Spring naar bijdragen

Woensdag 16 januari

Soothe

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Yep, ik ben weer thuis. Vanmorgen al om acht uur opgehaald, want vriend moest om negen uur weer op school zijn. Max in de gloria, katten zijn inderdaad nog onwennig hier. Maar dat verandert wel zodra ze naar buiten mogen, is weer eens iets anders dan een balkonnetje in de stad.
Safi de sauna is nog steeds in aanbouw, de bouwer zit de hele winter in Spanje. Dus dat gaat pas in maart weer verder. Maar de kippen gaan we binnenkort halen.
En zal ik jullie eens wat raars vertellen? Ik ben 11 november gestopt met roken. Was geen hot item, eigenlijk makkelijker dan ik had verwacht. Heb ik me net op de bank geïnstalleerd met laptop en thee, krijg ik me daar toch een razende trek in een sigaret! Geen nood, er mag hier in huis niet eens worden gerookt en er is ook geen tabak in huis. Maar wat raar, dat zo'n verlangen je ineens zo lijfelijk kan bespringen. Gelukkig geen trek in JWW, want dat is wel in huis. Vriend drinkt amper, maar schenkt de gasten wel. Daar zal ik mee moeten leren leven. An, nog tips voor me?

En verder alle mijlpalers: Van Harte!!!!!!! Well done! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal,
Even een tijdje niet op het forum geweest, wel gelezen niet geschreven.

Benthe, meid ik weet niet wat ik zeggen moet, ik denk aan je. Je houd je zo goed, zo positief.
Je bent een voorbeeld voor mij en voor velen hier op het forum.
Ik ervaar je als een heel waardevolle, en vooral geestige persoonlijkheid.
Geniet van het leven zoalg het nog kan. Veel sterkte.

Safi ik ben bezig om van baan te veranderen, heb binnenkort een sollicitatie op een MBO instelling als docent dier, maar de sollicitatie wordt steeds uitgesteld door omstandigheden.
Alsof de duvel ermee speelt. Ik heb al wel aangegeven dat ik de baan dolgraag wil en dat is al een tijd niet meer zo geweest. Iedere keer rolde ik weer ergens anders in, waarvan ik dacht oke dan dat maar.
Maar nu ben ik door hun benaderd nav een open sollicitatie van mij.
Ik ben reuze benieuwd.

Mijn ADB laat een beetje te wensen over.
Donderdag, vrijdag en zaterdag niets, zondag een glas, maandag 3 glazen en gisteren 2 glazen.
Ben ik niet tevreden over. Was wel jarig gisteren dus dat verzacht het iets, maar ik slaaap met alco (ook met 2 glazen op) veel minder goed.
Als ik niet drink voel ik me veel beter, dus ik sluit me weer bij jullie aan.
Lieve groetjes van Pepita

VANDAAG LAAT IK DE EERSTE STAAN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Positieve instelling, tuurlijk, daar geloof ik in, dat werkt...
Project maximaal 5 glazen drank per week om alcohol de baas te blijven mislukt.
Ben vandaag vrij, drink niet, heb me voorgenomen ongeacht hoe het voelt, weer eens de balans op te maken en te kijken wat nodig is om het nu wel te laten lukken, denk even met het toetsenboard als hulp om van me af te schrijven.
Dagelijks tussen toch wel stevige drinkers in, overdag geen problemen te druk, afleiding, Gremlins komen pas aan het eind van de middag. Weer te voelen omdat je niet continu onder invloed bent van een alcohol roes, was prettig, maar ook minder prettige dingen voel je. Feestdagen veel visite, veel op visite, terwijl zonder mensen om me heen ik die dagen al moeilijk vind. Met drank vergooi je je leven, ruil je in voor een roes die niets positiefs oplevert, zonder drank wordt ik doodmoe van het overeind blijven en overleven van mensen om me heen, gevoel en gedachtes. Het is er weer ingeslopen, niet meer willen denken aan riscogevoelens en gedachtes, slap gedrag, weer rust in die bovenkamer van me willen, de roes willen terwijl ik weet dat die vernietigend werkt, doordrinken totdat ik kon slapen, niet fit wakker, dus meer moeite met situaties omgaan, weer in een destructief cirkeltje. Ben het zo zat, zowel het destructieve cirkeltje, ben soms het gevecht wat ze leven noemen ondanks de ook leuke dingen die er te ervaren zijn zo moe.
Ondanks de positieve instelling die ik probeer te hebben en plannen die ik probeer te maken, is dat hoe het nu even voor me is.
Lukt me niet echt plannen maken, ondanks dat ik nuchter ben nu kan ik niet echt helder genoeg nadenken, begin dus met het voornemen niet meer te drinken tot ik weer helder kan nadenken en het voornemen vanavond te sporten, vond dat altijd zo lekker om de stress eruit te werken, ben nu al weken niet meer geweest.
Cal voelt zich depri maar doet graag positief omdat ze daar in gelooft, dus meedoen aan woorddomino en mee vrolijk doen, geruzie hier niet aan meewerken, wel samen met jullie proberen alcohol weer de baas te worden en te blijven.

Groet Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cal,
Allemaal zeer herkenbaar.
Heb ook gremlins aan het eind van de namiddag, zo rond de klok van 6 /7 uur.
Mijn man komt meestal laat thuis zo rond 7 uur.
Hij drinkt dan altijd een pilsje, dan vind ik het moeilijk om niets te nemen, want tegen die tijd sta ik stijf van de thee.
Manlief houdt van koken dus dan gaat hij koken, eerst aardappels schillen en de rest.
Tegen de tijd dat we dan gaan eten heb ik vaak 2 tot 3 glazen op.
Dan gaan we eten en na het eten drinken we geen van tweeen ooit alcohol.
Altijd een kop koffie en maar weer een pot thee of zo.
Iedere keer dat moment voor het eten, waarop we de dag doornemen, is ook een gezellig moment.
Het zou misschien geen probleem hoeven zijn ware het niet, dat ik slecht meer tegen alcohol kan.
Al drink ik nog zo weinig ik slaap er niet goed van en ik zie er dan de volgende dag voor mijn gevoel uit als een dweil.
Snel last van rooie ogen, en gespannen gevoel, uitstelgedrag enz.
Als ik geen alco drink, sta ik veel uitgeruster op en ben vrolijker.
Ik heb hypoglykemie (lage bloedsuiker) en alco is daar heel erg slecht voor, maar ja dat is dan ook gelijk mijn zwakke plek.
Het blijft moeilijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pepita...als nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag, van mij een :present: van kracht dus zet hem maar op een mooi plekje zodat hij je kan helpen in tijden van trek. Ik heb er wat speciaal anti trek poeder op gestrooid.
Mijn beste advies voor jouw is...laat de eerste staan;)

Benthe...je bent gearriveerd! Ja wat kan je op zo'n moment van onwennigheid opeens een trek krijgen aan roken. Ik heb dat in hele grote gevallen van boosheid dan heb ik er zin aan. Maar er is gelukkig niets in huis...beter.
En van die drankflessen blijf je natuurlijk af...je lust het niet eens meer...nee doe maar een lekker Bambuutje!
Geniet van het 'thuis' komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cal

je moet echt.... WILLEN.... LEREN ....GELOVEN dat alcohol jouw NIETS...maar dan ook HELEMAAL ....NIETS GOEDS oplevert.
Dat je misschien denk dat het je ontspant maar dat alle rust die je dan even voelt NEP rust is.
Want de volgende dag voelt je lichaam zich niet uitgerust, heb je niet echt goed diep geslapen.
Je denkt misschien..met alcohol slaap ik beter, maar je ligt gewoon in een alcohol coma...dat is GEEN SLAPEN.
Het is niet makkelijk om mee te beginnen... het stoppen...je hebt eerst die verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen en de moeheid en de depri gevoelens...maar al die weken daar moet je maar een keer doorheen als je de eerste BLIJFT laten staan.
Ik lees een bedroefde Calimero die nog steeds de weg van de alcohol loopt en daar erg ongelukkig me is.
Probeer die andere weg nou eens een keertje echt serieus....niemand zegt voor eeuwig maar ga hem eens echt serieus uitproberen door jezelf echt eens te gunnen te beleven hoe je je zou voelen zonder alcohol.
En het mooie is...het is voor iedereen gelijk als je die cirkel kan doorbreken is het alleen maar beter, mooier, rustiger, fitter, realistischer, minder depri en gewoon lekker.

Ik dronk heel soms nog wel eens misschien 2 keer in de maand maar heb er nu al weer bijna 5 weken op zitten en ik denk bijna niet aan alcohol...misschien om de 4-5 dagen gaat er even een flits door me heen...goh waarom haal je geen 25 cl flesje wijn en dan zegt mijn beter stemmetje, mijn nieuwe zelf....waarom zou je dat in godsnaam doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hoge 5 in de lucht Animal!! *SMACK* Dit deel van het SPAN gaat er vandaag ook weer voor!! :D

Goeiemorgen iedereen!!

Trui, geweldig al 2 weken droog!! :camera::musicnote: Hou vol!! ;)

Calimero, succes met dag 1, het begin is meestal het moeilijkste vind ik. :rose:

Benthe, ik hoop dat je vanavond weer lekker op je eigen tijd kan gaan slapen zonder ziekenhuis geluiden.. En dat de klompenzuster je niet in je dromen gaat vervelen. Geniet ze van het thuis zijn ;)

@Iedereen, veel succes, sterkte, plezier, kracht, moedt, inzichten, rust, ontspanning, en natuurlijk heel veel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben blij met opening en met de posi gedachten van vandaag.
Kan ze goed gebruiken. In mijn privé gaat e.e.a. erg moeilijk en ik heb veel verdriet. Ik kan het helaas niet vertellen, maar het gaat niet over mijn kinderen of mijn ROA.

Dan ga ik huizenhoog opzien tegen zaterdag en denk ik ik bel maar af, wie zit er op een depri Houtje te wachten dat drijft in haar eigen tranen?

Ik probeer de dingen van de dag maar in stukjes te hakken en te proberen een paar kleine "stukjes" te doen, dan gaat het het best.

Dat was het wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

you'll win
you'll win every fight you fight, every game you play
you can never lose, we will be by your side all the way
don't you be afraid, you will win every fight every day

never give up, my friend
if you don't see the end
if you don't see the top, don't stop
we know we know
you will reach the top, at the top, that's where you will stay

ben aan het strijken en ondertussen naar hemut lotti aan het luisteren , en deze tekst spraak mij enorm aan , ja ook wat het nuchter zijn en blijven betreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Houtje, misschien vallen we elkaar wel allemaal huilend in de armen. Als ik dus een dame zie met een grote tas, uitpuilend van de kleenex en met rood-omrande ogen, ben jij het.
Zo te lezen ben je niet de enige die de zenuwen heeft voor zaterdag.
Is alles nog goed gegaan met de hertaxatie gisteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij ook een high five Spud SMACK !:present:

Trui, proficiat!:musicnote:

Calimero, wees sterk. De eerste dag is het rottigst. En zoals Safi zei: probeer dat andere pad te bewandelen. Je baalt er duidelijk van. Luister naar jezelf en onderneem flitsende actie door de eerste te laten staan. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, ben bij de dokter geweest. En ga nu een slaaponderzoek krijgen over 3 kwart jaar.
Rare dokter zei in de 1e instantie dat ik in afwachting daarvan maar gewoon op de oude voet door moest gaan. (had haar verteld dat drank alleen maar scheen te helpen maar dat ik dat niet meer wilde)
Tja zei ze: je hebt nu 1 homeopatisch middel gebruikt en 1 soort slaappil die niet aanslaan dus voor jou is er geen behandeling meer.
Ben toen behoorlijk boos geworden want indirect gaf ze me dus opnieuw drinken op recept.. Heb dat ook tegen d'r gezegd en dat ze dan maar met een korte termijn oplossing over de brug moest komen omdat ik het niet nog langer trek om op deze manier door te gaan. Er zijn immers wel meerdere soorten pillen op de markt en dat zal niet voor niks zijn. Nou uiteindelijk dus een receptje gekregen en die pillen ga ik van het weekend uit proberen.

Voor mij wel een extra bewijs dat ik dus echt wil stoppen met drinken! :D
En ook met deze dokter, want echt serieus nemen doet ze me niet. Ze weet dat ik geen pillen slikker ben dus een hele kleine kans dat ik daar ook aan verslaafd zou raken.

Hiervoor wil ik jullie ook bedanken, want door jullie verhalen voelde ik me wel sterker in m'n schoenen staan bij de dokter en liet ik me niet voor de zoveelste keer afschepen in 15 maanden. Hiervoor dus Hartstikke bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,

Kan wel begrijpen dat het spannend is om naar die meeting te gaan, maar misschien ook wel heel prettig om even uit de hele situatie te zijn en even met andere dingen bezig te zijn.
dus houtje, Giddy up Go ;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje...kan je zaterdag niet gewoon zien als juist iets leuks,
een plek met mensen waar je depri MAG zijn,
waar iedereen van al je harte pijntjes en kwaaltjes en waan ideeën WEET.
Een plek waar niemand iets bijzonders van de ander verwacht,
waar je stil in een hoekje MAG zitten,
niet GEZELLIG HOEFT te doen,
verlegen MAG wezen
en ja vooral ook MAG HUILEN
en mag lachen...dat we juist doordat we elkaar al zo goed emotioneel kennen
ALLES MAG.

Ik hoop echt dat je het gevoel van spanning en angst voor zaterdag kan laten gaan en er met plezier naar vooruit gaat kijken.
We zijn een team...en samen staan we sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was maandag al Safi, maar moest het eerst een beetje laten bezinken ;)

Ik had trouwens een droom over de meeting. Iedereen vond het zo raar om met woorden tegen elkaar te praten dat er een lange wachtrij stond bij de ene pc die aanwezig was... Iedereen zette wat ie wilde zeggen op het forum neer ;)
Als vliegje heb ik jullie gespot, dus als jullie een vliegje zien... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, goed van jou! Wat een krankzinnig advies, om maar door te gaan met de drank. Dan slaat dat hele slaaponderzoek ook nergens op, want van drank krijg je een verstoord slaappatroon.

Safi jij verwoordt het weer veel beter dan ik, over op de meeting mogen zijn wat je bent. Ik snap die zenuwen wel overigens, al heb ik er zelf deze keer vooralsnog geen last van. Maar dat je, als het allemaal dichtbij komt, dan wel als een konijntje in een holletje zou willen wegkruipen.
En dat je het idee hebt dat jij de enige bent die verlegen is, wier haar niet goed zit, te groot, te klein, te dik of te mager is, net die dag een puistje op de kin heeft of vooral niks interessants heeft te zeggen.
Nou, mijn haar zit fantastisch want dat heb ik niet meer (ben inmiddels expert in het knopen van kleurige sjaaltjes, handig hoor, een moslim-buurvrouw) en als ik nerveus ben ga ik altijd hakkelen over woorden die langer dan een lettergreep zijn.

Overigens, allen dank voor de lieve welkom-thuis-wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...