Spring naar bijdragen

Zondag 30 december! Het is bijna 2008!

Leeuw

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna,

Een recept wat het altijd goed doet als je toch de olie heet hebt. Kleine gehaktballetjes maken met daardoor fijngesneden uitjes en kruiden. Platdrukken , even door het oliebollendeeg en dan bakken. Een combinatie die je niet verwacht i.p.v. al die zoetigheid. Kun je eventueel fijnprakken met een vork om er iets makkelijks eetbaars van te maken. Geen poedersuiker erover doen ;).

Dani

Oeps .... en wel als laatste bakken anders proeft elke oliebol naar ui.

Wat dacht je anders van een huzarensalade? Hoef je ook niet voor te kauwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vuurwerk is wel rot maar gelukkig duurt het geen dagen. Je hond niet troosten, niet aanhalen want dan bevestig je de angst. Gewoon negeren, hoe moeilijk ook. Misschien lekker ver met ze lopen op een plek waar geen vuurwerk is. En ja zielig blijft het wel. Die van mij vinden het ook niet leuk maar zijn morgenavond ergens waar weinig tot geen vuurwerk zl zijn. Gelukkig voor hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees je raad het nooit maar weet je wat iemand me hier als kalmering middeltje voor je hond beschreef toen ik vanochtend aan het wandelen was. Een bakje advocaat met slagroom!! Stel je voor alcohol aan je hond geven. Ja want dan sliep je hond lekker door alles heen en werd de volgende dag wel een beetje duf wakker..nou ja...je hebt ook mensen...maar ik zag zijn rode neus wel...dus die gaat zelf natuurlijk ook lekker aan de pimpel:P

Estrella..ik heb mijn verhaal hier al vaak verteld dus wie het al heeft gelezen en er flauw van is...scrollen maar.
Ik kwam op mijn 27ste een Schotse man tegen op een Duits eiland, waar ik werkte om bij mijn vriendje weg te zijn, waar ik al 4 jaar mee samen woonde en zoop.
Deze man werkte in hetzelfde restaurant als mij als afwasser, normaal was hij loodgieter maar hij was een Schotse vriend aan het bezoeken die ook op het eiland werkte. Toen we een keer aan de praat raakten zei hij tegen mij: Je bent alcoholist, dat weet ik want ik ben er zelf ook eentje.
Ik had het gevoel dat ik thuis kwam dat iemand me voor het eerst zag. natuurlijk geloofde ik hem niet gelijk want ik lag toch niet in de goot. maar natuurlijk wist ik van binnen dat hij gelijk had want ik zoop van 2 uur smiddags tot diep in de nacht. Ging elke nacht bezopen naar bed en meestal ging ik wel OUT.
We zijn van af die dag nooit weer uit elkaars armen geweest, nou ja een klein paar maandjes toen het cruciale punt er was, gaan we stoppen of gaan we door. Maar we hebben de eerste 9 jaar zoveel gezopen en drugs gebruikt, speed, trips,weed, hash dat ik er nu voor altijd genoeg van zou moeten hebben. Toen een van ons bijna dood was door ons misbruik van ons leven was de maat vol en wisten we dat we iets moesten veranderen. We zijn in een bus gaan wonen en hebben in Europa en Marokko op muziek festivals gestaan en gewerkt en gereist, we hebben druiven en, perziken, sinaasappels en kersen geplukt. We hebben van de straat gegeten, nou ja de vuilnisbakken dan, gebedeld maar we hebben de laatste elf jaar voetje voor voetje en beetje bij beetje geleerd om liever voor onszelf te zijn, om van onszelf te houden i.p.v te denken dat we niets waard zijn dus ook niets waardevols hoeven te doen.
Nou ja dat was het zo;n beetje...zowel mijn man als ik komen uit alcoholistisch nesten dus slecht voorbeeld deed slecht volgen. Maar ik heb wel geleerd dat ik daarom nog niet mijn leven hoef te verpesten.
Het klinkt nu allemaal wel een beetje erg zwaar.
Ik heb in de laatste 20 jaar ook erg veel gelachen, geleerd en heb ontzettend veel mooie plekken van europa gezien en heb er op geleefd, veel mooie lieve mensen ontmoet en veel daklozen een maaltijd gegeven. Ik heb geleerd om zonder geld of luxe toch gelukkig te zijn en te kijken naar het NU.
Omarm het als het op je weg komt, vrees niet en u zult vinden...go with the flow en meer van die hippie shit;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel safi.
Na het lezen van de verhalen van Tina en jou zat ik te denken hoe het bij mij zat.
Ik begon te drinken toen ik een jaar of 18 was en meestal op feestjes, puur om mee te doen. Toen ik op mijn 23ste ging werken begon ik thuis te drinken, ook hoofdzakelijk om stoerdoenerij. Tot mijn 34 dertigste dronk ik om de zoveel tijd me lam, daarna ontmoette ik mijn huidige vriend . Door hem ben ik steeds minder gaan drinken, maar de bingeperiode bleven komen. Ik moet wel zeggen dat ik dit jaar het minste heb gedronken sinds mijn 23ste.
Naar mijn gevoel wordt het steeds minder, jammer van de maand december want in deze maand ging het mis.
Eigenlijk is mijn bingedrag want mij zeer stoot, als ik die buien niet had, zou ik nooit drinken en ik zoek een methode om alert te zijn.
Een bingedrinker wil eigen niet geloven dat ze een alcoholist is omdat ik niet elke dag drink en weken er zonder kan dat zit me behoorlijk dwars, maar na harde lessen weet ik nu dat ik alcohol totaal niet kan verdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het worden dus Taco's, heb alle ingredienten opgeschreven. Goed idee, lijkt me zalig en gezellig.
Gem en Dani bedankt dus.

Zelf maak ik appeldingen, heerlijk.

Wat ook lekker is, plakjes bladerdeeg vullen, met zoet of hartig, of fruit. Even in de oven en smullen.

En wat ik met mijn hond doe?! Ik ga met hem in de woonkamer op de bank zitten (grote hond) met een groot stuk worst en daarmee houdt ik hem dus rustig, sorry, hij is een haar/zij.

Manlief ligt zijn roes uit te slapen. Gisteren zei iemand, wie o wie, kijk eens naar het effect dat drank heeft, nou ik heb goed opgelet. Eerst kreeg hij een rooie kop, toen werd hij vervelend en nu ligt hij te slapen. Zal morgen ook wel zo gaan. Maarja, genoeg ander volk over de vloer.
Fles wijn staat hier open, maar moet toch maar weer leren daar anders mee om te gaan. De afgelopen maanden heb ik daar te zeer naar zitten kijken en het werkt niet en het verandert hier toch niet.

Anonimiteit en AA. Als je jaren achter elkaar in een bepaalde plaats naar de AA gaat dan kan het niet anders dat je mensen op straat tegen komt van de AA. En dat vond ik op een gegeven moment wel erg spannend worden, want je legt daar toch wel je ziel en zaligheid bloot. Maar de eerste jaren was het een openbaring voor me en als iemand echt vast zit zou ik zeker AA adviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB en Safi :heart:

Ik weet dat ik het niet wil. En ik ben wel meestal blij, maar niet altijd. Ook hier trekken de emoties soms rauw door de keel, maar ze trekken ook weer voorbij en ergens voelt het goed. Tranen kunnen zomaar snel opwellen, en dat is oke. En gisteravond was ik weer jaloers maar ik heb ook vreselijk gelachen en mijn man gaat toch lekker met mij mee naar huis! Het zit vooral in mijn eigen kop. Vandaag zei hij iets liefs tegen me en dan weet ik toch genoeg.

Weet je, ik heb de afgelopen 2 weken de bemoedigende berichtjes van de mensen hier aan mij geprint en onder mijn bureaumat gelegd. Af en toe lees ik ze en dat doet me zo goed. Emotionele muts ben ik soms.

Ik ga zo lekker voor de tv zitten en relaxen.

Gem, goed dat je gisteren je gedachten niet hebt uitgevoerd, het blijft een valkuil he, samen gezellig wat drinken. Maar gezelligheid zit niet in drank, alleen denkt je lichaam en geheugen dat soms nog. uiteindelijk zal dat toch wel slijten.

Trees, ik hoop dat je snel wat van je zoon hoort, en zorgen kun je je elk moment maken dat hij weg is. Helpt niks. Maar wel lief van je.

Fijne avond allemaal!

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar straks op het nieuws gehoord dat er morgen geen vuurwerk zal zijn te brussel , hoofdstad van belgie .
voor mij hoeft het niet vuurwerk maar ik vermoed dat het sijtig is voor de mensen welke het wel leuk vinden .
blacky is niet een of ander buitenaards wezentje , maar wel een raar wezentje ;)
tipje van de sluier bij mij past een liedje van robert long ;)
kate bij mij komen er ook soms rare gedachten , het beste is de gedachten op iets anders te zetten .
bambam raar dat jij dat schrijft van dat grijze kopje , ik heb ook een beetje grijze maar geen haar op mijn hoofd die eraan denk ze te verven , wat ik wel denk is dat ik liever ineens grijs zou willen zijn , en niet beetje met beetje .
safierke ik ben een gewone belgische meid , maar met wel een enorm spaans temperament wat inhoudt dat als ik praat ik handen en voeten erbij gebruik ole ole dale que dale :rose:
sandra ivm alcoholist het is niet om de hoe veel keren men drinkt , maar wel hoe men drinkt , als men de eerste neemt en dan niet eer kan stoppen denk ik dat men een probleem heeft .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, gunst, wat fijn dat we niet in hokjes gaan denken. Ik dacht al, ik word vast doodgesabeld omdat mijn aanstaande een hermafrodiet is en ik een boomgnurkel.
Blacky, hermafrodieten zijn tweegeslachtige wezens. Daar ben ik er ook eentje van, ik heb veel vrouwelijke en ook veel mannelijke eigenschappen in me, dus eigenlijk maak ik een grap over echte hermafrodieten. Wat dat dan ook zijn, die eigenschappen. Maakt het verder wat uit denk je?
Waar je voorkeur naar uitgaat?
Als je maar geen konijn meer eet, want dan vreet ik je op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...