Spring naar bijdragen

Zondag 30 december! Het is bijna 2008!


Leeuw

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Is dat een Schots gebruik Safi? Ik denk dat het op de hele wereld wel zo is, tenminste dat gevoel om schoon schip te maken als je het nieuwe jaar in gaat. En met schoonschrobben van mezelf bedoel ik dan ook de hele mikmak, scrubzout, maskertjes, voeten gepedicuurd, handen gemanicuurd. Met zemen en poetsen zal het iets minder fanatiek zijn, maar zo vuil is het hier nu ook weer niet.

Albertina, ik vier de jaarwisseling al zo'n 15 jaar traditioneel alleen, dus ik kom vast wel even kijken of er nog iemand een glas Jip-en-Janneke champagne met me wil heffen.

Overigens weet ik wat ik eet, morgen. Borsjtjt. Ik keek net in mijn wereldkookboek en dat vond ik meteen zo leuk klinken, dat ga ik maken. Met stokbrood en kaasjes.

Trees ik vloog KLM. Het eten was best. Het enige dat mij ergerde was dat je ongeveer een kwartier voor de plee moest wachten voordat je kon plassen (1 wc op ongeveer 100 mensen) en dat die wc ook heel erg stonk en vies was. Maar dat overleeft je zoon vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik ben al wel een tijdje ingelogd, maar was even bezig met de wie is wie.
Het is gisteren dus allemaal goed gegaan. 'k Was er wel moe van, van al die drukte.
Ik heb vannacht ook goed geslapen (Gem, dank voor de tip). 23.44 kroop ik onder het dek en vanmiddag 14.40 werd ik wakker, uitgeslapen.

Nu is het weer bijna etenstijd, ik ga wel even wat lezen hier, eten, Spoed kijken, natuurlijk ook de was de nodige aandacht schenken (dit voor de washaters ;) ) en dan zie ik wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bnethe ik kende dat gebruik niet totdat ik mijn man tegen kwam.Ik ruimde het huis wel op maar dacht er niet zo bij na, nu is het meer een ritueel...alles moet schoon ( nou ja zoals wij dat hier doen dan hoor, met de franse slag;) ) En we moeten schone kleren aan en gedoucht en al voordat het nieuwe jaar begint.

Kne het van huis uit ook niet maar ja dat is alles altijd brandschoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat Blacky een beetje een punkertje is en haar vriendje ook maar ja nu maak je me wel nieuwsgierig Trees. Ben je in de war doordat ze over haar verven begon? Daardoor denk ik dat het een stel punkertjes zijn en dat zijn haar blond wordt.

Tina mag ik je zo noemen?
Ik denk dat dit een goed tijdstip is om je hobby van koken weer op te pakken, want je zult veel tijd omhanden hebben, die je normaal verzoop zal ik maar zeggen. Maar daar weet jij alles van met je 10 jaar stoppen. Kan je daar eens wat over vertellen hoe je dat hebt gedaan en hoe het voelde en waarom je weer begon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, ik ben eindelijk ingelezen hier (alleen vandaag hoor!)

Ik kan me wel vinden in CASA...al is dit vandaag niet mijn 1ste dag maar mijn 7de...

An, bedankt voor je welkom hier, en ik ga morgen ook oliebollen bakken, samen met mijn dochtertje, en worstebroodjes maken.

Sandra, goed besluit van je om thuis te blijven, toppie!

Estrella, je maakt me jaloers, dat je uit kunt gaan zonder te drinken, dat zou ik echt niet kunnen. En eigenlijk hoeft dat uitgaan voor mij niet meer zo, de laatste jaren.

Trees, heel veel sterkte!

Benthe, wees maar blij dat je lekker hebt gescholden, beter dan een borrel pakken toch?

En als ik nog iemand ben vergeten: Heel veel succes, sterkte, of wat je dan ook nodig hebt.

Ik ben blij jullie te mogen leren kennen, voelt als een warm bad hier, ik zal zeker nog van me laten horen.

Veel liefs, Cacao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goddank drink ik NU niet. Wat een gedoe hier zeg. En wat een drukte! Vanmiddag ook weer ff kunnen slapen en ben nu zo fit en fris als wat. Mijn man dus niet, heeft flink aan de wijn gezeten en werd behoorlijk vervelend. Ik ga dag 2 dus echt halen en voel me zowaar trots. Ik heb er zelfs zin in om oudjaar sober mee te maken, maar wel lekker te eten en gezellig maken.
In tegenstelling met een aantal van jullie heb ik hier de tent bomvol zitten. Ach, je moet er uiteindelijk zelf iets van maken. Maar jullie zullen me denk ik morgen toch wel tegen komen hier op het forum.
En wat te koken.... kwamen wel al lekkere ideeen langs. Maar ik wil iets simpels, veel en lekker....geen hutspot dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjips, 't is al kwart voor 7...Heb nog niet gegeten, dochter is naar de bios met een etentje bij de Mac, en ik was druk lezende hier.
Hond voelt zich inmiddels lichtelijk verwaarloosd en loopt hondekwaad uit te halen...
Wel lekker tijdverdrijf hier, maar ik ga even wat (makkelijks) eten hier, want uitgebreid koken doe ik (nog) niet voor mezelf, al vind ik koken erg leuk, vooral ook indisch :)

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook wel handig Trees, zo zit ik naar een voetbalwedstrijd te kijken met heftig commentaar en dan weer zit ik te giechelen met hem. Tja, kwa uiterlijk is hij toch wel een hij. Misschien vindt hij het ook wel leuk dat hij mij naar behoefte kan aanpassen, we zijn gewoon twee kameleons voor elkaar, wellicht. Leuk dat je dat zo zegt, naar behoefte aanpassen, ik schoot daarvan in de lach.
Het helpt ook dat wel elkaar al kennen vanaf dat ik 14 was en hij 27. Toen hadden we nog niets met elkaar, maar wel een zeer grote sympathie die altijd is gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ay ay ay ik lig plat van het lachen met jullie berichten ;)
safierke ikke punkerke ppfff denk het niet , zit niet in mij eerlijk gezegt draag ik zelf nog geen oorbel , denk dat ik meer richting hells angels gaan want ik heb wel twee tatto's waar dat vertel ik nog lekker niet
benthe wat is een hermafrodiet ??
wie zegt dat blacky geen man is , en mijn partner een vrouw ;)
nu een ding is zeker blacky gaat nog niet met de billen bloot .
kleurtje van partner is niet geel , niet groen of rood maar gewoon bruin om de grijze te bedekken .
albertina fijn dat je al denk aan de leuke zaken die kunnen komen .
safi ik aprecier het wel dat je aan mij dacht , maar ik ben eerlijk he , het voornaamste is dat ik den eerste laat staan .
trees ik ben in febrauri 2006 van valencia -charles de gaulle naar centenair japan gevlogen koste mij 850€ heen en terug en het eten en drinken vloog mij rond de oren , neen geen sterke drank want ik was toen reeds gestopt met alcohol tedrinken , maar wel veel kohi
mensen spoed komt er aan , corinne gezellig kopje koffie erbij ;)
hoe zou houtje het gestelt hebben ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safi,

Tja het is eigenlijk een heel verhaal, echtscheiding verdriet en gevlucht in de drank.
Dat blijft natuurlijk niet goed gaan en ik werd maar zieker en zieker, baan kwijt en toen hulp gezocht bij de riagg. Ik moet zeggen ik heb vreselijke massel gehad met de therapeute die ik daar kreeg.
Ik heb me toen ook aangemeld bij de AA en dat heeft er zeker toe bijgedragen niet meer te drinken.
Na een jaar niet meer te hebben gedronken heb ik een jaar dagbehandeling gedaan bij een therapeutisch centrum, moet je je zelf voor aanmelden en met een zeer goede motivatie komen om aangenomen te worden.
En Ik had geluk werd daar aangenomen en heb er waanzinnig veel geleerd.
Toen het jaar voorbijwas op het centrum ben ik weer een baan gaan zoeken en ja ook dat is me gelukt.
Tja en ineens dacht ik na 10 jaar weer sociaal te kunnen drinken ik weet het nog goed mijn vader werd 75 en wij hadden een feest voor hem geregeld.........dus ik dacht neem een wijntje had ik dat maar nooit gedaan!!!!!!!!! Het was natuurlijk niet zo dat ik meteen weer dagelijks aan de drank zat maar het sluipt er toch weer in het gaat je leven weer beheersen.
Nu heb ik het afgelopen jaar een ernstige depressie gehad dus je begrijpt het al nog meer drank.
Dat doet er geen goed aan, dus heb ik besloten ye stoppen niet meer met de AA want daar wordt veel gekonkeld en geroddeld, nee ik denk dat ik op dit forum op de goede plek zit dat merk ik nu al op de 1e dag.
Voor nu genoeg over mezelf,
Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...