Spring naar bijdragen

donderdag 10 januari

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond medestrijders...

BamBam, fijn je weer te lezen! Die buikgriep heerst nogal, ik hoor het meer de laatste dagen.
Maar ja, Blacky zei het al, 't is gratis he... (die heeft echt wel humor :D )

Safi, 't is donderdag he, nog 1 dagje. Maar daarna zal ik je advies heel fanatiek opvolgen!

Leeuw, zo zie je maar weer hoe je verrast kan worden. Maar dat je een beetje een rotdag had ligt dus echt niet aan jou!

Soothe, schouderklop voor jou... zomaar, want je vraagt er zelf toch niet om. ;)

Pippi, dingen opkroppen helpt ook niemand hè... :present:

En dat ik niet iedereen noem... ik reageer op direkte boodschapjes aan mij, op dingetjes die me opvallen, en eigenlijk het liefst iedere dag op wat andere mensen, dan blijft het voor mij nog te behappen. Wil dus niet zeggen dat ik "de rest" vergeet! Ik lees nog steeds (vrijwel) àlles...

Oh ja, nog 1 ding... ik drink dus nog wel regelmatig maltbier. Maakt mij niets uit, ik vind het een lekker drankje, maar die alcohol hoeft voor mij dus niet. Een prima uitvinding voor mij dus, want ook al zou ik nu net zoveel malt drinken als vroeger echt bier, dan zit ik nog op hooguit 1/50ste van mijn oude inname en dat is voor mij AdB genoeg.
Do the math... vroeger dronk ik op èèn avond waar ik nu zeven weken over zou moeten doen. Ik noem dat nuchter.
Maar ja, ik ben ik... kan me voorstellen dat dat voor anderen anders werkt.
Ieder zijn meug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 13 An! Kijk naar hoe je vanochtend hier schreef. jij kon de hele wereld aan! En dan nu dit. Het is zo raar dat onze emoties heen en weer vliegen, dat lijkt niet goed te zijn voor je zelfvertrouwen. Gelukkig ben je nu wat gekalmeerd, en ik hoop dat je straks lekker zult slapen. Rust maar lekker even uit. Het moest er even uit, je sores. En het voelt gewoon erg kl*te als je het niet meer weg kan/wilt spoelen. Ik weet zeker dat je morgen hartstikke trots op jezelf zult zijn. En wellicht kun je er dan ook anders over denken. Niet te snel! Take youre time, An. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,
:)

@Sandra,

@An,
Je 13de dag zit er bijna op! En dat gevoel was niet lekker. Voel met je mee! Slaap lekker, je verdient een goede rust. En ik hoop dat je verkoudheid snel weer over is. Ik doe mee met niet drinken! Vraag die gremlin of hij even op de catwalk gaat, zodat je hem goed kunt bekijken. Goeie kans dat hij dat niet leuk vind en wegloopt.

@Ferry,

@Water,

@Karinneke,
Is de sollicitatie goed gegaan?

@Albertina,
Kan een 'kraker' geen soelaas bieden? Wat moet jij pijn hebben. Mijn moeder heeft het ook gehad, was niet mis!
Fantastisch dat je volgende week weer met 3 uur per dag kunt beginnen. Even ongevraagde raad van mij: niet te snel weer laten dirigeren richting full time. Dat is mij niet goed bekomen destijds.

@Chayenne,
Sterkte! Die vermoeidheid kan behoorlijk lang aanhouden. Neem gerust rust wanneer je lichaam dat vraagt, je hebt al zolang niet naar je lichaam geluisterd.
Je 10de dag zit er alweer bijna op.
Gelukkig ben je niet naar de winkel teruggegaan om wijn te kopen.
Toen ik mijn hulpverleenster hier in mijn alcoholschrift dat ik alcoholvrije wijn had gekocht en gedronken, gaf zij aan dat dit niet goed is, omdat je dan je gedrag niet verandert. Daardoor wordt het risico op terug drinken groten. Ze stuurde me toen de volgende informatie op:
Overstappen op alcoholvrij bier/wijn
Je kunt je afvragen of het verstandig is om van bier op alcoholvrij bier/wijn over te stappen. Over het algemeen kun je zeggen dat het belangrijk is om je gewoontes te veranderen. Als je alleen maar je gewone bier/wijn vervangt door alcoholvrij bier/wijn, dan doorbreek je geen patroon wat je mogelijk al jaren doet.

De ervaring leert dat deze verandering in je gewoontegedrag zo minimaal is, dat het terugschakelen naar gewoon bier/wijn maar een klein stapje is. Omdat je je gewoonte niet echt doorbroken hebt, blijft ook de trek bestaan naar 'echt' bier/wijn. Veel effectiever is het om juist op de momenten waarop, en in de situaties waarin je gewend bent overmatig te drinken, echt iets anders, iets nieuws te gaan doen.

