Spring naar bijdragen

Donderdag 13 december 2007

water

Aanbevolen berichten

Wat gezellig Knuffie!

Net als Houtje heb ik me ook opgegeven voor de sjet-sessies en bericht gehad dat er eerst geïnventariseerd gaat worden wanneer mensen zouden kunnen, waarna het stil bleef. De sessies zijn dus nog niet begonnen. Ik heb me opgegeven omdat ik nieuwsgierig ben en denk dat ik wel een positieve inbreng kan hebben en ik houd wel van experimenten. Gezellig Houtje dat je ook meedoet!

Water bedankt voor je donderdag zonder-dag speciaal voor mij.. dat vleide mij zeer!! Ik ben een beetje bang voor de koelkast van de buuf vanavond maar beloof bij deze plechtig dat ik die vanavond niet open ga doen (mag een nieuw blikje kattenvoer aanbreken namelijk). Ik ben vanmorgen goed begonnen met hardlopen, eindelijk weer het hele rondje uitgelopen van bijna 12 km, het was zo mooi buiten, weinig wind, zonnetje erbij en mijn benen en hoofd hadden er zin in. Heerlijk langs het water lopen.. goed begin van de dag.. en zo meteen ga ik nog even een kwartiertje bij de katten van de buuf zitten, de arme drommels, het zijn echt nog kittens en dan 2 weken alleen in huis, en daarna ga ik werken en ben ik rond een uur of 5 weer thuis.

tot later dus en doe niks wat ik ook niet zou doen !!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje, dat vond ik ook van jou. Ik zou geweldig uit mijn slof zijn geschoten! Hulde.

Pippi, ik heb de mazzel dat ik een jonge goud- en zilversmid ken die de ringen naar ontwerp voor ons gaat smeden, en goedkoper nog dan wanneer we naar de juwelier zouden zijn gegaan.
Draag jij helemaal geen ringen? Ik heb er twee die ik nooit uitdoe en die hebben dan ook een mega-betekenis voor me.
Mannen en hints geven? Ik help het je hopen. Maar jouw lief heeft vast wel heel andere leuke dingen, anders was hij jouw vriendje niet.

Knuf, een fijne dag nog. En niet schor worden van al dat kletsen.
Denk jij nou nooit van een nederlander: wat praat die gek en wat gebruikt'ie rare woorden? Het lijkt soms net of nederlands superieur is aan belgisch. Terwijl nederlanders vaak veel meer leenwoorden gebruiken. Neem nou dit: een belgische zei laatst tegen me dat ze de was in de zwierder ging doen. Ja, centrifuge, dus. Ik vind zwierder veel toepasselijker.

En trouwens, heb ik vandaag Blacky gemist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah! Ik merk dat ik na 't lezen van 't draadje van gisteren behoorlijk boos wordt. Niet op jullie hoor maar op de so called experts in m'n leven.

Ik was een eigewijze leerling, had geen zin om dingen te leren die me niet intereseerde en waarvoor ik 't nut niet in zag. Op m'n vijfde moest ik al met zo'n psychiater gaan praten omdat ik 't hele huishouden van m'n moeder wilde runnen. Mam ga jij maar zitten ik doe dat wel. Ja! Tuurlijk! Al m'n hele leven gewend te zijn dat mannen gevaarlijke wezens zijn en een kind daarmee in 1 ruimte zetten. Het enige wat ik wilde was naar die speelkamer van hun want die was veel groter dan die ik thuis had. Dus gewoon lekker antwoorden geven met ja en nee zodat nergens op in gegaan kon worden en er meer tijd overbleef om te spelen. (had daar thuis weinig tijd voor want dan wilde ik voor mama zorgen)Zodoende heb ik 't stempeltje laagbegaaft gekregen. Fijn zo'n stempel, je bent dus dommer dan iedereen... Maaruh, hoe kon iemand mij dan verklaren dat ik wel 6 jaar lang die domme psych om de tuin geleidt had??? Alle experts hebben de hoop op mijn ontwikkeling opgegeven, behalve m'n moeder gelukkig, die zag wel potentie in mij en wist als ik echt iets wilde ik dat best kon. Jaren heb ik gedacht dat ik echt nog dommer was dan een achtereind van een varken, totdat let wel ik een IQ-test deed, 130, is dat dom???
Als er ook maar ooit iemand op die basisschool was geweest die mijn vragen van "waar heb ik dit later voor nodig?" Serieus had genomen en niet af gedaan met je moet niet zoveel kletsen dan had ik begrepen waarvoor 't was geweest en had ik heus wel m'n best gedaan.

Zo moest ik ff kwijt hoor! Niet dat ik er nu wat aan kan doen wat gebeurt is, is gebeurt. Maar dit riep 't wel ff op toen ik 't gisteren allemaal las. Die stomme ^*(^&%^R$(^ hulpverleners van vroeger, hoop dat ze nu wat beter zijn :D En trouwens het heeft ook zo zijn voordelen dat mensen denken dat je dom bent ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Varkens???
Pippi, even een verhaaltje. Mijn liefste zus was 24 jaar lang getrouwd met een alcoholist die haar mishandelde. Toen ze eindelijk de moed vond om te scheiden, heeft ze voor zichzelf een ringetje met diamantjes gekocht. Helemaal voor zichzelf dus.
Een paar jaar later ontmoette ze de man met wie ze nu nog steeds gelukkig is getrouwd, en dat ringetje heb ik van haar gekregen, dat doe ik nooit meer af.
Toen ik besloot om te stoppen met drinken, ben ik met mijn (toen nog wat wankele kop) naar de juwelier gestapt en heb ik voor mezelf een heel stoere ring gekocht. Dat is mijn stopring., en die wil ik dus ook nooit meer afdoen, asgodjeblieft.
Ik vind het dus helemaal geen raar idee om voor jezelf een ring te kopen. Omdat je dat gewoon verdient.

Tapas en Houtje, nou word ik toch ook wel nieuwsgierig naar dat tsjetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hei benthe en pipi,

Heel erg danke voor jullie complimentjes over mijn taaltje!! Vind ik echt lief van jullie!!!
Tja, ik vind jullie taal soms wat harder klinken dan mijn belgisch, maar ja, da's normaal, zeker??
Zo, nu gaan we een wandeling maken, we komen hier samen wel nog eens kijken vandaag!

Liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind geen ringen ook wat kaal. Ik ben 1.80 plus lang en ook ongeveer zo breed :D dus een klein ringetje trekt de aandacht.....
Ik heb toen ik ging scheiden symbolisch een zilveren ring gekocht ipv mijn trouwring, twee zilveren ringen (ze waren maar 25 euro in de uitverkoop) die door mekaar heen zitten. Eigenlijk model trouwring, maar dan twéé ringen. Die draag ik links. Mijn vriendin vond het zo mooi dat ze haar oude trouwrinng en die van haar ex (die had ze nog) ook door mekaar heeft laten smeden en met witgoud overdekken viel mee hoe duur het was en die is er zo blij mee. En mensen die ons samen zien (zij is 1.85 en ook zo breed) denkt dat we een relatie hebben, lachen !!!! omdat ze dezelfde soort ringen dragen......

En ik heb een joekel van een diamant geërfd van mijn oma maar in een antieke zetting, zeer onhanding en ook veel te klein en van mijn andere oma een ring met 7 kleine briljantjes die heb ik bij de goudsmid laten combineren tot één ring in overleg met Dochter (hij is later voor haar) met een gladde zetting zodat je er zelfs de auto mee kan wassen. Was een dure DURE grap maar ja nu lagen ze ongebruikt in de kast. Het is witgoud en ik ben er waanwinng trots op. Ik kreeg dat jaar een schenking en dacht daar gebruik ik het voor. Voor straf aan mezelf ben ik twee jaar niet op vakantie geweest om het bedrag te compenseren zonder te kinderen te kort te willen doen. Ik ben nou eenmaal onmatig streng voor mezelf. Zoals ik in alles onmatig ben.......

Alleen Beeee witgoud is zachter dan geelgoud en krast eerder...... dacht ik.

O ja en de parels natuurlijk ik ben van de parels hè als je mij ziet zonder parels, net of echt, dan ben ik ziek. Meer vreemde dingen heb ik niet :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat 't is, tegenwoordig wordt geloof ik alles meer onder een loep gelegd. In sommige gevallen misschien wel heel erg goed maar soms denk ik ook weleens "Hallo! Mogen kinderen ook nog kinderen zijn?"

Slissen mag tegenwoordig niet meer en als er kinderen zijn die gewoon wat meer tijd en aandacht nodig hebben of gewoon nog even willen blijven spelen lopen ze achter.
Ik zie 't nu hetzelfde met m'n neefje gebeuren, die heeft al de meest verschrikkelijke aandoeningen op z'n naam staan. Hersenen groeide wel maar hoofd niet, oogleden hingen dus er moest wel iets mis zijn met z'n hersenen. Hij is nu 5, een ontzettend eigenwijs jochie, dat heel duidelijk weet wat ie wel en niet wil. Erg gevoelig ook. Intussen zijn ze een beetje uitbehandeld want ze weten niet zeker of ie de dingen gewoon niet wil of niet kan. Ik zie mezelf een beetje terug in 'm ;)
Gelukkig luistert m'n schoontje wat meer naar d'r zoon dan naar de experts en vind 'm in alle opzichten gewoon een lekker ventje met of zonder achterstanden en weigert om mensen een etiket op te laten plakken.
Blijkbaar is z'n motoriek niet goed omdat ie niet wil fietsen maar met een muis bij de pc kan ie alles.
Wel een zware bevalling geweest maar moet dat dan alles uitmaken???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi RV,

Ik heb geen verstand van magnetrons, ik krijg ze meestal. Die ik nu heb werkt zeer prettig is een Samsung, erg makkelijk programma. Wel erg groot ;)
En zeer goed schoon te maken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaaaaahaaaaa Pippi: je had moet zeggentegen die kleuterjuf: kijk maar het is gelukt !!!!!

Natuurlijk draven sommige hulpverleners ook door maar je hebt als ouder toch ook je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je een GOEDE hulpverlener zoekt.

Mijn zoon had een depressie toen hij 8 was, het was vre-selijk. Hij wou alleen maar dood, en niemand hield van hem volgens hem. Naar de huisarts, naar bureau Jeugdzorg (dat is gratis) naar Altrecht, naar een speciaal Diagnostisch Team, allerlei intakes gehad, conclusie: een kind met een zwakbegaafde intelligentie, angstig met autisme. Advies: speciaal onderwijs !!!!

Ik nam er geen genoegen mee (toen ik uitgejankt was) en ben particulier gaan zoeken. Bij het Oppu in Huis te Heide terecht gekomen, daar heeft hij een intake gehad van 2-3 uur, nou zei die psychologe, het is absoluut geen zwakbegaafd kind, maar hij is zo in zichzelf gekeerd van verdriet. Hij heeft dringend hulp nodig. Dat hebben we gedaan (ikke dus, ex vond het niet zo nodig) Een jaar lang, elke week speltherapie, a 80 euro per keer, onvergoed, heb hemel en aarde omgedraaid bij de ziektekostenverzekeraar, maar nee, wel bij de belastingdienst, en kijk nou, daarna heeft hij een intelligentietest gedaan en er kwam een waanzinnig hoog IQ uit, én de conclusdie dat het een zeer gevoelige jongen is, kwetsbaar, verdrietig door de scheiding. Met pijn in zijn hart en lijf. Die niet meer wilde en dus "gewoon" en depressie had gehad maar het heeft overleefd en door de speltherapie zijn gevoelens heeft leren uiten.

En ik heb dat als moeder ALLEMAAL VOOR MEKAAR GEKREGEN door niet te rusten bij het eerste advies waarvan ik in mijn buik voelde dat het niet klopte........

En ik lees nog steeds ontzettend veel boeken over psychologie bij kinderen, ik help als hobbie andere kinderen die het moeilijk hebben en daar schijn ik nog goed in te zijn ook. Ik stel grenzen als het moet en soms ook niet. Ik leer elke dag meer. Over mijn kinderen en over mij zelf. En ik blijf onzeker ja, maar ik praat erover met andere moeders en daar leer je veel van.

Ik ben zelf als kind depressief geweest dus ik weet wat het is. Ik ben naar een opboedkundig bureau geweest voor Moeilijk Opvoedbare Kinderen waar mijn moeder in mijn bijzijn zoooooooo lang heeft zitten klagen over mij dat ik eigenlijk ook alleen maar dood wilde omdat ik zo'n last aan haar been was.
Ik ben meermaals van huis weggelopen, wonder boven wonder heb ik mijn school afgemaakt hoewel ik amper op school was. De pijn die DAT gegeven heeft, en de rest van de liefdeloze opvoeding gun ik NIEMAND en zeker geen kind. Ik moet en zal ervoor zorgen dat ik de verantwoordleijkheid voor mijn kinderen beter oppak. Dat ben ik aan ze verplicht. Zij hebben hier niet voor gekozen, ik wel, en het is mijn verantwoordelijkheid mijn taak goed af te maken voor zover het in mijn vermogen ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud oud zeer kan zo'n pijn doen! Een kus op jouw bambihartje, maar toch wel fijn dat jouw moeder wel in je geloofde.
Je bent nu niet meer dat gekwetste kind, al draag je dat altijd mee.
Je hebt jezelf al wel bewezen dat je niet dom bent, dus tijd om in jezelf te gaan geloven.

Maar als Houtje en Tapas en ik en nog een paar nou in die tsjet gaan zitten, dan valt er niks meer mee te delen want wij kennen de valk-uilen allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en Spud, als het kind slist en dat is alles en verder happy is en zijn tanden steken geen 5 centimeter uit dan beslis je als ouder gewoon om niets te doen en effe te wachten en dat is prima. Zo'n beslissing moet bij jou en bij het kind passen !!! En die schoonzus zou ik alleen nog maar recepten mee uitwisselen voor kerstdiners :devil: vreselijk zulke mensen die alles beter weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Benthe,
ik meen mij ook te herinneren dat je een onderbroek met Superman erop had! Moeten jullie een leuk setje geweest zijn, jij & je ex!
Zo, de toon van mijn dag is gezet, moet ik beelden van een zwoele Benthe met een woest aantrekkelijke ex in de lianen zwierend uit mijn hoofd zien te blokken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, dankje. Lucht wel op om ff te spuien! Was me vannacht echt ff op aan 't fokken.

Weten jullie wat me zo opvalt? Zodra er onzekerheid of depressie in een verhaal komt dan gaan ze meestal met laagbegaafd gooien. Zo raar!
Alsof je wanneer je niet meteen bij iemand door kan dringen deze laagbegaafd is ofzo???

Weet je houtje, je doet me aan m'n eigen moeder denken. Die heeft me ook altijd door dik en dun gesteund. En daar ben ik tot op de dag van vandaag ontzettend blij mee. Lees ik nou jou stukjes dan kan ik 't soms niet laten om d'r ff te bellen om te zeggen wat voor fantastische mam ze is geweest en is!

Lijkt me voor alle moeders erg moeilijk in deze maatschappij die overstroomd van perfect ouderschap en bemoeienis om bij je eigen koers te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Correctie Houtje, m'n schoonzus bevaart de juiste route, neefje hoeft niet meer als speciaal, interessant geval te fungeren in de wetenschap. En ze houdt 'm uit de etikettenopplak zone. Als ie zelf ongemakken ondervindt gaat ze samen met 'm een koers bepalen ;) Soms luisterd ze nog weleens naar mijn ervaringen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, spannend hoor! Lekker doen wat de tandarts je aanraadt! Je weet misschien wel hoe bang in ben voor de tandarts (ik ben onder behandeling bij een speciale angst-kliniek), maar als je een begrijpende, aardige tandarts hebt, is de strijd al half geleden!
Laat hem gewoon alles vertellen wat hij gaat doen (zo van: ik ga nu met een spiegeltje achterin kijken) óf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, wat goed van je dat je naar de tandarts durft! Laat de man/vrouw je goed uitleggen wat er gaat gebeuren, en geef het dan over! Ik ben ook erg bang, maar ik weet één ding: pijn hoef je tegenwoordig niet meer te lijden! (Niet in de tandartsstoerl dan toch!)
Het belangrijkste is dat je je tandarts vertrouwt!
Laat je het weten?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Estrella,

Nee hoor ik werk niet op het moment. Ben m'n taken van de dag een beetje uit aan 't stellen ;)

Goed van je een week niet drinken, hou vol zo!
Ik heb er i.i.g. veel aan om hier regelmatig te komen, ik hoop jij ook!

Groetjes,
Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht juist dat depressies bij wat slimmere mensen horen, juist omdat die vaak heel veel en diep over dingen nadenken. En zoveel nadenken en depressief zijn willen ze niet, dus gaan ze maar drinken want dan worden ze even heel dom en hoeven ze niet meer te denken. Met andere woorden, drinkers zijn heel pientere mensen die het niet zo goed aankunnen om heel pienter te zijn.
Ik maak er al weer (HALF) een grapje van. Maar ik geloof wel dat drinkers heel diepvoelende mensen zijn, vaak meer dan goed voor ons is.

Trees, die onderbroek heb ik stiekum door het raam gegooid, psssst, niemand vertellen hoor.

Ik ga even de deur uit, ontzettend lieve, immer boeiende mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...