Spring naar bijdragen

Maandag 17 december de laatste week vóór de Kerst

Houtje

Aanbevolen berichten

Spud, gefeliciteerd met 1 maand ADB! :present::D:present::):present::D:present:

Houtje, heftig en eerlijk. :heart:
Ik moet me nu goed staande houden en beseffen dat dit jouw levensverhaal is.

Afgelopen weekeinde was iemand zo lief boodschappen voor mij te doen.
Nu mag ik gaan koken, maar eerst een hele zak spruiten, van die lekkere
kleintjes afdoppen. :devil: En ik heb al zo'n hekel aan spruiten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 180
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Houtje,:heart:

Dank je, dat je mij zo diep in je innerlijk hebt laten kijken. Bij mij roept het ook gevoelens op, uit mijn kindertijd. Want bij ons was het ook niet altijd fijn. Maar ik heb er godzijdank, mee leren leven en het een plaatsje kunnen geven. Ook na jaren lange therapieën. Ik hoop voor je dat je, je derde alcoholvrije kerst, met veel plezier, gaat beleven.
veel liefs, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Houtje,
Dank dat je je levensverhaal met ons hebt willen delen.
Ik ben er stil van.
Ik vind je een geweldig mens, dat je zo door kunt gaan en in je leven zoveel warmte verpreidt.
Als ik denk aan jij als kind doet dat mijn hart erg veel pijn.
Kinderen zijn kwetsbaar, daar moet je voor zorgen.
Je bent een moedig en waardevol mens:heart:

Liefs van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag kransgenoten,

Spud, felicitados. Houje, indrukwekkend verhaal, ik wens je veel M,K en W toe, volgens mijn bescheiden opinie doe je het geweldig. Probeer daar ook van te genieten, dat je dat toch ondanks alles lukt. Ben er ook stil van, dus

allen, mach's gut und trocken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik weet niet hoe lang een ban per persoon duurt, de kortste geloof ik twee weken.

Houtje ik knijp mijn handen dicht dat ik dan wel een wat verknipte maar niet onmogelijke jeugd heb gehad. Het ergste lijkt me, dat je het aan niemand kon duidelijk maken. Is het voor jou nu mogelijk om iemand echt te vertrouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, da's 'n goeie, Mieke. Vast niet Dr. Rossi, want die zegt helemaal niks.
Nou heb ik vroeger gevaren, en ik denk daardoor let ik altijd vrij goed op alle "oplopers", wat er achter me gebeurd.

Nog ff over dat filmpje: leuk, maar ik denk toch altijd gelijk wat dubbel dan. Als het ventje zelf bij wijze van spreken uit de baarmoeder al naar de trekzak kroop, pas de problemes. 'n Mens z'n lust.......
Maar als ie op 4 jarige leeftijd al zo afgericht is........ Ik herriner me die Hollywood baby verkiezingen voor kindsterretjes enzo, pffffff.

De buitenspeler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vraag Benthe,

Ik kan mensen wel vertrouwen, maar het duurt heeeeeeeeeel erg lang en moet ook keer op keer door die mensen bevestigd worden, waar ze natuurlijk erg moe van worden. Bij het minste of geringste teken van "onraad" (wat ik dan zo beschouw hè) knip ik zelf meteen alle banden door.

Heel vreselijk, want ik doe het mezelf in de meeste gevallen zelf aan.

En door mijn ziekte ook en mijn ervaringen denk ik dat mensen de meest vreselijke meningen over mij hebben die ze wegens beleefdheidsredenen proberen te verbergen.

En ik ben doodsbang dat mensen denken dat ik mijn kinderen net zozeer te kort doe als ik zelf ben gedaan, dus ik ben eindeloos bezig om uit te leggen wat ik allemaal voor ze doe......en ik houd de hele dag preken tegen mezelf op weg naar de sport of zo dat ik NIET MAG PRATEN met andere ouders.

En nog wat, als er iets gebeurt wat een ander gewoon pech noemt, dan ga ik er meteen vanuit dat ik dat "verdiend" heb omdat het mijn "eigen schuld" is.

