Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een hele goeie middag allen,
Fijn sfeertje vandaag, zoals al meerdere dagen. Rudy en Sooth, zonder mij dan ook in welke discussie dan ook te gaan mengen, of me bij welk dan clubje te scharen, wil ik alleen maar zeggen dat ik jullie mening deel.
Benthe, natuurlijk heb je volledig gelijk wat betreft een ieder in zijn waarde laten, en een ieder vrij te zijn om hem/haar mening hier te posten. Maar bij zoals Delta zich gedraagt en gedroeg kan ik aleen maar meewarig glimlachen.

• Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

@Sandra,
Voor jou staat het weekeinde dus ook voor de deur. Leuk toch! Prettig gewerkt?

@Water,
:)

@Deltatango,
Toch moet het me van het hart dat ik best van wat gegein nu en dan hou. Het heeft me vooral de eerste maanden goed geholpen. En als ik er geen zin in of tijd voor heb, blader ik snel door.

@Cacao,
Prettig gevoel is dat te merken dat het dag per dag werken zo'n een stapel opleveren kan.
Lekker verder gaan op de ingeslagen weg. Ik loop een eindje met je op.

@Blacky,
Zeg dat wel, ik hoop maar dat ook ik de goede deur vind zaterdag. En ik hoop dat de deuren heel breed zullen zijn.
Enne, moet je weten dat de wijn in Nl nog duurder is dan in Belgiƫ. Dan snap je wel dat ik een aardig gat in mijn spaarcenten heb gedronken. Ik ben echt een stommerik ;) geweest.

@Pepita,
Jij was dus jarig. Alsnog gefeliciteerd!

@Pippi,
Blij toe dat je weer mee doet. Ik reik je virtueel de hand.

@Ferry,

@An,
Sterke instelling tegen drank op tafel. Kanjer.

@Houtje,
Ik word steeds meer benieuwd naar hoe jij er echt uitziet. Nu omschrijf je je poezelige voetjes ook al als groot. :D

@Albertine,
Neem lekker even een adempauze.

@Calimero,
Jij bent toch rustig door blijven groeien terwijl je weg was. Je klinkt een stuk sterker ondanks je uitglijer.

@Soothe,

@Benthe,
Bijzondere pilletjes idd. Ik denderde zowat van mijn stoel van 't lachen.
En ik ontwaakte uit een sullige droom over een stagiaire (hoe kom ik erbij) die ik even stond te vertellen dat hier in huis niet gerookt en niet gedronken mag worden en dat om middernacht de grendel op de deur gaat.
Wat een goeie en eigenlijk voor de handliggende oplossing voor de wijnkelder.

@Spud,

@Marjo,

@BamBam,
Tja, om dezelfde reden moet ik mezelf soms ook een flinke schot onder mijn achterwerk geven.
En alvast veel plezier gewenst de komende dagen.

@Safi,

@Visje,

@Mieke,

@Tapas,
Misschien maar en een boxbal en een EHBO-kist meenemen. :D
Troost je, ik barst van de sociaal vaardige tekortkomingen.

@Trui,
Nog gefeliciteerd met 2 weken: :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

@Kaia,

@Rudy,

Geplaatst

Ik heb nooit gezegd dat ik niemand nodig heb! Zoek dat eens op.
Ik heb iedereen nodig, dat helpt mij en hopelijk de anderen, om van de drank te blijven.

IK ZEI, ik heb geen bijval nodig, in een conflict, dat los ik zelf op!!!
Groet.

Geplaatst

Cal, je hebt gelijk en ik voel me ook aangesproken door jouw opmerking,
maar als je hier komt om fijn van gedachten te wisselen en je moet dag na dag je tong afbijten vanwege steeds maar diezelfde stoorzender,
moet je bijna een Boeddha zijn om dat 100% te blijven negeren, vooral ook als je ziet dat anderen het er echt moeilijk door hebben.....
Ik ben absoluut niet blij met mijn reaktie van vandaag, want het voegt inderdaad niets toe aan het doel en de harmonie van dit forum,
aan de andere kant voelt het wel goed om te zeggen wat ik denk ipv overal maar boven blijven staan in de angst iets te zeggen waardoor ik mij minder geliefd zou maken. Als ik in dat proces iemand kwets dan spijt me dat.

Geplaatst

Kan. Spud.

Soothe, ik vind een antwoord als bla bla bla.... heel erg bla bla bla.
Doewie, flauwerd. Had je zo gauw niets intelligenters bij de hand? Of misschien een gefundeerd antwoord? Zeg dan niets, als je geen bijdrage kan leveren.

Wat ik zeg gaat niet bij iedereen prettig door de strot. Dat is andersom ook zo. Maar ik zal nooit iemand afdoen met een stom antwoord als bla bla bla.

En nou ben ik even weg want dat is veel beter.

aangepast op s = k

Geplaatst

quote:

Originally posted by:
Kaia

moet je bijna een Boeddha zijn om dat 100% te blijven negeren, vooral ook als je ziet dat anderen het er echt moeilijk door hebben.....

Kan als je 100% die energie van negeren steekt in degene die het moeilijk hebben, niet zien als moeilijk gezien de omstandigheden, maar als uitdaging. ;)

Dus niet vergeten, doel is elkaar te helpen, heb vandaag, gisteren en ook de vorige periode veel steun gezien aan elkaar die vind ik het belangrijkst, voor de rest begrijp ik in het kader van drinken omdat dingen te gevoelig liggen of in het kader van afkickverschijnselen de prikkelbaarheid.

Gaat het iedereen nog goed af vandaag adb te blijven? Iemand een horend oor nodig? Hier alles oke, te druk met kids en tussendoor lezen.

Cal.

Geplaatst

Even over het geinen.Gisteravond ben ik sinds lange tijd meteen met een glimlach om mijn mond in slaap gevallen.Heb me rot gelachen.
Niet dat er hier thuis verder nooit te lachen valt Het tegendeel is waar. Maar het ontspande me gisteren.
Juist omdat ik enigszins gestresst was Inslapen gaat bij mij moeizaam. Voor mij was geinen dus een slaapmutsje.En ik scroll ook wel eens over het gegein heen . Wanneer je het later ziet ,zie je de humor er ook niet van in.

Geplaatst

Kaia, dat een ieder met iedereen overhoop ligt, is een beetje gechargeerd!
Maar het stemt allemaal niet vrolijk. Jou eerst posting betreffende de cabaret act, is niets mis mee, dat je dat niet denkt. Correct geformuleerd, een mooie schrijfstijl, en de vinger op de gevoelige plaats.
Niets mis mee. Ik ervaar jou niet als een ruziezoekster, dus excuus niet nodig!
Groet.

Geplaatst

Lieve mensen,Jammer dat wederom de sfeer niet goed is.zou het dan toch aan de op handen zijnde receptie liggen,dat mensen het idee hebben dat er clubjes ontstaan? Of aan het boek dat geschreven wordt?? Of zijn er andere dingen die spelen. Laten we proberen om er weer iets van te maken.

Geplaatst

Benthe mijn waarheid is niet jouw waarheid, althans niet altijd.
En ik weet dat je elkaar het best bereikt door uit eigen ervaring te vertellen
en dat is wat ik doe.
Even dacht ik aan projectie in mijn laatste bericht.
Maar het staat er zoals ik het heb bedoeld.

Delta zijn hele houding is voor mij herkenbaar.
Ik heb daar geen last van.
Wil er alleen op wijzen dat je zo niet met mensen omgaat.
Dat er andere manieren zijn.
En Benthe, je moet dat zelf willen, want de weg is lang.
Ik wil niemand veranderen, maar middels mijn verhaal inzicht geven in zijn problematiek.

Iemand die nog niet zo sterk in zijn schoenen staat verdient mijn respect.
Dat geeft niemand het recht om dagelijks een forum op zijn kop te zetten.
Dan schrijf ik op mijn manier een stukje over respect en mijn ervaring daarmee.

Ik had kunnen schrijven dat wij elkaars spiegel zijn , maar omdat het woord gremlin voor iedereen een begrip is, heb ik dat gebruikt.

Misschien ben ik te ver gegaan.
Ik kan dat niet toetsen.
Ik krijg geen gehoor.
En dat betreur ik.

Geplaatst

Ja Rudy, dankjewel, het is ook zo. Ik ben gewoon een beetje moe en op mijn manier wil ik ook het liefste vrede. Dat kan niet, dat weet ik wel.
En vaak werk ik er ook niet aan mee, dan schop ik ook wat rond. Dat is niet goed. Niet slecht bedoeld, maar toch niet helpend. Onvolkomen mens als ik nou eenmaal ben.
En weet je wat het ook is Rudy? Wat is nou eigenlijk sterk in je schoenen staan? Sterk qua wat? Ja, sommigen van ons drinken niet meer. Nou dat is HEEL erg mooi. Maar daarom zijn we niet beter dan een ander.
Ik bedoel, daardoor hebben we het niet ineens voor elkaar, vind je wel?

Geplaatst

En dan nu de inwendige mens versterken.

Koude schotel in elkaar flansen.
Broodje erbij.
Kaarsje voor de sfeer.
En uit solidariteit, allebei knoflookboter eten.

Geplaatst

Wat is dit toch jammer.
Maar wat is dit ook voorspelbaar.

Iedereen die hier schrijft is bezig met zijn emotionele weg naar een andere nuchtere persoonlijkheid, op weg om te leren te houden van zichzelf, zodat hij ook op een gezonde manier kan houden van anderen.
Tot dat we met ons drank probleem bezig gingen, hebben we meestal onze emoties,
als mensen te dichtbij kwamen,
of meningen van mensen te zeer deden,
of tekortkomingen in onszelf te moeilijk werden
of het verdriet om het verleden of trauma's te zeer deden
of de angst om te leven te echt voelde
of de keuzes in het leven te veel verantwoordelijkheid vroegen
of gewoon puur verdriet omdat we ons niet begrepen voelden
of omdat we zo graag weer even kind wilden zijn
en nog veel meer redenen die onze ontwikkleing tot een volwassener mens in de weg stonden

met alcohol verzopen.

Nu zijn we hier beland op dit forum en we zijn allemaal
op onze eigen manier,
in ons eigen tempo,
met onze eigen wijze belangrijke levenservaring
met behulp van boeken
therapieƫn
forum leden
schrijven
meelezen
discussiƫren
bezig wat aan onze alcoholverslaving te doen en onze drang in alcohol het 'heil' te zoeken.

Ik vind het zo jammer
Maar ik vind het ook zo voorspelbaar

Dat men denkt dat er groepjes worden gevormd, omdat sommigen elkaar beter liggen.
Soms kan ik ook gekwetst raken door een negatieve reactie op mijn aanwezigheid op het forum of op een bericht waar iemand niet positief op me reageert.
want ik kan net zoals velen, slecht tegen kritiek en ben hier aan het leren om beter met kritiek om te gaan zonder naar de drank te grijpen en zonder gelijk in de verdediging te gaan.
Maar ook zonder gelijk bij kritiek te denken, die mag mij niet...en dat is een moeilijke.
Want dan ben ik geneigd niet meer goed te luisteren.
helemaal als ik ga denken die zitten in een andere groep.
Maar daar leer ik hier wel beter mee om te gaan en daar moet ik mezelf dan ook toe open stellen en niet in hokjes gaan denken en clubjes en kampen.
Elke reaktie die hier geschreven wordt draagt bij aan mijn heling proces.
Ook de negatieve en beschuldigende.
Dus ik gun het ook iedereen om te beschuldigen, kritiek te uiten, zich slecht te gedragen, want ik probeer dan te beseffen dat die persoon erg geraakt is door een bepaalde opmerking. Wel vind ik dat dan diezelfde persoon ook open moet staan voor een wederwoord en de discussie die hij is aangegaan, toe moet staan.
Dat men goed moet kijken wat mensen proberen te zeggen, de spiegel durven te zien en niet gelijk te denken och....die mag mij niet, dus wat die zegt daar hoef ik niet naar te luisteren. Want dan haal je volgens mij niet uit het forum wat erin zit.
Soms kan het dagen duren hoor voordat je het doorhebt wat diegene nou werkelijk wou zeggen.

Ik zal een voorbeeld geven:
Het draadje van Haddock waarin hij mij te kennen geeft dat ik Guru gedrag vertoon, waarin anderen zeggen dat ik het forum domineer met mijn boek, de receptie en mijn vele berichten, daar kon ik in eerste instantie niet zoveel mee. Vond het allemaal wat overtrokken maar na wat langer nadenken, toch wel met een kern van waarheid
Want ik ben veel op het forum aanwezig, maar had niet het gevoel dat ik mensen aan het inpakken was. Was mezelf niet bewust dat anderen dachten dat ik volgelingen had.
Wat dus ook een uitspraak was waar ik niks mee kon.
Maar het zette me wel aan het denken waarom dit steeds weer voor komt in mijn leven.
Dat, als ik mij met, mijn bekende enthousiasme en energie, ergens in stort dat er dan al gauw een andere groep ontstaat die vind dat ik me teveel uitsloof, teveel het voortouw neem, de aandacht trek, te populair probeer te zijn, teveel aanwezig ben.
En toen ben ik gaan kijken waarom ik dat toch steeds weer doen, waarom dat voor mij zo belangrijk is en waarom ik niet met de ervaring van negativiteit die er bij sommigen ontstaat wat minder hard van stapel loop.
En daar leer ik dan weer van, want ondanks dat ik er nog niet uit ben waarom ik mijn enthousiasme niet wat meer dim om aan de grote groep te voldoen en er ook nog niet uit ben of ik Ć¼berhaupt wel wil dimmen, heb ik wel geleerd dat dit een belangrijk punt in mijn alcoholverslaving en mijn moeilijkheden met mensen is. En daardoor ook weer de behoefte om mijn emoties te willen verzuipen.

Tja en wat wil ik hiermee nu zeggen?

Geef iedereen de kans om iets te leren uit het forum en ook iedereen de kans om jouw iets te leren. Dus kijk naar die spiegel die je wordt voorgehouden en leer vooral uit de negatieve gevoelens die het bij je oproept. En kijk vooral naar jezelf als je heel hard wilt weghollen voor wat er wordt gezegd want vaak zit daar dan een wijze les.

Geplaatst

Haddock: begon er vannacht mee: uitleggen hoezeer we toch Pippi behandeld hadden.
Pippi die zelf schrijft nog meer is gaan drinken sinds ze hier op het forum is. Dus heeft ze onder invloed geschreven. Ook toen kwamen er vaak vreemde stekelige berichten van haar. Vervolgens komt er oud zeer naar boven onder een aantal mannen hier. Uiteindelijk heeft Delta, Soothe en Rudy het gedaan.
Pippi en Haddock die zijn nergens te zien. Pippi gaat vanavond dan fijn 'geinen'. Sorry hoor zijn jullie blind hier.

Pfffffffffff. dicht lucht fffff op zeg.

Dan Benthe die nog probeert de boel uit te leggen, vervolgens voelt een ander zich weer aangevallen, straks heeft Benthe het weer gedaan of Safi. Safi is helemaal verdwenen want als zij wat zegt heeft ze het al helemaal gedaan. Waar zijn we mee bezig. Om dit nog normaal te krijgen moet er wel iets gebeuren hier op het forum. Ik heb helemaal geen zin om partij te trekken voor wie dan ook.
Het enige wat ik heb zien gebeuren dat Pippi, ja jij Pippi, hier heel vreemd bezig is, een aantal personen met haar meetrekt, die het niet eens door hebben.

Ik zou Pippi willen vragen of ze vandaag drinkt en of ze nu eens eerlijk kan zijn.

Had een mega Gremlin voor ik ging schrijven en besefte dat ik er wat aan moest doen. Mijn mond houden brengt mij tot drinken. Niet door het forum, daar zijn ergere dingen voor nodig.
Ik zie het dus als een les dus wil ik alle ellende hier omarmen want het laat me zien hoe ik TOTAAL NIET MET dit soort dingen kan omgaan.
..........................................................................

Cal.: ja ik heb wel een horend oor nodig!!!!!!!!!!!!!! Ik ben misselijk!!!!! Vandaag mijn 20e dag en ben nu misselijk van de zucht, kan dat?

Trui: Lieve meid: mijn tosti: Twee snee brood, daarop een banaan snijden, een meter sambal ertussen en een plak kaas, en hoppatee in het tostie ijzer. Eet smakelijk.. Zeer aan te bevelen.

Geplaatst

Goh, leuk toch, thuis komen, draadje bijlezen...

Ik dacht vanmorgen nog "weet je wat, laat ik nou niet gelijk hakken, 1 t/m 10, laat ik het nog maar eens subtiel proberen door te laten schemeren" maar dat was dus wederom gewoon verspilde moeite.
Mijn geduld is nu wel op, ik kies er vanaf nu voor om mezelf te beschermen tegen zoveel wartaal.

Delta, mijn complimenten voor de inmiddels bereikte immense omvang en indrukwekkende kwaliteit van het bord voor je kop. Moet toch een record zijn, ik heb in ieder geval nog nooit eerder zoiets gezien of meegemaakt. De begrippen tact, compassie en empathie zijn je blijkbaar volslagen vreemd, en dus ook niet aan jou besteedt.

Nou maar hopen dat je deze keer wel woord houdt.
Blijf jezelf alsjeblieft heel, heel erg ver verheven voelen boven dit forum.

Meestal wordt de ontvangst vanzelf weer wat beter als de stoorzenders een tijdje uit staan.
Dat dit forum maar weer snel ouderwets vertrouwd en warm moge worden.

Geplaatst

Water, bij mij dus andersom.

Dank je voor de roos.

Maar ik bedoel, nu heeft Delta het allemaal gedaan. We zitten hier met tig mensen te schrijven!!!!
Niet alleen Delta!

Geplaatst

Ik heb het ook niet over allemaal, ik had het over mijn gevoel naar Delta toe.
Verder heb ik er geen moeite mee om ondersteunend naar wie dan ook te zijn.
Dat de gesprekken op het forum nu vertroebeld zijn, dat ben ik met je eens, maar dat duurt maar even.
Vandaar mijn wens in de laatste alinea.

Geplaatst

Benthe ondanks je sterk in je schoenen staat kan het water aan je lippen staan.
Daarom ben je niet minder dan de ander, zoals mij vroeger is verteld.
Normaal gesproken blijf je altijd welkom.

Een en ander heeft met voorwaardelijk en onvoorwaardelijke liefde te maken.
Ouders moeten hun kinderen onvoorwaardelijk lief hebben.
Laten voelen dat ook al gaat het even niet goed in je leven, je altijd welkom bent en men van je blijft houden.

die lijnen kun je in je leven en b.v een forum als dit doortrekken.

Ik ga er vanuit dat wij allemaal gelijk zijn.

Het is een gedachte die mij vooral helpt in vreemd gezelschap.

Ook op het forum is voor mij iedereen gelijk.
Het getuigt van arrogantie, luid te verkondigen boven je naaste te willen staan.

Mensen die zo denken hebben blijbaar nog geen andere weg gevonden wat liefdevoller met elkaar om te gaan.

Niet meer drinken is een lang termijn project, terwijl de meesten van ons zijn opgevoed met korte termijn bevredigingen.
Deze weg inmaal ingeslagen is er geen weg meer terug.
Als de verwondering toeslaat en eenmaal de vruchten plukt van niet meer drinken, zet men de verslaving steeds verder op afstand.

Maar waar een wil is is een weg.
Beetje clichƩ maar het is wel zo.
Liefde lost alle problemen op

Geplaatst

An en benthe, jullie hebben blijkbaar een goed kontakt met Delta, er is waarschijnlijk een basis van vertrouwelijkheid die jullie opgebouwd hebben. Die basis is er op het forum momenteel niet met Delta. Kunnen jullie dan misschien uitleggen waarom Delta steeds op de vrouw of man speelt en elke keer wegloopt als het te dichtbij komt en nog harder gaat trappen.. sorry, maar zijn berichten, al zijn ze niet aan mij gericht, kwetsen me echt en maken voor mij de sfeer hier onveilig. Ik probeer echt achter de berichten te lezen en te begrijpen wat er speelt maar zie het gewoon niet. Dat heb ik verder bij niemand hier omdat ik weet dat ik ieder ander kan aanspreken op zijn gedrag en uitleg kan vragen, en dat ik dan ook antwoord krijg. Bij Delta kan ik dat niet, ik weet ook niet eens of ik geblokt ben bij hem of niet. Heb 1 maal omdat hij het vroeg mijn mening via pb gegeven en nooit meer wat gehoord. Ik lig niet gauw wakker van felle reacties of meningsverschillen hier, kan aardig wat hebben maar ik weet inmiddels niet meer wat ik hiermee aan moet.

eventueel mag verheldering ook per pb.

Geplaatst

Fijn dat je naar jezelf durft tekijken Safi.

Laat ook eens horen wat je er mee doet.

ik heb een tijd gekend (vooral in het begin van stoppen) dat ik nog steeds moest presteren om aardig gevonden te worden.
Ik was zooooooooo afhankelijk van de mening van die ander.
Die periode is voorbij.
Men vind t mij nu aardig om wie ik ben en niet om wat ik doe.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...