safidepafi Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 BB...we zullen ons best doenBenthe..goed plan van dat hangslot want ik zat ook al te denken...wijnkelder vol:huh:Ik dus ook maar geen sleuteltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Wat ik nou soms wel eens jammer vind aan het forum, is, dat sommige mensen die nogal direkte taal gebruiken, algauw als de boevrouw/man worden gezien. En dat zeg ik omdat ik er uiteraard zelf ervaring mee heb. Het is een manier van praten, de een weet zich met meer omhaal uit te drukken dan een ander. En toch denk ik dan, dat de bedoeling er achter hetzelfde is. Namelijk betrokken.En ik heb ooit eerder op een ander forum gschreven, nou daar zijn wij inderdaad watjes bij. Ik vind dat het grootste deel van de tijd, er zeer respectvol met de meningen en gevoelens van anderen wordt omgegaan.En welk forum is er nou ideaal? Als het hier zo naar was, kwamen we allemaal niet steeds weer terug, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Gewist, iets te emotioneel geweest!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Delta, dat is vervelend voor je maar gelukkig hebben ze je niet monddood gemaakt. Op dat forum waar ik het over heb worden de postings van bepaalde personen zonder pardon verwijderd terwijl deze door andere wel allemaal dingen naar het hoofd geslingerd krijgen. Dat is denk ik het nadeel van wanneer een mod. ook mee doet aan een discussie. Ik hoop dat je op je eigen manier toch wel een beetje gevoel voor humor hebt want dat kan soms best wat lucht aan zware momenten geven. Wat vind jij bijvoorbeeld grappig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Delta, ik begrijp dat je moeite hebt met het gegein.Het is nog niet zo lang geleden dat jij bladzijden vulde met je vluchtschema's en aanverwante onderwerpen. Dat houdt mij niet nuchter maar had jij, op dat moment, blijkbaar nodig. Zo is het ook met gegein en gegeit. Soms verdrijft het de tijd die een mens heeft en waarin iemand het moeilijk kan hebben. Ik heb me soms tranen met tuiten gelachen tijdens dat slappe geouwehoer hier en het hield me droog. En ook dat is een functie van dit forum.En met zware woorden als; ik word er kotsmisselijk van gooi je, mijns inziens, weer olie op het vuur.Iets waar ik me zelf ook schuldig aan heb gemaakt en soms nog steeds maak. Ik probeer dat te laten maar oeiiii, wat is dat soms moeilijk.Ik wens jou, net als alle anderen en mezelf kalmte, moed en wijsheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Delta, lees eens goed!! Ik vond het leuk!!!!Maar dan kan je toch ook geen regels aan anderen opleggen!Een enkeling stoorde zich!! En nu ga jij zeggen wat kan en niet kan.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Denk 10 keer achter elkaar, niet reageren! Dus dan zit ik al een tijdje te knarsen hoor, voordat het er uit komt. Maar ik denk dat Benthe gelijk heeft, een ieder drukt zich anders uit! En de volgende keer, loop ik eerst een rondje om de tafel, ga even achter de comp. weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach! Want wie vrolijk kijkt in de morgen! Die lacht de hele dag! Ja, die lacht de hele dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Mooi onderschrift ook, Spud!Ik dans even met je mee.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Zo, dat weer gezegd hebbende sluit ik af voor vandaag. Veel te doen, dingen die ik steeds uitstel maar waar ik me nu toch echt es mee bezig dien te gaan houden.Ik lag vanochtend in bed te sippen en te doemdenken. Heb ik alweer een paar weken last van. Niet sporten, geen zin in mn meetings van de AA, niet mediteren, geen zin om mn paperassen te doen. Tja en ik bedacht me dat er maar 1 iemand is die daar verandering in kan brengen en dat ben ik zelf! Hoppa, schop onder mn h*l en aan het werk. Begonnen met 20 minuten mediteren, wooow. Hihi.Morgen ga ik lekker een paar dagen op bezoek, heerlijk, kijk ik naar uit. Voor nu ff wat stomme maar noodzakelijke dingen uitzoeken en regelen, dan voel ik me daarna ook alweer een stuk beter.Tja, ups en downs en downs en ups. That's life! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Spud, je liedje tovert een glimlach op mn gezicht:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 BamBam normaal gesproken noemen mijn vriend en ik elkaar bij namen als: "heks", "akelig wicht", "kobold" en "bruut", dus het was nogal schokkend voor hem om ineens zo'n verhaal uit mijn mond te horen. En het gekke was, dat ik er niets meer van weet. Dus dat deed me nou net iets teveel denken aan black-outs van drank. Geen leuke associatie, dus. Maar ik heb inmiddels al geregeld dat ik iets anders bij de apotheek kan halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Zo, BB! Knap van je! Hoop ooit zover te komen! Heb goede moed hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 quote: Originally posted by: Spudbegin de dag met een dansje, begin de dag met een lach! Want wie vrolijk kijkt in de morgen! Die lacht de hele dag! Ja, die lacht de hele dag! He Spud... Kunnen wij het maken?... Denk het niet, maar ik ga gewoon met je meedoen en negeer de rest van de dag sfeerverpestende berichten..., misschien wordt het dan toch nog gemaakt...Voel wel wat voor muziek, heb mozart opgezet, ben ik de mood voor klassiek vandaag.Groet,Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Benthe heks:D LOLMaar ok, ik snap dat jij je lam geschrokken bent dat er ineens zulke liefelijke woorden uit je mond kwamen, hahahahaha.En ik snap dat de associatie niet leuk was/is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 's ochtends 6 uur 3fm Giel Beelen, half wakker maar daar zingen ze dit liedje er dan aardig op los! Ik zal eens kijken of er een link van is Zo nu ga ik eens wat peper in m'n jeweetwel douwen, giddy up go!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Goedemorgen allen,Hai Bammie, hup een schop onder je holletje! Aan de slag jij! Veel plezier de aankomende dagen.Ik wens iedereen een fijne droge dag, ik ga vandaag ook maar weer een poging doen!Ik ben erg benieuwd naar zaterdag en verheug mij er op! Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 http://nl.youtube.com/watch?v=-VX8vTE9T8MNu ben ik echt weg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Zo, doussen,hond(je) uit en het droog houden. dat is our goal!!Allen een harmonieuze dag gewenst!Groetje van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Grote Rat,nog gefeliciflapsteerd .Beter laat dan nooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Ideaal zo'n hond die het baasje af en toe eens mee neemt naar buiten om een frisse neus te halen, anders blijven baasjes teveel binnen, erg belangrijke taak dus voor je hond.Als ie mijn hand er niet afbijt, krijgt ie van mij een digitale aai over de bol.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Calimero, hoe gaat het met je kindertjes op de crèche? (Dat herinner ik me toch goed?) En met je eigen jongens? Wat ik nou nooit goed snap (en daar heb ik geen eigen ervaring mee) is hoe mensen die kleine kinderen thuis hebben, ook nog kunnen drinken. Is natuurlijk weer een vooroordeel, maar hoe flik je dat? Je hebt de hele dag al die levendigheid om je heen, dat kan toch haast niet als je met een kater rondloopt? Nieuwsgierig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 zouden het de zenuwen voor zaterdag zijn wat de sfeer wat lichtgeraakt maakt? zal ik dan maar een boksbal meenemen? of een ehbo-set?Ik denk dat iedere reactie hier gegeven wordt vanuit betrokkenheid maar dat reacties soms bepaald worden door hoe iemand een reactie leest. Wat Pip betreft bv, je gaf aan met refusal te beginnen, ik denk dat menigeen, ik wel tenminste, een sprongetje maakte in de lucht van ..joepie... wie weet gaat het Pippie nu ook lukken, het is je zo gegund om die strijd niet meer te hoeven aangaan.. en dan lees je daarna weer dat het je lukt de werking van refusal ongedaan te maken en dan word ik boos, omdat het zo destructief is en omdat het me zo machteloos maakt.. en boosheid geeft felle reacties, maar boosheid is ook betrokkenheid.Haddock, daarom denk ik persoonlijk dat jij de reacties van gisteren niet goed gelezen hebt. Ik denk dat ze allemaal vanuit betrokkenheid en onmacht geschreven zijn in de hoop dat ze Pippie aan het nadenken zouden zettenwat Delta betreft, natuurlijk mag iedereen een mening hebben Benthe, dat is ook het probleem niet, graag, daar leer ik van. Alleen heb ik altijd zo'n moeite met de beschuldigende toon die zowat in elke posting van Delta zit, ik probeer het me niet aan te trekken maar trek het me wel aan omdat het me gewoon pijn doet en ik zo graag zou willen dat Delta dat los zou kunnen laten. Het zou zijn leven zoveel makkelijker en leuker maken, dus dan reageer ik misschien ook wel eens boos omdat het me zo raakt.Mijn motto is leven en laten leven, iedereen is okee met zijn of haar eigenaardigheden, ieder mens is van oorsprong goed en ik gun iedereen uit het leven te kunnen halen wat er in zit. Als ik daarbij kan helpen graag, zoniet ook goed, maar misschien liggen mijn verwachtingen soms te hoog als ik hoop dat mensen kunnen veranderen of naar zichzelf kunnen kijken en ook hun eigen tekortkomingen durven of willen inzien.en dat is misschien dan weer mijn tekortkoming. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 Soothe it was a pleasure, but that isn't anymore!!Delta, je maakt het er zelf naar. Dat bij voortduring op alles terug komen. Je voelt je niet echt happy!Niet echt het prototype, van de vrolijke niet drinker! Jij veroorloofd je alles en als iemand van repliek dient, ben je in je wiek geschoten.Dat steeds aangeven hoeveel er aan jou kant staan, Vanwaar!! Jij bent degene die een soort clubjesgeest opstart. Ik hoef geen bijval. Het doet me goed als iemand me bijvalt, als het om niet drinken gaat. Maar verder kom ik er zelf uit. Ik hoef geen achterban op te starten!Je bent verre van makkelijk, dus, steek eens de hand in eigen boezem.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 17 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheCalimero, hoe gaat het met je kindertjes op de crèche? (Dat herinner ik me toch goed?) En met je eigen jongens? Wat ik nou nooit goed snap (en daar heb ik geen eigen ervaring mee) is hoe mensen die kleine kinderen thuis hebben, ook nog kunnen drinken. Is natuurlijk weer een vooroordeel, maar hoe flik je dat? Je hebt de hele dag al die levendigheid om je heen, dat kan toch haast niet als je met een kater rondloopt? Nieuwsgierig. Hoi Benthe,Ik drink/dronk nooit overdag, eerste bij het koken, de rest als de kids op bed liggen. Stop altijd als ik de alcohol voel en stap over op water fris, ben voor ik kinderen had eens zo ziek geweest dat ik totaal geen behoefte heb door te drinken tot ik er misselijk van wordt. De grens dat ik de werking van alcohol voel ligt alleen inmiddels erg hoog, pas na anderhalf tot twee flessen wijn en met bier voel ik die grens na een hele avond doordrinken nog niet.Smorgens wel een duffe kop, zelden koppijn, heb ik nu wel terwijl ik gisteren niet gedronken heb. Sta heel vroeg op tussen half zeven en zeven uur, een resevoir senseo extra dark roasted leegdrinken, ingeval van koppijn een dubbele zware aspriene en je merkt de rest van de dag niks aan mij. Bovendien vind ik mijn drink gedrag niet het probleem van mijn kinderen, zal nooit chaggie tegen ze zijn, smeer brood, klets honderduit met ze en breng ze zonder problemen naar school.Als ik nu zeg bij vrienden ik hoef geen drank, doe maar water en ik vertel waarom, krijg ik te horen dat ze nooit in de gaten gehad hebben dat ik dagelijks drink. Vind zelf dat ik altijd goed gefunctioneerd heb ondanks mijn drinken 's avonds, zelfs mijn man vind niet terwijl die weet hoeveel ik 's avonds drink dat ik een drankprobleem heb. Daar denk ik zelf anders over, maar dan vooral op basis van de dagelijkse hoeveelheid, de reden van drinken maar niet mijn functioneren, denk niet dat anderen het aan me merken of ooit gemerkt hebben, dat is in ieder geval de feedback die ik krijg van mijn omgeving.Ben opgegroeid in zeer moeilijke omstandigheden, heb van kleins af aan geleerd niks te laten merken en gewoon door te gaan, ondanks mishandelingen, nachten lang niet geslapen te hebben en verwaarlozing, daarbij nog een huishouden van een redelijk groot gezin draaiende te houden als oudste dochter en mijn school af te ronden, dus alcohol heeft ook geen voor anderen zichtbare gevolgen, wel voor mezelf, maar dat is vooral op de momenten wanneer ik niet drink dat dat doordringt.Cal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden