Spring naar bijdragen

dinsdag 13 november


druppeltje

Aanbevolen berichten

Marjo & anderen,

Als je stikt van de pijn in je hart en je loopt te brullen omdat je zo verdrietig bent, dan mag je dat hier toch zeggen? Het is nooit anders geweest dan dat dat "warm" werd ontvangen, begripvol, en je krijgt een knuffel en een hand aangereikt om verder te lopen.

Het zijn niet alleen warme winden die waaien, maar soms is het guur en onaangenaam.

Laten we dan bij elkaar schuilen, dan zijn we beschut (ik krijg gelijk een visioen van kleine tentjes, vol met mensen, die gezellig bij elkaar schuilen en samen aan de warme choco zitten met véééél volkorenspeculaas (Benthe!!!) en gezellige spelletjes doen als "ik zie ik zie" en "woordrijgen"....heerlijk !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anjo, wat is er op tegen om af en toe een baaldag te hebben? misschien dat het even lastig is voor de mensen die dat niet hebben maar ik vind het wat kort door de bocht als ik maar positief moet zijn want dan komt het wel goed.. ik denk altijd positief, ik weet ook dat het wel weer goed komt maar op het moment ben ik het gewoon zat... voel me al maanden mat en leeg en had gehoopt dat dat zonder drank bij zou trekken maar het trekt niet bij... schijnbaar moet er weer iets verwerkt worden op dit moment voor ik weer verder kan.

Tuurlijk is het leven leuker als alles goed gaat maar het gaat niet altijd goed en dat hoort net zo goed bij het leven. Negatieve gedachten ban ik zoveel mogelijk uit maar zoals Houtje het zegt: je moet het ook voelen! en dat laatste mis ik al een hele tijd en dat wil ik ook wel eens kwijt.

Ik doe misschien wel te hard mijn best om me goed te voelen waardoor ik soms ook vergeet om maar gewoon alleen maar te "voelen" en niet zo retehard mijn best te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo heb eerst de vehalen even gelezen nou ben er weer alles weer gemaakt zal wel een nieuwe keuken blok moeten krijgen maar dat hoor ik wel huisje schoon ga leker bakje koffie drinken en dan even was doen tot kids weer thuis komen als het dan niet regent ga ik wandelen met kids en de honden lekker laten rennen geen drup vandaag zet nu mijn beste beentje voor een knuffel voor iedereen hier to straks :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, eigenlijk Houtje zeg jij in wat simpelere woorden wat ik bedoel te zeggen, en Marjo, alsjeblieft ga je niet schuldig voelen dat je een huildag hebt, waarom mag een huildag niet en een lachdag wel? zonder huildagen zijn er geen lachdagen!

ik kom lekker schuilen in het tentje, de regen tikt op het tentdoek, lekker in een warme slaapzak, chocomel met speculaas en verhalen aan elkaar vertellen of spelletjes doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Het moet wel "werken" hè en bij ons (wij hebben wel wat van mekaar weg zoals je weet) is ratio (het denken) en de emotie (het voelen) soms zo ver weg van mekaar geraakt.....

Ik wéét bv. dat ik gelukkig "moet" zijn dat ik twee leuke gezonde kinderen heb, een dak boven mijn hoofd, eten voor vanavond in huis, bla-die-bla ga-zo-maar-door.

Maar als ik dan onophoudelijk moet huilen omdat ik zo verdrietig ben, dan is er dus blijkbaar kortschuiting tussen mijn hersens en mijn hart. Het helpt mij dan alstijd reusachtig om dat hier van me af te schrijven, er is altijd wel begrip, een liefdevolle opmerking, iemand die begrijpt dat je er niet gelukkig van wordt dat je je aardappels al geschild hebt......ga zo maar door.

In mijn geval (ik spreek nu alleen voor mezelf) helpt het me reusachtig om er met anderen over te praten, je huilt een keer, je lacht een keer, de een zegt dit, de ander steekt een veer in je **** en zo voel je je na een héél klein tijdjes (hoeft niet eens zo lang te zijn) alweer een heel stuk beter.

En daar ben ik jullie allemaal dankbaar voor :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Trui, je gaat hartstikke goed vandaag, huis aan kant, je had het eten toch ook al klaar staan begrijp ik? Dan heb je lekker straks tijd voor je kindjes kijk, en dat geeft je echt meteen een goed gevoel. Kinderen zijn heel dankbaar voor aandacht en met ze wandelen is extra leuk. Goed zo !!! Ik stuur je een roos :present: die is voor jou, zet maar in een vaasje op de hoek van de tafel. O nee doe maar in het midden ivm de kinderen..... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, Tapas en iedereen,

Nee natuurlijk is er niets op tegen om een rotdag te hebben, het is juist heel normaal! Zeker als je stopt met drinken omdat je dan de controle over je gevoelens/emoties snel verliest, of ze helemaal niet meer hebt en denkt dat het leven saai en oppervlakkig is.
Ik ben het er ook mee eens dat je dit moet kunnen uiten, zeker op een forum als dit.

MAAR; als ik vanochtend even 5 minuten had gewacht en eerst was gaan wandelen, dan had ik met jullie ook nog mijn eigen overwonnen angsten kunnen delen. En dat was wellicht voor ons allen beter geweest.
En ook dan had ik die hand en knuffel nog heel goed kunnen gebruiken, absoluut.

Ik zou niet willen dat door mij mensen dieper in een dal wegglijden.
Er zal wel ergens een gulden middenweg zijn, qua gedrag op een forum.

Kortom; het is een lange en eenzame weg, maar het kan samen met anderen wat "luchtiger"of in ieder geval draaglijker zijn.

Mij heeft het in ieder geval erg geholpen jullie reacties te lezen en tevens mijn ogen geopend..

Nou, iedereeen kop op, we weten waar we het voor doen!
Even een hele dikke groepsknuffel;


(((((((((((((((((((((((((((( :heart: ))))))))))))))))))))))))))))))))))))

en weer dóór!

Marjo :)







:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja houtje voel me beter vamorgens nog niet zo maar nu wel heb over al last van maar laat mijn geest vandaag maar lekker gaan drink veel sapjes en water en koffie laten mijn nieren maar kneden geef ze vandaag geen drank en met trilende handen komen de piepers ook wel gejast bedoel aardappelen maar komt ook dat ik hier met iedeen mee kan praten en ook je hard luchten voel me gewoon lekker nu en wil het graag zo houden vandaag je wat meerdere zeggen iedere dag is er een weet niet wat de morgen brenkt maar zie wel vandaag is vandaag groetjes knuff aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal een heel goedemiddag,

Ben net thuis van mijn werk en moet mijn hondje nog uitlaten maar wilde jullie eerst ff begroeten. Vooral degene onder ons die het vandaag moeilijk hebben wil ik een extra knuffel toewensen. De mensen die het wat makkelijker hebben weet dat ikk jalours ben hahahah. Tot later want woefje wil graag naar buiten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe het komt, maar na gister een alcoholvrije dag gehad te hebben gehad, voel ik me uitstekend. Ik zit eigenlijk een beetje na te denken hoe dat zo kan, de vorige keer dat ik minderde, zat ik de volgende dag met trillende handen en het zweet liep van me af.
Het is nu wel zo dat ik al maanden een goede psychotherapeute heb en daardoor sterker in mijn schoenen ben komen te staan. Deels ben ik dus al bezig geweest met puin ruimen en heb een hele strakke dagstructuur voor mezelf opgelegt, zo begin ik elke dag bij het wakker worden aan zelfreflectie, wat is mijn bui, hoeveel energie heb ik en wat zal ik die dag voor leuks gaan doen buiten het huishouden om. Zo pep ik mezelf alvast op voor dat ik de dag begin, zo probeer ik me niet schuldig te voelen dat ik weer was afgegleden, maar trots op mezelf te zijn omdat ik ingrijp.

Net lukte dat even niet hoor, toen ik in de stromende regen de flessen wegbracht, maar dat is weer wat anders, gelukkig waren er geen mensen op straat. Ik ga mezelf ook geen rad voor ogen draaien dat het makkelijk zal gaan worden, maar elke dag die goed gaat, zal ik blij zijn. Ik heb mezelf wel even voor gek verklaard toen ik weer thuis was, het water droop van me af en voelde me net een natte hond, je moet voor alcohol niet wat over hebben zeg. Maar ja, eigen schuld, van de alcohol blijf ik vandaag af, ik doe mee!

Voor iedereen een warme knuf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat een ieder die in de vernieling ligt, of de vernieling in dreigt te gaan, hier schrijven.
Misschien klonk ik wat kort door de bocht, mijn vriendin kan beamen, dat ik over inlevingsvermogen beschik.
Beter hier huilen dan drinken. Als ik niet altijd somber overkom, wil dat niets zeggen over mijn psychische gesteldheid.
Wat geslotener zou men kunnen zeggen.
Maar een grapje werkt ook relativerend.
Wij zijn verbonden met één doel, en dat is niet(of handteerbaar)drinken.
Laat alle emoties die erbij horen los komen.

I do it my way.
Groet Soothe.B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb de was weer klaar de kleine mijd heefd de behang ondekt zal haar bedje moeten verschuifen maar ja alle kids hebben behang getroken dwaald wel een beetje door mijn hoofd hoor zal ik een nemen heb zo mijn best gedaan maar moet nu anders gaan denken weer te veel in een keer gedaan het is nog droog kids komen zo uit school even de dag op school met ze door nemen kijken wat ze weer beleefd en geleerd hebben groetjes aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Pippi en Soothe, daar kan ik nu weer om lachen.
wat zelf-relativerend-slaapje al niet kan doen
lampion-knutselen en appeltaart bakken helpt ook.
Maar soms is de koek op.
Maar hee, de sinterklaas-surprisses staan weer voor de deur!
Thnx all!

Marjo:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...