tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Die 11 dagen vrij waren omdat het al een hele tijd niet goed ging op mijn werk, Zoals ik al eens eerder heb beschreven is het een werkplek voor mensen die in de WAO zitten enzo, dus kwetsbare mensen, zoals ik dus (en wie niet ).. ik heb me ziek gemeld en erbij gezegd dat ik zou proberen maandag weer te komen...in juni zijn we verhuisd en sindsdien is er op mijn werk heel veel veranderd, ik merk dat ik heel veel moeite heb met die veranderingen.. het is veel rommeliger en hiƫrarchischer geworden en ten eerste kan ik niet goed met veranderingen en ten tweede kan ik erg moeilijk met autoritsiten.. ik probeer het echt maar het gaat niet en ik voel me niet meer gezien.. jaja, de kern komt dus vanavond (ook voor mij) boven water door het vorige berichtje want ondertussen zit ik hier te brullen en te janken vanuit mijn tenen.. ik ben al een hele lange tijd mijn basis kwijt, veel van wat ik leuk vond heeft zijn kracht verloren. In principe ben ik ook helemaal niet zo van het depressieve type.. ik ben juist iemand die probeert overal het positieve uit te halen, maar het lukt gewoon niet... op alle fronten gaat het al maanden niet lekker, is ook een reden dat ik gestopt ben met drinken opdat het weer de goeie kant op zou gaan, de reden waarom ik hard ben gaan lopen, waarom ik gezond eet, waarom ik onder de lichtbak ging.Ik doe verd*mme alles maar wat goed voor me is en voel me steeds rotter.. en daar baal ik van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Dank je Soothe, misschien geef ik me ook teveel bloot maar zo zit ik in elkaar... het is goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Lieve Tapas,Ik geloof dat je berichter idd wat ondergesneeuwd zijn door al die leuke dingen die gebeuren.Waar staat de afkorting RET voor? Ik veronderstel dat je met het resultaat van die lijst die je nu ingevuld hebt en je eigen conclusies daarbij over de negatieve gedachten die je zelf rationeel kunt weerleggend en de nog steeds aanwezige emoties en gevoelens die toch nog aanwezig blijven, aan de slag kunt samen met je therapeut.Die gevoelens en emoties zullen toch een plek moeten krijgen, zodat je er wat mee kunt.Zo heb ik ook gevoelens, emoties en gedachten die ik zo zonder meer rationeel bekeken op zij kan zetten, toch blijven die aanwezig. Het zijn wat men sombere gevoelens, emoties en gedachten noemt.Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, omdat ik een paar ervan niet als negatief ervaar.Mijn omgeving vind dat ik wat aan mijn depressieve gevoelens, emoties en gedachten moet gaan doen. Ik heb ze al mijn hele leven. Het is niet ondenkbaar dat ze mee bijgedragen hebben tot mijn verslaving. Ik ga het ook met de huisarts bespreken. Sommige wil ik best wel kwijt, andere vind ik helemaal niet erg, terwijl anderen die juist wat beangstigend vinden. Zegt dat wat over hen of over mij, ik hou het op over beiden. Is het zo dat ik er tegenop zie er afscheid van te moeten nemen, dat ik er nooit hulp bij gevraagd heb of is het angst voor een eventuele behandeling? Ik weet het zelf ook niet. Wel is het zo dat ik er sedert ik gestopt ben met drinken meer hinder van ondervind.Jij hebt er echt veel last van en ze hinderen je erg veel in je dagelijks leven. Je borderline zal daarin zijn part hebben. Spreek er maar duidelijk over met je therapeut. Er moet toch een mogelijkheid te vinden zijn om ze te hanteren.Knuffel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Meid brul ende jank jij maar eens even goed, het moet er echt even uit, blijkbaar zit dit er al een poos en misschien komt het nu zonder die roes eens goed naar buiten, ik zou willen dat ik even m'n armen om je heen kon slaan, dat huilt gewoon wat lekkerder..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Lieve Tapas, op gevaar af dat sommige mensen denken "daar heb je haar weer", maar jouw gevoel van dit moment herken ik ontzettend goed uit de periode dat ik enkele maanden niet meer dronk. Ook ik had het gevoel alles te doen wat goed voor me was, ontzettend mijn best te doen, en ik kon nergens meer het positieve van inzien.Ik heb al een tijdje het idee dat je depressief bent. Dat is moeilijk om te accepteren. Ik had destijds ook het gevoel dat het nergens op sloeg, en dat ik me moest vermannen, en het positieve proberen te zien, maar dat lukte niet. Uiteindelijk ben ik toch hulp gaan zoeken, schoorvoetend, omdat ik er gewoon alleen niet uit kwam.Ik weet dat jij al verschillende vormen van therapie hebt gehad (anders dan ik destijds), waar je ook heel veel aan hebt gehad. De kennis en kunde hebben om er iets aan te doen helpt, maar soms kan dat volgens mij wel eens niet voldoende zijn. Als ik je zo lees, denk ik dat het een goed idee zou zijn om eens langs je huisarts te gaan, en te bespreken hoe je je nu al een tijdje voelt. Ik weet niet of je op dit moment nog onder behandeling staat van een therapeut en/of psychiater, maar ik neem aan dat je altijd contact op kunt nemen als het niet zo goed met je gaat. Ook dat zou ik doen.Je zit niet lekker in je vel meisje. Pak het op en doe er wat mee, laat het niet nog verder gaan zoals het nu gaat, want dan zit je binnenkort weer aan de drank of ontploft er op een andere manier iets. En het is maar de vraag of je dat wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Tapas, maar dat jij fantastisch met je leven bezig bent nu, dat blijft staan, blijkbaar zit er een wilskrachtig persoontje in jou die het beste met je voor heeft, en datzelfde persoontje gaat ook weer een goede basis vinden, dat weet ik zeker! En dat jij je bloot kan geven siert je, dat bedoelde ik eerder ook met je kwetsbaar op kunnen stellen, ik ben daar vaak te trots voor en dan gebeurt er dus helemaal niets, jij geeft tenminste aan wat er bij je speelt zodat mensen erop kunnen reageren en het geen eigen leven in je koppie blijft spelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Dat bedoel ik Tapas. Ik vind ook niet iedere dag alles leuk. Wie zegt dat alles leuk moet zijn?Het leven is Ć©Ć©n grote poppenkast, waar ik zo ongeschonden mogelijk doorheen probeer te roeien.Het zijn ook de verwachtingen, ik verwacht niet al te veel, dan kan het altijd meevallen!Het is een tranendal, waar ik deel van uitmaak.Dus probeer er het beste van te maken.De lat niet te hoog leggen. Het gaat als het gaat! That's Life. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 14 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Tapas,Misschien probeer je de laatste tijd te hard om die gevoelens om te buigen en probeer je te weinig om ze te accepteren.Moeilijk vind ik het. Ik kan je geen advies of alternatief bieden. Hier zul je toch echt professionele hulp bij nodig hebben. Probeer vooralsnog die gevoelens te accepteren en verstop ze niet zo krampachtig achter leuk, lief en positief zien over te komen naar anderen. Want dat laatste is wat jij de laatste tijd veel doet. Dat begrijp ik uit je laatste berichten van vandaag. Ga ze in ieder geval niet verdrinken, dat helpt voor geen meter. Dat weet je zelf ook heel goed al wil je nog zo graag ontsnappen al is het maar voor even. Als je je nog niet goed genoeg voelt om volgende week weer aan de slag te gaan, dan moet je je maar gewoon ziek melden, dat ben je ook, zoveel kan ik wel uit je woorden lezen.Laat je tranen de vrije loop, laat het maar even uitbarsten, het zal je deels opluchten.Nog een knuffel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ja Tapas ik snap je ook hartstikke goed hoor en misschien had of heb ik niet genoeg gereageerd, maar ik denk dat dat het niet is maar dat het niet BINNEN komt in