Spring naar bijdragen

Woensdag 12 december 2007

safidepafi

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

" Excuseer, maar als kind van 12 heb je volgens mij heel weinig zelf te willen, hoor. En nee, het is niet leuk om je te vervelen op school. En ja, ik heb me dood verveeld. Maar ik heb iets tegen dat pushen als het er misschien gewoon niet in zit. Voor wie wil je het dan zo graag? Voor je kind of voor jezelf? "

Beste Francesca, jij zat toch ook in het onderwijs meen ik me te herinneren. Nou, ik vind je opmerking over mijn kinderen inderdaad een beetje kort door de bocht, maar ik beschouw ze als goedbedoeld dus ik probeer e.e.a. uit te leggen, okee? Als je het niet wilt lezen, scroll je gewoon door.

Ik heb een Zoon van 12, inderdaad ja 12, die persé zelf naar tweetalig onderwijs wilde. Dat wil hij al drie jaar lang, waarom? Geen idee. Van mij hoefde het niet, maar alle leraren adviseerden het om het wél te doen. Hij moest toelatings "gesprek" doen wat bepaald niet mals was. Het schoolsysteem is pittiger dan gymnasium maar hij vind het fantastisch en gaat elke dag met plezier naar school. Pushen? Ik dacht het niet, ik zei nog "doe maar gewoon havo/vwo brugklas, mooi zat, en als het tegenvalt loopt hij geen deuk op". Nou daar ging Zoon niet mee akkoord. Ik ga wil alleen maar zeggen dat kinderen van 12 tegenwoordig al heeeeeeel goed weten wat ze willen. Vergeet niet dat ze veel meer weten over de wereld dan wij indertijd (ik ben van 63 dus zoveel schelen wij niet). Als laatste, ik wil NIETS dat niet goed voor mijn kinderen is. Ik moet overigens een hele smak extra geld betalen voor deze school omdat de boeken en de leraren extra duur zijn, dus voor de lol doe ik het niet. Noch voor de bluf want een gescheiden vrouw met een uitkering hééft niets te bluffen.
Zoon fietst elke dag meer dan 20 km van en naar deze school en heeft er LOL in. Op 50 meter achter mijn huis is ook een middelbare school, maar nee, hij wil persé tweetalig VWO. Mag ik hem dat dan niet laten proberen?

Als Dochter gaat nu in groep 7 gaat onderpresteren (een bekend gegeven bij meerbegaafde kinderen) vind ik dat je als ouder verplicht bent om uit te zoeken of het door de hoogbegaafdheid komt of door iets anders. Want: je wilt het BESTE voor je kind. Ze leert al drie talen NL, Engels en extra Spaans, op school, maar verveelt zich nog steeds.
Dat zijn kinderen die, als ze klassen over gaan slaan, emotioneel te onrijp zijn voor de volgende groep en daarom tegenwoordig extra werk krijgen, "meerwerk" heet dat. En dat willen ze dolgraag. Ze werken graag en hard maar het moet wel uitdagend zijn, anders gaan ze onderpresteren. Dat is beter dan een klas overslaan en met 11 jaar in de jungle van de brugklas terechtkomen. Daarom moet er een onafhankelijke psychologische test komen, omdat soms in andere gebieden bij meerbegaafde kinderen "gaten" zitten en daar kun je dan op inspelen, op school en thuis. Mijn dochter is overigen 12 uur per dag aan het sporten, vóór school, tussen de middag, in de pauze, na school, trainen, voetballen, hockeyen. Het is een STRALEND kind. En ik ben er trots op.

Ik hoef me niet te verdedigen als moeder voor deze beslissingen maar ik hoop dat deze uitleg het e.e.a. wat begrijpelijker maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, ik heb me ook vreselijk verveeld op school en twee keer een klas overgeslagen en ik ben ook nog van september dus ik zat met amper 10 jaar in de brugklas van het gymnasium.
Ik vond het een ramp. En als ik nu zie hoeveel plezier mijn zoon heeft, heerlijk.
Ik kon mijn school niet afmaken omdat ik nog nooit had leren "leren" maar gelukkig heb ik het (haha ééntalige VWO) wel gered.

En ik ben blij dat er tegenwoordig leerkrachten, psychologen en instanties zijn, die ieder kind op zijn of haar merites bekijken. En zo hoort het.
Kinderen zijn géén grote mensen maar hebben wel recht op aandacht en de goede behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Ik piep er even tussen om toch benthe een heel dikke gemeende proficiat te wensen!!!! Sorry, benthe dat ik dat daarstraks niet deed!! Kohtje heeft nog steeds niet van mijn soepje geproefd en slaapt nu alweer!! Ik hoop dat het morgen beter gaat met hem!! Hij doet jullie alvast veel groeten en ook een bravo voor benthe!!!

Aan mieke, wanneer zien we elkaar dan? Alsook aan ieder die me even wil zien terwijl ik in nederland ben!!

Veel liefs en tot later van knuffie!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verveelde me ook dood vroeger op school, maar ik heb in die periode mijn vaardigheden in het stiekem dingen doen (m.n. stiekem lezen) vervolmaakt, en om die reden heb ik nooit behoefte gehad aan extra werk of een speciale klas.
Ik wilde bovendien ontzettend graag gewoon één van de kinderen zijn, dus als dat extra werk of die extra klas me aangeboden was zou ik het afgewezen hebben omdat ik geen uitzondering wilde zijn.

Daarbij wilde ik ook heel graag ZELF alles doen en bereiken, wat ik wist dat mijn moeder tevreden zou stellen. Overigens zonder daarmee ooit haar goedkeuring te bereiken. Waarmee ik maar wil zeggen dat de grens tussen eigen wil en de wens degene te behagen die het belangrijkst voor je is in je jonge leventje op die leeftijd heel vaag is. Zo al aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo my man Ziza, what't up:D

Knuf, hoelnag blijf je in Nederland dan?

Mijn HM heeft andere plannen met me:( Ik zou morgen naar m'n sponsor maar ik word steeds zieker en zij belde net af dat ze ook ziek is. Pffff, hoef ik niet heen. Jammer maar ik zag er ook tegenop. Blijf ik nu lekker thuis. Heel veel zakdoeken volsnuiten...snotkuchsnotkuch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik zing nu wel; was ik maar bij moeders thuis gebleven, het het hier goed naar mn zin. We zijn alledrie ziek waarbij m'n vader het zieligst is:wacko: Ach ja, mannen...
M'n moeder lacht hem gewoon uit, hihi. Beetje zielig vind ik het wel, t'ouwe baasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met al dat geklets over over scholen en leerkrachten was ik gelijk helemaal in de stemming om nog even wat regels voor de receptie om te stellen :P die men dus bij Thema's over alcohol kan bekijken.

Zijn geen strenge regels want ik ben een lieve juf :) en ik heb ze ook niet helemaal zelf bedacht maar ik kreeg een suggestie van iemand over de waarborging van de anonimiteit tijdens de receptie. Dit is nl voor sommigen onder ons wel en voor sommigen niet zo belangrijk.
Dus zijn er toch wat regeltjes nodig, die erg redelijk zijn, om die anonimiteit toch te kunnen waarborgen voor diegenen die het WEL belangrijk vinden.
Ik hoop dat degenen die komen, zich er in kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Mijn dochter is overigen 12 uur per dag aan het sporten, vóór school, tussen de middag, in de pauze, na school, trainen, voetballen, hockeyen. Het is een STRALEND kind. En ik ben er trots op.

.

Hallo sorry zeg, maar hier schrik ik van, 12 uur per dag sporten? In hoeverre is je kind dan nog een kind? Wanneer speelt ze? Met haar vriendinnetjes? Wanneer heeft ze een moment van ontspanning?

Zonder je te willen veroordelen op je kwaliteiten als moeder overigens, snap ik dit niet.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens Benthe:

Ook namens mij van harte met dit heugelijke feit en ik duim mee dat al chemo/bestralingsellende binnenkort achter de rug is. Je hebt nu al zoveel ruggegraat getoond met het afkomen van je alcohol c.q. nicorette-verslaving dat het niet meer dan billijk zou zijn dat je nu beloond gaat worden met een lang en gelukkig leven. En dat wens ik je van harte toe. :present::present::present::present::present:

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja je moet het niet zo letterlijk nemen, haar sporten = spelen. Ze gaat om 8 uur naar school om nog extra te kunnen voetballen, in de pauze voetballen, tussen de middag met zijn allen op het veld, vreselijke lol hoor, en zogenaamde blessures die prachtig nagespeeld worden. Ze hebben allemaal officiële wedstrijdshirts met hun naam erop. Vaders die komen kijken geven commentaar: ja die-endie ligt o jee hij lijkt te worden weggedragen o nee hij staat weer op.......prachtig zo'n spel. Dat is ook spelen.
Ze sport drie keer per week 1,5 uur en in het weekend competitie maar dat is heel normaal. Er zijn kids die doen tennis 2 x per week 1,5 uur, hockey 2 x 1,5 uur en op zaterdag 2 x competitie en o ja ook nog pianoles.
Daarnaast doen we ook alle andere dingen, ze bouwen hutten, computeren, zitten op Hyves, bouwen achtbanen met Rollercoaster, spelen met sjoelstenen van de Plus door de kamer (één grote sjoelbak soms), maar bakken ook zelf appeltaart die ze verkopen voor het goede doel.
Wat ik bedoelde eigenlijk maar ik zie het wat te sterkt: ze zit niet 12 uur achter de boeken in boeien gekluisterd omdat dat van mij moet. Ze doet er nog van alles en nog wat bij. Ja 12 uur sport is overdreven, maar het kind is onwijs veel buiten, heerlijk toch?

Ze wil gewoon graag buiten spelen en voor mij is een potje voetbal sporten maar voor hun is het spelen. Snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...