Ik voel me vandaag ook niet zo tof, en dat is dus mijn eigen schuld, omdat ik heb lopen klagen bij jullie. Had ik maar mijn mond moeten houden en braaf zijn. Dat is een stem uit het verleden, die ik niet stil krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.
Even teruggelezen. Poeh, Houtje wat een verhaal . En niet zeurderig! Je hebt het geschreven uit je hart.
Meissie, je doet het fantastisch, zo in je eentje en je bent het waard om in de bloemetjes te worden gezet!:present::present:x 100.
@ Stien, spruitjes doppen jag! Succes.
@ Benthe, beterschap!
Vanmorgen fris en fruitig op gestaan, goed gezind. Mijn ouders kwamen mij even helpen met soppen, dingen waar ik net niet aan toe kom. Ik heb bij de bakker lekkere gevulde koeken voor ze gehaald, je personeel moet je toch een beetje kietelen!B) Nou, het zijn twee schatten.
Nog een uurtje rust, dan is het huis weer gevuld met kinderstemmetjes en gaan we weer moederen!.
Vanavond naar de toneelvereniging, heerlijk toneelspelen, dus waarschijnlijk tot morgen. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je RV :heart: en iedereen :heart:.
Ik heb laatst voor het eerst aan mijn cursisten verteld waarom ik het werk dat ik doe alleen als vrijwilligerswerk kan doen. Ze begrepen er niets van. Het is mij niet aan te zien dat ik inwendig het zo moeilijk heb. Daarom vind ik het ook zo moeilijk om dit zo op te schrijven hier. Omdat ik meteen denk jaaaaaaaaaa :D die zoekt een reden voor een borrel.

Maar weet je, doordat ik van de meest vreselijke dingen nog een cynische grap kan maken, is het leven misschien te doen voor mij.

Een vriendin belde me (weet van mijn kerstproblemen) en vroeg wat ben je aan het doen waarop ik zei: die kl*** kerstboom staat tenminste. Waarop ze zei: Houtje, je bent weer helemaal in de kerstgedachte :light::D.

Kijk dan zit ik hier toch weer met een brede grijns en denk ja, dit is een leuk forum als je dat soort dingen kan delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede gremlinsloopnaardemaandag,

*Corinne: op deze kolonie ben je in ieder geval een heel speciaal miertje, eentje die ons allemaal individueel ziet, ook al krieoelen we nog zo door elkaar heen, en dit miertje hier zou willen dat ze wist waar bij jou het knopje zat om weer van het leven te gaan houden :sun:!

* Spud van harte met je hele maand!!! En nu volhouden hoor, want jij bent natuurlijk niet mij, maar ik ging over stag na 5 weken omdat ik op reis ging, en jij bent rond die tijd in kerst en oud&nieuw-sferen: blijft alert want 'uitzonderings-ende speciale gelegenheidsdenken' heeft mij weer snel terug bij af gebracht!

* Benthe, deze zuster maakt zich wel wat zorgen over jou: je bent iemand die altijd maar doorgaat, kopje omhoog & geen gezeur, maar wat jij niet allemaal meemaakt aan fijne en zorgelijke emoties/(be)handelingen de laatste tijd....tja dan zegt je lijf een keer: "hoho, ik ben er ook nog en ik wil even RUST" dus geef er eens helemaal aan toe nu en zorg goed voor jezelf, okay :present:?!

* Pippi heb je een fijn goedmaak-na-sms-oorlog-weekend gehad?

* Houtje wat een heftig verhaal en wat ben jij een fantastisch mens dat je ondanks -en ergens misschien ook wel dankzij- alles bent wie je bent!
Heb je er wel eens aan gedacht om een boek over je leven te schrijven?
En heb je er wel eens over nagedacht om na 15 jaar eens een hele andere therapeutische benadering te proberen? Ik begrijp dat je er niet aan moet denken om iemand anders weer je hele verhaal te moeten doen, en hoe lang het duurt voordat iemand je weer zo goed kent, maar een ander licht kan heel verhelderend werken.
Natuurlijk moeten we bepaalde dingen van onszelf accepteren, maar ik voel zo sterk dat er veel meer in jou zit dan jouw leven als 'lijdensweg die het liefst maar zo snel mogelijk op kan houden' te zien. In mijn ogen is het leven een grote leerschool met eindeloze klassen, die eigenlijk na je 40ste pas goed begint. We kunnen het tegenover het gekwetste kind in ons toch niet maken om ook als volwassene de rest van ons leven als slachtoffer door te gaan?! Gelukkig-zijn is de beste 'revenge'!
Natuurlijk heb je je verdriet, je pijnen, eigenschappen en dingetjes die ergens altijd zullen blijven, maar ik zie zoveel wilskracht in jou, je zet je punten als plichtstrouw, zelfkritiek, hoge eisen en minderwaardigheid op een positieve manier in als het om je kinderen en zelfs om je JWWgebruik gaat, waarom zou je ze niet voor jezelf in kunnen zetten? Want ik zeg je: je bent het heel erg WEL waard :heart:!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ga ik mij naar de dichtstbijzijnde supermarkt spoeden om brood te halen (nee, niet voor de eendjes) en Zoon komt dalijk thuis van zijn proefwerkweek Dag Eén dus die moet even verwend worden met Thee en Koek en Dochter komt daarna en die heeft op haar brandschone mountainbike, van het weekend helemaal gesopt, door een koeievlaai gereden dus daar moet ook wat aktie op gebeuren.

En verder stromen hier de kerstkaarten binnen en natúúrlijk moeten er ook kerstkaarten terug, ze zijn zelfs al gekocht, maar nu het schrijven nog hè.

Daarna moet er weer iets in de hongerige monden worden gestopt, de zolder hangt nog vol met wasgoed, Anna heeft gelijk, wasgoed is een vreemd iets. Het is net allemaal weg, je draait je om en het is er weer en hóe. Maar één ding is zeker, het is er altijd :D. De aanwezigheid van wasgoed biedt meer zekerheid dan de aanwezigheid van een positief banksaldo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een mailtje ontvangen van RJB en zal even een stukje hier kopieren

quote:

Ben nu ergens anders op het HH terrein en daar is geen internet.. Vandaar mijn afwezigheid op het forum.. Hoop er spoedig weer te zijn.. Wil jij iedereen de groeten doen? Met mij gaat het redelijk, naar omstandigheden.. Veel liefs RJB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,

Ik lees je verhaal en ik heb het zo te doen met het kleine meisje dat je was. Je bent een hele pientere vrouw dus je weet dat het kleine meisje in je veiligheid nodig had en dat niet heeft gekregen. Dat beschadigd je voor het leven.
Ik vul maar even in voor je dus misschien heb ik het wel helemaal fout maar je weet hoogstwaarschijnlijk verstandelijk wel dat je ontzettend waardevol bent maar als je het niet voelt heb je inderdaad een gat in je hart.
Wat ik heel positief in je verhaal vind is dat jij de negatieve cirkel probeert te doorbreken voor je kinderen.
Nu is het ver*&mde zwaar want dat is het om het alleen te moeten doen vooral als je hoge eisen stelt aan jezelf. Je weet dat ik weet hoe dat voelt. Kinderen kunnen een stootje hebben als ze weten dat
je van ze houd. Ik weet dat ik jaren echt wanhopig was omdat ik dacht dat ervan mijn kinderen niets terecht zou komen. Het is dan heel moeilijk om te vertrouwen dat het wel goed komt maar mijn ervaring is dat het in 99.9% wel goed komt. Ik sta altijd ervan te kijken wat mijn kinderen als waardevol hebben ervaren in hun jeugd. Het zijn de kleine dngen en de dingen waarvan ik denk dat ze volstrekt normaal zijn. Daar denk je zelf niet bij na want jij vind het zo normaal. Geloof mij opvoeding is een duursport
en volgens mij doe jij alles wat in je macht ligt. Meer kan je niet doen.

Ik voel met je mee en zou je zo een knuffel geven. Zorg je wel goed voordat kleine meisje in je?
Dus trek je aan de bel als je voelt dat het te heftig wordt? Preventief handelen als het nodig mocht zijn.
Ik heb nu 2x kerst met je gevierd en ik weet dat je het loeizwaar vind. Heel veel sterkte en toch een dikke knuffel:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo jouw lampje is bij mij ook geel:)

Karel is zie net dat je de dag voor kerst een mijlpaal hebt van 2 maanden..doorzetten hoor je bent er bijna!

En morgen hebben we Kate die het dan al weer 1 maand gered heeft om niet naar de JWW te grijpen.

En overmorgen hebben we een geweldige mijlpaal want dan is onze Stien 1 jaar alcoholvrij!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel blij dat het koken elke dag terug komt want ik doe het zo graag.
Benthe vertelde laatst dat als ze het weer over zou doen dan zou ze kok worden en dan heb ik nu ook...misschien een ideetje Benthe...samen een gezond alcoholvrij restaurant met voldoende keuze voor de vegetariër en vleeseter en allemaal heerlijk smoothies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...