je koppie.Gisteren heb ik dat verhaal geschreven aan je over ons verstand (de ratio) en gevoel (de emotionaliteit) en dat die soms totaal niet sporen samen.Tijd kan je daarmee helpen en minder hard proberen ze te dwingen.Ik ben momenteel bezig met therapie om mijn Gevoelens de Baas te worden, en negatieve gedachten om te zetten in minder negatieve gedachten waardoor je gevoelen ook minder negatief worden.Ik heb daar oefeningen voor die ik je misschien wilde mailen. Okee?Lieve knuffels van je vriendin Houtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Anna, ik denk dat jij de spijker op zijn kop slaat.. ik vind mezelf ook depressief maar vind het nergens op slaan.het zo lastig want in principe ben ik uitbehandeld, weet wat ik moet doen en heb al heel lang geen therapie meer, de huisarts weet ervan, vorige week ben ik naar mijn maatschappelijk werkster geweest en die heeft me wel weer op mijn voeten gezet maar een dag later ben ik het dan weer kwijt. Het is ook niet dat ik hieraan onderdoor ga, alles is deels wel verwerkt en heeft zijn plek... maar het blijft maar zo stom zitten wringen.. ben trouwens wel heel blij dat ik nu er wel even mag zijn met mijn minder leuke gevoelens.RET therapie dat is het uitdagen van je gedachten, ik heb er ooit op het forum een topic over geschreven en zal eens kijken of ik die boven kan halen, het helpt me als ik minder depri ben eigenlijk altijd om mijn gevoel om te kunnen buigen. Ik ga even zoeken en zet dan de link hier neer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 http://forum.alcoholdebaas.nl/...ht_key=y&keyword1=RETvolgens mij kun je via deze link in dat topic komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Uit crisissen worden de mooiste veranderingen geboren, ook jij positief persoon mag in dit leven een rotperiode hebben, ja van maanden zelfs...je bent nu eenmaal geen robot die d'r hele leven maar op het zelfde standje blijft staan.....heb je hier eigenlijk al veel over gepraat met anderen of moet je van jezelf een niet-zeuren-gewoon-doorgaan-typje zijn? Ik wil er sowieso graag voor je zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 En ook een uitbehandeld persoon is geen robot die het nooit (even) weer moeilijk kan hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 hihihi, de hele wereld weet het, vandaag in de supermarkt nog een half uur tegen een kennis aan lopen zeuren dat ik hier zo van baal.. ik uit het wel maar ondertussen zeg ik tegen mezelf dat ik niet moet zeuren... en zo zeg ik dat tegen iedereen, verdorie, stop je met drinken wordt het nog niet leuker!Weet je, dat is het ook Kaia, er staat een verandering aan te komen, dat kan niet anders, want zo werkt het altijd bij mij, na een dip komt er weer een verandering.. maar ik weet gewoon totaal niet welke kant die opgaat.. ik weet ook dat ik er sterk uit ga komen... maar het duurt gewoon effe te lang vandaag en de onzekerheid van wat er dan gaat gebeuren is af en toe slopend... wat ik al eens eerder schreef, ik zit in de wachtkamer maar weet niet als de deur opengaat waar ik dan terecht kom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Tapas,Ik volg therapie tegen depressies bij www.annazorg.nl. Hoewel ik gĆ©Ć©n enkelvoudige depressie heb, hebben ze me toch aangenomen zal ik maar zeggen omdat ik al blij ben als ik een beetje handen en voeten kan geven aan mijn zware depressieve gevoelens, en er beter mee kan leren omgaan. Het gaat via internet en dat vind ik erg prettig. Neus eens wat rond op hun site. Ik ben nu bezig met het onderdeel cognitieve herstructurering en ik moet elke dag voor mijn negatieve gedachten een gedachtenschema maken waarin ik de gedachte helemaal moet uitpluizen, ontleden, door-redeneren, bewijzen vĆ³Ć³r en tegen verzamelen, en een alternatief bedenken en dan mijn gevoeldens