Spring naar bijdragen

dinsdag 2 januari

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
Voor alle belangstellenden die gisteren naar het hondje vroegen: die heeft zijn jaarwisseling in alle rust met zijn vriendinnetje doorgebracht en was erg blij me weer te zien. Netjes in de mand achterop de fiets. Alleen was die tocht iets te veel voor mijn momenteel wat wankele conditie zodat ik de rest van de dag uitgeteld voor de tv heb gelegen.
Tina, je bent wel populair, nog maar een paar dagen op het forum en nu al zoveel negatieve pb's .... ;)
Niks van aantrekken, als het jou helpt om hier aanwezig te zijn en te schrijven, dan is dat toch goed? Daar is het forum voor dacht ik. Als je maar van de drank af blijft.
Delta ik heb genoten van je postings gisteren, en wat een leuke droom heb jij om zelf voor dat orkest te staan. Zolang er wat te dromen blijft is er hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ieders z'n mening maar ik denk hier toch ook wat anders over. Zo'n pb kan je behoorlijk van je sokken blazen en het lijkt me dan dat je steun mag vragen hier.

Tevens mag de afzender zich es achter zijn of haar oor krabben. En ach, zoals Safi al schreef; het zegt alles over de afzender.

Ik vind het een legitieme vraag om aan Cacao te vragen of het verstandig is je dochter mee te nemen. Daar kun je een gesprek over hebben, dat is iets anders als een oordeel neerleggen.

Aanvulling op Pipie's bericht: Tina, Tactus kan je de toegang tot het forum ontzeggen. De eerste x dat ze dat doen(afhankelijk van wat iemand geschrevn heeft) is dat twee weken. Daarna moet je ze een motivatie schrijven om weer mee te mogen schrijven. Soms geven ze een ban van drie maanden en in enkele gevallen wordt iemand de toegang helemaal ontzegd. Tactus geeft hier zelf geen uitleg over ,aar dat is wat ik meegemaakt heb in mijn carriere op het forum(hihi, tís bijna een wonder maar ik ben nog niet gebannen) haha, wel wordt mn taalgebruik regelamtig aangepast.

En sorry, had je bericht gister ook gelezen maar in het gegeit blijven hangen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip en anderen,

ja, het gaat nu we met me. Het speelt natuurlijk al maanden, het is niet iets wat uit de lucht komt vallen.

Ik voel nu niet zo de behoefte om er verder over uit te weiden maar het gaat wel goed komen. Soms erg verdrietig, dan weer rustig en van alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeiemorgen allemaal, alweer een paar uurtjes geslapen, gaat zoetjes aan goed komen, lekkerrrrrrrrrr. Ook buiten ziet het er stralend uit hier.
Mooie post Rudy!. Albertina, zo gaat de week wel erg lang duren hoor, bij ons is het inmiddels al weer woensdag :D. BB sterkte.................
Allemaal een hele fijne dag...................

Groetjes.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB...Erg mooi geantwoord door je vriendindat ook demonen gehoord willen worden
Vaak zijn het mijn eigen onzekerheden die me het ergste kwellen en als ik dan aan goede vrienden vragen of mijn onzekere gedachten over mijzelf ook waar zijn in hun ogen kijken ze me vaak met verbazing aan.

Ik vertelde laatst een vriendin dat ik mezelf zo saai vond met als reden dat ik niet werkte, geen sport beoefen, nergens in uitblink, niet muzikaal ben of kan schilderen, nou ja noem maar op. Behalve met de hond lopen, boodschappen doen en eten koken of achter mijn computer hangen kom ik tot niets de laatste tijd dus vind ik mezelf saai end aar kan ik verschrikkelijk down van worden.
Maar zij keek me met verbazing aan en zei...JIJ SAAI??? Ik krijg elke keer als ik je zie zoveel inspiratie van onze gesprekken en hoe jij over dingen nadenkt dat het me niet uit zou maken of je alleen maar in een pyjamaatje op de bank zat...dan zou ik je nog niet saai vinden.
En een mens met zo;n verleden die mag toch wel een paar jaartjes rustig aan doen.

Nou ja toen voelde ik me ook al een stuk beter:).

Ik kan me goed voorstellen dat je veel verdriet hebt om je scheiding...scheiden doet lijden en het geeft je ook door je alcoholmisbruik in die tijd, vast een rotgevoel. Ik kan ik me voorstellen dat je het verziekt hebt.
Maar misschien geeft het je troost dat je daarin niet de enige bent en dat je er in ieder geval van geleerd heb en er wat aan doet. Wat meer is dan je over menig alcoholist kan zeggen.
Je bent geen ezel die zich voor de tweede keer aan die steen zal stoten.
Ik wens je veel kalmte toe, lieve, gekke BB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een legitieme vraag, zeker dat is het! Zéér legitiem. Bam Bam en Safi, juist omdat het zo legitiem is, vind ik dat de afzender het gewoon op het Forum had kunnen zetten.
Een beetje milder van toonzetting en er is niets mis mee.

*** Bam Bam en Safi, Alles komt goed!!

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stemt hoopvol Delta. Dank voor je bericht.

Soothe, je hebt gelijk, die vraag had gesteld mogen worden. En idd, de schrijver deed het zo dat hij of zij dat blijkbaar niet durfde. Maar goed, misschien is er genoeg over gezegd, volgens mij zijn we het wel eens met z'n allen.

Dank je Soothe, alles komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rudy, wat een inspirerende denkwijze betreffende de gremlins. Ik denk ook dat het zo zit.

Albertina, trek het je echt niet aan joh. Belachelijk, je schrijft juist helder, en duidelijk.
Mijn mening is dat wanneer je 'ongevraagde' pb'tjes ontvangt die dusdanig negatief zijn en je wellicht tot drinken kunnen zetten, je zelfs verplicht bent dit op het forum te brengen. Zo zou iedereen van alles prive kunnen gaan schrijven zonder dat er controle op is, terwijl wanneer je het op het forum zou schrijven in de ban kan, lijkt me niet de bedoeling. Een andere optie is wellicht om het niet op het forum te zetten maar bij taxtus te melden?!

Albertina zet 'm op niks mis met je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sandra, wauws, volgens mij zit ik op dag 5 : ben helemaal de dag, datum alles kwijt. Ook ik heb geen last van ontwenningsverschijnselen en voel me erg goed. Is het toch allemaal niet voor niks geweest waar we de afgelopen maanden aan hebben gewerkt.
Een les is dat we zo snel mogelijk weer bij bewustzijn moeten komen en weer opnieuw beginnen.
Wel ben ik nu sterker en er blijven maar weinig ideeen over om toch te gaan drinken. Maar ben nog niet voor 100 procent overtuigd om de rest van mijn leven geen alco meer te drinken. Dus hou ik het maar weer bij vandaag. Vandaag telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Sandra, vooral bij de les blijven. Er vliegen nu wel gedachtes door mijn hoofd zo van : dan en dan heb ik zus en zo bijeenkomst, wat zal ik DAN doen. Niet helpende gedachtes dus. Hier moet ik dus mee leren omgaan. Blacky goed wat je schreef, over woorden, gedachten, daden........ Het begint bij het denken. Dus als ik dit denk, moet ik direct iets helpends bedenken zoals: die bijeenkomst is zowiezo leuk, daar is geen drank voor nodig. Of ik zal kunnen genieten van het eten en goede gesprekken en vooral, ik zal de volgende fit zijn, geen schuld of schaamtegevoelens hebben en ik kan normaal functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...