Spring naar bijdragen

vrijdag 30 november

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pippi dat is ook niet raar want het was knap ingrijpend waar je doorheen moest. Dan kan je niet anders dan met je lijf bezig zijn.
Benthe, goeiemoggel komt van die reclame over sms bestellingen, inktvip, sproedjes (ipv spoedjes) en transploft (ipv transport) Vind die reclame wel erg goed bedacht en zat al te denken om voorop mijn mand op mijn fiets transploft fietr te zetten ofzo hihi. dus ik vroeg me af of middag dan millag ofzo zou zijn.

Kelvin Klean, maakt het uit, ik heb wel eens in de sauna gezeten en gezegd dat ik zo van dat therminaalbad genoot.. oeps.. bedoelde het thermaalbad!
Vroeger woonden we in Den Helder en waren we wel eens gastgezin voor Adelborsten, dat zijn jongens die op de marine-academie zitten, en die noemde ik steevast aanrechtborstels maar dat was niet zo raar want ze hadden van die borstels op hun schouders van hun uniformen, tressen ofzo? en ik was nog erg jong..

en wat dacht je van een kind dat ik eens hoorde zingen: daar was laatst een meisje loops... die ouders hadden zeker honden thuis..

nou, ik ga even zeemannen en een verschrikkelijke foute onderbroek scoren en dan heel groot elastiek zoeken, mag schoonzus de hele sinterklaasavond over haar kleding dragen!
wat zal ze blij zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karinneke, en An,
ik reageer even op jullie berichtjes van hier van vanmorgen!
Jullie kunnen hier toch altijd alles kwijt?
Krainneke, er reageren altijd best veel mensen op je, maar vaak niet direct. Er zit vaak een tijdsverschil tussen dat jij het schrijft en ik/of andere forummers het lezen en reageren, maar reactie komt er altijd!
En wat schrijf je nou, heb je een nieuwe vriend? Vertel, vertel!
En An, fijn dat je weer begonnen bent! Komop meid, je kon het eerder, je kan het nu ook!
Ik steun je!
Veel liefs!:heart:

*schrijffout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, proficiat met je 8 maanden! :musicnote::moon::musicnote: Toppertje.

An, fijn dat je weer van je laat horen. Je blijft toch een beetje mijn tweelingzusje.
Misschien maakt het sterker om op de goede momenten voor jezelf te benadrukken dat drinken geen optie meer is, en hoe fijn dat voelt. En je wilt het echt niet, anders zou je niet steeds weer stoppen na een terugval..... Je veert toch steeds weer overeind, de echte An wil die zooi niet. Gun jezelf een leven zonder die troep.

Karinneke, ik vind het knap hoe je ze weer uit elkaar hebt gekregen, goed van je.

Kaia, je gaat goed he, en steeds weer lieve opbeurende woorden voor anderen.

Gem, veel plezier bij Bruce.

Tapas, je hebt de donderdag weer met klasse doorstaan.

Marion, een zware periode die je moet doorstaan. Maar je drinkt niet, dat is toch iets positiefs.

Ik kan niet iedereen noemen maar jullie zijn allemaal kanjers!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, meid, je spreekt in raadsels!
En ga 5 december nou niet al beginnen met een gevoel van : ''o, wat ben ik alleen'', want dan gaat het zeker mis. Kun je je niet ergens binnenfrommelen, bij een zus of een buurvrouw of zo?
Of ga vast oefenen voor een heel goekoop kerstmenu!
Sterkte, en houdoe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me denken aan die mop van die hazenlip en dat waterhoofd die samen in de sauna zaten.
Hoe dan ook, die mevrouw moet wel erg ingezeten hebben met haar lip. Je weet toch wat voor dingen kinderen zeggen, en dat het altijd wel scherp is, maar nooit kwaad bedoeld.

Trouwens ik heb ook niet altijd even tactvol gereageerd. Toen ik kaal was door de chemo en ik medicijnen op moest halen, zat ik me te ergeren aan een ontzettend druk kind. Nou, eigenlijk ergerde ik me meer aan zijn moeder, die er niks van zei, maar flink met haar vriendin in gesprek was.
Het jongetje kwam naar me toe en schreeuwde: jij hebt een kale kop!
Ja, zei ik, weet je hoe dat komt? Ken jij het sprookje van Roodkapje? Ja, dat kende hij. Dus ik weer van: die grootmoeder had heel grote tanden hè, en weet je waar dat voor was?
Het jongetje werd al iets verlegener, en erkende dat de grootmoeder heel grote tanden had. En hij wist waar het voor was.
Ik trok een griezelig gezicht en zei: nou ik heb een kale kop, omdat ik alle kleine kinderen die schreeuwen, meteen onthou en dan vreet ik ze later op. Maar als jij nou lief bent, onthou ik je niet.
Het kind ging stil zitten. Ik hoop dat ik hem geen trauma heb bezorgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Delta,
NEE! Uitgesteld tot morgen! The Boss heeft een flinke verkoudheid en hoopt morgen weer fit genoeg te zijn, om het dan te geven! Gelukkig kon ik mijn zus op tijd bereiken, een halfuur voordat ze in de auto wilde stappen!
Eigenlijk ben ik er wel blij om, want ik ben door mijn rug gegaan. Je wilt niet weten hoe ik steunend en kreunend de boodschappen heb gedaan! Hoop ik morgen ook wat beter eraan toe te zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effectief wel, Delta en Gem, maar hartelijk was het niet. Ik had liever de moeder aangepakt en ik had spijt dat ik het kind angst aanjaagde.

Kinderen zijn in de grond lief en vol goede wil. Ik geloof oprecht dat ieder kind niets dan goed wil en van nature de wens heeft om te groeien. Net zoals wij wilden toen we klein waren.

Sterkte met je rug Gem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Ik heb lekker uitgeslapen, zoals ik me had voorgenomen.
Ik heb het dal achter me gelaten en werd wakker op de zonnige berghelling.
Dat voelt echt een stuk beter.
Daar ga ik nu lekker blijven rondlopen.
Naar het dal wil ik niet meer en de bergtop hoeft ook niet voor me.
Ik ga voorlopig eens genieten van deze berghelling.

Dan ga ik gezeten op de berghelling eens het draadje doorlezen en kijken waar ik op de feesttrein van kanjer Delta kan stappen.

Tot straks.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, wat een productieve dag moest worden, is op niks uitgedraaid. Maar wel een urenlang telefoongesprek gehad met mijn vriendin. Het onderwerp kwam op The Sound of Music, en toen hebben wij samen gezellig de halve soundtrack zitten kwelen door de telefoon. :moon::D

En nu is het bijna donker, dus da's een fraai excuus om er maar helemaal een luie dag van te maken! :P

Tapas, toen ik het woord damesdirectoire las, dacht ik meteen aan een soort antiek damesbureautje om brieven te schrijven en zo. Iets uit oude kostuumfilms. Blijkt het om een onderbroek te gaan. :huh:

Delta, ik voel me wel in de steek gelaten, hoor! Kan die trein van jou niet ff de Belgische grens over? :angry::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

directoire1

di·rec·toi·re

/dirEktwar/
de (m.); -s

(1926-1950) Fr., het kledingstuk is genoemd naar de periode van het Directoire (1795-1799)

eerste editie 1864

dubbelgangers

1
·
vrouwenonderbroekje met elastiek in de band en de pijpen

directoire2

di·rec·toi·re

/dirEktwar/
het; g.mv.

Fr.

eerste editie 1864

dubbelgangers

1
·
tijdens het Directoire heersende stijl
ook als eerste lid in samenst. als de volgende, waarin het tweede lid een meubel, een kunstuiting of -vorm enz. noemt
directoirekostuum, directoiremeubel

Zat ik toch in de buurt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eerst nog maar wat gegeten, maar hier ben ik dan.

Alle kiezen weer OK? Ik hoop van wel.

@Pippi,
:)

@BamBam.

@Water,

@Mick,

@Anna,

@Delta,
Ik ben al opgestapt en heb de weg naar de koffie en koekjes gevonden. Nu ben ik op zoek naar jou om je de hand te schudden.

@An, Karinneke,
Je niet verstoppen als het moeilijk wordt. Hier komen, samen helpen we je erdoor.
De afgelopen dagen hebben ze me hier door mijn dal geholpen en nu ben ik er weer bovenop.

@Gem,
Geniet je ook van je vrije dag?
Dat maakt die gremlins zo gevaarlijk, ze komen op die tijden dat je vroeger eigenlijk niet dronk.

@Francesca,
Zijn het lieve struisjes?

@Marjo,
Ben blij voor je kinderen dat ze weer opgeknapt zijn. Nu heb jij wel even rust verdiend.
Je bent niet de enige die met knikkende benen naar de receptie zal komen.

@Safi,
Vandaag stop ik geen tijd en energie in dat wat niet mijn zaak is.
Die moet ik mij maar eens eigen maken.

@Trui,
He, ik ben niet de enige die wel eens groenten stuurt.

@Spud,
Ik hou meer van Witte Donderdag. Betekent iets in de Katholieke wereld, maar weet niet wat. Klinkt iig positief.

@Benthe,
Dat kind zal zijn les wel geleerd hebben, hopelijk de moeder ook.

@Sammy,

@Kaia,
Ik moet bij jouw naam altijd aan een karatekreet denken. Heb je die daarvandaan of van elders?

@Tapas,

@Stien,
Iid zorgt een dip voor controleverlies en daar wordt ik dan boos en verdrietig om en zo sluit dan het kringetje. En dan vraag ik me af waarom stap ik toch steeds in dat kringetje? Afijn, ik ben er nu weer uit.

@Tolie,

@Kate,

@RV,
Vind je het jammer dat je Bruce Springsteen niet hebt aangestoken? :D
Weet je het is de tijd van het jaar voor verkoudheden.
Jan Smit kan ook nog steeds niet zingen. Zijn stem is nog niet geheel genezen, maar is op de goeie weg.

@Delta,
Trakteer je ook op een diner? Ik ben benieuwd!

@Fran,
Nu heb je zoveel woordenboeken doorgespit, maar geen enkele vermeldt daar even bij wanneer het directoiretijdperk was. Ik wist niet eens dat dat een tijdperk was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op verzoek van Corinne:

Het Directoire is een periode uit de Franse Revolutie, die duurde van 26 oktober 1795 tot 9 november 1799 en het Jacobijnse schrikbewind van Robespierre opvolgde als Voorlopig Bewind. De uitvoerende macht bestond tijdens deze periode uit vijf directeuren, die jaarlijks werden vervangen.

Voor de eerste maal in de Franse geschiedenis, bestond de wetgevende macht uit een parlement bestaande uit twee kamers:

De Raad van Vijfhonderd (le Conseil des Cinq-Cent) met 500 leden
De Raad der Ouden (le Conseil des Anciens) met 250 leden
De directeuren werden benoemd door de Raad der Ouden op basis van een lijst, opgesteld door de Raad van Vijfhonderd.

Op 18 Brumaire van het jaar VIII (9 november 1799) nam Napoleon de macht over met een staatsgreep. Hiermee kwam er een eind aan het Directoire en aan de Franse Revolutie. De periode hierna is het Consulaat, eerst met 3 Consuls, later met Napoleon als levenslang Consul. Deze periode eindigde door Napoleons kroning tot keizer, de tweede december 1804, waarop het Keizerrijk ontstond.

Met 'directoire' wordt ook een meubelstijl aangeduid die zich tijdens deze periode ontwikkelde. Het is een neoclassicistische stijl, en de opvolger van de stijl van Lodewijk XVI. De directoire stijl werd opgevolgd door die van het empire (de stijl van het keizerrijk van Napoleon).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...