In sommige situaties kan alcoholvrij bier/wijn wel een hulpmiddel zijn om minder te drinken. Bijvoorbeeld op een feestje. Maar ook dan geldt: probeer de vaste drinkgewoonte te doorbreken, want dat levert je op de lange duur veel meer op.
Als je af en toe alcoholvrij drinkt, wees je dan bewust van wat het met je doet: roept het meer trek op? Stem naar aanleiding daarvan af wat je de volgende keer gaat doen.

Het werkt het beste om een heel nieuwe, andere gewoonte voor het drinken in de plaats te zetten, en goed te overwegen of en wanneer je alcoholvrij bier/wijn wilt drinken. Niet klakkeloos bier/wijn te vervangen door alcoholvrij bier/wijn.
unquote

@Cacao,
Ik vond de behandeling ook behoorlijk confronterend, maar daardoor gaf het mij meer inzicht.
Je 19de dag is bijna voorbij.
De eerste 14 dagen kun je idd als bijwerking bij refusal last van je maag hebben. Moet daarna overgaan. Ik heb er ranitidine (maagzuurremmer) bijgekregen, omdat ik last bleef hebben van een slechte adem en slechte smaak in de mond. Daarna ben ik ook met meer smaak gaan eten.

@Pippi,

@Blacky,
Mijn katten zijn geen schootpoezen en zullen dus niet zo gauw in de weg zitten aan de computer. Maar als er niemand in de buurt is lopen ze vrolijk over het toetsenbord van de pc en de piano.
Lijkt mij wel dat je de vinger aan de pols hebt gedaan. Als ik je goed begrijp is die nu ook afgerond?
Niet teveel elektroshocks nemen!
En bedankt voor het mooie ondersteunde kruikenverhaal!

@Rudy,
Blij voor je dat je van die rottige pijn af bent. Leek dus een schietstoel?

@Marjo,
quote Niet drinken valt eigenlijk wel mee, maar de rest hè! unquote
Zou ik geschreven kunnen hebben.
66 dagen bijna, dat begint aardig op te schieten!

@Deltatango,

@Benthe,
Lekker dat je nu ook een laptopje kunt huren in het ziekenhuis. Ruim tien jaar geleden was ik heel blij dat ik mijn laptopje op de kamer mocht hebben.
Zit je nu al in een gestreken bloemetjes pyama? Lief van die vrijwilligerster.
Weet je al hoelang ze je in het ziekenhuis willen houden? Lief van je lief dat hij met kleinzoon langskwam. Waar heb je Max ondergebracht?

@Spud,
Doe ik ook, gewoon dag per dag.

@Safi,
Blij voor je dat je man weer thuis is.

@Kaia,
Vond je zelfverzonnen kaart een hele goeie.

@Stien,
Goed dat je weer naar een psych gaat, je klinkt nogal in de put.
Zou best kunnen dat je via de huid een beetje van die alcohol binnenkrijgt, net genoeg om die TIQ's wakker te houden. Vervelend.

@Soothe,

N.a.v. Houtjes berichtje over punten/plaatjes sparen: op het werk hebben wij voor de senseo van die pads van de AH. Is iemand geïnteresseerd in de punten? Ik knip ze er altijd af, maar niemand van ons doet er wat mee.

@Trees,
OK, gelukkig had ik het maar verkeerd begrepen.
He, wat een ervaring met die portfles! Ons gekke alcoholbrein. Goed dat je bijtijds 'bijkwam'.
Een mevrouw met 3 flessen port en 2 pizza's bij de kassa. Als een spiegelbeeld van vroeger. Shame on me.

@BamBam,
Buikgriep is een hele goede reden om hier ongeoorloofd afwezig te zijn. Hoop dat je snel weer helemaal opgeknapt bent!

@Leeuw,
Tje, wat een slecht begin van je dag.
Dingen waar je alcohol niet in verwacht? Er zijn er genoeg behalve in mondwater. Mondspray, hoestdrankjes, sommige sausjes. Bij gerechten mag je ook oppassen, want alcohol verdampt niet helemaal (ook niet bij langdurig verhitten!), het meeste blijft in het gerecht of de saus zitten. In desserts vind je ook nogal weleens alcohol. En pas op met gevulde bonbons.

@Gem,
Snotterde snot, nies, hoest. Beterschap! Neem veel rust!
Ik voel me er wel klaar voor om geheel op eigen benen te staan. Ik wil wel een strip refusal houden voor het geval dat. Ik heb idd geen last van die refusal, maar het blijft een medicijn en ik slik ranitidine, omdat ik een slechte adem en smaak in de mond heb van de refusal. Dus waarom zou ik het nog langer nemen? Maar wees gerust, als ik verkeerde neigingen krijg, zit ik er zo weer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An, niet toegeven. Zou het voor mij makkelijker zijn?
De drankduivel, trekt z'n hele trukendoos open!! Je wordt misleid!! An wat maakt het uit, neem maar, je bent toch al te ver, moet je de rest van je leven verdorren?

Misschien is het tot steun, dat ook hier soms die gevoelens zijn. Idem dito!!! Soothe, die anderen kletsen lekker, maar jij bent al te ver!!! Je hersenen zijn al zo gedeformeerd, het komt nooit meer goed!
Dat is wat het onderbewuste je laat horen om toch maar te gaan drinken! En dan? Dan wil je weer stoppen An. Want je wil het niet!!! Dus geef niet toe, dan kom je steeds iets sterker terug. Ook Anna
(als ik haar naam mag noemen) heeft dat gehad. Ik zeg gehad!! Zij heeft nergens last van.Ze zegt dat die gevoelens van de alles verlossende eerste, afnemen. Bij haar geen Gremlins, een volledige overgave.
Ik wil niet meer. Niet voor mij weggelegd, het was genoeg. En het was zeker genoeg. Knap heavy!!

Ga ervoor An, het is niet te laat en ook ben je niet te ver!!!

Liefs Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond samen,

Het grootste deel van de avond heb ik op mijn knieën gebukt ruzie zitten maken met mijn (nog vrij nieuwe!) wasmachine, maar ik geloof dat het eindelijk lukt nog even een berichtje te plaatsen. De lekkage is inmiddels tot het minimum gedaald waarop ik het kan krijgen. :angry::o

Leeuw schreef ergens in het draadje iets over mondwater (dat heb ik net gelezen) en daardoor moest ik weer even denken aan Wil133, die hier enkele maanden geleden meldde dat hij na een periode van hevige kiespijn waarvoor hij meerdere dagen per dag spoelde met mondwater hervallen was. Pas toen hij al toegegeven had aan de enorme trek naar alcohol kwam hij op het idee eens op de fles mondwater te kijken, en toen bleek dat daar alcohol in zit. Dus ja, mondwater kan een valkuil zijn, en de zucht weer opwekken.
Wil kende ik nog net van mijn begintijd hier. Hij stond toen al maanden droog, ook midden in een verhuizing, en was een van mijn grote voorbeelden hier. Ik spoel dan ook wijselijk niet met mondwater.

Stien, ik heb gezien dat je uiteindelijk het besluit hebt genomen naar een psych te gaan. Ik snap je angst meisje, want het maakt inderdaad veel los en kan soms heftig zijn. Maar ik ben blij dat ik de stap genomen heb, want al datgene wat los komt kan nu beetje bij beetje opgeruimd worden, of in ieder geval draaglijk gemaakt. Zo lang het in al die donkere hoekjes en dichte potjes in mijn geest zat vroeg het voortdurend om verdoving, en stond mijn nuchter blijven in de weg. Sterkte, en veel succes!

Benthe, fijn dat je een laptop hebt in het ziekenhuis. Sterkte, en heel veel beterschap!
Hetzelfde wil ik graag Knuffie toewensen. En natuurlijk Delta's vrouw.

Ik hoor de wasmachine spoelen, en ga gauw weer eens een kijkje nemen. Toedeloe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Corinne, ben ik het 100% eens. Cheyenne, je bent er nu niet,maar je zal het wel lezen.
Met al je alternatieven voor een slok blijft het drank idee stand houden!!!
Crodinho, toch een beetje Campari achtig!!
Malt., toch een beetje Bier achtig.
Namaak wijn, toch iets van Wijn. Bovendien smaakt het shit. Zo doorbreek je de cirkel niet!! Er zijn toch legio andere lekkere drankjes.
Tracht je ingeslepen gedrag los te laten.

Groet Soothe.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad al een poosje geen last van gremlins Soothe, maar zeg nooit nooit. Enkel een af en toe opspelende gedachte, zo van, "dat zou ik wel lusten". Maar bij die gedachte blijft het, omdat ik alles wat volgt op dat eerste glas niet meer wil. Het is niet dramatisch niet te drinken, alles wat je aan kunt mét drank kun je zéker ook aan zonder. Een duivel, die je voor de gek wil houden, dat is het.

En genoeg was het bij mij zeker ook. Ik kan met stelligheid beweren dat ik genoeg drank gehad heb voor twee mensenlevens, misschien zelfs wel drie. Ik heb geen zin het allemaal uit te gaan rekenen, voorzover ik het nog weet.

Dus heb ik het vandaag compleet met lekkende wasmachine droog gehouden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta, nou dat zat ik net te dennken. Dat spul nog nooit gehad. Maar van de andere kant, ik heb nog een bewijs dat ik sterker in mijn schoenen sta en dat is dat heel het huis hier vol met drank ligt. Maar geen haar op mijn hoofd om iets te pakken. En dat was een paar maanden wel anders, toen maakte ik daar een enorm punt van. Ik ben sterker, ik wil sterker zijn, ik kies voor het leven.

Ik kan maar niet slapen, wil eerst toch nog proberen vrede te sluiten, zit me niet lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een stoppoging van jaaaaren geleden ging ik ook malt drinken, maar dat was uiteindelijk funest.
Bij mij werkte het dus niet. De associatie met een gewoon biertje bleef toch malen. Je drinkt, proeft, doet mee, maar ER GEBEURT NIKS. Ik vond het maar raar. Ook zat ik na twee malt biertjes prop vol, dus ... nee niks voor mij. Zo zou ik ook geen kinderchampagne drinken (jip en janneke), alleen al die glazen, nee werkt ook niet bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Corinne, er nog garantie op en ik ga de winkel ook bellen. Maar ik wilde NU wassen, en niet pas volgende week of zo, als er een monteur komt. Het probleem zit in de afsluiting van de zeef, en ik was zo eigenwijs dat ik die toch weer even wilde schoonmaken. :wacko: De vorige keer kreeg ik hem ook al niet sluitend meer dicht, maar toen heeft mijn zoon hem tenslotte wel goed dicht gekregen.
Maar zo'n sluiting hoort toch zo gemaakt te zijn dat ook een kleine vrouw zonder zwarte band hem dicht kan krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik denk dat de alcohol die je gebruikt om je handen te zuiveren, direct verdampt. Ik gebruik het regelmatig, en ja, het ruikt lekker fris, maar het heeft voor mij geen associatie met drink-alcohol!

En Leeuw, je spoelt toch met mondwater, je slikt het toch niet in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn nou de momenten waarop ik verlang naar een grrot glas rode wijn, wat ik lekker weg zou willen drinken. De hele week gewerkt, ook twee avonden. Kom eigenlijk net thuis, mijn gedachte onderweg was: "zal ik even langs de AH rijden?" Inderdaad, ik ben er letterlijk langs gereden. Maar, daar heb ik nu nog geen vrede mee, stiekum denk ik "was ik toch maar even gestopt voor een flesje wijn". Meestal was de donderdagavond, de eerste avond in de week, dat ik niet op alcoholgebruik hoefde te letten, vrijdags ben ik vrij. En nu, het is de gewoonte van jaren, die mij nu zo doet verlangen. Is wel even lastig, ben moe, heb de lenzen alvast uitgedaan, om zo tussen de lakens te kunnen schuiven, mocht ik daar zin in hebben. Maar er wacht nog een lekker kaasbroodje in de oven. Dat eerst maar eens opeten, veel water drinken en gaan dromen over iets anders...Ik hoop dat dat werkt. Vandaag de vijfde droge dag doorgekomen, dat wil ik zo houden. Er staat nog een fles witte wijn in de koelkast (van mijn vrouw), gelukkig vind ik witte niet zo lekker, dus daar kan ik wel afblijven, gelukkig. Witte wijn dronk ik nog weleens als de rode op was, proefde je nauwelijks enig verschil meer. Morgen de zesde dag, ook zo'n dag dat ik lekker kon doordrinken, wordt ook nog moeilijk, de zaterdag idem dito. Gelukkig heb ik aanstaande zondag mijn eerste droge week er opzitten, hopenlijk.

Groeten,
ISO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikstopook!! nou de eerste obstakel heb je genomen. Dat is al stap 1. Nu nog in je hoofd. Ontwikkel een strategie voor vanavond, het zijn nog maar een paar uurtjes. Ik begon ook altijd op de donderdag, zo herkenbaar. Hier moet je even doorheen. Het kan, je wilt het , dus het KAN, je kan het.
Morgen zal je een kater hebben van hier tot Tokyo omdat je al een paar dagen niet hebt gedronken. Vervolgens zal je morgen spijt hebben. En dat allemaal om nu een glas te willen???!!!
Zo dacht ik toenstraks en het werkt. En elke keer als je er toch aan gaat denken zeg je 9x stop, stop, stop.... volgende. De trekt stijgt naar een pieke en neemt dan langzaam weer af, zodat je weer ontspannen bent. Het bibberen, hartkloppingen, stress, zweten of wat dan ook neemt af.
Sterkte joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...