water Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Ben al even thuis, Hout, maar zit nog wat te tiepelen... jullie gesprekken geven mij ook veel stof tot nadenken. Of misschien moet ik gewoon de stofzuiger pakken, dat kan natuurlijk ook... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Ik moet eigenlijk eens iemand spreken hoe ik een echtscheiding moet aanpakken. Hoe je zoiets aanpakt, hoe en wanneer. Al jaren denk ik hierover. Het is belachelijk waar ik mee bezig ben. Heb eigenlijk een vertrouwensfiguur nodig, met kennis van zaken. Die meedenkt. Als ik zo doorga, zal de drank toch telkens weer een rol gaan spelen. Ik wil eens leven, gelukkig zijn, de waarheid in de ogen kijken.Misschien heeft iemand een advies. Mijn zoon zei vanavond heel streng tegen mij: 'en nu ga jij eens niet sORRY zeggen, wacht maar tot hij dat een keer doet'. Nou dan kan ik wachten totdat ik een ons weeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Nou ja, 't is in ieder geval weer weekend, lekker. Twee dagen de tijd om wat aan m'n belasting-aangifte te doen. Wordt nog leuk, met een nieuw huis in 2007 enzovoorts... ach het houdt je van de straat...Ben wel weer afgedraaid, moe van 't werk ja maar ook gewoon moe, ik moet toch ooit eens leren wat beter te gaan eten denk ik. Voor de energie. Ook zo'n ingesleten gewoonte die ik moeilijk kan veranderen. Lekker, Blacky, pannekoeken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Grote Boze Kaia, ik kreeg al zo'n eng gevoel dat jij er weer was. Van die rillingen en net alsof er iets achter me stond. Whaaaahhh, het was Kaia!Ik vraag me soms af wat er hier bedoeld wordt met jezelf blootgeven. Niemand hoeft meer te vertellen dan zij of hij wil, maar het gaat hier toch een beetje over blote billen? Ik vind dat juist de kracht van het forum, dat we elkaar daarmee helpen, met al onze zwakheden. En dan hoef ik verder echt niet te weten of iemand in Tietjerksteradeel of Lutjebroek woont, want dat interesseert met nou weer niet zoveel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 An, bedankt voor je uitleg, ik begrijp nu iets meer van je situatie, en die lijkt me knap moeilijk. Ik begrijp uit je verhaal dat je omwille van de kinderen om deze te beschermen tegen het af en toe lastige gedrag van je man je zo moet inhouden.. klopt dat? dat lijkt me inderdaad een zware opgave. Heel veel sterkte ermee en schrijf het zoveel mogelijk van je af of praat er met buitenstaanders over.Antidepressiva, ik heb 3 soorten middelen geprobeerd, seroxat, efexor en heb nu zoloft, een middel van de oude stempel die ook angstremmend is. Het doet het goed bij mij dus ik verander er niks meer aan, en dan nog de seresta voor de crises.. zoals vandaag dus.. heb er net 2 op want ik flipperde alle kanten op, maar mijn belastingpapieren zijn vanmiddag per aangetekende brief verzonden en het is overduidelijk uit de meegestuurde bijlages dat de fout bij de belastingdienst ligt... verder heb ik nog een kopie van het hele setje gemaakt en die houd ik samen in een mapje, bedankt Spud voor de tips! Hobbel 1 heb ik inmiddels overwonnen, nu het nuon-oxxio-cogas verhaal nog uitspitten en daar bezwaar in gaan dienen, dat zal wat lastiger zijn maar gaat om een lager bedrag en niet iets wat ik nog moet betalen maar wat ik terugkrijg.AD is lastig als je in de beginperiode zit, dan zijn gevoelens opeens in de war, heftiger, je kan je duizelig voelen, labieler en paniekeriger, droge mond, vreetbuien, ik had ook dat als ik mijn hoofd draaide dat het beeld dan schokkend volgde, maar gedurende de maanden trekt dit allemaal weg en raken je hersenen ingespeeld op de verhoogde serotoninespiegel. Ik heb nu totaal geen bijwerkingen en merk niet dat ik het slik, maar merk het des te beter als ik het vergeet te slikken.Houtje wat je datumverhaal betreft, ik doe het zelfde al zal lang niet iedereen het hier daar mee eens zijn. Mijn 'bewust anders met alcohol omgaan' datum ligt dan ook nog steeds op 22 juni 2007, en zelfs ondanks de uitglijder die ik gemaakt heb want dat was onderdeel van het hele proces. Men mag het er niet mee eens zijn maar het afgelopen half jaar is er veel gebeurd en veel veranderd en is mijn drinkgedrag gigantisch veranderd... droog, en heel af en toe 1 a 2 wijntjes (en heel af en toe is 3x in dat halve jaar).. toen het allemaal even echt niet meer zo lekker ging en ik er helemaal klaar mee was en het me echt niet meer interesseerde heb ik nog 1 avond in november teveel gedronken en daar ben ik letterlijk en figuurlijk enorm ziek van geweest en het heeft me doen beseffen dat het totaal geen zin heeft om dat te doen... en me zelfs nog meer gesterkt in mijn 'strijd'.zoals het nu gaat ben ik tevreden, ik bekijk het per dag maar zet mezelf niet verplicht op 0... als ik al eens iets mag drinken dan mag dat niet uit frustratie of boosheid of andere emotionele redenen zijn. (zoals ik bv na een dag zoals vandaag vroeger echt wel een fikse portie drank gehaald had als beloning en rustgever)ik doe mee met kwartetten, hebben jullie voor mij van de categorie persoonlijkheidsstoornissen de vermijdende, afhankelijke, narcistische en borderline? jippie KWARTET! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 11 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 An, hier komt tante miep even om de hoek kijken met een wijsheid als een koe:gescheiden zijn betekent niet per definitie dat je ook gelukkiger bent hè?En iedere nieuwe relatie vergt werk en inspanning, en misschien is met net zoveel werk en inspanning je huidige relatie wel te redden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 @Ferry,Dank je wel. Ben ik blij mee.@An,Je doet het lekker voor jezelf, al is het af en toe moeilijk, het blijft de moeite waard! En jij bent het waard!@Houtje,En mij lukt het maar niet om te stoppen met roken. Wel is het mij gelukt om blijvend minder te roken. En wat nog prettigerer is: ik vergeet soms gewoonweg te roken.@Trees,@Dani,Ja, 2008. Stom van mij! Is ook omdat ik van november ben en dus net 48. En net als jij en velen wil ik graag de rest van alle verjaardagen nuchter vieren.@Blacky, Houtje,Erfelijk of niet, ik ben de eerste in de familie met suïcidale gedachten en neigingen, ook als kind al. Voor de depressies kreeg ik seresta. Ik was daar helemaal niet blij mee, want die vertraagde mijn reactievermogen. Niets meer geslikt daarna. Ik wou ook niet behandeld worden. En toen kwam de wijn en behalve lekker smaken, verdoofde die natuurlijk. Achteraf geleuter, maar sta nu wel open om er iets aan te gaan doen. Zoals die depressieve gevoelens me nu kunnen overvallen en lang aanhouden, dat wil ik niet meer.@An,Ik heb gelukkig geen ervaring met echtscheiding en hoe je zo iets aanpakt.En als je kind nu al zegt dat het tijd wordt dat je man eens excuses mag gaan aanbieden, is toch een teken aan de wand. Ik kan je geen raad geven. Heb je geen goede vriendin of misschien je huisarts? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Oh, dankjewel dat je het zegt Tapas, dat heb ik dus ook, dat mijn beeld in schokjes aan me voorbij komt, net een getekend stripverhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Lieve An, juridisch is een echtscheiding vrij gemakkelijk. Het gaat er om, hoe voel je je, wil je dit echt, wil je scheiden, wil je alleen verder? En dat zijn nogal vragen!Ik ga ook even naar roomservice, visite komt. Thee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Corinne,Ik heb vorige week een update gesprek gehad met mijn coach van annazorg en het mens was helemaal verbijsterd over mijn vooruitgang in een half jaar (en ik ook). Niet zozeer dat ik niet meer depressief ben, maar ik kan er makkelijker mee omgaan. En als je niet te lang wacht, is de kans op herstel veel groter.En seresta tegen depressiviteit? ****** wat een onzin. Bosjesmannen-dokters denken zeker dat het STRESS is, nou ja zeg. Ik kan er niet over uit.Je mag me altijd meelen hè hierover. Maar ik vind het al knap dat je er zo over praat. Wat zijn we allemaal kwetsbaar vanavond en dapper voor onszelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 dat gaat echt een keer over hoor Benthe, nu als ik mijn medicatie een keer vergeet (wat niet snel gebeurd) dan merk ik dat meteen aan het stripverhaal gevoel.. rare gewaarwording is dat he,.. dus dan weet ik dat ik mijn AD moet gaan nemen, is het zo weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 An, PB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Bedankt, maar ga er even tussenuit. Emotieboost. Moet even tot rust komen.Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Als ik mijn medicijnen niet goed inneem, dan lijkt het of er dag en nacht 10 televisies in mijn hoofd door mekaar staan te tetteren, vreselijk.Overigens heb ik vannacht twee (bijna) psychotische nachtmerries gehad maar gelukkig was mijn ROA er toevallig, echt toevallig die merkte het aan mijn verkrampte blik (in mijn slaap hè) en mijn angstige mompelen. Hij kreeg me er alleen niet uit, hij schrok zich te pletter. Ik helaas niet (meer). Vandaag even extra maatregelen genomen. Bah. ***ziekte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 En overigens wie moge denken: nou Hout laat je lekker een keer opnemen om alles tot rust te laten komen moet voor de lol eens een dag meelopen op de crisisafdeling van een psychiatrisch ziekenhuis. Als je al niet gek bent dan wordt je het daar acuut. Gegarandeerd.Toen ik de kinderen kreeg (nou ja, een tegelijk dan in mijn geval) moest ik de tweede keer (bij Dochter) uit voorzorg 10 dagen in het ziekenhuis blijven op een éénpersoonskamer met zo weinig mogelijk bezoek en goeie medicijnen. Dáár word een mens rustig van. Bij Zoon was het dus niet goed gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Zeg Houtje, als er iemand gezond omgaat met haar ziekte ben jij het wel. Daar mag je jezelf best een flinke schouderklop om geven, zoals jij dat doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Dank je dank je. Links of rechts? Kan het mij ook schelen, ik doe ze allebei. aaaaaaahhhhhhh, lekkerrrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 quote: Originally posted by: houtjeEn overigens wie moge denken: nou Hout laat je lekker een keer opnemen om alles tot rust te laten komen moet voor de lol eens een dag meelopen op de crisisafdeling van een psychiatrisch ziekenhuis. Als je al niet gek bent dan wordt je het daar acuut. Gegarandeerd.Ben ik mee bekend en het er volledig mee eens! Gekkenhuis... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Nou, en nog een kneepje in je nek erbij, en wat zachte nageltjes door je dure kapsel. Zo goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Lekkerrrrrrrrrrrr !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 En dat haar mag wel duur zijn, maar het is goed geknipt hetgeen betekent dat ik er niets aan hoef te doen. Jij komt zeker met een pet op naar die meeting? Of heb je nog of alweer een mini-kuifje? Of is dat nu echt helemáál weg. Dat vind ik dan extra super-lullig voor je. Een kennisje van mij heeft uitgezaaide borstkanker, ook zo'n rotziekte, heeft een héle mooie pruik, elke dag tot op de puntjes verzorgd, mooie kleren, prachtig opgemaakt, wat een lef en een guts heeft die vrouw. Diep respect heb ik ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Ik doe een sjaaltje om Houtje, op zijn islamitisch, heb ik geleerd van mijn buuf. Kijk eens op je mail, want ik heb je een foto gestuurd van mijn kleinzoon. Ik ben zo supertrots op dat jong, daar moet je even van meegenieten. Ik zou het wel van de daken willen tetteren. Enfin, ik heb er weer een ballon aan mijn bed bij en men is koffie halen. Straks stijg ik nog op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Ja echt één bonk ben je niet hè. Niet te veel balonnen tegelijk vasthouden heur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 Even kijken of het forum naar wens verloopt. Geen ongeregeldheden en zo!!Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 11 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2008 corinne wat is een emotieboost ?? is dat positief of negatief ??en wat is een buuf , jullie schrijven altijf buuf , en ik weet niet wat dat is , maar zo zijn er nog meer nederlandse woorden die ik niet altijd begrijp zal het leren vragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden