Spring naar bijdragen

Woensdag 9januari

Rudy

Aanbevolen berichten

Hai Charlie, fijn dat je er weer bent. Buikvirus? Braak? Maar ik hoop dat je wel lekker van het buitenleven hebt kunnen genieten. Ik weet niet hoe lang ik hier moet blijven, wel de hele week.
Blacky je hebt me weer aan het lachen gebracht, de heks op de bezemsteel. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 271
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Benthe,
Klinkt misschien wrang om te zeggen nu maar toch heb je me door je felle opmerking wel weer met de beide beentjes op de vloer gezet. Dankjewel hiervoor!
Alleen jammer dat daar achter die reactie zoveel sh*t zit, heel veel sterkte dan ook! Is niet mis wat je schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond lieve forumleden!
Toen ik thuis kwam lag het boek 0% in de brievenbus. Heb het eerst gelezen. Zit er nu nog een beetje over na te denken.
De nieuwjaarsreceptie daar ben ik maar heel even geweest. De toespraak aangehoord en vervolgens ben ik hem gepeerd. Ik voel me niet thuis tussen mijn collega's en erg alleen. Het berichtje van Kaia maakte daarom ook meer los. Ik heb goed opgelet, maar de meeste mensen dronken op de receptie. Dat komt denk ik ook door de sfeer en de onzekerheid die er is. Ik had dan ook veel behoefte aan een glas. Ook doordat ik me niet thuis voelde in de menigte. De enige remedie om het mezelf niet moeilijker te maken was dan ook naar huis gaan, want het was geen issue voor mij om niet te drinken. Wel was het een feit dat ik eerder zulke gelegenheden heb meegemaakt, maar niet eerder me zo bewust was dat ik niet meer KON drinken. Daar ben ik heel erg mee bezig op het moment.

Ik voel namelijk overduidelijk dat ik niet meer KAN drinken. Het is voor mij op dit moment geen WILLEN maar NIET KUNNEN.
Niet kunnen omdat mijn remmen kapot zijn!
Niet kunnen omdat ik anders in de goot terecht kom.
Niet kunnen omdat ik anders ziek wordt door mijn alco gebruik.
Niet kunnen omdat ik een alcoholist ben....
Gewoon heel duidelijk NIET KUNNEN! En dat is helaas heel wat anders dan niet willen.
Begrijp me goed ik heb dat gevoel niet altijd. Heel vaak WIL ik gewoon niet meer drinken. Sinds de feestdagen heb ik alleen dit gevoel. Dat gaat wel weer over, want het kost veel energie! Energie die ik nodig heb om te herstellen van mijn jarenlange drankgebruik.

Wat is het af en toe vreselijk moeilijk. Maar ik drink niet!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik heb ook net het boek 0% gekregen, en ben het gelijk aan het lezen. Ik moet nog 2 of 3 verhalen!....Ja, en het komt allemaal op één ding neer hè? Toch echt stoppen!
Ik vind het erg confronterend, ook al omdat ik tijdens het lezen al conclusies aan het trekken was, zo van: o, die haalt het nooit!
Ik moet het vannacht laten bezinken, ga nu de rest lezen...

Benthe, heel veel kracht!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem...heftig al die gevoelens....maar wie zegt niet dat het van
ik wil niet
en ik kan niet
kan eindigen met
ik hoef niet

volgens mij zit veel rust in die gedachte...je wordt steeds sterker en neem de tijd om sterk te worden.
Een plant die heel snel naar het licht groeit heeft ook niet dezelfde kracht en beauty als een plant die gewoon de tijd neemt.
Fijn voor je dat je die receptie op je werk weer achter je hebt nu.
Je maakt me wel nieuwsgierig naar dat 0% boek.
Houtje deed dat ook al dus ik moet nu nodig naar de bieb...ik zal hem nu maar even reserveren.
Nog een paar uurtjes en ik ben niet meer alleen...wel goed hoor want ik geloof dat ik wel iemand ben die zich erg gaat afsluiten van de wereld zo zonder partner.
Ik kan het namelijk prima met mezelf vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Safi. Ik ben even in de tijd terug gegaan.
Ondertussen heb ik ff gegoogled, want die afkortingen van Knuffie zeggen me niet veel.
Het is me nu wel duidelijk dat het ontzettend erg is, wat Knuffie nu weer moet doormaken.
Lieven Knuf, je hebt het niet makkelijk. Ik wens je echt heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,

Eindelijk is de printer geïntalleerd. Dat was nog een behoorlijk landurend werkje.
Dat zijn dus bij elkaar twee middagen dat ik alleen maar met computer en toebehoren ben bezig geweest.
Morgen ruim ik dan nog de doos e.d. op en dan kan ik lekker stofzuigen.

Zometeen wil ik nog even alles doorlezen van het draadje. Wat ik straks onderbreek voor Bones, een van de twee TV-programma's waar ik graag naar kijk.

Op het alcoholfront is hier alles rustig. Slapen doe ik dus beter, ik heb eindelijk de goeie (alleen maar) melatonine en het spul werkt. Het resultaat van beter slapen is meer energie, beter humeur en meer zin om dingen te doen.

Boekje 0% heb ik ook gelezen. Er zit aardig aardig wat herkenbaars in, maar voegt voor mij niets toe aan de ervaringen die hier te lezen zijn. Het is wel geordend, dat wel en voor beginnende stoppers best een aanrader.

@Gem,
Ik zag dat je al terug bent van die receptie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar niet prettig voelde. Ik maak uit je bericht op dat je het nogal moeilijk hebt momenteel in de acceptatie dat je niet meer kunt drinken. Ik gebruik de zinnetjes: 'ik mag niet drinken' en 'ik kan niet drinken' niet. Het zijn negatieve zinnen. Ik gebruik het zinnetje: 'ik hoef niet (meer) te drinken. Daar ben ik nl. blij om, want tijdens die terugval moest ik dag en nacht drinken. Blij dat ik daarvan af ben: van dat moeten drinken.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje help.

@Charlie,
Welkom terug!

@Benthe,
Sterkte in het ziekenhuis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, als het mijzelf betreft, dan kan ik niet huilen, maar met zulke programma's huil ik gelijk mijn ellende erbij. Met dieren is het helemaal raak.

Ik werk nu om de week op de donderdag, vrijdag en zaterdagmiddag in een tweedehandskledingwinkel.
Iedereen kan daar wat inleveren, ook kunst e.d. dat wordt allemaal in de winkel gehangen en de echte eigenaar krijgt een deel en de eigenares van de winkel ook. Ik kan dan als vergoeding de ingebrachte kleding of kunst voor een mimimaal bedrag kopen. Ik heb zaterdag de knoopp doorgehakt, Het winkeltje is pas sinds vorige week en ze zei dat ze een vrijwilligster zocht, omdat ze ook om de week nachtdiensten draait. Het is goed om even bij mijn man weg te zijn,zolang hij nog niet werkt ik drink sowieso niet als ik de volgende dag moet werken en ik heb weer een beetje contacten met mensen en met de honden is het goed te combineren. Het stimuleert mij in alles, want ik kan ook mijn eigen "kunst"daar gaan verkopen. (ahmm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, ik heb besloten om hier mee te lezen en verder niets. Ik heb mijn postings gedaan en nagenoeg geen reactie gekregen. In het verleden heb ik hier veel geschreven, en wat ik toen nodig had vind ik hier niet meer. Ik heb bepaalde mensen persoonlijk aangesproken of zij wel of niet kwamen de 19e, dit zijn mensen waarmee ik ook telefonisch contact heb gehad toen zij het moeilijk hadden, aangezien ik niets hoor, ook niet via een pb, vraag ik mij af wat ik hier doe.
Ik lees mee op de achtergrond, want ik leer nog steeds van jullie postings, maar als ik tegen een muur praat houdt het op. Ik heb ernstig mijn twijfels of ik de 19e kom..liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Marion...en je ziet gelijk wat er voor leuks binnenkomt wat je dan goedkoop kan kopen. Slim!
Het contact met mensen en even bij je partner weg zijn lijkt me ook goed, vooral in tijden van stress over geld problemen kan je soms beter ontspannen met anderen. Mijn vriendin haalde me toen geregeld op begin 2006 toen ik daar zo mee zat en elke dag huilde om mijn troosteloze situatie.
Zo kan je man ook ven de gedachten verzetten.

Je eigen kunst wat moet ik me daar bij voorstellen, misschien heb je het er al over gehad maar ben ik het vergeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik me goed voorstellen Visje.

Het valt me op, dat mijn aandacht naar het forum de laaste maanden ook aan het verzwakkken is.
Ik weet nog steeds niet of het aan mij ligt of aan het forum.
Eerder kon ik geen dag overslaan, wilde en moest alles weten, lezen en op reageren( natuurlijk verslavingsgevoelig)
Het is bij mij niet het oude forum of nieuwe forum, want zo zit ik absoluut niet in elkaar.
Visje, spartel niet te lang in het water, maar maak je eigen keuze. Ik wil je graag ontmoeten op 19 januari.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje dat is spijtig..dat je je genegeerd voelt...ik weet niet zo goed hoe ik dit kan verhelpen. maar wil je in ieder geval even toewensen dat je dag 5 ook gaat halen met of zonder forum.
Ik hoop dat je dit nu als een moment gevoel hebt en er morgen weer anders over denkt. Maar begrijp je reaktie ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...