Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Goedenavond,Forumgenoten, alles droog hier!Trui, uw bijdrage zijn rijkelijk vertegenwoordigd. Zowaar een volwaardig" member of the family".Als het je helpt niet te drinken, ben je goed bezig.Ik zie steeds die clown voorbij komen. Ben je in het echt ook zo'n clown Trui.Zou best kunnen, of zie ik het verkeerd. Humor is je niet echt vreemd, dus wie weet.Trui , doe je best. Wij wensen ieder het goede, nietwaar?Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Gem, in control!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Ik weet niet of ik blijf(vanavond) Niets van enige importantie te melden.Of toch? Dag nummertje 9!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Safi, stil on the wagon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Anna, niet stiekum meelezen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Negen keer een "Big Thumbs Up" naar jou, Soothe! Dát zijn de berichten... goed man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Lieve Soothe, als ik stiekem mee wilde lezen zou ik niet inloggen. Ik wilde even zien of ik misschien een pb heb. Verder niet bijzonder veel te melden, behalve dat ook ik binnenkort bij een forumgenoot op bezoek ga. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Blacky, heeeel veel sterkte, en vergeet niet: jij bent goed zoals je bent... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Was het vandaag niet dag 10 Soothe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Thanks Water, ik ben meer gemotiveerd. Ik lijk motiva wel.Jij ook! Play the guitar and no booze!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Blacky, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je was vandaag, maar ik denk eigenlijk dat het goed is dat je verdriet los begint te komen. Zo lang je het in jezelf opkropt, en naar buiten toe het masker ophoudt van de sterke, flinke Blacky, blijft het je voor altijd in de weg zitten. Verwerken is ook genezen, en mogelijk is nu de tijd daarvoor gekomen. Heel veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Anna, dag 9 Ik stopte na de dinsdag van de begravenis, weet je nog.Dus Woensdadg 1 en nu 9. Als de dag ten einde is!!Grijp ik mooi mis Anna, dat doe je me niet aan hè, heimelijk forumgenoten bezoeken.Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 nee een soothe een clown ben ik egt niet ben gewoon trui met veel probleemen en wil egt stopen met die drank heb het met toeval aangeklikt wist ja niet hoe het werkte was ik maar een clouwn kon ik me daar agter verschuilen en over dag of hoe dan ook gewoon over straat lopen heb toch al een naam hier in mijn buurt maar ag ben ook maar een mens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Safi je kunt verdriet niet dwingen.En op liefde staat geen houdbaarheidsdatum.Je loopt er vanzelf een keer tegen aan en dan valt het kwartje.Ik weet nog dat ik in therapie werd gedwongen kwaad te worden.Ik kon dat niet.Geleidelijk aan heeft dat kwaad worden zich na verschillende confrontaties ontwikkeld.Heel langzaam begon het binnenin te borrelen als ik voelde dat mij onrecht werd aangedaanIk had mijn kwaadheid diep verstopt.Nee , beter nog nooit geleerd ermee om te gaanIk kon b.v niet kwaad worden op mijn ouders, dat voelde als verrraad.Inmiddels denk ik er anders over.Toen ik stopte met drinken moest ik opnieuw leren omgaan met mijn natuurlijke emotie kwaadheid.Ik weet nu dat kwaad worden niets toevoegt aan mijn leven.Dat betekend niet dat ik over mij laat lopen.Maar ik heb andere manieren ,waarop ik mijn kwaadheid uit, ontdekt.Tot tien tellen is er één van, in sommige situaties tot wel veertig.Ik heb mededogen met degeen die kwaad op mij wordt.Vroeger was ik als de dood op mensen die hun woede al schreeuwend koelden op elkaar.Met of zonder serviezen.Ik heb dat te vaak meegemaakt.Onterecht kreeg ik een lading over mijn hoofd die niet voor mij was bedoeld.Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.Het was altijd mijn schuld.Jij bent dit en jij bent daaraan schuld.Met als consequentie dat ik bijna een levenlang bang ben geweest op mensen die kwaad werden.MIJN schuld dacht ik en liep met schuld van de hele wereld op mijn schouders.Ik durfde niet meer kwaad worden bang er niet meer bij te horen.Een eenvoudig voorval uit de praktijk heeft me op andere gedachten gezet.Iemand in het restaurant was terecht kwaad op het geserveerde eten.Ik kromp alweer in elkaar maar in plaats van dat ...mijn schuld ....door mijn hoofd flitste ,dacht ik..verrek de goeie man is kwaad op het eten en niet op mij en dat was een wereld van verschil.Ik heb gehuild als een klein kind.Een last viel van mijn schouders en andere wereld ging voor mij open.Hetzelfde gebeurde me met het gevoel steeds te worden afgerekend op mijn mens zijn In plaats van aangesproken te worden op mijn gedrag.In deze schijnbaar kleine gebeurtenissen zit mijn pijn en verdriet uit mijn kinderjaren en hebben grote inpact gehad op mijn verdere leven.Inmiddels heb ik dat verleden leven verwerkt en een plaats gegeven in het heden en mee leren omgaan.Ik kan nu aflezen aan het schrijven van iemand hoever hij of zij in het programma zit.Het weerspiegeld mijn verwerkte pijn en verdriet.Ik leef mee ik weet uit ervaring hoe pijnlijk en verdrietig maar inmiddels ook hoe vreugdevol het leven kan zijn.Misschien is dat wel emphatie.Ik eindig met de woorden van Gem.Ik ben een tevreden mens.En ook dat is kunst, tevreden zijn met wat je hebt.Dat wilde ik met jullie delen.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 RudyWas dit meer in het algemeen bedoeld, aan iedereen geschreven?Of specifiek voor mij? quote: Safi je kunt verdriet niet dwingen. En op liefde staat geen houdbaarheidsdatum. Je loopt er vanzelf een keer tegen aan en dan valt het kwartje. Want als het specifiek voor mij is begrijp ik niet helemaal waarom je het schrijft?Uitleg graag als je nog tijd hebt?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Safi ja sorry, beetje onduidelijk, maar het is geschreven naar jou en ook lotgenoten op dit forum naar aanleiding van jou stukje aan Blacky.Waarin je bijna dwingend schrijft wat zij moet doen om haar verdriet haar pijn te verwerken.Afscheid nemen, alles afhandelen, met een vliegtuig naa Malaga.Een brief schrijven, begraven, praten thuis met je ouders, schreeuwen.Poeh, ik krijg het er benauwd van.Tis dat ik daarom schrijf dat pijn en verdriet zich niet laat dwingen.De beste manier om lotgenoten te bereiken is schrijven aan de hand van eigen ervaring.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 nee pippi heb je vandaag nog spec dikke knuffel gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Hallo allemaal,Ik hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen. Ik ben hier een paar dagen niet op het forum geweest. En nu kom ik ineens weer eens binnen vallen met mijn verhaal.Momenteel ben ik nog steeds niet opgewassen tegen de drank. Vandaag is de Beaujolais Primeur/Beaujolias Nouveau er weer. Helaas ben ik vandaag weer gezwicht, ik wilde hem proeven. Halverwege de middag had ik al een fles op. Toen ben ik er, onder invloed, weer bij gaan halen. Deze keer een Beaujolais Primeur Village, de nog betere, dus.Ik had dus in totaal al anderhalf liter wijn op. Vanavond zou ik gaan zingen met mijn koor. Onderweg ernaartoe voelde ik me al tipsy. Ik dacht zo van 'met goed fatsoen kan ik me daar niet vertonen'. Toen maakte ik rechtsomkeerd, en ben ik uit chagerijn nog meer wijn er bij gaan kopen.En nu komt het. Onderweg naar huis ben ik aangehouden door de politie, omdat ik geen licht aanhad. Ik hoor inderdaad licht aan te hebben, maar als ik nu licht aanheb, maakt mijn fiets een oorverdovend lawaaid. Ik ben uitgevallen tegen de politie. Zo van jullie pakken nooit die leuke knappe jonge studentes, en zo ging ik nog even verder. Zo van jullie moeten eens weten hoe het is om op mijn leeftijd (32) nog nooit een vriend te hebben gehad. Toen zeiden zei van he nog even en je gaat mee naar het bureau. Ik riep van ik wil best die boete betalen, maar ik wil nu dolgraag naar huis. Oh, heb je dan een wijntje op? Nee, zei ik, maar toen liegde ik.Ik wil best die boete betalen, zolang ik mijn rijbewijs maar niet kwijt ben.Verder had ik vandaag problemen met internet, net heb ik huilend de helpdesk gebeld/Ik heb, mede dankzij die boete, geleerd om voortaan nuchter over straat te gaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Amaai bietenstampot.Wij aten met oud en nieuw altijd bietensalade met daarin verwerkt zoute haring.En een glas champagne.Net genoeg champagne want ik kon natuurlijk weer niet wachten tot 12 uur.De champagne is inmiddels van het menu geschrapt.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Wat leuk Anna op bezoek bij een forumgenoot?Ik wens jullie heel veel plezier.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 pippi je hoeft mij niet te bedanken hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cheyenne Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 Nu voel ik me echt rot om het gebeurde.Hopelijk kunnen ze me niet mijn rijbewijs afpakken? Verder betaal ik heus wel die boete, maar toch heb ik het idee dat ze jonge en knappe meiden gewoon laten gaan. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 hahaha zie je helemaal voor me zal je graag leeren kenen egt maar ja mag je egt graag niet om te kwetsen of zo maar je komt tof over bij mij ondanks onze probleemen knuffel trui ik ga die clouwn veranderen als dat kan ben geen clouwn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 15 november 2007 Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 cheyenne als je op de fiets was gaan ze egt niet je reibewijs af pakken weet het zeker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 november 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2007 hoi adb'ers, bedankt voor jullie lieve woorden van steun en begrip wat mijn rouwproces betreft .rudy een zin uit jouw bericht , over de doden geen slecht woord , dat is het grootste probleem bij mij eigenlijk , ik mag niet boos zijn op mijn ouders maar ben het toch , en gelijktijdig mis ik ze enorm , raar haat en liefde , liefde en haat .wat safi schrijft ivm briefje en verwerken deze raad heb ik inderdaad al meer mee gekregen , maar persoonlijk denk ik dat het voor iedereen anders werk , maar safi toch dank voor je tip .pipi indien je antwoord aan mij was , mijn ma was al jaren ziek in het hoofd , ik draag sinds mijn 18 ste enkele suicide pogingen van haar mee , maar uiteindelijk verwacht men het niet , maar mijn ouders hadden een haat -liefde verhouding , toen hij nog leefde was/deed hij niets goeds , en toen hij dood was kon ze niet zonder hem , nu ja wat wil je als men 46 jaar samen is op haar leeftijd .de laatse dagen heb ik van sommige mensen wijzende vingertjes gehad ivm mijn terugval ( neen niet van dit forum ) maar ik heb ook veel mooie ondersteunende mails ontvangen en het zijn juist de mails geweest van ik getuig en probeer niet te overtuigen , en ik oordeel maar veroordeel niet die mij weer op het juiste pad gezet hebben cheyenne heeft men in nederland een rijbewijs om met de fiets te rijden nodig ??en ik was een goedkope wijn drinkster , zou het zonde van mijn geld vinden ;-(( maar ik wens jou veel kmw toe om er weer tegen aan te gaan dus adb lieve mensen nogmaals dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden