcafe af en toe daar?
Delta wat een opluchting dat je maltezertje weer "normaal" doet. Wat dacht je van een traphekje? had ik hier ook om de hond en de kat te kunnen scheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, al die regeltjes waren ook de reden dat ik indertijd heb gekozen om zo'n opname niet te doen, toen het me eens werd voorgesteld.
Tja, aan de andere kant ook wel begrijpelijk dat ze die regels handhaven, anders zou het een zooitje worden.
Of het iets zou helpen met je hokproblematiek? Stel dat je na drie maanden weer thuiskomt, is die problematiek er toch nog steeds? Tenzij je dan afstand hebt kunnen nemen in de tussentijd.
Hoeveel tijd heb je om een uiteindelijke beslissing te nemen? Verbind je je aan die minimaal 3 maanden, of kun je afnokken als je het eerder niet meer uithoudt?
Jammer dat ze je niet hebben laten praten met de bewoners zelf, dan zou je misschien veel meer te weten zijn gekomen.
En eehhh, je houdt het bij koffie hè, vandaag. Niks sterkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: ja zo langzaam aan kom ik weer echt thuis, had een mega jetlag (en vakantiekater!), hee wat SUPER dat je nu al positieve berichten hebt gekregen, heerlijk: California: here she comes!!!

Blacky: ik geloof altijd dat het gevoel klopt, dus wrs is dit idd niets voor jou, geeft niks, je moet toch alles onderzoeken en ondervinden om te weten of het wat voor jou is...niet bij de pakken neerzitten, zoekt en gij zult vinden, het kost wat tijd en energie maar jouw oplossing komt echt nog wel!!

Ik ga even onstuimig ende boelkloedig de storm trotseren, later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

delta fijn te lezen dat het hondje weer beter is .
mijn kleine hondje gaat de trap op , maar ook wel weer af , ik plas wel bijna iedere keer in mijn broek van het lachen , om de manier waarop ze die trap af loopt ;)
pippi de moegelijke opname , komt van mijn psy uit , blijkbaar verwerk ik de suicide van mijn ma niet op de juiste manier , en dat is waar ze willen aan werken .
tapas heerlijk is het als mensen mijn grapjes begrijpen ;)
werk maar lekker verder , werken of bezig zijn is voor mij ook nodig , mijn werk heeft mij soms sociale kontakten , hier thuis is het met momenten dat ik werkjes doe .
bedankt ivm de tip van dag therapie , zal het eens vragen , ik kwam thuis en dan zijn die schettekes er ying , yang mijn hondje en dan borrel ik over van warmte .
benthe als er een zaak aan mij niet besteed is dat zijn het bepaalde regeltjes , die regeltjes ben ik op heel jonge leeftijd onvlucht (ouders ) aan de regels die horen bij het leven , daar probeer ik mij wel aan te houden
en ja toen ik daar rond liep dacht ik , van beter zou et zijn met een van de bewoners te praten , maar heb niemand gezien en yap ik houdt het bij koffie en water
pippi wat is ibs ,tbs en rm ??
ik heb denk tijd gevraagt tot 1 december , en dan geef ik hen antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: dat klinkt wel heel serieus. En, je zou toch opgesloten zijn lijkt het. Toch heb ik het idee dat je het nu toch enorm goed doet!!!!! Ben je bang dat je dit niet gaat volhouden??

Benthe: PRO FI CIAT!! dat is toch geweldig nieuws. Je hebt het al zwaar genoeg en het zou jammer zijn als je je reis ook nog moest afzeggen. We zullen je wel missen hoor.

Zo, ik ben een tijdje weg hier en hoop dat ik de avond 'droog' door kom. See you!!!!
En allemaal sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik moest zo lachen om jouw opmerking voor Tapas: wat fijn dat je "nog" zo actief bent.
Stel je voor, dit forum over 25 jaar. Krakkemikkige ouwetjes die op hun aftandse pc'ees aan elkaar zitten te verhalen van hun jichtige knietjes en klapperende gebitjes. Aan drankgedachten doen we dan natuurlijk allang niet meer, maar we kunnen nog wel een half uur wandelen, uiteraard ondersteund door een rollator. Of een leuke verpleegster/verpleger.

Zeg ik mis Safi vandaag een beetje. Safi where are ye, on the road?

Delta dank je. Nu ga ik met een gerust hart de lucht in.
Kom je me dan de 20ste ook weer ophalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, fijn dat je honje weer wat opknapt en lijkt me heerlijk om even een uitstapje te maken. Ik ga mee.

Stien, laat de telefoon maar rinkelen als je denkt dat het je werk is. Laten ze maar een keer een ander zoeken. Goed dat je nuaan jezelf denkt/

Benthe. Echt een fijn bericht voor je. Het is je echt van harte gegund, maar ik zal je wel missen als je met vakantie bent, dus ik hoop dat je weleens wat laat horen.

Blacky, dat is inderdaad een ingrijpende beslissing, om je te laten opsluiten. Ik zou ook niet weten of je relatie daar beter van zou worden. Ik zou het niet kunnen en als je je nu al voelt als en opgesloten vogeltje, kan dat volgens mij niet goed zijn. Er zijn toch ook wel andere therapiëen?

Spaatje: Dat ziet er veelbelovend uit. Je bioritme komty weer terug. Hou vol.

Sandra: Mooi nuchter bericht en wat goed dat je al 3 maanden droog staat.

Marjo: 3 dagen:present::present::present: Nee zeggen moet je leren en dat is niet altijd makkelijk.

Scoothe, beter even gebroken, dan bezopen/

Pepita veel plezier bij de tekenclug. Kan ik niet mee?

Pippi, mooie spreekwoorden heb jij. Ik ken er nog een. Beter een lieve poes, dan een stevige kater.

Gemotiveerd, Ik ben benieuwd of je spierpijn hebt gekregen.

Tolie, Carlie en Joann, ik wacht op jullie

Kohtje, Geen bericht, goed bericht?

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion, in het bejaardentehuis gaan we rollatorraces organiseren en koekhappen met het verkeerde gebit in.
Hoe voel jij je vandaag ten aanzien van de wachttijd van het geding? Gaat het met de spanningen?

Trouwens ik ga jullie volgende week ook missen hoor, dat wordt afkicken kwa van alles. Gelukkig ga ik met mijn zus die
a: niet drinkt
b: niet rookt
c: me waarschijnlijk van hot naar haar sleurt, zodat ik amper tijd heb om ergens aan te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelukkig ben ik nog actief ja hihi.. ben net de ladder opgeklommen voor mijn laatste stukje plafond en daarna natuurlijk een uur bezig met de trap schoonboenen die daaronder zit.. tja borderline he.. eerst doen en dan nadenken, doe je overal 2x langer over, lig je bijna dubbelgevouwen onder een rare ladder en blijf je lekker actief bij.

Borderliners en opname is juist iets wat ze in mijn ervaring steeds minder doen, liever dagbehandeling. Wel kan je soms een strippenkaart krijgen voor een bed op de afdeling. Vriendin van mij is regelmatig opgenomen maar gaat dan overdag tussendoor naar huis en slaapt voornamelijk de nachten op de instelling. De keuzes qua behandeling zijn hier in Nederland wat dat betreft misschien wat meer individueel aangepast? Je kan bv ook psychiatrische thuiszorg krijgen.

ik ga zometeen maar op zoek naar mijn zuidwester want het gaat nogal stormen hoor ik, zelfs de dijken gaan bewaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo adb'ers,

Ik ben er nog wel, maar heb het erg druk op mijn werk, vandaar mijn beperkte aanwezigheid op het forum.

De band waar ik in speel ligt zo'n beetje "in scheiding" en gisterenavond was vergaderavond ipv oefenavond.
Na een uurtje vergaderen in de oefenruimte besloten "we" om de vergadering voort te zetten in de kroeg.
Ik ging akkoord, maar vertelde de bandleden dat ik ben gestopt met jww. Die mededeling werd zonder vragen of fronsende wenkbrauwen voor kennisgeving aangenomen.
Na een uurtje en 3 cola light in de kroeg (en bier voor de rest) was de lucht opgetrokken en werd het zowaar gezellig. Ik heb geen moment aan JWW gedacht. Was ook met de auto dus dan doe ik het sowieso nooit.
Wel weer een mijlpaal bereikt, mijn eerste kroegbezoek zonder jww. Best wel een beetje trots.
Op naar de volgende mijlpaal: morgen 3 weken.
Succes allemaal vandaag en iedereen die een mijlpaal heeft van harte.
Gr Meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, jouw ex is niet op zijn mondje gevallen. Alweer een spreekwoord, als het kalf verdonken is, wordt het nooit een koe.

Tapas, wat heb jij toch een energie gekregen...Nog steeds van die lichtbak?
Ik hoorde ook, dat er een erge storm aankomt vanavond.

14 dagen wachten op de uitslag is wel lang.
Mijn man en ik hebben samen nog tot 2.00 uur vannacht zitten praten. De ene keer denk ik, het komt goed en de andere keer dan twijfel ik weer. Ik ben zo blij dat ik gisteren niet gedronken heb. Ik heb ook best wel goed geslapen.
I

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Ik kom gewoon gauw even gedag zeggen. Heb tot nu toe een fijne dag gehad. Zometeen ga ik met dochterlief naar Rotterdam.

Tot straks dus. Geen idee hoelaat dat zal zijn en of het me ueberhaupt wel lukt om langs te komen.

Maak er nog een goeie middag en avond van.

Doei !!!!!!!!!!!!!

Het mag dan straks wel stormen buiten, houden jullie het wel lekker ADB? Ik ga het iig droog houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat toch met al die bands die in scheiding liggen. Marieke eerst, nu Meedoen ook al....
Well done, Meedoen.

Gisteren voor het eerst in mijn niet-drinken-carrière een toestand meegemaakt dat iemand tegen me zei: kom op zeg, een glaasje kan best. Dat wil zeggen, de eerste keer dat ik het me aantrok, omdat het mijn zwager was. Binnenkort groot feest, zoveel jaar getrouwd, champagne in overvloed. "Benthe je klinkt toch zeker ook wel op ons?"
Toch gezegd dat ik het niet doe. Nou ja, ik klink wel, maar dan met Spa. Hij vond het maar raar geloof ik. IK ben toch de baas, ik hoef toch niet meer te drinken dan ik wil?
Moeilijk uitleggen is dat, aan iemand die zelf hooguit een glas wijn per week drinkt.
Maar gelukkig respecteert hij het wel, uiteindelijk.

Tapas, hoe zit het met de afbijters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo forumgenoten,

Bedankt voor de felicitaties. Ik heb het bericht van Safi, gisteren met verbijstering gelezen. Ik kreeg het gevoel, dat een bepaalde groep mensen, hier in Nederland de ruif aan het leeg eten is. En daarna weer op reis gaat en verder de andere landen leeg eet. En maling heeft aan hard werkende mensen.
Dit zal me wel niet in dank worden afgenomen, maar zo voel en ervaar ik het wel.

groet Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nuance, s.v.p., Ferry.
Iemand zit natuurlijk niet voor niets in de WAO, dat heeft een reden. Hoe zwaarwegend en/of valide die reden is kan en wil ik hiervandaan niet beoordelen.
Ik kan het respecteren als iemand door wat voor oorzaak dan ook niet in staat is om deel te nemen aan het arbeidsproces, ik kan hier binnen mijn eigen familie ook voorbeelden van noemen. Die mensen moet je helpen, als maatschappij.
Het vervelende vind ik dat er weinig begrip is voor het feit dat dat ergens van betaald wordt, namelijk door werkende mensen die in dezelfde 24-uurs samenleving dag in dag uit de belastingen ophoesten.
Safi heeft natuurlijk gelijk als ze stelt dat we in een welvaartsstaat leven met vele vangnetten. Een dergelijk solidariteits-stelsel zal altijd uitnodigen tot incidenteel misbruik, dat is gewoon de keerzijde van de medaille.

Mijn opa zei het al: jongen er zijn drie dingen waarover je nooit moet discussieren: religie, politiek en voetbal... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, pssst, Ferry, niet al te ongenuanceerd zien hè.
Ik begrijp het gevoel. Van je werkt je rot en anderen zitten van onze torenhoge bijdragen te snoepen.
Toch begrijp ik Safi haar idee ook wel hoor, dat we nu eenmaal in een verzorgingsstaat leven en als je het echt nodig hebt, je daar ook gebruik van mag maken.
En dan bedoel ik ook dat iemand het echt nodig heeft. En vetpot is dat heus ook niet, voor zover ik weet.
Ik denk dat Safi het lief bedoelde tegenover iemand die het nu moeilijk heeft. Dat zij wellicht ook eens even gebruik mag maken van de regelingen, om even tot rust te kunnen komen.

Eigenlijk denk ik dat iedereen het liefst arbeid levert in ruil voor geld om van te leven. Niemand vind het fijn om op de zak van een ander te teren. En die uitkeringen komen inderdaad ook niet zomaar uit de lucht vallen. Daar werken we met ons allen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, je bent de enige niet ook ik had/heb er moeite mee.
Voor mijn gevoel werd weer eens duidelijk waarvoor ik werk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed weet te reageren hierop zonder een
discussie los te maken waar ik eigenlijk zelf geen zin in heb.
En Saf is afwezig dus is het niet mogelijk tot vragen stellen ter verduidelijking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje moet je even van gisteren de laatste 3 of 4 pagina's nalezen.

Ik heb toch opeens bezoek gekregen van een gremlin.. een hele grote vette dikke vieze gore rotgremlin..
de flessen port stonden naar me te roepen in de supermarkt.. net als het bier en de wijn die in de aanbieding was

en nu zit ik dus met een kast vol met chips, boterkoek, stroopwafels, en ga ik vanavond ongezond aan de stokbrood met salade en andere lekkere belegsels
dat zal ze leren die rotgremlins.. poeh!!

ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ben terug , ben een uurtje met het hondje wezen snel wandelen , beestje keek mij maar raar aan ;)
meedoen spijtig van je bandje , en goed bezig , morgen drie weken :present:
ik wil mij niet echt mengen in het thema werken of doppen zoals men het hier in belgie noemt , wel wil ik laten weten dat dit in spanje allemaal niet kan/kon .
ik denk dat het langste dat men daar dopgeld kon krijgen , 6 maanden was , of dit goed of fout is laat ik als antwoord open .
vanavond op de menu frietjes met stoofvlees lekker lekker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...