Vie Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Hallo! En goedemorgen. Nee, ik werd niet wakker gemaakt met een anaal instrument, dat doen ze tegenwoordig in je oor. Echt waar.En nu ga ik mijn felle reaktie van gisteren even nuanceren.
Vie Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Okee, wat ik gisteren schreef over de echt belangrijke zaken in het leven was recht uit mijn hart en heel impulsief opgeschreven. Ik ben jullie erg dankbaar dat jullie daar zo coulant en begrijpend op hebben gereageerd. Ik vind nooit dat iemand zeurt. Alleen als ik zie hoe iemand steeds weer in de fout gaat met drank en dat dan wijt aan dingen als: "ja maar ik heb het zo moeilijk", dan krijg ik een heel naar gevoel. In de eerste plaats boosheid, maar als ik die boosheid analyseer en eens niet zo primitief reageer, komt er uit: Wat verschrikkelijk ZONDE!!! Wat ontzettend zonde van het jou gegeven leven om daar niet uit proberen te halen wat er in zit.En sommigen zullen dan misschien zeggen: ja hoor eens, ik heb niet om dit leven gevraagd. Dat is zo. Maar nu je het toch hebt, maak er dan ook het beste van. Dat is prettiger voor jou en dat verdien je toch?Kortom, ik vind het zo zonde als mensen blijven steken in oud zeer, want de toekomst is zo waardevol! En die kan je zelf maken.Ik hoop dat ik het nu goed uitgelegd heb.Safi, heergemaal weer thuis en jullie weer helemaal blij?Blacky mijn ma is nu bijna 12 jaar dood en ze figureert nog steeds regelmatig in mijn dromen. Ik vind dat wel gezellig, net of ze nog een beetje bij me is. En dat zal ook wel zo zijn. Misschien dat jij het ook zo kan zien en nog veel met je moeder praten.Laatst schreef iemand iets over, jezelf overdag programmeren hoe je 's nachts in je dromen wil staan. Wellicht kun je ovrdag denken: en vannacht wil ik met mijn ma praten.En voor de rest wens ik iedereen een fijne adb dag toe. Voor mij is het een makkie, ze schenken hier geen JWW.
Vie Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Oops... I did it again... is al gebeurd.
Cacao Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Benthe, ik begreep gisteren al helemaal hoe je het bedoelde...en je hebt helemaal gelijk!Sterkte daar
albertina Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Benthe,In wat voor cique oord ben jij opgenomen? PC???????? nou wel een manier om de dag door te komen,blij dat je het positief blijft bekijken al lijkt het mij geen feest met al die toeters en bellen, heb je al enig idee hoelang je moet blijven?Bij deze een virtueel:sun: en sterkte.Tina
blacky Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 benthe was de onbijt service aan bed goed ??wat je uitlating van gisteren betreft , er zit een wereld van verschil in je schrijven van gisteren en in je schrijven van vorige week als je mij begrijpt .ik begin mij stilaan zorgen te maken over bammentje bb are you okay ??hier moet iemand een schop onder mijn kontje geven want ik geraak maar niet in gang , ik ben precies een diesel , probleem is dat hier niemand is behalve het hondje en de drie poezen en diegeven mj geen schop om in gang te schieten .spud ik trek geen lijntjes of kruiskes meer , ik laat het allemaal gewoon op mij af komen per 24 uur .ivm mijn ma deze week was het de eerste keer dat ik bij de psy zat en een warm gevoel naar mijn moeder had , door iets wat ik aan mijn psy vertelde , dus stilaan verwijnt de boosheid en maakt plaats voor aanvaarden en warmte knuffels en nu geef ik mijn eigen een tikkie en schiet in gang
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Zo net uit bed gerold en wat mooier wakker worden dan met het opening berichtje van Houtje.Haal het goede uit de mensen...wat je geeft komt ook weer bij je terug.Mijn man is veilig in mijn armen beland en ik ben overladen met kado's van de schoonfamilie.Zelf weet hij dat ik sieraden verzamel van Charles Rennie MacIntosh, een Schotse designer en architect en ik ben weer een paar mooie zilveren oorbellen rijker.We hebben tot half 5 vannacht bij zitten kletsen en nu ligt hij nog heerlijk te slapen.Ik kan aan zijn gezicht zien dat hij erg veel heeft gelachen want hij ziet er zo heerlijk ontspannen uit.Ik doe met jullie mee vandaag en drink niet.Benthe ik vond je verhaal over het ziekenhuis leven , een realiteit check en erg nuttig.Laten we vrienden zijn mensen!
