Spring naar bijdragen

Woensdag 5 december 2007

water

Aanbevolen berichten

Eerst iets rechtzetten. BamBam gefeliciteerd met 15 maanden alcoholvrij.
Sorry hoor dat ik je 3 maanden te weinig gaf en je hebt het toch voormekaar.
Duizend maal excuses.
En nogmaals van harte gefeliciteerd.

Goeie middag allemaal,

Ochtend flink gewerkt, maar alles is nog niet klaar.
Morgen wordt dat extra werken in de middag.

Hoop dat jullie het allemaal droog gehouden hebben vanochtend.

Ik ga zo lezen. Het is al wel een lange draad, dat wordt veel werk.

Tot straks.

Aangepast, want nog zat ik ernaast met BamBams droogtijd.
Weer aangepast, nu definitief, want ik ga ervanuit dat BamBam het het beste weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

`Nee, forumgenoten, ik heb niet gedronken. Het is niet nodig dat iemand erop toeziet dat ik refusal neem, want dat doe ik wel heel braaf. Om de refusal in te nemen heb je slechts één moment nodig, trek in alcohol kan je echter de hele dag hebben en dat verdrijf je niet met refusal.
Ik ben somber, is dit nu alles? nooit meer?
Jullie hoeven dus niet bang te zijn dat ik ga drinken, maar nogmaals, dat komt door de refusal, en niet door mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tolie.. dat gevoel is ons niet onbekend... en door de Refusal heb je dus eigenlijk geen keus, wil je je gezondheid, cq leven niet in de waagschaal stellen... Maar dank zij die Refusal heb je nu wel de tijd om na te denken... wat maakt je zo mistroostig.. wat is er dat je eventueel zou willen? Kun je daar op de een of andere manier niet een stukje werkelijkheid van maken?? Laat je fantasie de vrije loop, Tolie, laat je gaan, maar dan de goede kant op.. Wees jezelf, drank is maar een vluchtweg die al na enkele minuten heel plakkerig en vervelend, bazig zelfs, aanvoelt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar alle waarschijnlijkheid, zou dat alles kunnen zijn Tolie, nooit meer!
Het is waar dat de dingen wat van hun glans verliezen, maar het is een helingsproces, dat kost tijd Tolie.
Per dag blijven denken. Alles rustig aan. lekker wandelen, niet te veel en te vlug willen!
Groetje:present: We leven mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KSKteam: ZONDAG de 25ste november 2007 it IS!!!

O lieve Tolie, was je je aan het terugtrekken, goed dat je er weer bent, want uiteindelijk zijn we hier natuurlijk 1 heel groot team, erover blijven praten hier is ZO belangrijk!!!
Zolang je niet drinkt, doet het er niet toe of jij of de refusal de baas is...al weet ik eigenlijk wel zeker dat JIJ het bent, want het is JIJ die beslist de refusal te slikken!
Sh*t voor je dat je je zo k*t voelt.....is het 'gewoon' een gevoel wat je overkomt/overvalt, of is er een andere trigger? Waarom ga je cocoonen eigenlijk? Door het te delen kan het een stuk sneller weer verdwijnen, of voel je je ongemakkelijk als je geen goed nieuws te melden hebt?
Sinterklaas of niet: weet dat je niet de enige bent met deze wisselende buien! Ik hoop dat je je heel snel weer heel veel beter voelt :present::rose: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tolie, je weet het zelf ook best wel... die eerste laten staan is nu even moeilijk... maar geeft achteraf zo'n fijn gevoel... daar kan geen borrel tegenop... kom op meisje... je moet wel, maar je kunt het ook.. laat die eerste staan. Wat maakt die eerste het leven meer waard geleefd te worden??? En als je al een antwoord weet, wat doet het morgen dan met je??? Jij denkt dan misschien even niet aan morgen, maar wij zijn er wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja maar Tollie, wat heb je nou aan alleen die eerste?
En ik denk dat bij stoppen ook een rouwproces hoort, echt.. eerst is er de euforie, kijk eens ik kan het!! en dan langzaamaan wordt het gewoon en ga je je afvragen of dit het nou is? en hoe het leven verder gaat zonder alcohol. Vergeet niet dat er heel veel verandert met het niet meer drinken! je komt toch in een soort identiteitscrisis en daar moet je echt doorheen, boos zijn, verdrietig zijn, janken.. nu na ruim 5 maanden voel ik pas wat rust komen en voel ik dat ik er vrede mee aan het krijgen ben. Ik verzet me niet meer.

Ik denk dat mijn ervaringen ook niet uniek zijn daarin, ben wel benieuwd hoe anderen die fases van het niet drinken ervaren hebben.
Wie weet kan je hier iets mee, leuker kan ik het niet maken helaas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En die ene overschat je vreselijk in je fantasie: het gevoel wat je ervan krijgt valt in het niet bij het gevoel wat je hebt als je hier weer even doorheen bent en met opgeheven trots kan voelen en zeggen: ik heb NIET gedronken! En daar doorheen gaan doen we hier samen: vandaag drinken we NIET, okay Tolie?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee en er is ook nog zoveel meer dan alleen maar die (zin in) JWW. Even ter opmontering ende afleiding nog een DS tip: Elite Beat Agents! En een hele grote knuffel van mij, zo eentje recht uit mijn hart die jouw even helemaal omsluit: {{{{{TOLIE}}}}} !

Ik moet nu avondzustertje gaan spelen, geef jezelf wat leuks, maak het gezellig warm binnen met lekkere dingetjes, desgewenst kunnen knuffels worden vervolgd vanavond als ik thuis kom ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, Soothe, ik denk echt dat wij een goed team zouden zijn. We verwoorden op verschillende wijzen hetzelfde verhaal, geloof ik.. nee, sterker nog... weet ik... En verschillende woorden met dezelfde boodschap zijn alleen maar fijn voor de pluriforme samenstelling van dit forum... Ik heb het nog niet eens over multi-culti... want een Marokkaan met een alcoholprobleem zal ons niet snel bezoeken... Jammer, want het probleem is lichamelijk gezien hetzelfde, maar cultureel gezien zal het heel veel weerstand ondervinden. Toch zal zo iemand boeiende discussies op kunnen leveren.... en nou heb ik het gewoon over ADB zijn maar ook wel een beetje over de oorzaken van A niet de B zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook iets Pippi, met drank ben ik meer speedy. Moet maar even zo!!
Een beetje inert, dus de boodschappen moeten nog.
Pippi mijn lijf wil het ook niet meer, de reacties nemen proportionele vormen aan!
Het is niet een beetje hoofdpijn. het is lijden!
Ga je goed Pippi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...