van waardeloosheid en zo opnieuw moet scoren. het helpt echt !!!!Ik wilde het je toesturen maar misschien is dat niet handig zo'n boem-bats actie van mij.Probeer eens de site van annazorg uit, je kunt ook online vragenlijsten invullen of je in aanmerking komt en ze hebben gĆ©Ć©n wachtlijst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ik vind je in ieder geval wel leuker zonder dat je drinkt en in de supermarkt had het ook erger kunnen lopen; tenminste ik neem zomaar even aan dat de cassiere, de vent achter de kaas en de bedrijfsleider nog van niets weten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ik ga slapen(geestelijke rust)Tapas en alle anderen een goeie nacht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Tapas,knuffel en Ik heb je een PB gestuurd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ik ga ook slapen, welterusten mensen. Morgen weer een drukke dag, en vandaag ook druk geweest.Slaap ze en mooie dromen ........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Delta, ik kom nooit meer onder in de put terecht, daar ben ik al geweest, gelukkig weet ik nu dat er een bodem in zit en dat ik er weer uit kan komen.. en wegzakken dat laat ik niet toe, anders zou ik het hier ook niet opschrijven. waarschijnlijk zit ik nu op de bodem en word het na vandaag alleen maar beter.... soms klinken mijn gevoelens nogal extreem maar dat is ook iets wat bij borderline hoort.. in crisissen is er alleen nog maar zwart en wit en is iedere tussenweg weg.bedankt allemaal en nu ben ik wel weer genoeg gezien hoor hihihihi.. dat is mijn strijdpunt ook vaak, teveel gezien worden is eng maar me niet gezien voelen is ook eng..ik ga hond en kat uitlaten! en ben blij dat ik in ieder geval weer kon voelen vanavond... zullen we het nu weer over leuke dingen hebben?na het uitlaten vertel ik nog wel even een grappig verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Het is OK dat je zeurt, zowel hier, als in je hoofd, als in de supermarkt! De onzekerheid is kl*te nu, en je hoeft niet altijd vrolijk te zijn, maar blijf je vizier richten op positief met jezelf bezig zijn: juist in deze periode lukt jou dat nl heel goed en het is iets waar je blijkbaar wel grip op hebt! Good 4 U! Eigenlijk zou je het ook kunnen omarmen: spannend, wat gaat er in hemelsnaam veranderen??? (Ja nu ga ik te ver, ik weet het, maar ergens toch....) Ik herken het zo: de crisis voor de verandering, de kunst is er niet IN te gaan, maar er van een afstandje naar te kijken, zoals je bv ook doet met niet meer drinken, dan verdrink je niet in je gevoel, maar ga je er iets mee doen, maar vlgs mij ben je daar nu al mee bezig..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Ehm, ik zal niet meer naar je kijken nu Tapas.....zien jullie een dollartekentje? ik zie nix;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 adb'ers, ik kom gewoon sloppel zeggen .weet momenteel teveel en maar weinig te vertellen , moet er eerst zelf zien uit te geraken tapas knuffel en ik lees je grappig verhaal morgen wel, begin ik mijn dagje goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Tapas,daar wacht ik maar niet op! Ik lees het morgen wel!Het is alweer veel te laat. Morgen een beoordelingsgesprek! Had me moeten voorbereiden, maar dat ik morgen in de trein wel. Laat ze het niet wagen om te gaan z**ken, want dan zal ik even een boekje open doen! Hoewel dat ga ik zowiezo doen, beoordeling of niet! Ik voel mij strijdbaar!Veel mails geschreven, telefoontjes gepleegd, Tv gekeken en soms hier ook nog aanwezig!Ben dus moe.Welterusten iedereen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 november 2007 Rapport Share Geplaatst 14 november 2007 Gem: ga, zie en overwin morgen!!! Slaap lekker! En Blacky ook ehm sloppel;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden