Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 januari 2008

water

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen mede-strijders!

Zo, lekker geslapen, nog èèn dagje werken... ik heb een leuke baan hoor, maar soms gaat er wel errug veel tijd in zitten. Misschien kan ik vanmiddag wel een paar uurtjes snipperen, even kijken of het niet te druk is. En dan is het alweer weekend... rommelen in huis en tukjes op de bank, heerlijk.
Ach, 't is wel een lekker regelmatig leven zo hè... ;)

Sterkte allemaal, maak er een mooie dag van, en ik laat de drank staan vandaag!

Hou vol! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Cacao,

Waarom zou je het niet goed gedaan hebben??? Volgens mij doe je het HARSTIKKE goed.

Goed plan van je: dit weekeinde niet drinken. Ik doe mee, want het bevalt me prima.
Nu ik over gistermiddag nadenk, denk ik, tjonge, zat wel weer in de gevaren zone. En van de andere kant, hoe makkelijk om er van af te blijven. Heel de trucendoos opentrekken. Alles wat ik bij TACTUS leerde komt telkens goed van pas. vooral het onderscheid tussen helpende en niet helpende gedachten.

Blacky, zou het echt zo zijn dat de maand januari voor ons moeilijker is?
Ook door de dag heen merk ik duidelijke verschillen. De ochtend is meestal goed. Wel of niet goed geslapen ok, maar ik heb dan echt niet de behoefte om te drinken, geen gremlin of zo. De moeilijkheid begint in de middag en als je dat doorstaat kan het begin van de avond lastig zijn: of zelfs laat in de avond. Ik moet in ieder geval werken aan een nog betere strategie om echt ADB te worden.
Alle kiertjes zijn nog niet gesloten.

VANDAAG DRINK IK NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik maakte maar een geintje :D

Alhoewel: toen ik nog dronk, had ik natuurlijk wél minder tijd en aandacht voor mijn hond (en mijn katten, en mijn dochter)...
Over dat het moeilijker is, in Januari...ik heb geen idee. Ik heb ook geen referentiekader.

Mijn behandeling bij TACTUS zit overigens een beetje in een impasse. Mijn behandelaar wil erg graag de trekmomenten in kaart brengen, maar die heb ik nog niet gehad, sinds ik in behandeling ben, dan..

Zal wel komen omdat ik op dat gebied (nog) geen uitdagingen ben tegengekomen, in de vorm van verplichte feestjes waar gedronken wordt, vrienden die in mijn bijzijn drinken, of moeilijke fases in mijn leven-die zijn er momenteel gewoon (nog) niet.
Wel heel erg fijn, natuurlijk...maar ik kan dus niet beschrijven wat er gebeurt tijdens een trekmoment.

Goed van je An, dat je je er gisteren weer doorheen geslagen hebt. Je gaat goed, houwen zo:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal goedemorgen,

Kan ik iemand een kopje koffie inschenken? Zonder space-cake dan natuurlijk.

Ik heb niet zo best geslapen, te lang liggen lezen, en vandaag heel veel te doen.

Ik moet nog even een outfit voor morgen uitzoeken......nou ja een spijkerbroek dat staat vast maar dan nog iets erbij hè.

Wat doen jullie aan :D?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dank je. Houtje, heb er al 3 op. Koffie, natuurlijk, space cake is niet mijn ding...
Was het een spannend boek? Ook wel weer leuk toch?

Ik hoef me gelukkig niet druk te maken over mijn outfit, morgen...heb morgenavond wel een klein feestje (waar niet wordt gedronken), maar ga gewoon in mijn alledaagse kloffie...

Sterkte dan maar, vandaag, hou 't droog:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het SPAN team gaat dag 7 in, een mooi begin van het weekend!!! :D

Ik ga het weekend toch wel iets drinken hoor, anders droog ik uit! ;) Water, sap, thee etc... Maar geen alcohol!

Soms als ik hier dingen lees krijg ik ook weleens trek maar wanneer ik dan doorlees verdwijnt de trek ook meestal weer. En anders lees ik het etensdraadje want mijn trekmomenten komen meestal voort uit dat mijn lichaam eten wil, ik voel namelijk geen honger en vergeet daarom vaak te eten.

Cacao, succes bij de fysio en meer dan je best kan je niet doen.

Fijne dag iedereen! En sterkte voor degene die het nodig hebben vandaag :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen adb'ers ,
dat is een kort nachtje geweeest voor mij .
an ivm dat ze zeggen dat er kans in zit dat wij na de feestdagen mogelijk een schuifpartij hebben , kan ik inkomen zeker bij mensen die mogelijk nog niet zo lang adb zijn of soms al meerdere maanden .
waarom omdat de feestdagen gelijk zijn drinken , vele blijven toch nuchter of hebben het onder controle , dan kan er een gevoel van euforie op ons afkomen van "zie je wel dat ik geen drankprobleem heb " en zo nuttigen we weer dat eerste glasje wat kan lijden tot een herval .
zelf behoor ik tot een van die mensen , al maanden nuchter kerst en nieuwjaar nuchter door gebracht en toen kwam mijn verjaardag en dacht ik "kijk blacky je hebt de japanse begrafenis van je ma nuchter mee gemaakt , kerst en nieuwjaar nuchter meegemaakt , dus blacky eigenlijk ben je geen alcoholist en mag je op je verjaardag best een glasje drinken " en oeps blacky was weer vertrokken maar wel in de verkeerde richting ;-(
cacao succes met je hond , ook diertjes veranderen als wij niet meer aan de fles zitten , ach ja zo zou ik vroeger in mijn zuip periode echt geen moeite gedaan hebben om met mijn hond in het midden van de nacht op straat te lopen zwalp zwalp zeker en uiteraard moest ik dan nog een glas want mijn hond was aan de diarree ;-(
en nu ga ik eerst een poging doen tot wakker worden :-)
we maken er allemaal saen een dagje van dat we die eerste laten staan
bb fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Houtje, ik begin zelfs een beetje aan mezelf te twijfelen, omdat ik ze niet heb...ben ik wel normaal? denk ik dan, hihi

Anyway, ik moet even bloed laten prikken, om te kijken of mijn vitamine-huishouding op pijl is, en hoe mijn lever en nieren het momenteel doen, en of ik misschien suiker heb.
Snel dan maar, anders zit er weer een hele rij, en ik heb daar een hekel aan...
Laterzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

houtje ,
neen mjn japannerke is niet mijn tomtom maar een bellekesding welke ik uit japan mee gebracht heb en dit zou je veilig door je reizen helpen :-)
ik ben in het bezit van een tomtom maar bij mij noemt ze tamette , omdat ik er een heerlijke vrouwenstem in gezet heb :-)
water laatse dag hopelijk kun je een paar uurtjes snipperen
ferry hier ook behoefte aan cafeine :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud :D goed onthouden.

Ik ga ook voor de cafeïne.

Heb gisteren met aandacht het hele verhaal gelezen van Safi over de cafeïne maar ja, ik kan niet zonder mijn koppie koffie. Verslaafd, ja, vooruit dan maar.

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat verslaafde mensen op méér vlakken onmatig zijn dus ik probeer mezelf maar te accepteren.

Goed Cacao, dat je je bloed laat prikken, die lever- en nierwaarden zijn gewoon belangrijk genoeg.

Ik moet nog even naar de Lidl (zal jullie toch wel boeien hoop ik dit verhaal) en natuurlijk even wapperen met mijn strijkboutje, en vanmiddag heb ik een vergadering van mijn vrijwilligerscluppie (dat klinkt erg knutselig maar het is allemaal zeer ernstig hoor) dan nog tussendoor ergens de boodschappen doen voor de hartige taart en die nog bakken, kinderen voederen tussendoor, en zo rolt de dag wel door.

Ik blijf jullie even vervelen want ik zit te lichtbakkeren dus ik moet even achter de pc in die lamp staren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ja, eerst iedereen een bakkie aanbieden. Dan er 1 voor jezelf pakken en achter die lichtbak gaan zitten zodat je een excuus hebt voor degene die klagen. :D

Bak ze! Ik ga m'n bakkie wel ergens anders halen ;)

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao: het is toch niet te geloven, dus je bent gestopt en totaal geen trek moment?!
Maar dat is toch ook fantastisch, hoef je gewoon niet meer te drinken, wel zo handig.

Houtje: ja geef mij maar een bakkie leut, heb ik wel zin in.

Blacky: nou ik zou zo met je mee willen en dan een hotelletje, wat een geweldig plan zeg. Ik las het net op het themadraadje / receptie.
Ik ben er ook zo een. In een euforie raken over mijn eigen niet drinken en vervolgens gaan drinken. Tja een mens kan toch raar in elkaar steken.

Spud: zo vergaat mij dat nu ook. Voor mij een totaal nieuwe ontdekking. Als ik 'trek' krijg denk ik 'misschien heb ik wel gewoon honger'. Als ik dronk hoefde ik ook niet te eten, maar WEL daarna, dan at ik alles op.

Ferry: jij ook een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

heb een fijne dag met kleine stukjes spek erin!

en als je heimwee krijgt naar drank moet je maar voor de geest proberen te halen de momenten dat je weer spijt had van dat je gedronken had om vervolgens extreem bewust worden van de daarbij behorende emotie van dat moment tw: Gatverdamme, ik wil dit niet meer!!

En dat gevoel naast je gevoel zetten van dat je niet gedonken hebt. Word je trots van ;)

voor mij helpt dat tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe mij dan maar caffeinevrije koffie, liefst senseo! mmmmmmm
liefst met wat poedermelk!

Ik ben me toch een potje actief, heb net met mijn hond hardgelopen, ga nu snel douchen, laatste dingen inpakken en om 10 uur stap ik op de trein... wel leuk om hard lopend (en zonder kater op vrijdag) het licht te zien worden.. weer een nieuwe ervaring rijker.

nu moet ik opschieten! fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Allen een fijne dag toegewenst!
Sinds de kinderen weer naar school zijn, heb ik nog niet een tukkie op de bank gedaan 'smiddags.
Was vanochtend om half 6 !! wakker, vorige week ook al eens. Draai wel (eindelijk) lekkere nachten, zonder die idiote paniekaanvallen. Begint langzamerhand weer een beetje normaal te worden lijkt het, Ook die vervelende buikgriep hoort daar bij, voorheen was ik idd nooit ziek.

Ga zo al m'n moed maar eens bijeen sprokkelen om te douchen en met de hond naar buiten.

Pippi; gefeliciteerd met je zoon van alweer 11! Is hij je oudste of jongste? Fijne dag! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het SPAN team was toch Spud en Animal, die zitten op hun 7e dag !!! proficiat !!!!

Animal, leuk een fijne dag met kleine stukjes spek.

Benthe, je koffie komt eraan, koekie erbij? Dat kan jij wel hebben volgens mij.

Het gaat mij niet meer lukken om vandaag nog 9 kilo af te vallen :D tenzij iemand nog een briljant idee heeft :$ dus ik kom morgen ook in mijn gewone klofje. Trouwens, stel je voor dat ik panne heb (jaaaaaaaaaaaaaaa ik ben van de doenscenario's) en ik sta ik een beelderig rokje daar 2,5 uur te trillen als een riet (nou ja een struik rietgewas dan). En al die carpool gasten maar krijsen dat ze koffie willen en broodjes kroket en laat ik nou mijn frituur op 12V niet bij me hebben......aimai zou Blacky zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...