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Blacky...SCHOP>>>>SCHOP>>>>SCHOP...zo aan de slag jij luiwammes!Ben ook wel vaak aan het denken ...waar is BBeetje nou?
Vie Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 En trouwens dankjulliewel voor alle lieve wensen. Het komt vast wel weer goed, onkruid....Tina, niks chique oord, dat kan gewoon tegenwoordig, een internetverbinding aanvragen in de meeste ziekenhuizen. Is hier binnen een dag geregeld. Kost geloof ik 2,50 per dag extra, wat dan niet door de verzekering wordt vergoed. Nou ja, dat heb ik er wel voor over.Ik lig wel op een gezellige kamer, met een dame die ik al eerder heb gezien en een heel dikke man die niet veel zegt, maar als hij wat zegt is het heel droge humor.Heerlijk Safi dat manneke weer terug is! En dat hij zo'n leuke tijd heeft gehad. Was je niet een klein beetje jaloers op hem? Kan me best voorstellen dat jij je geliefde Schotland ook wel weer eens zou willen zien. En wat lief van die oorbellen!
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Ach benthe..wat zal ik zeggen natuurlijk was ik graag met hem mee gegaan en ik hoop dat het dit jaar nog eens met zijn tweetjes zal lukken. je kan met Ryanair vanaf Dusseldorf naar Prestwick bij Glasgow vliegen voor al 0.01 cent heen en 0,01 cent terug dat is met vliegtuig belasting nog geen 25 euro voor twee personen vliegen. En er zijn ook genoeg die maar 2.99 of 4.99 per vlucht kosten dus voor 25-50 euro zou dat al geklaard zijn.En toen ik in Schotland woonde ben ik altijd alleen voor een weekje naar Nederland gevlogen om even iedereen te zien. Nu was het zijn beurt.Fijn dat je een leuk gezelschap op je kamer hebt.Is je Italiaanse dokter er ook nog steeds?
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Wat bedoel je met schop schop schop Pippi?
Kaia Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Goededonderzonderdag,Deze dag wordt geopend met onze overeenkomsten, en daar moeten we ons ook op focussen: hier komen vanwege forumverslaving ivp alcoholverslaving kan dat soms wat verdoezelen? Marjo gefeliciteerd met dag 66 !"Grappig", wat jij hier doet is precies waar ik nu mee bezig ben: hoe om te gaan met disharmonische gevoelens? Ik vind jou erg dapper, omdat je van je hart geen moordkuil maakte. Vaak bijt ik mijn tong dan af waardoor ik mezelf maar laf vind en dus blijf zitten met de ergernis (plus een rotgedachte over mezelf), die van kwaad tot erger wordt omdat die persoon zijn of haar gedrag niet verandert (hoe kan dat ook, als ik er niets van zeg? tenzij er sprake is van een bord voor een kop). Op een gegeven moment barst dan de bom, en dat is al helemaal niet eerlijk tegenover de ander (en dan heb ik een nog veel rotter gevoel over mezelf).Zo herkenbaar hoe je na een nachtje slapen toch weer baalt dat je je zover hebt laten meeslepen, dat je het liever had genegeerd, want kwetsen was de bedoeling niet, en je wil graag harmonie. Maar in dit geval kan je je afvragen: wilde jij echt kwetsen of besloot Delta zelf dat die opmerking hem kwetste?Moeten we met iedereen harmonie hebben? Kan dat? Moet ik door iedereen aardig gevonden worden zelfs ten koste van mezelf? Als iemand dat hier niet doet, is dat wel Delta himself, dat moeten we hem toch nageven (sorrie hoor Delta, even in 3de persoon over jou roddelen )Hoe evenwicht te vinden tussen zeggen wat je dwars zit, zonder de ander te kwetsen vind ik moeilijk. Kritiek geven is net zo moeilijk als het incasseren. Ik ben in beide slecht. Het eerste geeft me een schuldgevoel en het tweede geeft me een gevoel van afwijzing. Ik wil zo graag lief zijn voor iedereen, in dat