Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sorry, sorry, sorry, ik ben te fel. Sorry, ik heb net een kindje naar bed gebracht dat het niet haalt, oggot, dat doet zo zeer, een heel lief meisje en ze is zo dapper. Sorry ik had mijn verdriet niet op jullie moeten afreageren. Ik heb nu zelf juist jullie steun nodig. Ach dat is ook wel typerend voor mij, om dan van me af te gaan trappen. Het spijt me echt. Ieder van jullie heeft het op de eigen manier moeilijk.

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

hoi cheyenne ,
het boekje nuchter leven is uit gegeven door de AA
een zin die ik mooi vindt is de volgende "... de behandeling bestaat er voornamelijk in geen glas tot zich te nemen ...."

Geplaatst

benthe jij zoals ieder ander hier heeft het recht van van je af te schrijven of af te snauwen .
en ik kan mij voorstellen dat het kindje naar bed brengen voor jou extra aangrijpend is .
kom hier zeuren en zagen en kreften , gooi het van je af zoals ik deze morgen/middag gedaan heb .
wel een vraagje wat is haaibaai ??

Geplaatst

Benthe, ik begrijp wat je bedoelt.
En toch, jaren lang heb ik tussen ellende gelopen, gewerkt, gelachen, geleefd.
Met oogkleppen op, het drong niet tot mij door dat ik zelf mijn lichaam te grondde richtte.
Nu mijn ogen zijn geopend, de kleppen open, de knop om, komt schaamte om de
hoek kijken. Nú het besef er is, maar ook het besef van een terug val.
Het is toch iets in mijn brein waarom ik er niet eerder toe kwam.
Dit is zo confronterend wat je schrijft en zo waar, ik heb het er moeilijk mee.

Charlie, meis welkom terug. Ik hoop van harte dat je de juiste weg ingeslagen bent.

Geplaatst

Ghraaaahhh, Blacky, een haaibaai is een verschrikkelijk akelig wijf dat overal wat op te zeggen heeft, bij voorkeur dik en zwartharig met een puntneus plus een pukkel er op, en een tovermuts op, die in een pot met dampende vlioeistof staat te roeren en zegt met krassende stem: wil er nog iemand een toetje?
Safi heb jij een kaart voor mij vandaag?

Geplaatst

Lieve Stien ik was gewoon zelf geëmotioneerd, en ik zie meteen mijn fout in. Ik kan andere mensen niet vergelijken met kinderen die kanker hebben. We zijn allemaal een beetje kinderen en we willen allemaal beter. We willen allemaal leven en die liefde in onszelf voelen. Sorry meis, trek het je niet aan. :present:

Geplaatst

Charlie welcome home. Moet even denken aan dat leuke liedje van Stevie Wonder: Welcome home little fool.. and it's been a long hard time... Niet boos worden om dat little fool, het is echt een leuk lied. Hoe gaat het met je? Je bent op vakantie geweest, waarheen?

Geplaatst

benthe in het vlaams noemen we dat een heks ;)
hoop dat je den bezemsteel thuis gelaten hebt , en je toverpotje ??
op het pukkeltje een beetje rijpende zalf en op je hart de vriendschap en warmte van de mensen hier :heart:

Geplaatst

Hoi lieverds

We waren in Drenthe op vakantie, met het hele gezinnetje, heel gezellig, alleen werden we om beurten geveld door het buikvirus!

Hoelang moet je nog in het ZH blijven, Benthe?

Het gaat super Stien, lekker droge feestdagen gehad....:D

Geplaatst

Hai Charlie, fijn dat je er weer bent. Buikvirus? Braak? Maar ik hoop dat je wel lekker van het buitenleven hebt kunnen genieten. Ik weet niet hoe lang ik hier moet blijven, wel de hele week.
Blacky je hebt me weer aan het lachen gebracht, de heks op de bezemsteel. Dank je.

Geplaatst

Nou Benthe, daar ben je even klaar mee. Heb je een eigen kamer of moet je delen?
Ennehhh gemengd? Gewoon nieuwsgierigheid kan ik me een beetje een beeld vormen
hoe jij relaxt met laptopje daar je berichten ligt te versturen. ;)

Geplaatst

Ik ga d'r uit, mijn emo's spelen mij vandaag te veel parten.
Heb het gevoel mij zelf niet te zijn en wordt heen en weer geslingerd
in mijn gevoelens. Fijne avond verder en truste voor later!

Geplaatst

Goedenavond lieve forumleden!
Toen ik thuis kwam lag het boek 0% in de brievenbus. Heb het eerst gelezen. Zit er nu nog een beetje over na te denken.
De nieuwjaarsreceptie daar ben ik maar heel even geweest. De toespraak aangehoord en vervolgens ben ik hem gepeerd. Ik voel me niet thuis tussen mijn collega's en erg alleen. Het berichtje van Kaia maakte daarom ook meer los. Ik heb goed opgelet, maar de meeste mensen dronken op de receptie. Dat komt denk ik ook door de sfeer en de onzekerheid die er is. Ik had dan ook veel behoefte aan een glas. Ook doordat ik me niet thuis voelde in de menigte. De enige remedie om het mezelf niet moeilijker te maken was dan ook naar huis gaan, want het was geen issue voor mij om niet te drinken. Wel was het een feit dat ik eerder zulke gelegenheden heb meegemaakt, maar niet eerder me zo bewust was dat ik niet meer KON drinken. Daar ben ik heel erg mee bezig op het moment.

Ik voel namelijk overduidelijk dat ik niet meer KAN drinken. Het is voor mij op dit moment geen WILLEN maar NIET KUNNEN.
Niet kunnen omdat mijn remmen kapot zijn!
Niet kunnen omdat ik anders in de goot terecht kom.
Niet kunnen omdat ik anders ziek wordt door mijn alco gebruik.
Niet kunnen omdat ik een alcoholist ben....
Gewoon heel duidelijk NIET KUNNEN! En dat is helaas heel wat anders dan niet willen.
Begrijp me goed ik heb dat gevoel niet altijd. Heel vaak WIL ik gewoon niet meer drinken. Sinds de feestdagen heb ik alleen dit gevoel. Dat gaat wel weer over, want het kost veel energie! Energie die ik nodig heb om te herstellen van mijn jarenlange drankgebruik.

Wat is het af en toe vreselijk moeilijk. Maar ik drink niet!!!

Geplaatst

Gem, ik heb ook net het boek 0% gekregen, en ben het gelijk aan het lezen. Ik moet nog 2 of 3 verhalen!....Ja, en het komt allemaal op één ding neer hè? Toch echt stoppen!
Ik vind het erg confronterend, ook al omdat ik tijdens het lezen al conclusies aan het trekken was, zo van: o, die haalt het nooit!
Ik moet het vannacht laten bezinken, ga nu de rest lezen...

Benthe, heel veel kracht!:present:

Geplaatst

Gem...heftig al die gevoelens....maar wie zegt niet dat het van
ik wil niet
en ik kan niet
kan eindigen met
ik hoef niet

volgens mij zit veel rust in die gedachte...je wordt steeds sterker en neem de tijd om sterk te worden.
Een plant die heel snel naar het licht groeit heeft ook niet dezelfde kracht en beauty als een plant die gewoon de tijd neemt.
Fijn voor je dat je die receptie op je werk weer achter je hebt nu.
Je maakt me wel nieuwsgierig naar dat 0% boek.
Houtje deed dat ook al dus ik moet nu nodig naar de bieb...ik zal hem nu maar even reserveren.
Nog een paar uurtjes en ik ben niet meer alleen...wel goed hoor want ik geloof dat ik wel iemand ben die zich erg gaat afsluiten van de wereld zo zonder partner.
Ik kan het namelijk prima met mezelf vinden.

Geplaatst

Benthe, sterkte in het ziekenhuis.

Rudy, ik ben blij dat je weer aanwezig bent .

Safi, manneke zo weer thuis???

Gem, knap dat je het volhoudt.

Ik heb niet alles bijgelezen, want er is geen beginnen aan, maar kan iemand mij zeggen wat er met Knuffie is?

Geplaatst

Wat leuk Marion...wat is het?

hebben jullie dat ook dat je bij emotionele dingen op de tv gewoon moet huilen.
Zit ik net met een familie te grienen bij een Extreem House Makeover, maar ik kan het ook bij boer zoekt vrouw.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...