Spring naar bijdragen

Donderdag 17 januari 2008

animal

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 348
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Laat ik even Delta citeren, die hoopt dat het gebouw van Tactus meerdere deuren heeft. Ik maak mij echter meer zorgen over de fundering. Nu ga ik ééns niet naar bepaalde personen wijzen, een ieder moet er mee doen, wat haar/hem lief is.
Mijn aanmelding was 12-05-2007. Ook toen was er weleens hommeles,maar toch niet van deze orde.
De animo om nog te posten, wordt met de dag minder. Het lijkt momenteel of iedereen, met iedereen in de clinch ligt. (gezellig naar de meeting)
Wat ééns een redelijk bouwerk leek, lijkt nu aan paalrot onderhevig. Dat sommige in opperste staat van verwarring afdruipen, lijkt zeer wel logisch. Ook loopt het aantal postings van sommige leden terug.

Nu is met het vaststellen van bovenstaand, de oplossing er nog niet. Dit forum heeft de nuttige functie, ons van de drank af te houden,wat de meesten in meer of mindere mate lukt.
Hoe is het in zo'n klimaat nog mogelijk zinvol met dit aspect om te gaan! Er heerst een clubjesgeest, waar de honden geen brood van lusten.
Dan worden er zaken geopperd als: zij snappen mij wel, of die en die, bedankt voor de warme reactie.Ruimte voor het debat moet er zijn, maar wat te doen, met stoten onder de gordel en natrappen.
Het lijkt mij een goed idee, dat we hier met ons allen naar kijken en de mogelijkheden ter hand nemen om dit een halt toe te roepen.
Als het zo moet ga ik nog liever naar de AA!
In ieder geval ga ik mijn schrijven reduceren, tot er van enige klimaat verandering sprake is.

Mocht dit gevoel slechts bij mij spelen, dan is er iets fundamenteel mis met me, misschien moet ik me dan een tijdje laten opnemen, om tot rust te komen.

Lieve mensen zullen we er wat aan doen?

Groet Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar, ja maar Rudy, als je ergens door getriggerd wordt, dan ligt dat toch aan jezelf? Iets dat ook in jezelf zit en waar je boos om bent? Ik vind jouw berichten altijd enorm leerzaam, maar toch, het geeft toch geen pas om hier "de waarheid" te verkondigen. Ik bedoel, wat heb je daar zelf aan?
Ik zit Delta niet te verdedigen. Ja, ik begrijp wat hij bedoelt, maar dat doet er niet toe. Het gaat er alleen maar om: kijk, ik heb nu een interessante discussie met An en Calimero, waarin we werkelijk belangrijke zaken uitwisselen. Namelijk hoe we van de drank af kunnen blijven en hoe we daar over denken.
Het is niet zo gek dat er ook andere discussies zijn, en ook meningen die iemand niet zo positief overkomen.
Weet je een poosje geleden schreef iemand, die nu niet meer mee schrijft, dat een vrouw met kanker nou eenmaal lekker alles kan zeggen. Toen heb ik ook gedacht, hee, waar komt dat vandaan, zo'n mening?
En zo vind ik dat ook iemand die nog niet zo sterk in de schoenen staat misschien, of ook iemand die dat wel doet of toch of een andere manier denkt, ook respect verdient. Iedereen, en dat is mijn mening, schrijft hier omdat zij of hij het nodig heeft.
Ik snap jou en anderen ook niet altijd zo goed, maar ik ga uit van de goede intentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht....
Het is maar net welke berichten je het belangrijkst vind en de meeste aandacht geeft.
Zowel in de vorige periode dat ik hier kwam als nu zie ik zowel sfeerverpestende berichten als berichten die helemaal on-topic zijn, vandaag, gisteren ook.
Jammer als sommigen die er niet tussen zien staan en meer tijd besteden aan afbreken dan die on-topic reacties te gebruiken om op te bouwen.
Nogmaals het is maar net waar je aandacht naar uitgaat hoe het verloop is.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer zeker niet objectief Soothe. Jij dan wel? Ik zou het bijzonder saai vinden om objectief te zijn. Zelfs de saaiste man van de wereld die alleen maar aan poep dacht als hij niet aan de relativiteitstheorie dacht, was meer bezig met zijn persoonlijke leven dan met objectiviteit.
Kom op zeg, doe me een lol! Je bent zelf bezig met voortdurend mensen om te hakken die jou niet aanstaan. Sure, op een afstandelijke manier, maar toch! Wees toch eens eerlijk man. Voortdurend zit je te vertellen dat je niemand nodig hebt en niks aan meningen hebt. Maar je uitingen zeggen wel iets anders.
Ik zou het veel liever hebben over, drinken we vandaag niet? En hebben we nog iets interessants te vertellen waarom we dat niet doen, en hoe we elkaar kunnen helpen om dat niet te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goeie middag allen,
Fijn sfeertje vandaag, zoals al meerdere dagen. Rudy en Sooth, zonder mij dan ook in welke discussie dan ook te gaan mengen, of me bij welk dan clubje te scharen, wil ik alleen maar zeggen dat ik jullie mening deel.
Benthe, natuurlijk heb je volledig gelijk wat betreft een ieder in zijn waarde laten, en een ieder vrij te zijn om hem/haar mening hier te posten. Maar bij zoals Delta zich gedraagt en gedroeg kan ik aleen maar meewarig glimlachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandra,
Voor jou staat het weekeinde dus ook voor de deur. Leuk toch! Prettig gewerkt?

@Water,
:)

@Deltatango,
Toch moet het me van het hart dat ik best van wat gegein nu en dan hou. Het heeft me vooral de eerste maanden goed geholpen. En als ik er geen zin in of tijd voor heb, blader ik snel door.

@Cacao,
Prettig gevoel is dat te merken dat het dag per dag werken zo'n een stapel opleveren kan.
Lekker verder gaan op de ingeslagen weg. Ik loop een eindje met je op.

@Blacky,
Zeg dat wel, ik hoop maar dat ook ik de goede deur vind zaterdag. En ik hoop dat de deuren heel breed zullen zijn.
Enne, moet je weten dat de wijn in Nl nog duurder is dan in België. Dan snap je wel dat ik een aardig gat in mijn spaarcenten heb gedronken. Ik ben echt een stommerik ;) geweest.

@Pepita,
Jij was dus jarig. Alsnog gefeliciteerd!

@Pippi,
Blij toe dat je weer mee doet. Ik reik je virtueel de hand.

@Ferry,

@An,
Sterke instelling tegen drank op tafel. Kanjer.

@Houtje,
Ik word steeds meer benieuwd naar hoe jij er echt uitziet. Nu omschrijf je je poezelige voetjes ook al als groot. :D

@Albertine,
Neem lekker even een adempauze.

@Calimero,
Jij bent toch rustig door blijven groeien terwijl je weg was. Je klinkt een stuk sterker ondanks je uitglijer.

@Soothe,

@Benthe,
Bijzondere pilletjes idd. Ik denderde zowat van mijn stoel van 't lachen.
En ik ontwaakte uit een sullige droom over een stagiaire (hoe kom ik erbij) die ik even stond te vertellen dat hier in huis niet gerookt en niet gedronken mag worden en dat om middernacht de grendel op de deur gaat.
Wat een goeie en eigenlijk voor de handliggende oplossing voor de wijnkelder.

@Spud,

@Marjo,

@BamBam,
Tja, om dezelfde reden moet ik mezelf soms ook een flinke schot onder mijn achterwerk geven.
En alvast veel plezier gewenst de komende dagen.

@Safi,

@Visje,

@Mieke,

@Tapas,
Misschien maar en een boxbal en een EHBO-kist meenemen. :D
Troost je, ik barst van de sociaal vaardige tekortkomingen.

@Trui,
Nog gefeliciteerd met 2 weken: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@Kaia,

@Rudy,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, volgens mij heb je niet goed gelezen wat Rudy zei of anders lees ik het misschien verkeerd dat kan ook ;) Maar zoals ik het lees zegt hij weldegelijk dat hij de triggers bij zichzelf zoekt.
Misschien interpreteer ik jou reactie wel verkeert dat kan, maar het raakte me even dus vandaar reactie.

Even in zijn algemeenheid, volgens mij is het normaal dat er op forums pieken en dalen zijn. Ik ben nu op toch behoorlijk wat forums geweest en overal zie ik de dingen met dezelfde strekking voorkomen. Mensen die op het beeldscherm niet door 1 deur kunnen, zich iriteren aan een ander, regels willen bepalen, niet bepaalt willen worden etc.
Is dit niet gewoon menselijk, een sort of territoriumdrang? (kan niet op het juiste woord komen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal, je hebt gelijk en ik voel me ook aangesproken door jouw opmerking,
maar als je hier komt om fijn van gedachten te wisselen en je moet dag na dag je tong afbijten vanwege steeds maar diezelfde stoorzender,
moet je bijna een Boeddha zijn om dat 100% te blijven negeren, vooral ook als je ziet dat anderen het er echt moeilijk door hebben.....
Ik ben absoluut niet blij met mijn reaktie van vandaag, want het voegt inderdaad niets toe aan het doel en de harmonie van dit forum,
aan de andere kant voelt het wel goed om te zeggen wat ik denk ipv overal maar boven blijven staan in de angst iets te zeggen waardoor ik mij minder geliefd zou maken. Als ik in dat proces iemand kwets dan spijt me dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan. Spud.

Soothe, ik vind een antwoord als bla bla bla.... heel erg bla bla bla.
Doewie, flauwerd. Had je zo gauw niets intelligenters bij de hand? Of misschien een gefundeerd antwoord? Zeg dan niets, als je geen bijdrage kan leveren.

Wat ik zeg gaat niet bij iedereen prettig door de strot. Dat is andersom ook zo. Maar ik zal nooit iemand afdoen met een stom antwoord als bla bla bla.

En nou ben ik even weg want dat is veel beter.

aangepast op s = k

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kaia

moet je bijna een Boeddha zijn om dat 100% te blijven negeren, vooral ook als je ziet dat anderen het er echt moeilijk door hebben.....

Kan als je 100% die energie van negeren steekt in degene die het moeilijk hebben, niet zien als moeilijk gezien de omstandigheden, maar als uitdaging. ;)

Dus niet vergeten, doel is elkaar te helpen, heb vandaag, gisteren en ook de vorige periode veel steun gezien aan elkaar die vind ik het belangrijkst, voor de rest begrijp ik in het kader van drinken omdat dingen te gevoelig liggen of in het kader van afkickverschijnselen de prikkelbaarheid.

Gaat het iedereen nog goed af vandaag adb te blijven? Iemand een horend oor nodig? Hier alles oke, te druk met kids en tussendoor lezen.

Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over het geinen.Gisteravond ben ik sinds lange tijd meteen met een glimlach om mijn mond in slaap gevallen.Heb me rot gelachen.
Niet dat er hier thuis verder nooit te lachen valt Het tegendeel is waar. Maar het ontspande me gisteren.
Juist omdat ik enigszins gestresst was Inslapen gaat bij mij moeizaam. Voor mij was geinen dus een slaapmutsje.En ik scroll ook wel eens over het gegein heen . Wanneer je het later ziet ,zie je de humor er ook niet van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, dat een ieder met iedereen overhoop ligt, is een beetje gechargeerd!
Maar het stemt allemaal niet vrolijk. Jou eerst posting betreffende de cabaret act, is niets mis mee, dat je dat niet denkt. Correct geformuleerd, een mooie schrijfstijl, en de vinger op de gevoelige plaats.
Niets mis mee. Ik ervaar jou niet als een ruziezoekster, dus excuus niet nodig!
Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,Jammer dat wederom de sfeer niet goed is.zou het dan toch aan de op handen zijnde receptie liggen,dat mensen het idee hebben dat er clubjes ontstaan? Of aan het boek dat geschreven wordt?? Of zijn er andere dingen die spelen. Laten we proberen om er weer iets van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe mijn waarheid is niet jouw waarheid, althans niet altijd.
En ik weet dat je elkaar het best bereikt door uit eigen ervaring te vertellen
en dat is wat ik doe.
Even dacht ik aan projectie in mijn laatste bericht.
Maar het staat er zoals ik het heb bedoeld.

Delta zijn hele houding is voor mij herkenbaar.
Ik heb daar geen last van.
Wil er alleen op wijzen dat je zo niet met mensen omgaat.
Dat er andere manieren zijn.
En Benthe, je moet dat zelf willen, want de weg is lang.
Ik wil niemand veranderen, maar middels mijn verhaal inzicht geven in zijn problematiek.

Iemand die nog niet zo sterk in zijn schoenen staat verdient mijn respect.
Dat geeft niemand het recht om dagelijks een forum op zijn kop te zetten.
Dan schrijf ik op mijn manier een stukje over respect en mijn ervaring daarmee.

Ik had kunnen schrijven dat wij elkaars spiegel zijn , maar omdat het woord gremlin voor iedereen een begrip is, heb ik dat gebruikt.

Misschien ben ik te ver gegaan.
Ik kan dat niet toetsen.
Ik krijg geen gehoor.
En dat betreur ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rudy, dankjewel, het is ook zo. Ik ben gewoon een beetje moe en op mijn manier wil ik ook het liefste vrede. Dat kan niet, dat weet ik wel.
En vaak werk ik er ook niet aan mee, dan schop ik ook wat rond. Dat is niet goed. Niet slecht bedoeld, maar toch niet helpend. Onvolkomen mens als ik nou eenmaal ben.
En weet je wat het ook is Rudy? Wat is nou eigenlijk sterk in je schoenen staan? Sterk qua wat? Ja, sommigen van ons drinken niet meer. Nou dat is HEEL erg mooi. Maar daarom zijn we niet beter dan een ander.
Ik bedoel, daardoor hebben we het niet ineens voor elkaar, vind je wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dit toch jammer.
Maar wat is dit ook voorspelbaar.

Iedereen die hier schrijft is bezig met zijn emotionele weg naar een andere nuchtere persoonlijkheid, op weg om te leren te houden van zichzelf, zodat hij ook op een gezonde manier kan houden van anderen.
Tot dat we met ons drank probleem bezig gingen, hebben we meestal onze emoties,
als mensen te dichtbij kwamen,
of meningen van mensen te zeer deden,
of tekortkomingen in onszelf te moeilijk werden
of het verdriet om het verleden of trauma's te zeer deden
of de angst om te leven te echt voelde
of de keuzes in het leven te veel verantwoordelijkheid vroegen
of gewoon puur verdriet omdat we ons niet begrepen voelden
of omdat we zo graag weer even kind wilden zijn
en nog veel meer redenen die onze ontwikkleing tot een volwassener mens in de weg stonden

met alcohol verzopen.

Nu zijn we hier beland op dit forum en we zijn allemaal
op onze eigen manier,
in ons eigen tempo,
met onze eigen wijze belangrijke levenservaring
met behulp van boeken
therapieën
forum leden
schrijven
meelezen
discussiëren
bezig wat aan onze alcoholverslaving te doen en onze drang in alcohol het 'heil' te zoeken.

Ik vind het zo jammer
Maar ik vind het ook zo voorspelbaar

Dat men denkt dat er groepjes worden gevormd, omdat sommigen elkaar beter liggen.
Soms kan ik ook gekwetst raken door een negatieve reactie op mijn aanwezigheid op het forum of op een bericht waar iemand niet positief op me reageert.
want ik kan net zoals velen, slecht tegen kritiek en ben hier aan het leren om beter met kritiek om te gaan zonder naar de drank te grijpen en zonder gelijk in de verdediging te gaan.
Maar ook zonder gelijk bij kritiek te denken, die mag mij niet...en dat is een moeilijke.
Want dan ben ik geneigd niet meer goed te luisteren.
helemaal als ik ga denken die zitten in een andere groep.
Maar daar leer ik hier wel beter mee om te gaan en daar moet ik mezelf dan ook toe open stellen en niet in hokjes gaan denken en clubjes en kampen.
Elke reaktie die hier geschreven wordt draagt bij aan mijn heling proces.
Ook de negatieve en beschuldigende.
Dus ik gun het ook iedereen om te beschuldigen, kritiek te uiten, zich slecht te gedragen, want ik probeer dan te beseffen dat die persoon erg geraakt is door een bepaalde opmerking. Wel vind ik dat dan diezelfde persoon ook open moet staan voor een wederwoord en de discussie die hij is aangegaan, toe moet staan.
Dat men goed moet kijken wat mensen proberen te zeggen, de spiegel durven te zien en niet gelijk te denken och....die mag mij niet, dus wat die zegt daar hoef ik niet naar te luisteren. Want dan haal je volgens mij niet uit het forum wat erin zit.
Soms kan het dagen duren hoor voordat je het doorhebt wat diegene nou werkelijk wou zeggen.

Ik zal een voorbeeld geven:
Het draadje van Haddock waarin hij mij te kennen geeft dat ik Guru gedrag vertoon, waarin anderen zeggen dat ik het forum domineer met mijn boek, de receptie en mijn vele berichten, daar kon ik in eerste instantie niet zoveel mee. Vond het allemaal wat overtrokken maar na wat langer nadenken, toch wel met een kern van waarheid
Want ik ben veel op het forum aanwezig, maar had niet het gevoel dat ik mensen aan het inpakken was. Was mezelf niet bewust dat anderen dachten dat ik volgelingen had.
Wat dus ook een uitspraak was waar ik niks mee kon.
Maar het zette me wel aan het denken waarom dit steeds weer voor komt in mijn leven.
Dat, als ik mij met, mijn bekende enthousiasme en energie, ergens in stort dat er dan al gauw een andere groep ontstaat die vind dat ik me teveel uitsloof, teveel het voortouw neem, de aandacht trek, te populair probeer te zijn, teveel aanwezig ben.
En toen ben ik gaan kijken waarom ik dat toch steeds weer doen, waarom dat voor mij zo belangrijk is en waarom ik niet met de ervaring van negativiteit die er bij sommigen ontstaat wat minder hard van stapel loop.
En daar leer ik dan weer van, want ondanks dat ik er nog niet uit ben waarom ik mijn enthousiasme niet wat meer dim om aan de grote groep te voldoen en er ook nog niet uit ben of ik überhaupt wel wil dimmen, heb ik wel geleerd dat dit een belangrijk punt in mijn alcoholverslaving en mijn moeilijkheden met mensen is. En daardoor ook weer de behoefte om mijn emoties te willen verzuipen.

Tja en wat wil ik hiermee nu zeggen?

Geef iedereen de kans om iets te leren uit het forum en ook iedereen de kans om jouw iets te leren. Dus kijk naar die spiegel die je wordt voorgehouden en leer vooral uit de negatieve gevoelens die het bij je oproept. En kijk vooral naar jezelf als je heel hard wilt weghollen voor wat er wordt gezegd want vaak zit daar dan een wijze les.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...