opzicht is het ook nog eens zo: c'est le ton qui fait la musique. Maar het zijn ook de oren die die muziek ontvangen. Een afwijzing van gedrag is geen afwijzing van de persoon, tenzij die persoon zich daar zelf naar gaat gedragen. Als we het groter maken dan het is, dan wordt het ook groter. Jammer eigenlijk dat er zo'n taboe op negatiever klanken heerst, want zonder dat zouden we toch ook de positieve niet zo mooi horen? Gek ook hoe ook bij mij altijd de negatieve klanken blijven doorklinken, terwijl er veel meer positieve zijn? Konden we het maar aanvaarden, erover nadenken of we er wat mee kunnen en dat dan al dan niet doen, zonder er verder een punt van te maken. I robot Zelfverzonnen kaart voor ons allemaal: vandaag wil ik leren dat ik niet perfekt kan zijn en dat anderen ook niet perfekt zijn en dat disharmonie gewoon bij het leven hoort en dat we dat soms -hoe frustrererend dan ook- gewoon moeten accepteren en dat we onze harmonie niet langer dan het moment dat het dat waard is moeten laten verstoren door een paar enkele disharmonische klanken!(Graag een duetje van Water en Pippi hierbij ;-)Ugh
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Kaia:heart:...mooie kaart...bedankt!
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Ja dat weet ik pippi maar waarom herhaal je ze? en wat bedoel je nu eigenlijk?
Kaia Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Benthe heel veel beterschap jij lekker pittig vechtertje van ons
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Als het een vraag was waarom ik het in eerste instantie zei dan kan ik het makkelijk verklaren quote: Originally posted by Blacky hier moet iemand een schop onder mijn kontje geven want ik geraak maar niet in gang
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Kaia misschien moet je het boek Manuel J. Smith - "Als ik nee zeg, voel ik mij schuldig" toch eens lezen want dat gaat ook over wat je in je berichtje naar voren bracht: quote: Kritiek geven is net zo moeilijk als het incasseren. Ik ben in beide slecht. Het eerste geeft me een schuldgevoel en het tweede geeft me een gevoel van afwijzing. Assertieve grondrechten1) Je hebt het recht zelf te beoordelen over je gedrag, gedachten en gevoelens. Voor de consequenties ervan ben je namelijk zelf verantwoordelijk.2) Je hebt het recht geen excuus of verklaring voor je gedrag te geven.3) Je hebt het recht zelf te bepalen of je een oplossing moet zoeken voor andermans problemen.4) Je hebt het recht om van mening te veranderen.5) Je hebt het recht om fouten te maken en er zelf verantwoordelijkheid voor te dragen.6) Je hebt het recht te zeggen: "Ik weet het niet".7) Het is niet nodig dat anderen je aardig vinden om te kunnen samenwerken.8) Je hebt het recht onlogisch te zijn in het nemen van beslissingen.9) Je hebt het recht te zeggen: "Ik begrijp het niet".10) Je hebt het recht te zeggen: "Dat kan mij niet schelen".Pippi het is al goed..als Blacky het maar begrijpt:D
Vie Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Kaia jouw posting was zo eerlijk. Hier van mij een Als je iemand wat kan leren heb je al een goede daad gedaan voor deze dag. Bij deze dus.Ja ik zou zeggen: waarom wil je aardig gevonden worden? Wat is daar voor jou precies zo belangrijk aan? Wat kan er voor verschrikkelijks gebeuren als je je mening onverbloemd geeft? Hoe voelt dat voor jou als je niet zulke fijne reakties terug krijgt, en is dat dan het einde van de wereld, of kijk je daar overheen en zeg je: hee, daar heb ik ook weer iets van geleerd.Blacky de ontbijtservice hier is belabberd. Ik kreeg witbrood vanmorgen. En een veel te hard gekookt ei.
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Alles wat jij zegt zegt meer over jouw dan over mij Pippi...net zoals alles wat ik zeg meer over mij dan over jouw zegt
Cheyenne Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Hallo allemaal,Hier ben ik weer even. Ik schrik ervan dat die vermoeidheid nog zo lang kan duren. Net heb ik even wat boodschappen gedaan, en toen ik mijn boodschappen aan het inpakken was heb ik (net of het zo moet zijn) een sixpack alcoholvrij bier uit mijn handen laten vallen. Even stond ik hierdoor op het punt om uit kwaadheid toch een wijntje te gaan kopen, maar ik heb het niet gedaan! Want dan ben ik weer terug bij af.En ik weet uit ervaring, dan zit ik hier de rest van mijn vrije dag alleen maar te drinken, en dat is zonde.Nu houd ik even lunchpauze. Er zitten nu afbakbroodjes in de oven, en ik zit in plaats van aan het maltbier aan de Senseo.Vanmiddag wil ik echt hier in huis orde op zaken gaan stellen. Ik voel me nu schuldig tegenover mijn werk, eigenlijk had ik ook een halve snipperdag kunnen nemen omdat ik alleen vanochtend om tien uur een afspraak had. Maar ik heb het ook even nodig, ik ben moe, moe en nog eens moe, en ik wil die troep in huis eindelijk eens gaan aanpakken.Nog even over de afkickverschijnselen. Bij mij is het iedere keer anders. De vorige keer dat ik vijf weken droog was had ik de eerste tijd iedere nacht last van zweetaanvallen zodat ik twee keer per week mijn bed moest verschonen. Ook had ik toen meer hoofdpijn. En nu ben ik continu moe, en ik heb nog steeds last van spierpijn in mijn been, waarschijnlijk vanwege die valpartij.Hoe komt het dat de afkickverschijnselen niet altijd hetzelfde zijn?
safidepafi Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Cheyenne...waarom zou je in godsnaam al om 12 uur smiddags aan de maltbier zitten???Wel jammer natuurlijk dat het stuk viel dat gun ik je niet. En flink dat je niet wijn ging halen!Maar als je nu al een drank vervanger wil drinken op dit tijdstip dan blijft het lijntje naar alcohol wel heel erg dun. Vergeet niet dat er ook in alcoholvrij bier een klein percentage alcohol zit die..in jouw hersenen de behoefte aan alcohol weer kunnen triggeren..ga maar eens googlen.ik dacht in het begin ook...nou dan drink ik wel maltbier maar ben er maar van afgestapt want het voelde teveel als drinken...dus de gewoonte aanhouden.
Cheyenne Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Hoi Safi,De reden is dat ik in de weekends vaak al om twaalf uur aan de wijn zat, met als smoesje dat ze bijvoorbeeld in Frankrijk ook vaak bij de lunch wijn drinken.En onbewust mis ik de drank, en daarom zocht ik een vervanger. Ik weet dat het niet goed is, ik moet ook niet aan Carl Jung wijn gaan beginnen, onbewust krijg ik dan toch weer zin in echte wijn.
Cheyenne Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Zo, ik ga weer uitloggen. Ik ga flink aan de slag in huis. Iedereen nog een fijne dag.
Vie Geplaatst 10 januari 2008 Rapport Geplaatst 10 januari 2008 Carl Jung? Cheyenne helder me even op, want voorzover ik weet is dat een beroemde psychiater die de aanzet heeft gegeven tot introspectie. Wat heeft dat met wijn te maken? Of was dit een cryptisch bericht?Hoe dan ook, ik snap je verlangen naar roes wel, dat snapt iedereen hier wel. En ik wil je even vertellen hoe dapper ik je vind dat je terug bent gekomen op het forum, en hoe je het nu doet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden