Spring naar bijdragen

Woensdag 23 januari


stien

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

zo op een rappeke .
houtje in mijn hoofd tel ik anders , en hiermee bedoel ik dat alle dagen welke ik nuchter ben sinds augustus 2005 voor mij ergens ook wel tellen , indien ik dit niet zo zou bekijken dan ga ik liggen en blijf daar ook liggen als je mij begrijpt .
ik denk gewoon inplaats van 365 of hoe veel dagen tellen het jaar dronken te zijn heb ik er nu meer nuchtere achter de rug en voor mij werkt dit positief
ik was ik dacht 437 dagen nuchter toen ik onderuit gegaan ben ewel daar ga ik nu een poging doen dit weer te verbreken
lieverds ik ben weg :-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Wil toch ff reageren, ik denk dat dat voor iedereen verschillend is inderdaad er zijn misschien wel mensen die sociaal kunnen jww, nou ik niet daar ben ik wel achter:light:

Natuurlijk mag iedereen daarin zijn eigen keuze bepalen en ik begrijp ook je keuze om de datum zo te laten hoor :D

Jij hebt mij laten zien dat je ook lief voor jezelf moet kunnen zijn en daar denk ik vaak aan, het heeft mijn schuldgevoel over mijn uitglijder van verleden week verzacht:heart:

Het heeft het voor mij makkelijker gemaakt niet aan de jww te gaan, zou nu ook niet zo makkelijk gaan met dat pootje, nee hoor ieder zijn keus, al zou ik een eventuele uitglijder wel altijd delen met jullie want dat delen heeft me nu wel bij dag 5 gebracht................

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gezegt houtje ja dat was ook een uitglijder zaterdag zij mijn kontakt perzoon gewoon door gaan met droog blijfen het gaat best met mij ben grieperig de kleine licht nog op bed ging net kijken maar ze is weer in slaapgevalen ze is anderhalf en ook de griep dus ga leker op de bank hangen en afentoe even agter pc. cacao kon beter maar ja griep is ook niks aan ben gisteren weer op de stoel in slaap gevalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trui,

Beterschap hoor, iemand op het forum zei tegen mij, OPSTAAN KNIETJES AFVEGEN EN GEWOON WEER DOORGAAN.
Ik heb hem op mijn favorietjes gezet dus je we gaan gewoon verder ,
nieuwe dag nieuwe kansen, en iedere dag dat je je kans hebt gegrepen is er weer een bij!!!!

Tjonge jonge ik ben wel erg optimistisch beetje te misschien? Nou ja kan mij het schelen ik pak het vandaag mee.........

:present: Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Gelukkig ben ik in de situatie dat ik mij niet meer hoef te haasten.
Voorheen was boodschappen doen een kriem.
Altijd weer die haast om de winkel uit te komen.
De ergenis aan de kassa.
Rolletje leeg, artikelen ruilen en altijd aan mijn kassa.
Ik zag dan het halve uur met rennen uitgespaarde tijd om te kunnen drinken langzaam inkrimpen tot tien minuten.
Kwaad was ik dan opgefokt en vervloekte de hele wereld om me heen.

Maar nu pak ik in alle rust mijn spullen mee, vergeet mijn boodschappen briefje regelmatig maar dat brengt me niet meer uit mijn humeur.
In kom steevast iemand tegen die met de vinger wijzend op dat vlees(rundvlees) vraagt, of je dat in de erwtensoep kunt doen.
Dan zeg ik , mevrouw als U van Uw kinderen houdt is rundvlees in de soep een must, zo niet dan vol staat varkensvlees ook.
En daar lachen we dan hartelijk om.
Of maak een praatje bij de vis waarom die zo duur is en de vis uit de middellandse zee zo smakeloos is en dan zeg ik mevrouw het water in de Middellandse zee is nog schoon en zuiver, dat in de Noordzee niet meer en dat is wat U proeft.
Of bij de kassa staat een oud dametje te stuntelen met de boodschappen en is blij dat ik een handje uit steek om te helpen.
Dan denk ik, wat ben ik een bevoorrecht mens dat ik niets meer op tijd hoef te doen.
Maar het is ook de hervonden rust in mijzelf die maakt dat ik van een mug geen olifant meer maak.
Water geeft vanmorgen al aan hoe je anders gaat reageren als de rust in je hoofd of lijf terug is.

Naast de winkel is zo'n koffieding en daar lees ik onder het drinken van een kop koffie mijn krantje.

Voorheen met boodschappen doen was ik alleen maar gefixceerd op uitsparen van tijd om nadien mijn ding(drinken) te kunnen doen.
Met de schappen sterke drank of de slijterij heb ik allang niets meer, het boeit me niet.
Alhoewel toen een tijd geleden de beaulais primeur, die ik vaak dronk omdat ik smorgens om zeven uur van dat merk niet moest over geven, in de aanbieding was dacht ik even... Goh daar heb je hem ook ....meer was dat niet.

Mensen ontmoet ik ook elders, dus als ik schrijf dat ik mensen ga ontmoeten betekend dat niet dat ik boodschappen ga doen en andersom ook niet.
Mijn vrouw zegt nu en dan dat ze moe van me wordt en dan zeg ik dat ik dat jammer vind omdat ze haar energie (want moe worden is energie verlies)beter voor andere dingen kan bewaren.


Begrijp je , waarom ze nu en dan moe van me wordt.?!@#$%^&*

Met een knipoog naar bovenstaande bericht verdwijn ik van het toneel.

Mensen ik hou van jullie, hou het droog vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een snelle goedemorgen want ik heb het druk vandaag.
Iedereen een hele fijne dag en hou het droog!
Zal aan jullie denken als ik straks heerlijk dat taartje zit te eten en met RJB zit te kleppen.
Alle zieken een:rose:
en alle mijlpaalhalers:present:
de rest jullie zitten in mijn :heart:
en krijgen allemaal een:sun:

wie het nog niet gelukt is de eerste te laten staan...doe met ons mee dan sta je niet alleen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal de clou wel niet helemaal snappen en ik vind het verhaal prachtig.
Als je de tijd aan jezelf hebt.
Rust komt in je hoofd, het begin is er bij mij.
Maar in vredesnaam als er meer mensen zoveel de tijd hebben waarom
moet men dan altijd in de spits boodschappen doen? En de cassiere
ophouden met praatjes?
Heb je geen duwende kinderwagen tegen je kuiten dan struikel je wel
over de rollators.
En moe, ja moe wordt ik ook vaak van mijn man. Waar wordt ik eigenlijk
niet moe van?
Het halen en wegbrengen van flessen, best een zware job valt af.
Het geestelijk nadenken van het hoe, wat en waar (logistiek) is weggevallen.
Toch houdt ik geen tijd over, toch is er vaak de haast. Het één vult het
ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Cacao; Van harte! Een hele maand al! Knap hoor, nu, rustig aan, gun je zelf de tijd!

Albertina; ondanks je voet, toch nog geheel droog!

Trui; knap dat je de draad weet op te pakken, na een uitglijder!

Pippi; d'r zit weer wat in! Beterschap!

Soothe :present:

Ben vannacht pas na vieren in slaap gedonderd... dus was laat op vanochtend. Toch spanning van twee dagen achter elkaar avondlijke verplichtingen. Darmen ook nog niet tot rust gekomen. Beetje malaise dus, ik weet niet hoor, maar zal nu wel vatbaarder zijn voor het één of ander...
Doorsta het iig nuchter :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat erg voor je! Het lijkt me idd vreselijk om dat van je kinderen te moeten horen. Blijf dicht bij jezelf Pips! Heb het goed met je kinderen, maak het gezellig. Jij bent hún moeder, ze hebben je nodig. Het is hard, maar ook hier moet je weer doorheen, je zou er gek van worden. Kop op Pip!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,Trees en Tapas , allen nog van harte gefeliciteerd .Echte Kanjers zijn julie.
Ik kan er een voorbeeld aan nemen.

Soothie, Wat ben je toch een geweldige vriend!!!!!

Ferry, Je hebt me erg aan het lachen gemaakt met je yogaverhaal.
Ik heb er ook ooit opgezeten. Was ook te ongeduldig .

7 februari word ik al geopereerd. Vanmorgen alle voorbereidingen afgehandeld.
Eigen mensen uitgekozen en extra goede pijnbestrijding geregeld. Mag ook wel als je voor de aneshesisten werkt en bijna alle personeel van de o.k goed kent.Bij de ene werkgever heb je een lease auto als voordeel en dit heb ik als voordeel.

Maandag ben ik in de allergrootste valkuil getrapt.N.l woede! Omdat ik nog met mijn schouder tob,werk ik de ochtenden wel en de middagen nog niet omdat we dan 4-5 uur lang een loodschort van 5 kilo aan de schouders hebt hangen. Alle behandelingen gaan n.l. onder doorlichting.Dus 50% beter gemeld. Kom ik er maandag na een heerlijke saunadag achter om 17.10 dat ze me zonder overleg weer 100% ingedeeld hadden. Teamleider had gezegd dat hij dacht dat ik dat al wel weer zou kunnen. Door het personeelstekort en het dus maar telkens in mijn eentje voor 2 werken ,is deze klacht ontstaan.Heb hem gisteren ongezouten de waarheid verteld, en gevraagd of hij mij überhaupt wel ziek gemeld heeft, omdat ik op een gesprek met de arboarts zit te wachten.
Het probleem dat ik half ziek ben is mijn probleem. En daaruit voortvloeiend het probleem van vervanging is zijn probleem.We roepen al een half jaar dat we het niet meer redden.
Nu er dan eindelijk 3 mensen ziek zijn, gaan ze komende maand 4 nieuwe invallers inwerken. Als het kalf verdronken is!!! Tot zolang gaan ze 2-3 poli,s per week annuleren. Nou ik zou er vroeger mee gezeten hebben, maar die tijd is voorbij.Ze doen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, dat is al snel. En of je het een voordeel kunt noemen?? Ik zou er liever geen
gebruik van willen maken. Bovendien ben ik van mening dat iedereen recht heeft
op goede pijnmedicatie.
Meestal benoemt men de voordeel dat je nogal eens voorrang krijgt op de wachtlijst i.v.m.
personeels tekort ;)
Maar als ik je zo lees, bijt je knap van je af. En terecht!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, We hebben ook een goed acuut pijnteam. Maar bij deze o.k doen ze meestal schema 2. Van de ingreep op zich heb je niet zo heel veel pijn. Maar wel door het koolzuurgas waarmee ze je buik volpompen. Het middenrif wordt dan geprikkeld.Met nare klachten. Ik krijg daar voor zo,n zelf te regelen morfine pompje. Normaal worden deze pompen alleen voor grote operaties gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...