Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 januari 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 300
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja, ik voel me een beetje okee Tina, dankjewel. En ik ben zelf ook uit de oude doos hoor, 47 zijnde.
Hier ook even wat eten, en straks bijpraten met lief, maar dat wordt wel om een uur of elf.
In ieder geval neemt hij kinderchampagne mee om het te vieren. Nog steeds leuk hoe hij inspeelt op mijn alcoholisme. Dat hij zegt: zo, pak de glazen, we gaan het op een zuipen zetten, als hij kinderwijn meeneemt.
Corinne, natuurlijk maakte ik me bezorgd, wat dacht je dan. Wel een heel grappige beschrijving die jij geeft van je verkoudheid.
Ga je eten als je man van de snackbar terug is? Klinkt als frieten en frikandelles?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehhh, heb een tip van CPAS gekregen, daar ik niet goed wist hoe ik met dit stukje forum om moest gaan (zie werking Forum). Plaats gewoon je berichte op het draadje....

Oké, voelt vreemd, daar ik helemaal niet reageer op jullie "soap" verhalen, gezonheid en andere geschreven dingen, maar wil zo graag laten weten dat ik het op dit moment erg moeilijk heb. Ik ruik alcohol, ik voel alcohol, ik wil alcohol!! Praat met mij. Schrijf iets, mij eender wat. En neem me niet kwalijk dat ik morgen en de dag erna en de dag daarna en de dag daarna..... weer om hulp roep en inbreuk op jullie draadje doe....
Gr Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjan ik log nog even in voor jou.
Kun je het vandaag droog houden denk je?
Ik snap best dat je niet in gaat op soapverhalen, dat is ook maar iets dat zomaar ontstaat op de dagdraad.
Kunnen wij iets voor jou doen dat je deze dag droog doorkomt?
Heel veel sterkte, en blijf schrijven, want we zijn er voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ik me rot voel.... Zware werkdag met de nodige stress gehad en dat zoekt nu een uitweg. Die uitweg hoop ik nu door te schrijven en jullie reacties te vinden. Moet zeggen, nog steeds trek, in dubio geweest, maar door dit schrijven en wachten op reactie nog steeds droog!
Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjan ze vinden mij soms de pinnige hier, maar je gaat me niet vertellen dat je van een dag werkstress aan de drank wil, en dat het ook alleen maar over deze ene dag gaat, want ik heb je toch al eerder ingelogd gezien? Ik denk dat er een langer verhaal achter zit dan een dag.
Als ik het fout heb mag je het ook zeggen. Maar heel goed dat je het droog hebt gehouden, en uiteraard mag je vertellen wat je kwijt wil, of niet. En heel veel sterkte en succes met niet drinken, want dan voel je je morgen beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb weer lekker gegeten.

@Deltatango,
Kennelijk verschilt die serie niet zoveel van GTST.

@Tina,
Wat dacht je van Dallas destijds.

@Marieke,
Heerlijk andijviestamppot. Ik maak die altijd met een versnipperd uitje, fijngesneden andijvie en dan de gekookte aardappelen erdoor stampen, met melk om het smeuïg te maken en wat kaas. Een beetje uitgebakken spek erbij vind ik ook lekker, maar vinken lust ik niet, maar mijn mannen wel.

@Benthe,
We hebben een Chinese snackbar. Dus kip in tausiesaus (heel pittig) met ja, frietjes. Dochter is bij de Suri wat gaan halen. Broodje pom en eentje met kip kerrie is ook lekker.
Enne 47 is nog jong, ik ben al 48.

@Marjan,
Geen sorry zeggen als je hier komt met je verhaal, wat wij geen zeuren vinden.
Die rottige trek waar je nu last van hebt, kennen we maar al te goed en zelfs 'oudgedienden' kampen er nog wel mee. Die trek noemen we hier gremlins.
Wat jij nu nodig hebt, is een gremlinmepper.
En hier schrijven alleen al houd je van de drank weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjan,
ik heb jaren gedacht dat ik alco nodig had om me te ontspannen na een lange (werk) dag!
Ongelooflijk dat dat NIET zo is! Ja even, maar het duurt zo kort! Bovendien ben je morgen brak!
Denk ook aan het gevoel wat je morgenochtend zal hebben, dan bedoel ik positief: fris en helder zal je opstaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt? Je, gedurende 4 weken, enkele dagen per week geen drank, maar ook dagen wel. Ook enkele uitschieters gehad. Uitschieters vooral tegen/in het weekend omdat "de druk (werk) dan van de ketel is".
En Benthe; wat je schrijft van 1 dag werkstress ga ik niet aan de drank. Het is de gewoonte die erbij ingeslepen is. En dat vind ik oh zo moeilijk. En zeker; ik heb mijn ervaring, achtergrond en problemen (bagage). Wie niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een lange dag werken dan heb je behoefte om als het ware je "ei" kwijt te kunnen raken.
Marjan, ik heb dit altijd moeilijk gevonden dat hier te doen.
Kon ik dat maar zonder mijn privacy te verliezen en ik kan en mag hier niet over mijn werk praten.
Dat kan frustrerend zijn. Maar soms groeide de verantwoordelijkheid boven mijn hoofd of gebeurde er zoveel op een dag dat ik dat gewoon ben geworden maar even "weg" te spoelen.
Ik kon natuurlijk tegen de tafelpoten schoppen en hele verhalen aan mijn man kwijt, maar ja die snapte vaak niet goed waar ik het over had of heb.
Aan de andere kant is het maar goed dat ik dat hier niet kan doen anders zou ik regelmatig elle lange berichtjes hier schrijven.

Als je toch over je werk iets kwijt wil, probeer dan een vertrouwens persoon hier te vinden en doe het dan via PB. Ik heb gemerkt dat mij dat enorm geholpen heeft om dagelijkse beslommeringen daarin kwijt te kunnen.

Andere zaken als je gevoelens die te maken hebben met "jezelf" en het droog proberen te houden kun je natuurlijk altijd hier kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...