Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik ben gezonder gaan leven nadat ik ben gestopt met drinken.Ik dronk sloten koffie, nu misschien drie koppen per dag.Ik dronk veel thee totdat ik de cafeinevrije koffie ontdekte.Gewone koffie geeft veel maagklachten.Cafeinevrije niet.Ik heb moeten leren wat een honger gevoel was.Ik dronk mijn honger altijd weg.Ik at niet meer omdat daarna de drank niet smaakte.Ik wist na te zijn gestopt niet of ik honger of dorst had.Tijdens mijn drankgebruik wistt ikniet of ik ziek was van de drank,of een griep onder de leden had.Ik deed maar door totdat ik was opgebrand.Na één dag thuis zitten met een schuldgevoel van hier tot Tokio vanwege de gedachte dat ikdoor eigen schuld (zuipen) thuis zat, ging ik weer aan het werk.De drank stond weer koud, de circel was weer rond.Een lijstje om het benauwd van te krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 An..nu Corinne heeft verteld dat de meeting zaterdag is...kun jij misschien ook komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Safi ik ben eens uit solidariteit met mijn kinderen weer gaan drinken.Ik vond het zoooooooo zielig dat zij in mijn gezelschap kozen voor fris.Jaja kromme gedachten die alco's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Safi: nee, dat gaat niet, wat voor een dag het zou zijn. Wie weet, ooit wel. Ik ben wel heel benieuwd hoe het zaterdag gaat en ik hoop dat daar ergens over geschreven gaat worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik pakte trouwens iedere gelgenheid aan om weer te gaan drinken.Als iemand vertelde dat je uit een herval kunt leren, greep ik dat met beide handen aan.Ik herviel vaak totdat ik ontdekte dat je Echt kunt leren uit hervallen.Wat een mens al niet doet om zijn drankje te rechtvaardigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 OOOHHH Rudy dat is ja vreeeeselijk...wat een k%t smoes had je die dag:PMensen ik herinner me opeens dat Blacky ons voor de feestdagen er op wees dat we juist op moesten passen voor de dagen na kerst en Oud en Nieuw omdat daar de grootste valkuil lag.Ik begin me nu toch af te vragen of al die iritaties de laaste dagen niet allemaal een weg zijn naar een k%t smoes om weer te drinken...Als jullie het maar laten...YOU HEAR!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Ha, ja, ik heb ook wel eens gedacht "jee, ik ben verslaafd, dus moet ik alcohol hebben anders functioneer ik helemaal niet meer"... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Jammer An...je bent toch niet bang voor ons:PRudy...dat is er eentje die ik mezelf na die grote uitglijder van 2 december realiseerde....wat heb je nu in godsnaam van die uitglijder geleerd wat je nog niet wist.Oh ja dat ik de fris niet lekker vond en dat ik dus mijn eigen fris mee moet nemen.Nu een maand verder kan ik eerlijk zeggen wat een rot smoes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Helaas raar maar waar Water.Op het laatst functioneerde ik niet meer zonder drank.Maar toen was het ergste kwaad al geschied.Ik ben veel kwijt geraakt wat me dierbaar was.Maar niemand wist wat me lief was want ik had het nooit verteld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Jaja Safi, na dit eerste boek moeten jullie maar een volgend boek gaan schrijven."Het smoezenboek". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 @Rudy,Idd een lijst om het benauwd van te krijgen.Blij dat ik niet meer hoef.@Safi,Er is geen ene reden voor mij om te gaan drinken, ook een k%tsmoes is geen voldoende reden.@An,Er zal vast wel geschreven worden over hoe we het ervaarden.@Water,Bekend.En helaas werd alcohol mijn eerste levensbehoefte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Valt mij op dat de post eerder in mijn outlook E. is dan hier op het forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Nou, zit ik te schudden voor Blacky, is Blacky weer weg. Wat een rotweer zeg, ik zag geen hand voor ogen, er zijn hier ook geen lantaarnpalen. Ik ben maar in het blinde achter Max aan gelopen. Zeer goed geleidehondje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Mensen ik wens jullie een fijne avond.Ik ga eruit, afkicken van het forum.TV kijken en tussen door mijn vrouw plagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Hahahah de stadse op jet platteland...even een kleine led zaklantaarntje kopen meissie!Rudy...Smoezenboek...wat zal die dik worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Fijne avond, Rudy.Niet te veel plagen he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik ga ook met mijn man praten die zit ik hier verschrikkelijk te negeren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Zo, weer helemaal bijgelezen. Daar heb ik een uur over gedaan. en ik kan wel weer opnieuw beginnen, want ik ben het nu al vergeten.Maar goed, ik drink nog steeds niet. Heb nog steeds de griep, en nu dus alweer barstende koppijn van jullie..... eh nee, van het lezen natuurlijk!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Dat is altijd een goed idee om met je spouse te praten. De mijne is momenteel in Delft, aan het kaarten. Hij vroeg nog of hij thuis moest blijven maar ik zei, ga asjeblieft kaarten. Dat is wel raar hoor, eerder deden we al onze dingen gewoon zelf, en nou zou hij ineens allerlei dingen moeten doen of laten omdat ik er ben. Hm, beetje bezwarend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 @Rudy,Op internet heb je virtuele snelheden. Geniet nog van de avond en slaap lekker.@Benthe,Schudt er dan maar een voor mij voor morgen.@Safi,Die van mij zit TV te kijken.@Marjo,Nou, ja, je leest ons dus kun je ook wel zeggen dat je van ons hoofdpijn krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 blacky was met de pc bezig en moest die even uitzetten .dus laat maar komen benthe .wat het smoezenboek betreft ewel daar wil ik wel aan mee werken houtje ik heb even je raad nodig , buiten mijn koffiekes drink ik ook graag die royal club drankjes , hier in de buurt maar een winkel die ze verkoopt en ik heb het gedacht dat ook die winkel ze uit de handel gaat nemen welke smaken zijn er van royal club in nederland en in welke winkel kan ik ze vinden aub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 En die rokers-stoptruc ben ik niet vergeten. Die vertel ik echt nog.Corinne vertel maar welke van boven of onderen. Is het voor morgen of overmorgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 @Benthe,Als je samen woont, hou je nu eenmaal rekening met mekaar.Dat went wel, denk ik.Ik ben niet anders gewend. Ik heb nooit alleen gewoond.Het is voor morgen, vrijdag. Zaterdag laat ik zo op me afkomen. Doe maar 7 van boven.Smoezenboek: alles is een goeie smoes, zelfs het idee om te stoppen.@Blacky,De ene winkel is de andere niet, maar hier hebben ze bij de Spar: bitter lemon en tonic. Bij de AH hebben ze ook een citroensmaakje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Nou Blacky, voor jou viel er spontaan een uit, dat is Bekers Tien.Gecultiveerde hartstocht.Het is van belang dat je in je gevoels- en zieleleven onderscheid maakt. (Ik weet trouwens zelf niet wat het verschil is tussen gevoels- en zieleleven.)Je versmelting van je vrouwelijke en mannelijke kanten houdt voor jou gevaar in. Je wil een deel van je afschermen en dat is moeilijk voor je om te doorbreken. Door je angst voor je gevoel loop je de kans om je achter rituelen en starre gewoontes te verbergen.Je taak is niet gemakkelijk, maar zeker wel te doen. Jouw taak is om te leren voelen en daar ook middenin te staan. Heb je daar wat aan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Water: dat is een hele grote rede voor mij: zonder drank functioneer ik gewoon niet: wat een totale onzin he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden