Spring naar bijdragen

ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is

albertina

Aanbevolen berichten

Goededonderzonderdag,

*Benthe: ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar elkaar accepteren zoals we zijn (want elke gek heeft z'n gebrek), betekent natuurlijk niet dat we geen kritiek meer op elkaar zouden mogen hebben. Als we elkaar de dingen niet meer kunnen/mogen zeggen, is er ook geen ruimte voor discussie en komen we ook niet nader tot elkaar. Maar ik kan me ook zo goed voorstellen dat je juist nu zo graag alleen maar fijne dingen om je heen hoort! En je weet toch ook best dat je voor -ik mag wel zeggen bijna iedereen hier- heel speciaal bent!!! Daarom ook even heel veel lichtpuntjes en een hele warme {{{Benthe}}} van mij :heart:

*Kohtje: zo herkenbaar, dat andere bewustzijn van jezelf als je onder de mensen bent, de onzekerheid, paranoia gedachten.....het is lastig, maar laten we ons troosten met de gedachte dat dit er blijkbaar ook bij hoort, en als we doorgaan op deze weg, bouwen we pas echt gefundeerde zekerheden op en dat heeft tijd nodig :rose:

*Soothe: wat een heftige tijd maak jij ook door, het confronteert ook zo met jezelf he als je dat zo van heel dichtbij meemaakt (ik ken de situatie natuurlijk niet, maar had je vriend niet liever thuis aan de morfine gelegen ipv die pijnlijke behandelingen nog?), en dat alles zonder je te verhullen in die ons zo bekende en vertrouwde roes, waar we zo niet meer willen zijn, en wat geraken we er ook steeds verder van af, al komen de emoties en onzekerheden zo keihard en ongenuanceerd binnen.....ik ben echt trots op m'n stopmaatje en heel blij dat Anna en jij elkaar hebben gevonden!!! Heel veel sterkte :sun:

*Cacao: hoe is het nu met de lege plek zo een paar dagen verder? X

*Pippi: ik zou net als jij compleet uit m'n dak gaan, die ex van jou gaat dubbel vreemd met die chick en haar kroost! Maar weet je, je weet toch hoe die dingen gaan: de eerste s*x is er nu al af, straks komen er ergernisjes, sommige worden ergernissen, kleinere kinderen die niet van jezelf zijn maar waar je toch konstant rekening mee moet houden gooien daar nog wat bovenop (en heb jij komende tijd niet ineens extreem veel oppas nodig? :D).....ik moet nog zien hoe dat zich allemaal onvouwt, en weet je, mischien is jouw leven tegen die tijd wel zo verandert dat het je niet eens meer wat kan schelen allemaal, en jij bent lekker toch veel leukerderder dan hij en die ander bij elkaar, duh :P

*Blacky: ik hoop dat het je lukt om die 10 uurtjes te gaan werken, op een manier dat er niet te veel van je gevraagd wordt, maar dat het net een welkome afleiding is, want ik kan me zo voorstellen dat je thuis met jezelf zo in kringetjes vast kan komen te zitten, even wat anders werpt vaak een luchtiger licht op de zaken :light:

*Allemaal: heel veel liefs en hou vol he!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pip... wat ben je toch een gek mens door de stilte op jezelf te betrekken. M.i. is dit geheel onterecht en wat mij betreft zeker niet waar. Ik heb je zorgen en de discussie gisteren gelezen en het kwam heel dicht bij me. Tijd voor bezinning dus. Je openhartigheid heeft me veel stof tot nadenken gegeven. Bedankt hiervoor. Wellicht dat er nu even meer mensen in een "overpeins"fase zitten?

Blacky? M.b.t. de aerosol? Pb-tje!! Dit vergt namelijk bepaalde bekwaamheden en het gaat te ver om dat hier op het forum te vermelden. Dus zie je mailbox. Ook voor (eventuele) tips en alternatieven.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik kom net bij m'n vriendin weg, degene waar ik het laatst over had die noodgedwongen 2 jaar droog staat. De laatste keer dat ik d'r zag had ze echt zoiets dat men haar wat afgenomen had met al die medicatie tegen de drank. Nu moest ze toegeven dat ze er achteraf wel heel blij mee is ondanks alle handicapen waar ze nu nuchter mee moet dealen. Voor haar was de drank haar zelfmedicatie en het was uiteindelijk voor haar d'r op of d'r onder. Mooi om te zien dat ze weer bezig is om te genieten en daar alle hulp bij krijgt. Ik ben plaatsvervangend blij voor haar en ook voor mezelf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!!!!!

Blacky: hierbij een arm om je heen en probeer met je mee te leven. Wat een tegenvaller, of toch niet? Je wist het misschien toch wel? Een dokter die je dus niet voor de mal kan houden.
Het valt tegen als het niet lukt dat wat je zou wensen. Veel, heel veel sterkte en vooral veel beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne/Luctoria,

Vergeet je niet dat je ook prima (meer dan prima) via internet (zonder wachtttijd en zonder verwijzing) met www.annazorg.nl aan je depressieve gevoelens kunt werken? Ik ben nu aan het laatste deel begonnen en ik vind het echt erg goed en ik heb héél van pscychologen gesproken.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

Ben ik weer ff tussen de bedrijven door, even de stilte hier verbreken.
Ik heb eindelijk de belastingaangifte 2006 gedaan, en meteen gek gedaan; 2007 ook maar d'r achteraan.
Viel eigenlijk reuze mee, het ergste is altijd dat ik door een zooi papieren moet rotzooien, het wordt hoog tijd dat ik alles netjes ga opbergen, maar ja, dat heb ik al eens eerder gedaan, het wordt altijd toch weer een zootje. Story of my life?

Pipi! De stilte hier ligt wat mij betreft ook niet aan jou hoor...ook ik ben blij met jouw openhartigheid, in het begin kon ik weinig hoogte van je krijgen, met je korte, soms snerende opmerkingen kon ik niet zoveel.
Ik vind je ineens veel aardiger, en niet dat dat voor jou iets hoeft uit te maken, maar ik wilde het maar gezegd hebben.
Ik denk dat de stilte komt, omdat het de afgelopen dagen best diep en heftig was hier, heeft in ieder geval op mij ook heel veel indruk gemaakt en energie gekost. Even een beetje afstand dus. Voor zover dat kan, als je verslaafd begint te worden aan dit forum :huh:
Nog bedankt voor de geruststelling betreffende de beugel; mijn dochter heeft nu haar ijzertjes en het viel erg mee zei ze.

Corinne, je gaat op eigen voetjes verder!!! Goed hoor, ik bewonder je, zou ook wel al zonder de Refusal willen, ik krijg overal pukkels van die troep. Goed dat je in therapie gaat, ik hoop dat je depressies er gauw minder door worden, of nog mooier, verdwijnen.
Mijn dochter krijgt 3 beugels; een lipbumper beneden, een extensieplaatje boven en een buitenboord.
Lijkt wel een ijzerwinkel...en ik heb er een hard hoofd in, ze kan best kleinzerig zijn. De ijzertjes vielen mee gelukkig.
Poehee, ik heb de rekening al binnen :wacko:...maar snel naar het ziekenfonds sturen, en dan maar zien hoeveel mijn eigen bijdrage gaat worden...om die dan door te spelen naar mijn ex. Wie niet waagt...
En ja, die moderators...ze moeten toch ook wat te doen hebben, en omdat het hier zo stil was zijn ze maar wat gaan zoeken :P

Blacky, Ik hoop dat je behandelend geneesheer toestemming gaat geven, want het lijkt me lekker voor je als je een paar uurtjes aan de slag kan. Heb je je handjes verbrand aan het strijkijzer?

Kaia, de lege plek went nog niet. We kunnen het tragische verlies langzaam maar zeker wel steeds meer een plekje geven, maar het gemis is groot. Ook tijdens de standaard uurtjes van uitlaten enzo, voelt het erg onwennig.
In ieder geval zijn de katten zielsgelukkig, die breken het hele huis weer af, in plaats van alleen de bovenverdieping...:angry:

Spud, fijn is dat, voor je vriendin, en indirect ook voor jou, dat ze weer leert te genieten, ondanks alles. Het wordt nog wel eens wat!

Soothe, trek je het allemaal nog een beetje? Ik hoop dat je een fijn weekend kunt hebben, zonder je weet het wel.:rose:

Ik ga zo lekker vegetarische tomatensoep maken; mijn dochter en ik willen vaker vegetarisch doen. Nog niet 100%, maar in de toekomst hopelijk wel. We zijn zo gewend aan onze kip(filet) en rundergehakt, dat dat echt afbouwen wordt. Ben benieuwd of het zal smaken...

Tot vanavond misschien, we moeten de pc tijdelijk delen, want de oude wordt door een kennis opgepimpt.

Eet smakelijk en een fijne droge avond,

Liefs, C:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Albertina, hoe is het met je voet? Al enigszins bekend wanneer je hem weer wat mag belasten?

Heb vanochtend gewerkt en vond het zo l##lig dat mij collega vanmiddag in haar eentje al de behandelingen moest doen.OOk nog maar net hersteld van zware griep. Maar ben toch naar huis gegaan,zoals ik me had voorgenomen.
Weet je mijn collega,s zijn schatten. daar wil ik dan ook wel weer voor gaan. Heb me voorgenomen
om me morgen weer helemaal beter te melden, maar dan wel ruilen met iemand, zodat ik alleen maar administatief werk hoef te doen.

Corinne wat goed dat je met afbouwen gaat beginnen. Stapje voor stapje vooruit. Schroom niet om andere hulp te zoeken als je dat nodig hebt.

Soothe, Gaat het nog een beetje? ben je erg moe? En met Anna ook hoop ik.

Safi en Benthe . Even een winterslaapje aan het doen ? met dit takkeweer!

Cacao, Als jullie het verwerkt hebben van Bulletje, nemen jullie dan nog een keer een hond of hou je het bij de snorrebeesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Ik heb geen goed gevoel over mijn openingstekst vanmorgen, ben nu 3 weken op het forum maar volgens mij is het nog nooit zo stil geweest.
Mijn bedoeling was goed ik wilde iedereen in zijn waarde laten en respecteren, het was aan niemand persoonlijk gericht, integendeel.
Ik had gehoopt hiermee de mensen die het niet zo makkelijk vinden te delen een beetje over de drempel te trekken.
Helaas is het wellicht averechts overgekomen, dat vind ik jammer.

Blacky erg sneu dat je niet aan het werk mag ik begrijp je teleurstelling, bestaat er in Belgie misschien ook de mogelijkheid tot vrijwilligerswerk?

Pippi, nee hoor het ligt zeker niet aan jou, voel je dan ook niet bezwaard.

Cacao een beugeltje doet echt pin hoor heb zelf op latere leeftijd ook een tijdje een ijzerwerk met elastiekjes gedragen, deed echt pijn.

Ferry ja misschien is dit wel een dag van bezinning

CPAS dapper hoor en hoop dat je niet te lang op hulp hoeft te wachten.

Benthe hopelijk gaat het goed met je daar in het ziekenhuis, ik mis je.

Een ieder die ik vergeet:present: Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sammy,

Dank je wel, morgen moet ik naar de VU loop nu nou ja strompel op krukken geen idee of ik loopgips krijg er zitten 3 breuken dus ik denk nog niet.
Ik vind het wel een heel gedoe was net uit het ziekenhuis voor 2 x een opertatie, en net weer aan het opstarten met werken, merk dat ik eigenlijk mijn rust nog wel nodig heb en nog niet helemaal hersteld ben.
Gelukkig krijg ik veel hulp en iedere dag komt er ff iemand buurten, een dag in je uppie is wel lang anders.
Wanneer wordt jij geopereerd? en trek je het een beetje op je werk?

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, wat mij betreft is er ook niks mis met je openings stuk hoor! Er kan wel vanalles aan de hand zijn waarom het zo stil is.

Maar dat neemt niet weg dat je het soms wel zo zou kunnen voelen. Ik heb daar soms ook last van net als Pippi en jij. Probeer het dan een beetje van me af te zetten en maar te hopen dat wanneer mensen werkelijk last van me hebben, ze dit ook tegen me durven te zeggen.
Gezien de vele draadjes wordt dit denk ik ook wel gedaan. ;)

Van stiltes kun je best onzeker worden... Denk ik toch, niet dan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud,

Ja wij dragen allemaal onze onzekerheden met zich mee, ik heb daar ook nog wel eens last van maar gelukkig al veel minder dan een tijd voorheen.
En een dag van bezinning zoals Ferry al zei is ook niet verkeerd toch?
Goed dat je je vriendin weer gezien hebt is voor jou ook weer een stok achter de deur, een positieve eye opener om door te zetten, fijn hoor!

;)Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina de 7e febr . word ik geopereerd. En ja hoor ik trek het wel.Ben niet op mijn mondje gevallen.
Was vroeger anders, Dan wou ik het iedereen naar de zin maken. Ben ik nu te oud voor, om me alles nog aan te laten leunen. Verstand komt met de jaren.
Hopelijk heb ik nog genoeg celletjes over na dat gezuip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja nu weet ik het weer Sammy, je kon zelfs de pijnbestrijding regelen, nee je moet zeker wel op jezelf passen ik ben achteaf ook weer te snel begonnen, maar nu alle tijd om uit te rusten, vanmiddag ook 2 uur geslapen op de bank, kan me ook niet heugen hoelang geleden dat is geweest, zeker met de jww had ik daar helemaal geen tijd voor werken jww kater werken, nee dit bevalt mij beter en massel dat onze grijze cellen nog werken:o
Had ook anders af kunnen lopen,

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina en Pippi, er is niets mis met de opening van het draadje als de stilte hier op het forum wat mij betreft. Openings woorden zijn juist goed gekozen en een ieder moet zich hier kunnen uiten.
Zo weet ik nog als ik een posting geplaatst had en het wat lang duurde tot de volgende reageerde ik er nerveus van werd en geneigd was mijn berichtje weer weg te halen. Ik dacht altijd dat er dan iets mis mee was.

Wel kreeg ik het idee dat Benthe nogal in de verdrukking kwam gisteren en het voelt vandaag voor
mij minder goed dat ik haar hier niet lees. Dus Benthe, als mogelijk is??

Ook verontrust het mij dat Charlie niets van zich laat horen. Haar laatst geplaatste posting was tweeërlei uitlegbaar. Werd op het forum wel positief opgepikt, maar toch...

Misschien inderdaad een dag van bezinning. Gisteren heb ik al aangegeven dat de draadjes van voorgaande dagen me nogal aangegrepen hebben. Daar kan geen mens wat mee, alleen maakte
het veel voor mijzelf los waardoor mijn emoties de laatste dagen parten spelen.

Corinne, jij nu dus ook doorgestuurd. Ben benieuwd of jij ook zo'n lange wachttijd hebt.
Half Nederland is volgens mij op dit moment met een depressie bezig.

Houtje, ik heb inderdaad ook al op internet bij Anna gekeken, maar wacht even af of face to face lukt.
Want ik moet juist leren praten en anders zit ik weer alleen achter de pc.

Blacky, kun je niet op therapeutische basis paar uurtjes werken. Dan kun je naar huis wanneer je wilt, b.v. als het niet lukt. Dat zou betekenen dat de ene dag je langer of korter werkt maar naar je lichaam luistert. Als je die 10 uur vastlegt, vraag ik me af of je zo weer weg kunt lopen als je het onverhoopt dus niet trekt.

Ik heb vandaag dus bewust een beetje afstand van de pc gedaan en wel 14 overhemden gestreken :D
Ondertussen soap gekeken op tv. Morgen zijn de lange broeken aan de beurt.
Begin me ernstig af te vragen of ik niet een hond in huis moet halen :huh:
Therapeutisch gezien zou het mij wel op de been brengen met dit mis troostige weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Forum

Ik kom even binnenvallen en heb nog niets kunnen lezen.
Zoals ik al dacht vind mijn man ook dat ik FDB moet worden of in ieder geval het wat rustiger aan moet doen.
Wat dus zal betekenen dat ik wat mindr vaak aanwezig zal zijn en niet alles zal kunnen lezen.
Ik ben niet op dit forum komen schrijven om daarmee een probleem in mijn relatie te krijgen.
Ik neem aan dat jullie dat allen kunnen begrijpen.
Dus mocht ik er een tijdje niet zijn dan is dat de reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien en alle anderen!!

Met mij gaat het wel hoor, heb mezelf een flinke schop onder mn hol gegeven en probeer er weer voor te gaan!!
Vandaag begonnen door mn hele huis van onder tot boven eens grondig op te ruimen ....
Natuurlijk wel even pauze gehouden bij mn kleinkindertjes (en mn dochter :D ), én ben nog een paar daagjes ziek geweest.
Zometeen even een uurtje oppassen en dan kom ik weer even buurten.

Dus wellicht tot straks!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, kalm aan met werken, Je hebt een operatie voor de boeg.

Corinne, weer een nieuwe fase. Gaat je lukken! Vertrouw op jezelf. En succes met je cursus, leuk dat je dat gaat doen!

Benthe, natuurlijk wil jij ook geaccepteerd worden. Het ging over je reactie, 1 bericht, en dat riep gisteren op zijn beurt weer reactie op. Het gaat niet over jou als persoon. Ik laat het verder rusten en zal ook bij mezelf te rade gaan waarom ik nu al een paar keer moest reageren. Op een forum loop je nou eenmaal tegen voor jezelf (voor mij dus) pijnlijke berichten aan. En dan bedoel ik zeker niet alleen berichten van jou. Het is de afweging van reageren of er anders mee omgaan. Het kost mij merk ik veel energie om me van alles aan te trekken.

Iedereen die het nodig heeft veel sterkte en wie nog moet eten eet smakelijk!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
albertina

Hoi Sammy,

Dank je wel, morgen moet ik naar de VU ..........

Tina

Pff..... kies nou eens een goed ziekenhuis. Er zijn er meer in 'dam. :)

Normaal mag je na een breuk 7 tot 10 dagen daarna in het loopgips. Bij jouw is er geen sprake van operatie dus de kans op loopgips is groot. Tip: Je mag tegenwoordig kiezen in kleuren. Dus kies de kleur die het beste bij je kleding past. Of anders laat je het per week vervangen :).

M.b.t. de rust. Op mij komt het over alsof een algehele staking van de politievakbond. Het zal wel aan mij liggen maar op één of andere manier heb ik het gevoel dat dit hele forum opeens geboycord en stilgezwegen wordt door bepaalde deelnemers. Zal wel aan mij liggen.

Afijn, ieder zijn meug en respect voor al diegenen die hier wel posten.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...