Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 januari 2008


Cheyenne

Aanbevolen berichten

Nee An,

Van drinken wordt je zeker niet rustig je moet jezelf dan weer dagen bij elkaar rapen en over de rest maar te zwijgen, ben ik vandaag het levende bewijs van,
Weer opnieuw beginnen en mezelf weer beetpakken, ben wel met de internet behandeling begonnen, en het gekke is dat bij mij altijd de onrust toeslaat als ik uit mijn werk kom, vind het vreselijk om alleen thuis te komen, maar als ik iets moet afspreken wil ik dat ook weer niet het leven zit raar in elkaar en de mens soms ook.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 319
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu ben ik zo blij dat ik gisteren, dankzij AN en vele anderen, toch niets gedronken heb. In mijn hoofd kan ik de "problemen" nu netjes rangschikken, alles op een rijtje zetten. Niet drinken scheelt mij ook nog eens veel geld. Daar moest ik ineens aan denken, even rekenen, je bespaart geld, veel geld.
Voor de mensen die tijdelijk het duiveltje niet konden weerstaan: knal die duivel de deur uit, van je schouder af, denk terug aan de alcoholperiode en de ellende die je jezelf aandoet. Steeds weer aan de dag van morgen denken. Verheug je op het frisse opstaan, ga zitten met een kop koffie en bedenk hoe je er de afgelopen jaren 's morgens bij "zat".
Groeten, ISO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

Ik heb geen keus die knop moet en zal om, heb mezelf ziek gemeld omdat ik teveel jww ophad.
Nou dat vind ik schandalig van mezelf, straks raak ik mijn baan ook kwijt nou dat is dan mijn eigen schuld
Ik zal er ook eens hard over na moeten denken of dit werk wel bij mij past, de molentjes draaien op volle toeren

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook gehad dat ik me beroerd voelde door de drank, maar dan toch ging werken. Het is beter om je dan ziek te melden, alleen staat bij ons de Arboarts al op dag 1 bij je op de stoep. En dan heb je de poppen aan het dansen, als blijkt dat je door een kater thuisblijft.

Achteraf gezien ben ik wel bang dat ze op mijn werk toch weleens iets aan me gemerkt of geroken hebben.

Daarom wil ik hoe dan ook een tijdje stoppen. Uiteindelijk wil ik gewoon weer matig kunnen genieten. Als ik de volgende dag moet werken droog zijn, en ik het weekend in totaal maximaal zes wijntjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cheyenne,
Heel eerlijk, zo werkt het bij mij, "matig kunnen genieten" is zeer gevaarlijk. Je moet echt de alcohol uit je leven bannen, dat is volgens mij de enige weg. Ik dacht ook zo vaak:"ach, een paar wijntjes, moet kunnen, ik ben toch sterk genoeg?" Dat is dus niet zo! Je vervalt meteen weer in het oude ritme. Eigenlijk, met die paar wijntjes, moet je na ieder weekend oppnieuw de knop omzetten, dat maakt het alleen maar moeilijker.

ISO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is bij mij niet mogelijk, ik kan als ik eenmaal begin niet meer stoppen, en tja ziekmelden is wel heel slecht vind ik, toch heb ik het gedaan.
Ben al een jaar 60% aan het werk vanwege een depressie, toen dat beter ging werd ik in het zikenhuis opgenomen voor een operatie, dus nee blij zullen ze wel niet zijn met mij.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

Wil even met jullie delen dat ik mij een mislukkeling vind, ik kan alleen maar huilen omdat ik niet van de jww af kon blijven, nu voel ik mij zo kwaad op mezelf



Beste Albertina, ken het gevoel heel goed mezelf een mislukkeling te vinden als het niet gelukt, maar het helpt je niet verder.
Wees aardig voor jezelf, raap jezelf bij elkaar, loop naar een spiegel en beloof jezelf er vandaag vandaag wat van te maken zodat je jezelf weer beter kan voelen dat je vandaag goed voor jezelf gezorgd heb.
Sterkte ermee.

Alle meetinggangers een hele fijne dag, en Safi, tuurlijk mag je er vol van zijn, vind over jullie enthousiasme lezen leuk. Ben vanavond heel benieuwd naar jullie reacties.

Alle achterblijvers ook een leuke dag.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, bij mij is/was het ook altijd alles of niets. Ik kan ook niet matig drinken.

Pippi, ben je de verjaardag van je zoon droog doorgekomen?

Blacky, ben jij met dit weer aan het wandelen???

Alle achterblijvers een fijne dag, ik ga me opstarten voor mijn reis, nog ff een bakkie koffie en dan hopla naar Enschede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,
Je geeft aan dat eenzaamheid na het werk je aanleiding is geweest om te drinken, misschien moet je gebruikmaken van de helpende gedachte die je bij tactus heb geleerd om met de situatie om te gaan.
Alcohol is elk geval geen vriend(in) die je eenzaamheid verdrijft, het brengt je dieper in het isolement

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ISO, wat klink je sterk en dank je dat ik je mocht helpen, maar dat hebben we met z'n allen gedaan en uiteindelijk heb JIJ niet gedronken... KANJER!!!!
Die ervaring ben ik ook rijker geworden. Na de behandeling bij TACTUS voelde ik me zo goed dat ik me zelfs had afgemeld op dit forum. Ik dacht ach een paar wijntjes kan geen kwaad. Kon ik weer opnieuw beginnen. Zo voelde het. Ook ik heb nu de beslissing genomen daar niet meer over te denken. Alleen nog: vandaag drink ik niet. ISO, vandaag pakken we de draad weer op, ik doe met je mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,
jammer cheyenne en tina van de uitglijders, maar hup, neus in de wind.. knietjes afvegen en vandaag weer herbeginnen. Dat is zo mooi aan het leven, iedere dag krijg je weer een nieuwe kans, en gisteren is geweest.

Okee, ik ga zo de computer hier afsluiten in mijn logeerkamer en dan zometeen maar richting Tactus.. brrrrrrrr.... vind het retespannend. Heb vannacht (wel met de nodige medicatie) heerlijk geslapen... gelukkig maar, maar nu moet ik nog de gierende zenuwen die in mijn keel zitten een plekje gaan geven, maar zo te horen kan ik die zometeen lekker wegeten met appeltaart met zwarte korstjes enzo.. dus dat komt wel goed hihi

IEdereen een heel fijne dag ondanks het vervelende weer en houd het droog, heb ik ook gedaan! en doe ik ook weer!

tot vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen wou even tegen toina zeggen okee gisteren ging het mis kan gebeuren vandaag nieuwe dag neem het jezelf niet kwalijk het is al goed dat je het niet leuk vond dat je gisteren het niet droog hebt gehouden is al heel wat hoor spijt hebben van de dag er voor doe mee en hou het droog ik wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Knap als je het bij twee of drie glazen wijn per dag kunt houden. Twee glazen wijn per dag is ook nog eens gezond, volgens mijn huisarts. Voor mij werkt dat niet: ik denk dan "2 glazen! Dan kan ik net zo goed niets drinken, die stop ik in mijn holle kies en merk er niets van (waarschijnlijk ondertussen wel:)".
ISO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...