sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Tapas, ik heb je even niet gevolgd, maar ben je nog steeds alle donderdagen droog doorgekomen. Je bent namelijk mijn voorbeeld, want je hebt(had) de zelfde drinkgewoonte als ik. Als al mijn sores voorbij is, dan word ik net zo'n kanjer als jou en Marieke. We zijn ( waren) bingedrinkers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Safi, fijn dat je terug bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Hallo,Ik weet niet zoveel te zeggen, nadat ik dit draadje heb gelezen. Maar ik wil gewoon even laten weten dat alles goed met me gaat. Fijne dagen voor iedereen, Gem, Water, Dani, Marion, Haddock, Soothe, Anna, Houtje, Benthe, BB, Corinne, Safi, Trees, Pippi, Blacky, Anjo, Ferry, Joann, Charlie en wie ik vergeten ben ik mis jullie wel en kom wel weer eens posten.liefs Quera Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Hallo allemaal,ik heb een leuk AA feest gehad. Eerst het serieuse gedeelete en darna BINGO. Lachen was dat. Was zo druk als een potje met peren maar nu een beetje uitgeraasd.Hier al weer veel topics aan de orde geweest.Ik weet nog niet of ik naar de meeting kom maar...Eerst de receptie en dan pas de vergadering zou ik een goed idee vinden. Ik denk dat bijna iedereen het heel erg spannend vind om te komen en de wetenschap dat een groepje al 2 uur de tijd heeft gehad om kennis te maken zou ik best lastig vinden.En Tapas, ik begrijp dat jij hier niet zoveel moeite mee hebt maar het gaat juist om de mensen die er wel moeite mee hebben, lijkt mij.En ik begrijp dat gevoel waar Trees over schreef heel goed. En ik kan me Dani en Pippi hun gevoelens ook voorstellen. Zij zijn niet gevraagd dan kan ik me voorstellen dat daar een bepaald gevoel bij zit. Tuurlijk is dat hun gevoel en zegt dat iets over de mens die dat gevoel heeft, zo werkt het altijd. Zo zou ik me ook gevoeld hebben als ik niet was gevraagd, dan had ik me buitengesloten gevoeld. Of dat nou wel of niet terecht is doet er niet toe.En iemand kan zich ook afvragen waarom de vraag niet gewoon op het draadje is gezet. Maar ja, een mens maakt keuzes en kan niet altijd overzien welke reacties dit mogelijk kan oproepen. Ik ben ervan overtuigd dat Safi met de beste bedoelingen de vraag via pb's heeft gesteld en de vraag niet op het forum heeft neergelegd.Maar laten we niet vergeten dat we allemaal alcoholist zijn, allemaal mensen die erg gevoelig zijn en kwetsbaar. Als iemand dan ergens niet voor gevraagd wordt kan dat heftige gevoelens opleveren.Dani, je was al moe en uitgeput, ik hoop je gauw weer te mogen verwelkomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 zit even wat anders te doen. kom over een kwartiertje terug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Is het belangrijk dat ik dit weet Corinne? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Pip, mn complimenten voor je reactie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Waarom zou het voor jou niet van toepassing zijn Pip? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Estrella Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 @ houtje en benthe: ik was vorige week met goede vrienden uit die weten dat ik bij de aa zit. Het was dus vanzelfsprekend dat ik niks dronk. Morgen ga ik ook met goede vrienden uit, maar aanstaande donderdag ga ik met iemand die uit die ik niet zo goed ken. Ik zal dan dus inderdaad 1 van de tips gebruiken Daarstraks ging ik wat drinken op mijn werk en nam ik frisdrank, en er kwamen al direct reacties van m'n collega's: de wijn ligt al koud voor je, waarom neem je geen alcohol etc. Ik heb toen verteld dat ik gestopt ben met drinken, omdat ik het beu ben om dronken te zijn. Volgens namen ze het allemaal niet zo serieus, maar ik weet voor mezelf dat ik er nu echt voor ga. Over een tijdje krijgen ze vanzelf wel door dat ik niet meer drink.Verder werd ik vanmiddag weer eens geconfronteerd met wat voor een reputatie ik heb: een vriend vertelde aan kennissen dat z'n vriendin vanmiddag met mij de stad in zou gaan. Toen hoorde ik van hem dat hun reactie was: "is het niet een beetje vroeg om te gaan zuipen om 4 uur?" Dat kwetste me echt enorm, omdat ik hun al verteld had dat ik gestopt ben met drinken (ik heb ze niet van de aa verteld). Tja, ik weet dat het gewoon een kwestie van geduld is. M'n reputatie van dronkenlap heb ik niet na 1 week gekregen, en deze reputatie zal ook niet na 2 nuchtere weken al verdwenen zijn. Tijd heelt alle wonden, hopelijk ziet iedereen mij binnenkort weer gewoon als de nuchtere mij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Pippi ik ben blij dat je er weer bent...ik had de reakties van jouw en Dani wel verwacht hoor...niet in het bijzonder van jullie maar gewoon in het algemeen van mensen.Ik denk dat we maar een reaktie op de discussie van de receptie moeten zetten om te zien of we eerst gaan vergaderen of eerst de receptie doen.Dan kan iedereen die naar de receptie gaat aan de telling meedoen en meeste stemmen tellen.Mijn reden om de vergadering eerst te doen was omdat ik me kan voorstellen, dat ik na de receptie nog wel met enkele mensen waar ik me erg toe aangetrokken voel uit eten te gaan. Maar dit is mijn idee er is nog met niemand een afspraak gemaakt want ik ken jullie allemaal alleen maar virtueel...misschien wil er wel helemaal niemand met mij uit eten!!Dus mensen die naar de receptie komen...geef even je mening op de discussie van de receptie zodat we achteraf kunnen tellen.Tja en dat sommige schrijvers in de verdediging gingen Pippi is omdat we ook maar mensen zijn, misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Gaat goed, Estrella! Houden zo!Mensen, ik ga uitloggen, vind het effe genoeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Ik ga ook maar uitloggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Waarom zou je de meeste stemmen laten gelden. Het is geen voetbalspelletje ofzo. Laat het es ff bezinken en neem de twijfels van mensen serieus. Er hoeft niet meteen een oplossing te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Q, jij ook fijne, warme dagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Q Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Bedankt Trees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Q,Ik ben heel blij te horen dat het goed gaat met je.Mocht ik niet meer tegenkomen voor de feestdagen: heel prettige kerstdagen en een goede jaarwisseling en moge 2008 een gelukkig jaar voor je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Estrella, goed van je meid.En helemaal waar wat je schrijft. Je reputatie zal niet meteen veranderen.Ik was ook altijd de eerste die een biertje besteld of een rondje ging halen. Het heeft tijd nodig, ik moet zelf wennen aan m'n nieuwe gedrag en anderen hebben dar ook tijd voor nodig.Actions speak louder then words.Weltrusten voor de mensen die gaan slapen. Ik ga zo beetje opslomen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Estrella Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 @ cpas: mijn tentamens zijn gelukkig redelijk goed gegaan had ik echt niet verwacht,maar blijkbaar heeft het zin gehad om de afgelopen 3 weken keihard te blokken. hopelijk lukt het bij je zoon ook allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 BamBam,Zie mijn bericht van 22.43 uur.Fijn trouwens dat je weer genoten hebt bij de AA-ers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Safi, je schrijft dat Tapas morgen zes maanden droog staat. Tapas heeft toch laatst gedronken of ben ik in de war? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 @Estrella,Confronterend voor je. Heel goed dat je ze nu allemaal gaat laten zien hoe die andere, de echte, Estrella eruit zien en hoe die zich netjes weet te gedragen.Volhouden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Nee Bammetje, je hebt gelijk. Tapas is laatst ten onder gegaan op een donderdag avond, zo'n 4 weken geleden, maar ze vecht wel weer hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 BB..ik zeg alleen dat we morgen drie feestvarkens hebbenDat Tapas morgen 6 maanden ADB is op Tapas haar manier is goed genoeg voor mij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Pippi, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 december 2007 Rapport Share Geplaatst 21 december 2007 Estrella,Voor het tentamen heeft hij een 6.8. Minder dan hij verwachtte.Voor dat van vanavond weet hij natuurlijk nog geen cijfer. Daarvoor zal hij moeten wachten tot na de kerstvakantie. Hij vond het zelf wel goed gaan.Hij werkt er serieus aan. Hij wil dit jaar al zijn tentamens halen. Dus zijn motivatie is wel geruststellend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden