Spring naar bijdragen

dinsdag 2 januari

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allemaal een goeie morgen!

Ik ga werken op de eerste werkdag van dit jaar.
Eens kijken wat ik er van terecht breng.
Ben niet uitgeslapen (maar ik heb wel géslapen), wel gedouched, wel ontbeten.

Ben er nog steeds van overtuigd dat een leven zonder jww voor mij een goede keuze was.

Ik hoef lekker niet meer te drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heb nog steeds vakantie dus doe tot 7 januari rustig aan. Dag vier is begonnen. Gaat bij mij de goede kant op. Gelukkig heb ik dit keer weinig last gehad van afkickverschijnselen. Voel me zowat helemaal de oude , vol met energie. Ga vandaag de sportschool bezoeken en wat studieboeken oppakken.
Allemaal een fijne en nuchtere dag.

Liefs,
Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit prive bericht gekregen van een niet nader te noemen persoon:
-------------------------------------------------------------------------------

Sorry hoor Cacao, wat denk jezelf,
Ben meteen afgehaakt toen ik dit las.
Hoe serieus neem je dit eigenlijk? Wat moet je dochter hier wel van denken?
Belachelijk dat je dit vraagt, echt de weg kwijt

----------------------------------------------------------------------------------------

Als antwoord op mijn vraag, of ik mijn dochter mee mocht nemen naar de bijeenkomst.

Nu ben ik confused: Ben ik dan echt zo de weg kwijt, door dat te vragen?
Mijn dochter is toch ook jarenlang getuige geweest van mijn alcoholmisbruik, mag ze dan geen getuige zijn van mijn droge bestaan?
Bovendien kan ik niet, als zij niet mee mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Op een enkele lichamelijke oneffenheid na, gaat het mij goed.
De feestdagen in gepaste vreugde doorgebracht en blij dat het dagelijkse leven zich weer
aandient zonder al de rituelen die de feesten met zich meebrengen.
Feestdagen waarbij de drank rijkelijk vloeid en menig beginnend stopper zich achter de oren krabt
hoe deze zonder drank door te komen.
Ik heb respect voor allen die de stap hebben gewaagd drank de oorlog te verklaren.
Daar is moed voor nodig.
Het is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.
De eerste stap naar het dragen van verantwoordelijkheid.
Mijn leven zonder drank is er niet gemakkelijker op geworden, wel boeiender.
Ik sta niet meer aan de zijkant, ik doe mee.
Acceptatie en aanvaarden in plaats van vechten, zijn sleutelwoorden geworden om aan dat nieuwe leven invulling te geven.

Vandaar wil ik een paar regels wat ik aleens heb geschreven onder de aandacht brengen voor degeen die nog moet vechten meppen en slaan om de gremlins buiten de deur te houden, daarbij luid en enthousiast toegejuicht door lotgenoten.

Ik denk dat met "gremlins" waar hier zo naar wordt gemept, zorgvuldig- en liefdevoller moet worden omgegaan.
"Gremlin" is een synoniem voor zucht naar drank.
In plaats van te meppen en aan de deur te laten staan zou ik ze binnen laten.
En als het er veel zijn, in een doosje doen, nu en dan eentje uit halen en aan een onderzoek onderwerpen.
Daar houden "gremlins" niet van, zij willen het liefst anoniem mensen op het verkeerde been zetten,wanorde stichten
De in het licht gehouden "gremlin" zal zich gewonnen geven, op den duur smelten voor zoveel aandacht en liefde.
De gremlin zal verdwijnen uit mijn leven.

De "gremlins"die ik buiten de deur probeer te houden, zullen altijd blijven aankloppen.

Dit lijkt me een leuke gedachte om het nieuwe jaar mee te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.
Rudy. leuk je weer te llezen en wat schrijf je weer iets moois!
Cacao: vervelend zo,n pb, ik zou ook niet weten wat je moet doen. Ik weet ook niet hoe oud je dochter is, maar als zij nog klein is betwijfel ik ook of je haar mee moet nemen.
Gister te laat naar bed gegaan, samen met de kids Ring of the Lords gekeken, maar wel nuchter!.
Vandaag dag 2. Tot strakkies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Choco

Ik heb zelf ook aan den lijve ondervonden wat het is vervelende PB's te ontvangen. Maar van anderen heb ik geleerd dat het meer over de schrijver zegt dan de ontvanger. Het is erg frustrerend maar probeer het naast je neer te leggen. Haal het goede uit het forum en relativeer de berichten die uit frustratie naar je worden geschreven.
Ik denk dat jouw vraag een hele normale vraag was die natuurlijk gesteld mocht worden.

Net als ik het antwoord van iemand anders gisteren, aan Trees, ook niet bepaald OK vond, toen Trees schreef ,dat ze de neiging had om te gaan drinken. Ik kan me dan ook voorstellen, dat zo iemand zich niet op het forum thuis voelt, omdat die persoon al in een heel ander stadium zit en geen geduld meer heeft voor drankjank.
Ik heb dit gevoel zelfs ook wel eens met oude drinkemaatjes die nog dagelijks zuipen.
Maar vind het hier niet passen, omdat dit forum is om elkaar te ondersteunen en niet te veroordelen.

Maar die dingen gebeuren.

Net zoals ik gisteren snel even het forum las en antwoordde op de vraag van Trees en Mathilde om een kaartje voor ze te trekken. Niet wetende dat er een heftige discussie aan de gang was, waardoor mijn kaartjes er tussen geschreven werden en een antwoord leken op de discussie. Nu dus even ter verduidelijking ..het had niets maar dan ook niets met datgene te maken wat er op dat moment gebeurde op het draadje van gisteren.
Sommigen dachten dat ik het alomwetende antwoord gaf ...maar helaas die heb ik ook niet:D
Maar ik begreep de reaktie natuurlijk wel.

Later moest mijn man allerlei zaken op mijn computer uitvoeren, omdat hij in Schotland met Teamvieuwer zijn eigen computer wil kunnen besturen. Dus ik had ook toen geen kans om het recht te trekken.

Mensen geef elkaar steun daarom zijn we hier en probeer niet in Pbtjes mensen naar beneden te halen om dat je hun zwak vind of omdat je hun verhaal niet gelooft. Dat is juist zo verschrikkelijk kwetsend en zorgt er alleen maar voor dat die persoon zich juist niet begrepen voelt. heb dan het lef het op het forum te zetten. Wat Mieke gisteren dus ook per ongeluk deed als ik het goed begrijp.
Maar daardoor is het wel opener en eerlijker want dan kunnen anderen in de discussie die je met die persoon aan wilt gaan meedoen. Wie zegt dat je gelijk hebt met je mening.
k vind Pb's alleen maar prettig als mensen me moed in willen spreken en niet om een 'mening' over mijn identiteit te krijgen en ik denk velen met mij.

Ik Hoef vandaag niet te drinken ook al is mijn man voor een week naar Schotland en heb ik het rijk alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allen!

Het leven begint weer z'n normale loop te nemen. Zullen we allen het proberen droog te houden, dan bereiken wij onze doelstelling!

*** Cacao, zonder me in één en ander te mengen, vind ik dat je geen PB boodschappen op het Forum moet zetten. Dat je de afzender weglaat maakt niet uit!!
PB's moeten blijven bij de ontvanger, anders gaat het van kwaad tor erger!

Groet Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Choco ik zie net dat je vraag over je dochter over de receptie gaat, ik dacht dat je naar een AA bijeenkomst wilde met je dochter...
Natuurlijk mag je dochter mee...ik zie geen bezwaar er zijn ook mensen die nemen hun hond mee. Mochten anderen van mening verschillen dan kunnen ze altijd een berichtje achterlaten op de discussie receptie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja daar heb ik toch een andere mening over Soothe...als mensen niet ondersteunende Pb's sturen vind ik het misbruik maken van her recht om PB's te schrijven. Ik weet dat het dan eerst naar de moderator zou kunnen maar ik vind het zo zonder bijnaam geen probleem.

Wat nl uit het berichtje begrijp is een echte aanval op iemands zijn persoonlijkheid die hier nog maar net komt kijken. Ik vind dit niet geen stijl hebben en het zou iemand die zo'n berichtje ontvangt regelrecht weer de drank in kunnen jagen. Ik vind de schrik techniek die de schrijf(st)er krijgt door zijn/haar eigen berichtje op het forum te lezen en alle reakties erop dan ook de beste tactiek.
Zodat de schrijver van de Pb ook van anderen leest dat het 'not done' is of dat anderen ook dezelfde mening dragen.

Bij dit schijven vond ik het uitermate benedenmaats als Choco vraagt of ze haar dochter me mag nemen naar de receptie en dit via een berichtje op het forum vraagt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cacao,

Ook ik heb al een paar PBtjes ontvangen waar ik eigenlijk totaal van in de war was, zo zou ik teveel aandacht voor mezelf vragen en klagen.................
Jouw vraag betreffende je dochter is heel normaal, alleen heb ik geen flauw idee hou oud ze is, dus wie weet is ze wellicht nog te jong.........

Lieve andere ADBers,

Gisteren heb ik op het forum gevraagd wat Banning inhoudt, helaas geen antwoord gekregen jammer in had nl het idee dat je daarmee een persoon uit het forum kunt blokkeren.
Wellicht wil iemand het me uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk dat je even van je laat horen Rudy. Ook voor jou de beste wensen.

Grappig dat van die Gremlins.

Een paar maanden geleden schreef ik aan een vriendin, na een nachtelijke paniekaanval, dat de demonen me op mn hielen zaten. Ze schreef me toen dat ook demonen gehoord willen worden. En daar had/heeft ze gelijk in. Ze wegstoppen of van het aanrecht slaan helpt maar eventjes.
Mijn leven zonder drank geeft me de kans, nuchter, alles aan te gaan. Hoe moeilijk ook, ik weet en voel nu dat ik alles kan doorstaan zonder drank. Daarmee wil ik niet beweren dat ik nooit meer in de verleiding kom, oh nee. Maar het geeft me zoveel vertrouwen dat ik al vele emoties heb gevoeld zonder drank. En dat vertrouwen geeft me een goed gevoel, ook al vind ik niet alles even gemakkelijk. Eergisteren is de beslissing gevallen dat ik definitief ga scheiden. Ik rouw. Rouw om wat is geweest en ik heb verdriet. Toch voelt het goed zo. Ik ga door op mn ingeslagen weg. Ik ben poms bang maar kan er ook naar uit kijken.

Zonder drank geeft ook vrijheid. Ik hoef niet meer en dat maakt me vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pafi, jij hebt het volste recht op je mening (niets mis mee)
Ik vind, zelfs wanneer de afzender buiten schot blijft het geen goed idee.

Een PB is een PB: PERSOONLIJK BERICHT!!!

Van mij had het ook op het forum gekund. Maar een PB moeten we respecteren.

Groetje van Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BB,

Geen makkelijke beslissing maar wel een dappere, en heel begrijpelijk dat de angst en onzekeheid soms toeslaan, dat is menselijk en heel normaal.
Ben zelf al jaren gescheiden en echt soms komen de spoken weer bovendrijven, maar ik heb ermee leren leven.
Het is toch een deel van jezelf wat je bent verloren of gaat verliezen nou dat is niet niks.
Heb je verdriet laat het toe daar heb je recht op.

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina...ik vind dat heel spijtig en ik vind helemaal niet dat je klaagt of aandacht voor jezelf vraagt.
De persoon dit dit schrijft zit duidelijk in een identiteit crisis of gebruikt dit forum door mensen naar beneden te halen en in de war te brengen.

Laat niet met je sollen..iedereen heeft hier het recht om de dagelijkse pijntjes neer te schrijven en van anderen opbeurende woorden te ontvangen. Daarom zijn we hier dat degenen die al verder zijn degenen kunnen ondersteunen die het nog moeilijk hebben en dat wij juist ook weer van jullie kunnen leren waar we niet meer naartoe willen. Dus klaag a.j.b dat weerhoudt mij ervan te drinken.

Ik zou mensen die die dingen naar je schijven bannen van je Pb berichten. Dit kan je doen door in je PB schermpje bovenin op de oranje lijn te klikken op banning en daar zet je dan de naam van die persoon die je niet meer wilt ontvangen in, wel met de juiste hoofdletters en kleine letters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...